معماری درون صنایع دستی
هیچ دانی نازنینم می توانی / راحت اسرار سعادت را بدانی رمز خوشبختی انسان نسیت جز این / مهربانی ، مهربانی ، مهربانی . . .

پاسخ رهبر انقلاب به ۱۰ پرسش درباره اقتصاد مقاومتی

پس از ابلاغیه سیاستهای اقتصاد مقاومتی، رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی در حرم مطهر رضوی به سؤالات و ابهاماتی که در این باره مطرح شده بود پاسخ دادند.
آنچه در ادامه می‌آید پاسخ به این ده سوال است که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR آن را منتشر کرده است:

 

 

سؤال پاسخ
۱. اقتصاد مقاومتی چه هست و چه نیست؟ خصوصیّات مثبت آن و خصوصیّات منفی و سلبیِ آن چیست؟
۱.یک الگوی علمی متناسب با نیازهای کشور ما است، امّا منحصر به کشور ما هم نیست
۲.درون‌زا و برون‌گرا است درون‌گرا نیست
۳.مردم‌بنیاد
۴. دانش‌بنیان
۵.عدالت‌محور
۶.همیشه بارور خواهد بود و به مردم کمک خواهد کرد
۲. اقتصاد مقاومتی درون‌زا  به چه معناست؟
یعنی از دل ظرفیّتهای خود کشور ما و خود مردم ما میجوشد؛ رشد این نهال و این درخت، متّکی است به امکانات کشور خودمان.
۳. آیا درون‌زایی اقتصاد مقاومتی همان درون‌گرایی اقتصاد است؟
نه، درون‌زا است، امّا برون‌گرا است؛ با اقتصادهای جهانی تعامل دارد، با اقتصادهای کشورهای دیگر با قدرت مواجه میشود. بنابراین درون‌زا است، امّا درون‌گرا نیست.
۴. آیا اقتصاد مقاومتی، اقتصادی دولتی است؟
اقتصادی که به عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح میشود، مردم‌بنیاد است؛ یعنی بر محور دولت نیست و اقتصاد دولتی نیست، اقتصاد مردمی است؛ با اراده‌ی مردم، سرمایه‌ی مردم، حضور مردم تحقّق پیدا میکند.
۵. عدالت در اقتصاد مقاومتی چگونه تعریف می‌شود؟
عدالت در این برنامه به معنای تقسیم فقر نیست، بلکه به معنای تولید ثروت و ثروت ملّی را افزایش دادن  است.
۶. با توجه به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، مشکلات کنونی اقتصاد کشور حل خواهد شد؟
در اینکه گفتیم اقتصاد مقاومتی بهترین راه حلّ مشکلات اقتصادی کشور است شکّی نیست، امّا معنای آن این نیست که ناظر به مشکلات کنونی کشور است. اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم‌سازی و محکم‌سازی پایه‌های اقتصاد کشور.
۷. آیا اقتصاد مقاومتی که شعار آن را میدهیم، تحقّق‌پذیر است، ممکن است، یا نه، خیالات خام است؟
نخیر، کاملاً، عملاً، حتماً ممکن است. چون این کشور، دارای ظرفیّتهای فوق‌العاده است.
۸. ظرفیت های کشور ما در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی چه می باشد؟
۱. نیروی انسانی ما
   ده میلیون دانش‌آموخته‌ی دانشگاه‌ها
   بیش از چهار میلیون دانشجو
   میلیونها نیروی مجرّب و ماهر
۲. منابع طبیعی
   مجموع نفت و گاز ما از همه‌ی کشورهای دنیا بیشتر است
   معادن طلا و معادن فلزّات کمیاب
   سنگ آهن، سنگهای قیمتی، انواع و اقسام فلزهای لازم و اساسی
۳. موقعیّت جغرافیایی
   با پانزده کشور همسایه هستیم و حمل و نقل ترانزیت داریم
   در جنوب به دریای آزاد و در شمال به آبهای محدود منتهی میشود
   ۳۷۰ میلیون جمعیّت در همسایه ما زندگی میکنند
۴. زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری
   سیاستهای اصل ۴۴، سند چشم‌انداز
   زیرساخت‌های گوناگون مثل جاده و سدّ و پل و کارخانه
۹. آیا با وجود تحریم‌های اقتصادی می‌توان از ظرفیت‌های کشور استفاده کرد؟
ما در بسیاری از مسائل دیگر هم در عین تحریم توانسته‌ایم به نقطه‌های بسیار برجسته و بالا دست پیدا کنیم؛ مثل تولید علم، مثل صنعت و فناوری.
۱۰. اگر تحقق اقتصاد مقاومتی ممکن است، الزامات آن چیست، چه کارهایی باید انجام بگیرد؟
۱. مسئولان باید از تولید ملّی حمایت کنند
۲.صاحبان سرمایه و نیروی کار که تولیدگر هستند، باید به تولید ملّی اهمّیّت بدهند
۳. صاحبان سرمایه در کشور، فعّالیّت تولیدی را ترجیح بدهند بر فعّالیّتهای دیگر
۴.مردم در همه‌ی سطوح، تولید ملّی را ترویج کنند

۱. اقتصاد مقاومتی چه هست و چه نیست؟ خصوصیّات مثبت آن و خصوصیّات منفی و سلبیِ آن چیست؟
یک الگوی علمی متناسب با نیازهای کشور ما است ــ این آن جنبه‌ی مثبت ــ امّا منحصر به کشور ما هم نیست؛ یعنی بسیاری از کشورها، امروز با توجّه به این تکانه‌های اجتماعی و زیروروشدن‌های اقتصادی‌ای که در این بیست سی سال گذشته اتّفاق افتاده است، متناسب با شرایط خودشان به فکر یک چنین کاری افتاده‌اند. پس مطلب اوّل اینکه این حرکتی که ما داریم انجام میدهیم، دغدغه‌ی دیگر کشورها هم هست؛ مخصوص ما نیست.

۲. اقتصاد مقاومتی درون‌زا  به چه معناست؟
این اقتصاد درون‌زا است. درون‌زا است یعنی چه؟ یعنی از دل ظرفیّتهای خود کشور ما و خود مردم ما میجوشد؛ رشد این نهال و این درخت، متّکی است به امکانات کشور خودمان؛ درون‌زا به این معنا است.

۳. آیا درون‌زایی اقتصاد مقاومتی همان درون‌گرایی اقتصاد است؟
درون‌گرا نیست؛ یعنی این اقتصاد مقاومتی، به این معنا نیست که ما اقتصاد خودمان را محصور میکنیم و محدود میکنیم در خود کشور؛ نه، درون‌زا است، امّا برون‌گرا است؛ با اقتصادهای جهانی تعامل دارد، با اقتصادهای کشورهای دیگر با قدرت مواجه میشود. بنابراین درون‌زا است، امّا درون‌گرا نیست. اینها را که عرض میکنم، برای خاطر این است که در همین زمینه‌ها الان قلمها و زبانها و مغزهای مغرض، مشغول کارند که [القا کنند] «بله، اینها میخواهند اقتصاد کشور را محدود کنند و در داخل محصور کنند». انواع و اقسام تحلیل‌ها را برای اینکه ملّت را و مسئولان را از این راه ـ که راه سعادت است ـ جدا بکنند دارند میکنند. من عرض میکنم تا برای افکار عمومی‌مان روشن باشد.

۴. آیا اقتصاد مقاومتی، اقتصادی دولتی است؟
این اقتصادی که به عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح میشود، مردم‌بنیاد است؛ یعنی بر محور دولت نیست و اقتصاد دولتی نیست، اقتصاد مردمی است؛ با اراده‌ی مردم، سرمایه‌ی مردم، حضور مردم تحقّق پیدا میکند. امّا «دولتی نیست» به این معنا نیست که دولت در قبال آن مسئولیّتی ندارد؛ چرا، دولت مسئولیّت برنامه‌ریزی، زمینه‌سازی، ظرفیّت‌سازی، هدایت و کمک دارد. کار اقتصادی و فعّالیّت اقتصادی دستِ مردم است، مال مردم است؛ امّا دولت ـ به‌عنوان یک مسئول عمومی ـ نظارت میکند، هدایت میکند، کمک میکند. آن جایی که کسانی بخواهند سوء‌استفاده کنند و دست به فساد اقتصادی بزنند، جلوی آنها را میگیرد؛ آنجایی که کسانی احتیاج به کمک دارند، به آنها کمک میکند. بنابراین آماده‌سازی شرایط، وظیفه‌ی دولت است؛ تسهیل میکند.
چهارم، گفتیم این اقتصاد، اقتصاد دانش‌بنیان است یعنی از پیشرفتهای علمی استفاده میکند، به پیشرفتهای علمی تکیه میکند، اقتصاد را بر محور علم قرار میدهد؛ امّا معنای آن این نیست که این اقتصاد منحصر به دانشمندان است و فقط دانشمندان میتوانند نقش ایفا کنند در اقتصاد مقاومتی؛ نخیر، تجربه‌ها و مهارتها ـ تجربه‌های صاحبان صنعت، تجربه‌ها و مهارتهای کارگرانی که دارای تجربه و مهارتند ـ میتواند اثر بگذارد و میتواند در این اقتصاد نقش ایفا کند. اینکه گفته میشود دانش‌محور، معنای آن این نیست که عناصر با تجربه‌ی صنعتگر یا کشاورز که در طول سالهای متمادی کارهای بزرگی را بر اساس تجربه انجام داده‌اند، اینها نقش ایفا نکنند؛ نخیر، نقش بسیار مهمّی هم به عهده‌ی اینها است.

۵. عدالت در اقتصاد مقاومتی چگونه تعریف می‌شود؟
این اقتصاد، عدالت‌محور است؛ یعنی تنها به شاخصهای اقتصاد سرمایه‌داری ـ [مثل] رشد ملّی، تولید ناخالص ملّی ــ اکتفا نمیکند؛ بحث اینها نیست که بگوییم رشد ملّی اینقدر زیاد شد، یا تولید ناخالص ملّی اینقدر زیاد شد؛ که در شاخصهای جهانی و در اقتصاد سرمایه‌داری مشاهده میکنید. در حالی که تولید ناخالص ملّی یک کشوری خیلی هم بالا میرود، امّا کسانی هم در آن کشور از گرسنگی میمیرند! این را ما قبول نداریم. بنابراین شاخص عدالت ـ عدالت اقتصادی و عدالت اجتماعی در جامعه ـ یکی از شاخصهای مهم در اقتصاد مقاومتی است، امّا معنای آن این نیست که به شاخصهای علمی موجود دنیا هم بی اعتنایی بشود؛ نخیر، به آن شاخصها هم توجّه میشود، امّا بر محور «عدالت» هم کار میشود. عدالت در این بیان و در این برنامه به معنای تقسیم فقر نیست، بلکه به معنای تولید ثروت و ثروت ملّی را افزایش دادن  است.

۶. با توجه به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، مشکلات کنونی اقتصاد کشور حل خواهد شد؟
در اینکه گفتیم اقتصاد مقاومتی بهترین راه حلّ مشکلات اقتصادی کشور است شکّی نیست، امّا معنای آن این نیست که ناظر به مشکلات کنونی کشور است ـ که یک مقداری از آن مربوط به تحریم است، یک مقداری از آن مثلاً مربوط به غلط بودن فلان برنامه است ـ نه، این مال همیشه است. اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم‌سازی، محکم‌سازی پایه‌های اقتصاد؛ این چنین اقتصادی چه در شرایط تحریم، چه در شرایط غیر تحریم، بارور خواهد بود و به مردم کمک میکند. این سؤال اوّل.


۷. آیا اقتصاد مقاومتی که شعار آن را میدهیم، تحقّق‌پذیر است، ممکن است، یا نه، خیالات خام است؟
پاسخ این است که نخیر، کاملاً، عملاً، حتماً ممکن است؛ چرا؟ به‌خاطر ظرفیّتها؛ چون این کشور، دارای ظرفیّتهای فوق‌العاده است. من حالا چند قلم از ظرفیّتهای کشور را عرض میکنم. اینها چیزهایی است که آمارهای عجیب‌و‌غریب لازم ندارد، جلوی چشم همه است، همه می‌بینند.

۸. ظرفیت های کشور ما در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی چه می باشد؟
یکی از ظرفیّتهای مهمّ ما، ظرفیّت نیروی انسانی ما است. نیروی انسانی در کشور ما، یکی از بزرگ‌ترین ظرفیّت‌های کشور ما است؛ این یک فرصت بزرگ است. عرض کردیم، جمعیّت جوان کشور ــ از پانزده سال تا سی سال ــ یک حجم عظیم از ملّت ما را تشکیل میدهند؛ این خودش یک ظرفیّت است. تعداد ده میلیون دانش‌آموخته‌ی دانشگاه‌ها را داریم؛ ده میلیون از جوانهای ما در طول این سالها از دانشگاهها فارغ‌التّحصیل شدند. همین حالا بیش از چهار میلیون دانشجو داریم که اینها در طول چند سال آینده فارغ‌التّحصیل میشوند؛ جوانان عزیز بدانند، این چهار میلیونی که میگویم، ۲۵ برابر تعداد دانشجو در پایان رژیم طاغوت است؛ جمعیّت کشور نسبت به آن موقع شده دو برابر، امّا تعداد دانشجو نسبت به آن موقع شده ۲۵ برابر؛ امروز ما این تعداد دانشجو و فارغ‌التّحصیل داریم. علاوه‌ی بر اینها، میلیونها نیروی مجرّب و ماهر داریم. ببینید، همینهایی که در دوران جنگ به داد نیروهای مسلّح ما رسیدند. در دوران جنگ تحمیلی، یکی از مشکلات ما، از کار افتادن دستگاه‌های ما، بمباران شدن مراکز گوناگون ما، تهیدست ماندن نیروهای ما از وسایل لازم ـ مثل وسایل حمل و نقل و این چیزها ـ بود. یک عدّه افراد صنعتگر، ماهر، مجرّب، راه افتادند از تهران و شهرستانها ـ که بنده در اوایل جنگ خودم شاهد بودم، اینها را میدیدم؛ اخیراً هم بحمدالله توفیق پیدا کردیم، یک جماعتی از اینها آمدند؛ آن روز جوان بودند، حالا سنّی از آنها گذشته، امّا همان انگیزه و همان شور در آنها هست ـ رفتند داخل میدانهای جنگ، در صفوف مقدّم، بعضی‌هایشان هم شهید شدند؛ تعمیرات کردند، ساخت‌وساز کردند، ساخت‌وسازهای صنعتی؛ این پلهای عجیب‌وغریبی که در جنگ به درد نیروهای مسلّح ما خورد، امکانات فراوان، خودرو، جادّه، امثال اینها، به‌وسیله‌ی همین نیروهای مجرّب و ماهر به‌وجود آمد؛ امروز هم هستند، امروز هم در کشور ما الی‌ماشاءالله؛ تحصیل‌کرده نیستند، امّا تجربه‌ و مهارتی دارند که گاهی از تحصیل‌کرده‌ها هم بسیار بیشتر و بهتر و مفیدتر است؛ این هم یکی از امکانات نیروهای ما است؛ هم در کشاورزی این را داریم، هم در صنعت داریم.
یکی از ظرفیّتهای مهمّ کشور ما منابع طبیعی است. من سال گذشته در همین‌جا راجع به نفت و گاز گفتم که مجموع نفت و گاز ما در دنیا درجه‌ی یک است؛ یعنی هیچ کشوری در دنیا به‌قدر ایران، بر روی هم نفت و گاز ندارد. مجموع نفت و گاز ما از همه‌ی کشورهای دنیا ــ شرق و غرب عالم ــ بیشتر است. امسال که من دارم با شما حرف میزنم، کشفیّاتی درمورد گاز شده است که نشان میدهد که از آن مقداری که سال گذشته در آمارهای ما بود، از آن مقدار هم منابع گازی ما و ذخیره‌های گازی ما افزایش پیدا کرده است؛ این وضع نفت و گاز ما است. بیشترین ذخیره‌ی منابع انرژی ــ که همه‌ی دنیا روشنی خود، گرمای خود، صنعت خود، رونق خود را از انرژی دارد، از نفت و گاز دارد ــ در کشور ما است. علاوه‌ی بر این، معادن طلا و معادن فلزّات کمیاب در سرتاسر این کشور پراکنده است و وجود دارد. سنگ آهن، سنگهای قیمتی، انواع و اقسام فلزهای لازم و اساسی ــ که مادر صنایع محسوب میشوند ــ در کشور وجود دارد؛ این هم یک ظرفیّت بزرگی است.
ظرفیّت دیگر موقعیّت جغرافیایی ما است؛ ما با پانزده کشور همسایه هستیم که اینها رفت‌وآمد دارند. حمل و نقل ترانزیت یکی از فرصتهای بزرگ کشورها است؛ این برای کشور ما هست و در جنوب به دریای آزاد و در شمال به آبهای محدود منتهی میشود. در این همسایه‌های ما، در حدود ۳۷۰ میلیون جمعیّت زندگی میکنند که این مقدار ارتباطات و همسایه‌ها، برای رونق اقتصادی یک کشور یک فرصت بسیار بزرگی است. این علاوه بر بازار داخلی خود ما است؛ یک بازار ۷۵ میلیونی که برای هر اقتصادی، یک چنین بازاری بازار مهمّی است.

یک ظرفیّت دیگری که در کشور وجود دارد، زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است؛ نرم‌افزاری مثل این سیاستهای اصل ۴۴، سند چشم‌انداز و این کارهایی که در این چند سال انجام گرفته و همچنین زیرساخت‌های گوناگون مثل جاده و سدّ و پل و کارخانه و امثال اینها؛ اینها زمینه‌های بسیار خوبی برای پیشرفت اقتصاد کشور است، اینها ظرفیّتهای یک کشور است.

۹. آیا با وجود تحریم‌های اقتصادی می‌توان از ظرفیت‌های کشور استفاده کرد؟
خب، ممکن است کسی بگوید اگر تحریم نبود از این ظرفیّتها میتوانستید خوب استفاده کنید، امّا [چون] تحریم هست نمیتوانید از این ظرفیّتها استفاده کنید؛ این خطا است؛ این حرف، درست نیست. ما در بسیاری از مسائل دیگر هم در عین تحریم توانسته‌ایم به نقطه‌های بسیار برجسته و بالا دست پیدا کنیم؛ یک مثال آن، تولید علم است؛ یک مثال آن، صنعت و فناوری است؛ در اینها ما تحریم بودیم، الان هم تحریم هستیم. در مورد دانشهای پیشرفته و روز، الان هم درهای مراکز علمی مهم بِروز دنیا به روی دانشمند ایرانی و دانشجوی ایرانی بسته است، امّا درعین‌حال، ما در نانو پیشرفت کردیم، در هسته‌ای پیشرفت کردیم، در سلّولهای بنیادی پیشرفت کردیم، در صنایع دفاعی پیشرفت کردیم، در صنایع پهپاد و موشک، به کوری چشم دشمن، پیشرفت کردیم؛ چرا در اقتصاد نتوانیم پیشرفت کنیم؟! ما که در این سر صحنه‌ها و عرصه‌های گوناگون این همه موّفقیّت به دست آوردیم، در اقتصاد هم اگر عزممان را جزم کنیم و دست به دست هم بدهیم، میتوانیم اقتصاد را شکوفا کنیم. چشممان به دست دشمن نباشد که کِی این تحریم را برمیدارد، کِی فلان نقطه را موافقت میکند؛ به درک! نگاه کنیم ببینیم خودمان چه‌کار میتوانیم بکنیم.

۱۰. اگر تحقّق اقتصاد مقاومتی ممکن است، الزامات آن چیست، چه کارهایی باید انجام بگیرد؟
اوّلاً مسئولان باید از تولید ملّی حمایت کنند. تولید ملّی، اساس و حلقه‌ی اساسی پیشرفت اقتصاد است. مسئولان باید از تولید ملّی حمایت کنند. چه‌جوری؟ یک جا که قانون لازم دارد، حمایت قانونی کنند؛ یک جا که حمایت قضائی لازم است، انجام بگیرد؛ یک جا که حمایت اجرایی لازم است، باید تشویق کنند و کارهایی بکنند؛ باید این کارها انجام بگیرد. تولید ملّی باید رونق پیدا کند.
دوّم، صاحبان سرمایه و نیروی کار که تولیدگر هستند، آنها هم بایستی به تولید ملّی اهمّیّت بدهند؛ به چه معنا؟ به این معنا که بهره‌وری را افزایش بدهند. بهره‌وری، یعنی از امکاناتی که وجود دارد حدّاکثر استفاده‌ی بهینه بشود؛ کارگر که کار میکند، کار را با دقّت انجام بدهد؛ رحم الله امرء عمل عملاً فأتقنه، این معنای بهره‌وری است؛ از قول پیغمبر نقل شده است: رحمت خدا بر آن کسی است که کاری را که انجام میدهد، محکم انجام بدهد، متقن انجام بدهد. آن کسی که سرمایه‌گذاری میکند، سعی کند حدّاکثر استفاده از آن سرمایه انجام بگیرد؛ یعنی هزینه‌های تولید را کاهش بدهند؛ بعضی از بی‌تدبیری‌ها، بی‌سیاستی‌ها موجب میشود هزینه‌ی تولید برود بالا، بهره‌‌وری سرمایه و کار کم بشود.
سوّم، صاحبان سرمایه در کشور، فعّالیّت تولیدی را ترجیح بدهند بر فعّالیّتهای دیگر. ما دیدیم کسانی را که سرمایه‌ای داشتند ــ کم یا زیاد ــ و میتوانستند این را در یک راه‌هایی به کار بیندازند و درآمدهای زیادی کسب کنند، نکردند؛ رفتند سراغ تولید؛ گفتند میخواهیم تولید کشور تقویت بشود؛ این حسنه است، این صدقه است، این جزو بهترین کارها است؛ کسانی که دارای سرمایه هستند ــ چه سرمایه‌های کم، چه سرمایه‌های افزون ــ آن را بیشتر در خدمت تولید کشور بگذارند.
بعدی، مردم در همه‌ی سطوح، تولید ملّی را ترویج کنند. یعنی چه؟ یعنی همین مطلبی که من دو سه سال قبل از این، در همین جا با اصرار فراوان گفتم، یک عدّه‌ای هم از مردم خوشبختانه عمل کردند، امّا همه باید عمل کنند و آن عبارت است از «مصرف تولیدات داخلی». عزیزان من! شما وقتی که یک جنس داخلی را خرید میکنید به‌جای جنس تولید خارجی، هم به همین اندازه کار و اشتغال ایجاد کرده‌اید، هم کارگر ایرانی را وادار کرده‌اید به اینکه ابتکار خودش را بیاورد میدان؛ جنس داخلی که مصرف شد، آن کننده‌ی کار، ابتکاراتی دارد، این ابتکارات را روز‌به‌روز افزایش خواهد داد؛ شما وقتی که جنس داخلی مصرف میکنید، ثروت ملّی را افزایش داده‌اید. در گذشته، در دوران طاغوت، ترجیح مصرف خارجی به‌عنوان یک سنّت بود؛ سراغ جنس که میرفتند، [میپرسیدند] داخلی است یا خارجی؟ اگر خارجی بود، بیشتر به آن رغبت داشتند؛ این باید برگردد و به‌عکس بشود.



ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

بسیج چیست و بسیجی کیست ؟

بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش برگلدسته های رفیع آن شهادت ورشادت سرداده اند. امام خمینی (ره )

پس ازگذشت چند ماه از پیروزی انقلاب اسلامی و تولد سپاه و کمیته ها،ارتش جمهوری اسلامی،حضرت امام((ره)) با دوراندیشی خاص خود ضرورت آموزش و سازماندهی عمومی همه مردم در قالب ارتش بیست میلیونی را برای مقابله با تهدیدات و تجاوزات دشمنان انقلاب اسلامی مطرح کردند و در آذرماه 1358فرمان تشکیل ارتش بیست میلیونی (بسیج مستضعفان ) را صادر فرمودند،دردی ماه 1359واحدبسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جایگزین آن سازمان شد .

بسیج باحدود30 سال سابقه ی درخشان و حضور در همه ی عرصه ها گره گشای بسیاری از مشکلات عمده کشور بوده است .حضور حماسی بسیجیان در طول هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی است در کارنامه این نهاد انقلابی و مردمی که در تاریخ ایران بی سابقه بوده است .

مقام معظم رهبری حضرت آیت ا...خامنه ای بسیج را چنین توصیف کرده اند

بسیج عبارتست از مجموعه ای که درآن پاکترین انسانها، فداکارترین وآماده به کارترین جوانان کشور در راه اهداف متعالی این ملت و برای به کمال و به خوشبختی رساندن این مردم جمع شده اند و بسیج یعنی حضور ناشی از ایمان و اخلاص و انگیزه دینی و ایمان صادقانه در هر میدانی که کارآرایی و توانایی حضور درآن میدان را داراست،این معنای بسیج است در قرآن کریم در آیات متعددی به ضرورت بسیج و آمادگی مسلمانان برای مبارزه با دشمنان اشاره شده است ازجمله :

ای کسانی که ایمان آورده اید سلاح جنگ برگیرید و آنگاه دسته دسته و یا همه به یکبار متفق برای جهاد بیرون روید .

  شما(ای مومنان) در مقام مبارزه با آن کافران خود را مهیا کنید و تا آن حد که بتوانید از آذوقه و تسهیلات و آلات جنگی و اسبان سواری برای تهدید دشمنان خدا و دشمنان خودتان فراهم سازید .

و اما بسیجی کیست ؟

هر بسیجی ابتدا باید فرهنگ بسیجی داشته باشد.فرهنگ بسیجی فرهنگ معنویت است،فرهنگ شجاعت است،فرهنگ غیرت است،فرهنگ استقلال و آزادگی است ،فرهنگ اسیر خواست های حقیر نشدن است،خواستهای زندگی برای همه مهم است،اما آنچه مهمتراست آرمان هاست،ارزش هاست،هدف است،آنها را باید مقدم داشت.بسیجی ایمان به خدا دارد.در مقابل او خاضع و خاشع است .کارها را برای رضای خدا انجام می دهد و رفتارهایش رنگ خدایی دارد.ایمان به خدا مهمترین ویژگی بسیجی است و اگر این ویژگی بسیجی نباشد ایثار و از خودگذشتگی او مفهومی ندارد .

بسیجی تقوی الهی دارد یعنی خویشتن داری او از انجام گناه و مبادرت به انجام واجبات است. بسیجی ایثار و از خودگذشتگی دارد،برآورده ساختن نیازهای جامعه و سایر افراد را برخواست خود ترجیح میدهد.او شجاعت و دلاوری دارد،حضور همه جانبه اش در صحنه های دشوار و سخت مبارزه با دشمنان و قرارگرفتن در برابر تهدیدهای همه جانبه آنان ویژگی بارز یک بسیجی است. سازمان بسیج تحت امر فرماندهی کل قوا و ولی فقیه است.و بسیجی نیز خود را تابع محض ولی فقیه میداند و حرکت خود را در عرصه های اجتماعی،سیاسی،فرهنگی،نظامی بر محوریت رهنمودهای صبر و بردباری ،ساده زیستی،تواضع،شهادت طلبی،دشمن ستیزی،خوش اخلاقی،برخورداری از دانش و تخصص پویایی و نوآوری،غیرت دینی از دیگر ویژگیهای بسیجی است .

و خلاصه اینکه: بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکیل آن را همه مجاهدان بسیجی از اولین تا آخرین امضاء نموده اند




تاریخ: دو شنبه 10 آذر 1393برچسب:بسیج چیست و بسیجی کیست ؟ ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

آخرین مطالب
 
معماری درون هنرهای سنتی و صنایع دستی هنرمندان کشور
 


ادامه مطلب...
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

به دلیل اقدام سایت گوگل در انتشار فیلم موهن و توهین به

ساحت پیامبراعظم (ص) در روزهای گذشته و اصرار این سایت

به سیاست آمریکایی درعدم برداشتن این فیلم سبب شده

فعالان فضای مجازی انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه‌ای از فعالان

فضای مجازی خواست تا در روزهای دوشنبه وسه‌شنبه

24و25سپتامبراز سرویس‌های اینترنتی گوگل استفاده نکنند.

ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ
♥♥♥….اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ ….♥♥♥
ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬




ارسال توسط عشق خدائی لرستانی


 

 

اگر از طراحان داخلی بپرسید که چگونه می توان با تغییر دکوراسیون خانه فضایی شاد و جذاب به وجود آورد، پاسخ های مختلفی خواهید شنید، از استفاده از رنگ سفید گرفته تا استفاده از مبلمان راحت و متناسب. در اینجا به بعضی از این نکات اشاره می کنیم:

1.ترکیب کنید.



یک طراح داخلی می گوید "جذاب ترین اتاق ها اتاق هایی هستند که فرهنگ ها و زمان های مختلف را با هم ترکیب می کنند. " اگر وسائل کوتاه و بلند ، یا وسائلی با سن متفاوت را در کنار هم قرار دهید خانه تان صمیمی تر و راحت تر به نظر خواهد رسید.

2. رنگ هایی را انتخاب کنید که نشان دهنده امتیازات شما باشند.



طراحان داخلی توصیه می کنند دکوراسیونی را انتخاب کنید که به گونه ای یکی از ویژگی ها یا امتیازاتتان را برجسته کنند، با این کار همیشه آن دکور را دوست خواهید داشت و از دیدنش لذت خواهید برد. به عنوان مثال، خانمی که چشم های سبز رنگ دارد می تواند پرده ها و مبلمان خانه اش را به رنگ سبز انتخاب کند.

3. از چیزهایی استفاده کنید که دوستشان دارید.



سعی کنید چیزهایی را بخرید که کاملا موردپسند شما قرار گرفته باشند، چون تجربه نشان می دهد که وقتی چیزی را دوست داشته باشیم، بالاخره جایی برای آن پیدا می کنیم، ضمن اینکه هرگز از آن خسته نخواهیم شد.

4. قدرت رنگ سفید را فراموش نکنید.



رنگ سفید نور را منعکس و بنابراین نوعی انرژی فوق العاده را ساطع می کند، منشوری از رنگ که لزوماً متوجه آن نیستیم. استفاده از رنگ سفید اتاق های تاریک را به فضایی روشن و شاد تبدیل خواهد کرد.

5. از مبلمان و وسائلی پیچ و خم دار استفاده کنید.



اَشکال خمیده باعث می شوند که فضا راحت تر و گرم تر به نظر برسد. جالب است بدانید که انسان با اشیای خمیده احساس راحتی بیشتری می کند تا اشیای زاویه دار.

6. رنگ مبل و صندلی ها را خنثی انتخاب کنید.



بهتر است رومبلی ها و روکش های صندلی رنگ های تند یا طرح های شلوغ نداشته باشد چون استفاده از چنین پارچه هایی اتاق را تنگ تر و سنگین تر نشان خواهد داد. وقتی مبلی سفید باشد، سبک تر و روشن تر و برای نشستن و گفتگو مناسب تر به نظر می رسد.

7. به رنگ های به کار رفته در قسمت ورودی خانه دقت کنید.



یادتان باشد اولین تاثیر ماندگارترین تاثیر است. قسمت ورودی خانه نمونه ای از دکوراسیون داخل آن خواهد بود پس درانتخاب ترکیب رنگ آن دقت کنید. استفاده از رنگ ها احساس شادی و نشاط را به وجود می آورد.

8. گاهی بیننده را سوپرایز کنید.

چگونه محیط خانه را شادتر و جذاب تر نشان دهیم؟

اگر دکور خانه قابل پیش بینی باشد و همه چیز در جای خود قرار بگیرد خانه حالتی جدی و یکنواخت به خود خواهد گرفت. بهتر است در بعضی قسمت ها خلاقیت به خرج دهیم و بیننده ها را غافلگیر کنیم. مثلا بعضی اشیا را در جاهایی قرار دهیم که دیگران انتظارش را ندارند، به عنوان مثال یک کلکسیون مجسمه را عروسک را روبروی راه پله ها قرار دهیم و ... .

9. در چیدمان اتاق های کوچک از رنگ های تندتر و پررنگ تر استفاده کنید.



هرچه اتاقی کوچکتر باشد طراحی داخلی آن سخت تر خواهد بود. اگر در چیدمان چنین اتاق هایی از رنگ های تندتر و عمیق تر استفاده شود دنیایی کوچک در داخل آن اتاق خلق خواهد شد.

10. با ایجاد تضاد زیبایی ایجاد کنید.



وقتی رنگ های متضاد را در کنار هم قرار می دهیم، همین طور وقتی اجسام معمولی را در کنار اجسام قیمتی قرار می دهیم اتاقمان جذابیت و زیبایی بیشتری خواهد یافت.




ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 غرب و غربزدگي

* بايد به خود تلقين كنيم كه در غرب هيچ خبري جز عقب نگه داشتن ما از قافله تمدن و تعالي نيست.


* ما پيشرفتهاي دنياي غرب را مي پذيريم ولي فساد غرب را كه خود آنان از آن ناله مي كنند، نه!


* غرب پيشرفتهايي كه دارد پيشرفتهاي مادي است و  دنيا را به صورت يك جنگنده ، به صورت يك وحشي بار مي آورد.


* تربيت غرب، انسان را از انسانيت خودش خلع كرده.


* ما باورمان آمده است كه همه چيز در غرب است، خير! آن چيزي كه در غرب است تربيت حيوان درنده است.


* تا ما از آن غربزدگي درنياييم و مغزمان را عوض نكنيم و خودمان را نشناسيم، نمي توانيم مستقل باشيم، نمي توانيم هيچ داشته باشيم.




تاریخ: چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب: غرب و غربزدگي,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی



نه به خاطر خودمون به خاطر بچه هامون این داستان  جدی بگیرین


با سلام دوستان محترم  و عزیز تعداد رأی‌ها به شکلی تغییر کرده که سهم "persianGulf" به 54درصد نزدیک شده و به این معنی‌ است که گوگل به زودی مجبور خواهد شد اسم "Arabian Gulf" را انتخاب کند. من این ایمیل را برای 20 نفر فرستاده‌ام. اگر هر نفر شما آن را به ده نفر جدید بفرستید ، و این کار  ۳  دفعه تکرار بشود ، تعداد رأی‌ها از یک میلیون می‌گذرد. لطف کنید به خاطر خودمان و نسل‌های آینده کوتاهی‌ نکنیم. با سپاس.
 
با سلام به همه -  به خدا 30 ثانیه هم طول نمیکشه یه زور دیگه بزنین تموم میشه
 
 
با سلام

 
فکر می کردم که بعد از تلاش های بیهوده اعراب در رابطه با تغییر نام خلیج فارس ، دیگه اونا اقدام دیگری نکنند. چند هفته پیش من برایتان لینک پایین رو فرستادم و ازتون بابت رای دادن خواهش کردم. اما لازم که بدونید ، در اون روز تقریباً 150،0000 نفر رای داده بودند و سهم ما تقریباً بیش از 79% در مقابل کمتر از 21% بود اما امروز تعداد رای دهنده ها به بیش از 2،364،000 نفر رسیده ولی با تاسف فراوان سهم ما از 79% به کمتر از 55% رسیده واین یک فاجعه است. یادتون باشه که این رای گیری مربوط به کمپین 1،000،000 امضای شرکت گوگل است و نذارید که دوباره نام خلیج فارس به خلیج ع ر ب ی تغییر پیدا کنه

 
خوبه بدونید که شرکت گوگل مجبوره به هر درخواستی که به طور همزمان از طرف 5000 نفر و یا هر ارگان معتبر و ثبت شده ای ، بابت به رای گذاری یک قانون ، نام ، تعریف و . . . احترام بذاره 
 
پس رو این لینک کلیک کنید و رای بدید

 
 
 
 




تاریخ: جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:نام خلیج فارس "persianGulf,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی خبر داد:
اجرای بیمه مکمل به صورت هماهنگ برای تمامی بازنشستگان تامین اجتماعی
 

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی از اجرای برنامه بیمه مکمل برای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سراسر کشور خبر داد و گفت: مطابق با وعده های داده شده و با هماهنگی سازمان تامین ا جتماعی از ابتدای مهر ماه بیمه مکمل برای تمامی بازنشستگان تامین اجتماعی اجرا می شود.

 

 
 
 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی تأمین،

علی اکبر خبازها بیمه مکمل را از نیازهای بازنشستگان و مستمری بگیران ارزیابی کرد و ادامه داد: طی ماه های گذشته پس از بررسی های فراوان و مقایسه شرایط و پیشنهادات بیمه های مختلف در نهایت توانستیم با بیمه دی به توافق برسیم و این شرکت بیمه ای، خدمات بیمه تکمیلی را از ابتدای مهر ماه سال جاری به تمامی بازنشستگان و مستمری بگیران ارائه می دهد.


خبازها با اشاره به وجود قراردادهای متعدد کانون های بازنشستگان سراسر کشور با بیمه های مختلف گفت: با توجه به اینکه تاریخ پایان این قراردادها متفاوت است در ابتدای این برنامه ممکن است برخی اشکالات بوجود آید که لازم است با هماهنگی و مدیریت صحیح این دوره را پشت سر بگذاریم تا پس از رفع مشکلات اولیه تمامی بازنشستگان به نحو مطلوب از خدمات بیمه تکمیلی بهره مند شوند.


مدیرعامل بیمه دی نیز با اشاره به فعالیت مناسب و رو به توسعه این شرکت بیمه ای اظهار امیدواری کرد که این شرکت بیمه ای بتواند خدمات ارزنده و مطلوبی به بازنشستگان ارائه دهد.




ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

ما امیدواریم و زنده.

هرگز نمیگوییم نمی شود چون اگر ما و شما بخواهیم می توانیم ایرانمان را از نو بسازیم.

ما فرزندان این خاکیم و بار اداره ی این کشور بر شانه های ماست.

این یک تارنگار گروهی است و برای این است که بتوانیم تنها بخش کوچکی از دینی که این خاک بر گردنمان دارد را ادا کنیم.

این تارنگار بخشی دارد که ما نوشته های شما، اندیشه ها و پیشنهادهایتان را برای بهبود شرایط موجود در وطن قرار خواهیم داد و به نام فرزند ایران زمین نوشته خواهد شد.

به عنوان یک ایرانی چه وظیفه ای داریم ؟

می توانیم با هم باشیم نه در مقابل هم.

ما همه با هم هستیم.
همه ایرانی هستیم و قلبمان برای ایرانمان می تپد.

دست در دست یگدیگر میگذاریم و جایی بهتر برای زندگی کردن میسازیم.

مرا نقش وطن در جان جان است
همان نقشی که در نقش جهان است

وطن یعنی سرود مهربانی
وطن یعنی شکوه همزبانی

وطن یعنی تجلی گاه ملت
حضور زنده ی آگاه ملت

وطن یعنی دیار عشق و امید
دیار ماندگار نسل خورشید

کنون ای هم وطن ای جان جانان
بیا با ما بگو پاینده ایران

ایرانی با همه عشق خدائی




تاریخ: پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391برچسب:ایرانی با همه عشق خدائی ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

معرفی تمام بیمه های مفید برای یک خانواده

 

شما از انواع بیمه هایی که در ایران وجود دارد خبر دارید؟ از خدماتی که شرکت های متعدد بیمه ارایه می دهند چطور؟ به نظر شما از بین انواع بیمه های جدید، کدامشان برای زندگی شهرنشینی امروز ضروری است؟ اصلا خانواده ها تا کی و تا چقدر باید حق بیمه بپردازند تا از آسایش فردا خیالشان راحت باشد؟

در پرونده امروز هفت صبح دنبال یافتن پاسخ این پرسش ها هستیم. شاید اگر مرور کوتاهی به همه بیمه های موجود در ایران داشته باشیم، بتوانیم یک دید کلی از خدمات موجود پیدا کنیم. بررسی های ما به این نقطه رسید که اگر یک خانواده چهار نفره با زندگی متوسط شهری و خودروی پراید صفر بخواهد از بیمه های ضروری استفاده کند، باید سالانه حدود دو میلیون تومان به حساب شرکت های بیمه بریزد البته این روزها باتوجه به اینکه فقط بیمه ایران دولتی باقی مانده و بیمه های خصوصی پشت سر هم از ر اه می رسند، خدمات بیمه ای متنوعی هم معرفی شود که هرکس بخواهد می تواند در قبال پرداخت حق بیمه بیشتر از آنها استفاده کند.

مثلا بخش بسیار محدودی از جامعه به بیمه مسافرتی خارج از کشور احتیاج پیدا می کنند اما در عوض بیمه ای مثل شخص ثالث برای همه کسانی که اتومبیل دارند، اجباری است.

بیمه اشخاص

بیمه های درمانی، عمر و حوادث، هر سه جزو بیمه های اشخاص به حساب می آیند. به دسته ای از بیمه ها، بیمه اشخاص گفته می شود که فرد را در مقابل نگرانی های گذران زندگی تامین می کند. این نگرانی ها شامل هزینه درمان خانواده، مسائل مربوط به گذران زندگی در دوران پیری و همچنین تامین بازماندگان، پس از فوت بیمه شده است.

بیمه عمر: بیمه عمر به نوعی به سرمایه گذاری شباهت دارد که در مواقع بحرانی بسته به تعهدات بیمه گر، مواردی همچون هزینه های تحصیل، پرداخت مهریه، هزینه های ناشی از کارافتادگی و کهولت سن یا در صورت فوت فرد بیمه شده را به استفاده کنندگان مشخص شده در بیمه نامه می پردازد.

بیمه عمر زمانی: هنگامی که فوت فردی در مدت معینی باعث زیان های مالی به بازماندگان شود از این نوع بیمه استفاده می شود.

نکته اینجاست که چنانچه فرد در زمان بیمه هر علتی فوت کند، سرمایه مشخص شده در بیمه نامه به استفاده کننده، پرداخت می شود ولی در خارج از زمان بیمه، بیمه گر هیچ تعهدی ندارد. این بقیمه حق بیمه ناچیزی دارد که درصورت بیمه گروهی، تخفیف هایی نیز می گیرد.

بیمه عمر مانده بدهکار: تصورش را بکنید که والدین یک خانواده، از بانک وام سنگینی را می گیرند. از آنجا که پرداخت این وام بسیار سخت است، بخش قابل توجهی از درآمد آنها صرف پرداخت وام می شود. فوت پدر و مادر، می تواند منجر به ایجاد بحران شود. بیمه عمر مانده بدهکار با اینکه هزینه حق بیمه پایینی دارد ولی بیمه گر، درصورت فوت، بقیه اقساط وام را به صورت یکجا می پردازد و از وثیقه گذاشته شده، فک رهن می کند.

بیمه عمر و پس انداز: پرداخت سرمایه مشخص شده در بیمه نامه به اضافه سرمایه ای که ممکن است تا تاریخ فوت از محل مشارکت تامین شده باشد، به بیمه عمر و پس انداز معروف است.

بیمه آتیه فرزندان: تامین هزینه تحصیل فرزندان، جهیزیه، خرید مسکن و سرمایه گذاری.

بیمه تامین خانواده: تامین سرمایه ای مناسب برای ادامه زندگی خانواده فردی است که دچار کهولت سن شده یا فوت کرده است.

بیمه مهریه: برای ممکن ساختن پرداخت مهریه از طرف شوهر به همسر در طول زندگی مشترک، این بیمه درنظر گرفته شده است.

بیمه تمام عمر: این بیمه، مدت دار نیست و درصورتی که فرد بیمه شده در هر زمان و به هر علتی فوت کند، شرکت بیمه گر متعهد می شود سرمایه ای (سرمایه مشخص شده در بیمه نامه و سرمایه ای که از محل مشارکت در منافع تامین شده) را به استفاده کنندگان بپردازد.

بیمه حوادث: اگر شخص بیمه شده در اثر حادثه ای، دچار نقص عضو، ازکارافتادگی دایم یا فوت شود، غرامت از کارافتادگی موقت تعلق می گیرد و شرکت بیمه گر، هزینه های پزشکی و درمان را تامین خواهد کرد.

بیمه حوادث گروهی: بیمه های حوادثی که برای تعداد بیش از 10 نفر صادر و شرایط بیمه باتوجه به نیاز بیمه گذار تعیین می شود، بیمه حوادث گروهی می گویند بیمه حوادث تحصیلی، بیمه حوادث مسافرتی و گردشگری، بیمه حوادث ورزشی، بیمه حوادث ایام ماموریت، بیمه حوادث ناشی از کار و حرفه و بیمه حوادث 24 ساعته ازجمله این بیمه ها است.

بیمه حوادث انفرادی: بیمه ای است به مدت یک سال که فرد بیمه شده در برابر تمامی حوادث شغلی و غیرشغلی یا خطرهای شخصی در تمام 24 ساعت شبانه روز بیمه می شود. جالب است بدانید که شغل افراد در این نوع از بیمه به پنج گروه تقسیم می شود. گروه اول، آنهایی هستند که فقط کار دفتری و اداری انجام می دهند. گروه دوم، افرادی مثل عکاسان و پزشکان هستند که گرچه با ابزارآلات صنعتی کار نمی کنند ولی از دست خود علاوه بر نیروی فکری استفاده می کنند. گروه سوم، آنهایی هستند که مثل کشاورزان و رانندگان با ماشین آلات سر و کار دارند. گروه چهارم، افرادی هستند که مثل پرسکار فلز یا دکل بندها با ماشین آلات و ادوات صنعتی پرخطر کار می کنند. سرانجام گروه پنجم هم به آنهایی تعلق دارد که همچون خلبانان و کارگران معادن زیرزمینی با بیشترین خطر در هنگام فعالیت شغلی روزمره خود مواجه هستند.

بیمه حوادث خانواده: همانطور که از نام این بیمه هم پیداست، تمامی ا عضای خانواده در تمام 24 ساعت شبانه روز تحت پوشش بیمه حوادث خانواده قرار می گیرند.

بیمه حوادث خارج از کشور: بیمه ای که در سفر به خارج از کشور، علاوه بر تامین هزینه های درمانی، دارویی و بستری یا حتی انتقال جسد متوفی به ایران، هزینه های فوریت های دندانپزشکی، بازگرداندن بیمه گذار به ایران تحت نظارت پزشکی در صورت گم شدن مدارک و وسایل هم به مسافر کمک می کند. همکاری و راهنمایی مسافرینی که گذرنامه، بلیت یا باقی مدارک مسافرتی خود را از دست داده اند و پس فرستادن بار مسافر در صورتی که بار به دست او نرسیده باشد، بخشی دیگر از تعهدات این بیمه است. با این حال مواردی چون خودکشی، مستی، استعمال موادمخدر و ابتلا به جنون و همچنین ارتکاب اعمال مجرمانه، جزو تعهدات بیمه گر نیست.

بیمه درمان: فرد شاغلی که خود و خانواده اش، به صورت گروهی تحت پوشش بیمه درمان قرار می گیرند، هزینه های درمانی را تا مبلغی معین دریافت می کنند. خدمات درمانی یا تامین اجتماعی، هر دو بیمه درمان هستند. هزینه های مواردی که شامل بیمه درمان می شود: بستری و جراحی، زایمان (طبیعی یا سزارین)، پاراکلینیکی (تشخیصی)، رفع عیوب انکساری چشم و جابه جایی شهری یا بین شهری بیمار با آمبولانس. البته باید اشاره کرد که هرکدام شرط و شروطی نیز دارند که بسته به شرکت بیمه گر و نوع بیمه، شمول و سقف تعهدات متفاوت است. مواردی که شامل بیمه درمانی نمی شود: اعمال جراحی زیبایی (جز در مورد حوادث)، عیوب مادرزادی، سقط جنین (مگر به ضرورتی که پزشک تشخیص داده)، ترک اعتیاد، خودکشی، حوادث طبیعی (سیل و زلزله و...)، جنگ و شورش، واکنش های هسته ای، بیماری های روانی، زایمان برای فرزند چهارم به بعد و هزینه وسایل توانبخشی مثل شکم بند و سمعک که جنبه دارویی ندارد.

بیمه درمان تکمیلی: این بیمه ها که به صورت گروهی انجام می شود، کلیه کارکنان سازمان یا موسسه و... به همراه اعضای خانواده تحت تکفلشان را تحت پوشش بیمه قرار می دهد. بیمه درمان تکمیلی، برای تامین تکمیلی بیمه های خدمات درمانی یا تامین اجتماعی تا سقف قرارداد است. گرچه این بیمه غیرضروری به نظر می آید ولی در مواردی که پای بیمار به جراحی های چندمیلیونی باز می شود، داشتن این بیمه، در مرگ و زندگی افراد نقش بازی می کند.

بیمه نیروهای مسلح: علاوه بر نیروهای مسلح، سربازان در طول دوران خدمت سربازی، تحت پوشش درمانی این بیمه قرار دارند.



بیمه اتومبیل

1 – بیمه شخص ثالث: بیمه ای که 43 سال از اجباری شدنش در ایران می گذرد و مسوولیت جبران خسارت های جانی و مالی که در تعهد شرکت بیمه گر است را برعهده دارد. این بیمه فقط متعلق به خودرو نیست و تمامی وسایل نقلیه موتوری زمینی (اعم از تریلر و یدک تا قطار راه آهن) را شامل می شود. تمامی آنهایی که از وسایل نقلیه موتوری زمینی دچار حادثه می شوند چه داخل و چه داخل وسیله بیمه شده دچار خسارت جانی یا مالی شوند، شخص ثالث به حساب می آیند؛ با این حال کارکنان بیمه گذار مسئول حادثه در حین کار و انجام وظایف، مالک یا راننده وسیله نقلیه، همچنین همسر، والدین، فرزندان، اجداد، نوه های تحت تکفل بیمه گذار حتی در صورت سرنشینی وسیله نقلیه هم، شخص ثالث به حساب نمی آیند.

2 – بیمه حوادث سرنشین: بیمه ای که به زبان ساده، حالت پوشش تکمیلی بیمه شخص ثالث را دارد و مواردی را که بیمه شخص ثالث به آن متعهد نیست را تامین می کند. بیمه حوادث سرنشین به توقف یا در حرکت بودن خودرو بستگی ندارد و شرط سرنشین بودن خودرو کفایت می کند. خسارت واردشده به آن دسته از افرادی که جزو استثنائات بیمه شخص ثالث هستند، با این بیمه تامین می شود. نکته مهم اینکه درصورتی که راننده بر اثر حادثه رانندگی محکوم به پرداخت دیه شود ولی سقف تعهدات بیمه نامه شخص ثالث کمتر از دیه متعلق باشد، مابه التفاوت آن (با رعایت سقف و شرایط مربوط) از محل پوشش حوادث سرنشین تامین می شود.

3 – بیمه بدنه اتومبیل: تعهد شرکت بیمه گر به جبران خسارت ناشی از حوادث مشمول بیمه اتومبیل است. این حوادث، تصادف، واژگونی و سقوط، سرقت، آتش سوزی، انفجار و موارد این چنینی را شامل می شود.



بیمه آتش سوزی

گرچه این بیمه به اسم بیمه آتش سوزی مشهور است ولی فقط شامل آتش سوزی نمی شود. مواردی همچون صاعقه (تخلیه بار الکتریکی بین ابر و زمین) و انفجار (آزادشدن یکباره انرژی ناشی از انبساط گاز یا بخار) نیز از دیگر موارد تامین بیمه آتش سوزی است. حتی بیمه گذار با پرداخت حق بیمه اضافی می تواند مورد بیمه را به جز این سه خطر اصلی (آتش، صاعقه و انفجار) در برابر سوانحی همچون زلزله، سیل، ترکیدگی لوله های آب، نشست، توفان و... تحت پوشش قرار دهد. بیمه آتش سوزی واحدهای مسکونی، بیمه گذار را در برابر از دست دادن یک عمر اندوخته خود بیمه می کند.



بیمه های ویژه

بیمه لوازم خانگی بیمه ایران: آتش نزن به مالت!

بیمه لوازم خانگی شامل لوازم صوتی، تصویری و الکتریکی مانند تلویزیون های LED، LCD، پلاسما، سینمای خانواده، یخچال فریزر، کولرهای گازی، اسپیلت و... با این بیمه ممکن شده است.

بیمه مهریه بیمه ایران: اندوخته ای برای مبادا

بیمه نامه مهریه تضمینی مطمئن برای پرداخت تمام یا قسمتی از مهریه و پشتیبانی مالی مناسبی است که زوجه می تواند از مزایای آن بهره مند شد.
بیمه های مسترمی بیمه البرز: برای خود حقوق بازنشستگی بسازید، حتی اگر خانه دار هستید!

کلیه آحاد جامعه از بازاریان تا زنان خانه دار می توانند از مزایای این نوع بیمه نامه ها در هر زمان و در هر مرحله از زندگی به ویژه در زمان بازنشستگی استفاده کنند. در حالت مستمری تمام عمر، اقساط مستمری تا زمانی که بیمه شده در قید حیات باشد و حداکثر تا سن 106 سالگی پرداخت می شود.

بیمه جبران هزینه درمان ناباروری و نازایی زوجین بیمه البرز: این بیمه، بخشی از هزینه های درمانی که برای درمان ناباروری و نازایی هزینه می شود و نیز هزینه های مرتبط اضافی تحت پوشش که شرکت بیمه گر اول جبران نکرده را تامین می کند. بیمه شدگان، تمامی زوج های جوانی می توانند باشند که برای بار اول ازدواج کرده و بیشتر از سه ماه از تاریخ رسمی ازدواج و ثبت آن در یکی از دفترخانه های رسمی نگذشته و سن زوج کمتر از 40 سال باشد.

بیمه خانه امن سامان: نگرانی را از خانه بیرون کن!

خطرات تحت پوشش این بیمه نامه شامل هر آنچه که یک خانواده را در خانه تهدید می کند؛ اعم از آتش سوزی و سرقت تا هزینه اجاره و اسکان موقت بیمه گذار.

بیمه نوین بیمه کودکان آسمانی بیمه نوین: خیرین با خرید این بیمه نامه ها کودکان تحت پوشش بهزیستی را مورد حمایت قرار داده و این کودکان پس از رسیدن به سن قانونی از مزایای آن بهره مند می گردند.

بیمه بازنشستگی تکمیلی بیه نوین: فقط با پرداخت یک ماه حقوق خود در هر سال، بیمه عمر و بازنشستگی بیمه نوین را خریداری می کنید. بدین ترتیب در سن بازنشستگی علاوه بر دریافت حقوق بازنشستگی قانونی خود، مستمری ماهانه ای هم از این شرکت دریافت می کنید تا کاهش حقوق شما در زمان بازنشستگی جبران گردد.

 




تاریخ: چهار شنبه 17 اسفند 1390برچسب:معرفی تمام بیمه های مفید برای یک خانواده ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

با این 10 روش پول و ثروت را به سمت خود جذب کنید


 


با رعایت این ده راهکار و با توجه به ندای درونی خود قادرید تا اندوخته ی مالی خود را افزایش دهید ...

1 - بدانید چه می خواهید
از آنچه که می خواهید مطمئن شوید و آگاه شوید، خیلی از ما حتی خودمان هم نمی دانیم دقیقا در زندگی به دنبال چه هستیم! مقدار پولی را که دوست دارید داشته باشید، تعیین کنید، برای مثال، دوست دارید، ۱۰۰ میلیون ریال پول داشته باشید، با این روش زودتر به هدف خود می رسید تا اینکه فقط بگویید من دوست دارم بیشتر پول در بیاورم.

2 - به ندای درونی خود گوش دهید
هر آنچه که از ندای درونی خود می شنوید، به آن توجه و عمل کنید. متأسفانه بیشتر ما به این مسائل اعتقادی نداریم و شاید همین حالا با خود بگویید: “من که اصلاً به این چیزها اعتقادی ندارم و نمی توانم حتی این الهامات را از وجودم درک کنم!”، اما حقیقت این است که این الهامات و نیروی درونی وجود دارند و البته اگر خودتان بخواهید، شما را به طرف آنچه که می خواهید هدایت میکند.

3 - مبلغی منطقی و صریح را در ذهن خود پرورش دهید
ابتدا از مبالغ کم و منطقی شروع کنید، برای مثال، ۱۰۰ میلیون ریال، هدفتان بر این باشد که در مرحله اول تمام تلاش خود را برای کسب این مبلغ متمرکز کنید و بعد به مبالغ بیشتر فکر کنید.

4 - اگر خیلی در درجه اول به پولدار شدن اهمیتی نمی دهید، دیگر اهداف ایده آل خود را مثل، تفریح، امنیت و آزادی و …فکر کنید
در ذهن خود فرض کنید که به همه ی آنها رسیده اید و از این حس لذت ببرید، این خود انگیزه ای می شود تا برای رسیدن به آنها به پول نیز فکر کنید و برسید.

5 - از پیروی و تعقیب دنیوی دست بردارید
شما همواره با نیروی درونی خود به خداوند متعال وصل هستید، لحظاتی را در خلوت خود سعی به ارتباط با خداوند بپردازید، از وی راهنمایی بخواهید و تقاضا کنید تا شما را در مسیر صحیح و سرشار از موفقیت، قرار دهد، طوری که بتوانید در آسایش و آرامش برای خود و اطرافیانتان مفید باشید، مطمئن باشید که جواب می گیرید.

6 - عمل کنید
اینکه فقط فکر کنید و خیال کنید، کافی نیست، عمل کنید! خیلی از افراد با این که از وضعیت کنونی خود راضی نیستند و می دانند در صورت اقدام به راهی بهتر به آنچه می خواهند می رسند، اما جرأت گامی برتر را ندارند. بنابراین شجاع باشید و عمل کنید. ترس خود مانع موفقیت است.
رالف والدو چنین می گوید: “توصیه من به جوانان این است که برای موفقیت، به آنچه که صحیح است اما از رسیدن به آن می ترسید یا ناامید هستید، عمل کنید”، سوزان جفرز نیز معتقد است : ”باید از مانع ترس عبور کنید، تا کامیاب شوید”، با تصمیمی جدی و اولین گام شما برای موفّقیت، تمامی دنیا شروع به همکاری با شما می کنند و به میل شما راه می آیند.

7 - مراحل کار را در ذهن و با کلام خود زیر لب مرور کنید
بطور مثال، سوالی را در مورد کسب مبلغی از مسیری خاص از خود بپرسید، و با خود گفتگو کنید، “ اگر از این راه موفق نشدم، تمام مسیر قبل را از ذهن خود پاک کرده و از راهی بهتر و موثر تر وارد می شوم تا بالاخره پولدار شوم”

8 - از موانع نترسید
دریا همیشه آرام نیست، زندگی هم مثل دریاست، گاهی مجبورید با دریایی مواج و طوفانی دست و پا بزنید تا بر موانع پیروز شوید. بیشتر ما به محض شکست یا سختی، ناامید شده و از ادامه راه می ترسیم، با سرزنش و افسردگی نه تنها کاری پیش نمی برید، بلکه اوضاع شما از قبل هم بدتر می شود، همانطور که کارل ساگن می گوید:”بهتر است عوض اینکه چرا تاریک است و غر بزنید، حتی با یک شمع کمی آنجا را روشن کنید”، یا به قول ما ایرانی ها، “ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است”.

9 - روابط و ذهن خود را خانه تکانی کنید!
نه تنها در خانه، بلکه در محیط کار، اجتماع و …روابط خود را در جهت مثبت اصلاح کنید. مطمئناً هیچ کس بدون کمک و همیاری دیگران، نمی تواند به اهداف خود برسد، اما اگر قرار باشد این ازدحام روابط بی فایده و پر سر و صدا همراه با میلیون ها انرژی منفی باشد و باعث عدم تمرکز یا تحلیل روحیه تان شوند، بهتر است حذف شوند.

10 - به علائق خود توجه کنید
هر کسی به چیزهایی در ذهن خود و بطور ذاتی علاقه دارد، اگر هر گام یا عمل یا هدفی را طبق آنچه که علاقه دارید و به آن عشق می ورزید، آغاز کنید، می بینید که چطور سریع تر و آسان تر به هدف خود می رسید. در واقع این خود درونی ماست که جسم ما را به طرف آن چه که لذّت می بریم و عشق می ورزیم، سوق می دهد.




ارسال توسط عشق خدائی لرستانی


 

اول اینکه از استرسهایتان حرف بزنید:

 

 

یک آدم صبور و دهن‌قرص، گیر بیاورید و کل بدبختی‌ها و جفتکهایی که از "الاغ زندگی" خورده‌اید را با او تقسیم کنید…

 

 

 

بازگو کردن مشکلات، وزن آنها را کم میکند… علاوه بر آن معمولا وقتی سفره دلتان را جلو کسی باز می‌کنید، اوهم سفره خودش را برایتان باز میکند و یحتمل می فهمید که شما در این دنیا، تنها آدم کتک خورده نیستید... و این یعنی آرامش..

 

دوم اینکه فقط به زمان حال فکر کنید:

 

 

 

گذشته‌تان و آینده‌تان را خیلی جدی نگیرید…

 

اصلا پاپیچ خرابکاریها و کوتاهی‌هایی که در گذشته در حق خودتان کرده‌اید، نشوید.

 

 

 

همه همینطور بوده‌اند وانگشت فرو کردن در زخمهای قدیمی، هیچ فایده‌ای جز چرکی شدن آنها ندارد.

 

 

 

آینده را هم که رسما باید به هیچ کجایتان حساب نیاورید.

 

 

 

ترس از حوادث و رخدادهای احتمالی، حماقت محض است..

 

فکر هر چیزی، از خود آن چیز معمولا سخت‌تر و دردناک‌تر است…

 

سوم اینکه به خودتان استراحت بدهید:

 

 

 

 

 

حالامی‌گویم استراحت، یکهو فکرتان نرود به سمت یک ماه عشق و حال وسط سواحل هاوایی…! وسط همه گرفتاریها واسترسها و بدبختی‌هاتون...!!! 

 

 

 

آدم میتواند خیلی شیک به خود، مرخصی چند ساعته بدهد…

 

 

 

کمی تنهایی، کمی بچگی کردن، کمی خریت یا هر چیز نامتعارفی که شاید دوست داشته باشید…. که کمی از دنیای واقعی دورتان کند و خستگی را بگیرد…

 

 

 

مثل نهنگ‌ها که هر از چندگاهی به بالای آب می‌آیند و نفسی تازه می‌کنند و دوباره به زیر آب برمی‌گردند…

 

  :چهارم اینکه تن‌‌تان را بجنبانید

 

 

 

ورزش قاتل استرس است...

 

 

 

لزومی هم ندارد که وقتی می‌گوییم ورزش، خودتان را موظف کنید روزی هزار بار وزنه یک تنی بزنید و به اندازه گوریل بازو دربیاورید…

 

 

همچین که یک جفتک چارکش منظم وخفیف در روز داشته باشید، کلی موثر است…

 

 

 

از من به شما نصیحت…

 

 

 

پنجم اینکه واقع‌بین باشید:

 

 

 

ما ملت شریف، بیشتر استرسمان بابت چیزهایی است که کنترلی روی آنها نداریم…

 

 

 

داستان، مثل آمپول زدن میماند… وقتی اصغر آمپول‌زن، قرار است ماتحت مریض را نوازش کند، حتما این کار را می‌کند و حالا اگر عضله آنجایت را بخواهی سفت کنی، هیچ خاصیتی ندارد الا اینکه درد آمپول بیشتر می‌شود…

 

 

 

گاهی مواقع باید واقع‌بین بود و عضله‌ها را شل کرد که دردش کمتر شود…

 

   : ششم اینکه زندگی‌تان، میدان و مسابقه اسب‌دوانی نیست  

 

خودتان را دائم با دیگران مقایسه نکنید… مقایسه کردن و"رقابت‌پیشگی"، استرس‌زا است…

 

 

 

اینکه جاسم فوق‌لیسانس دارد و من ندارم و قاسم لامبورگینی دارد و من ندارم و عبود فلان دارد و من ندارم، شما را دقیقا می‌کند همان اسب مسابقه که همه عمرش را بابت هویج ِ سر چوب، دویده وبه هیچ کجا هم نرسیده…

 

 

 

زندگی مسخره‌تر از چیزی است که شما فکرش رامی‌کنید…

 

 

هیچ دونفری لزوما نباید مثل هم باشند…

 

خودتان باشید…

 

 

 

 

 

هفتم اینکه از مواجهه با عوامل "ترس‌زا" هراس نداشته باشید:

 

 

مثال ساده آن، دندان‌پزشک است…

 

وقتی دندان خراب دارید، یک کله پیش دکتر بروید و درستش کنید… نه اینکه مثل بز بترسید و یک عمر را از ترس دندان‌پزشک، بادرد آن بسازید و همه لقمه‌هایتان را با یکطرفتان بجوید…

 

 

 

نیم ساعت جنگیدن با درد، بهتر از یک عمر زندگی با ترس ِ درد است…

 

ترس، استرس می زاید

هشتم اینکه خوب بخورید و بخوابید

 

و شعارتان "قبر بابای دنیا " باشد:

 

 

 

آدمی که درست نخوابد و نخورد، مغزش درست کارنمی‌کند…

 

مغز علیل هم، عادت دارد همه چیز را سخت و مهلک نشان دهد…

 

 

 

آدم وقتی گرسنه و خسته است، یک وزنه یک کیلویی را هم نمی‌تواند بلند کند، چه برسد به یک فکر چند کیلویی…!!

 

نهم اینکه بخندید:

 

 

 

همه مشکل دارند…

 

من دارم، شما هم دارید… همه بدبختی داریم، گرفتاری داریم و این موضوع تابع محل جغرافیایی آدمها هم نیست…

 

 

 

یاد بگیرید بخندید… به ریش دنیا و مشکلات بخندید…

 

 

 

به بدبختی‌ها بخندید… به من که دو ساعت صرف نوشتن این موضوع کردم،بخندید…

 

 

 

به خودتان بخندید…

 

 

 

دو بار اولش سخت است، اما کم کم عادت میکنید و می‌بینید که رابطه خنده و گرفتاری، مثل رابطه خیار است و سوختگی پوست… درمانش نمی‌کند اما دردش را کم میکند

 


 

 

دهم اینکه : 

 


 

 این ایمیل را برای کسانی که دوستشان دارید و از خندیدنشان شاد میشوید بفرستید





تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:استرسهایتان ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی


 

عادت های جالب و عجیب ما ایرانی ها !!!




در این ایمیل ۱۰ عادت جالب اما عجیبی که در بین ما ایرانی ها رواج داره و متاسفانه هر روز در اجتماعی که درش زندگی می کنیم شاهد اون هستیم و میشه گفت پولدار و فقیر بودن هم برای اینجور عادت ها ملاک نیست رو مرور می کنیم که امیدوارم حداقل شما دوست عزیز پرشین استاری که مطالب زیر را از نظر خواهید گذراند یا دارای چنین رفتارهایی نباشید و اگر هم کم و بیش از بعضی از اونها بی بهره نیستید؛ بدون هیچ حساسیتی نکات این ایمیل یک یادآور باشه برای تجدید نظر در مورد چنین عادت هایی :


1. غیبت و دخالت در امور خصوصی دیگران

یکی از سوژه های اصلی محاورات که به شدت بین مردم مرسوم شده است عمل زشت غیبت می باشد. این روزها زمانی که افراد همدیگر را ملاقات می کنند و یا در میهمانی ها حاضر میشوند عملاً حرفی جز غیبت کردن در مورد دیگران ندارند و با هیجان کامل به این کار مبادرت می کنند. برخی هم به خود اجازه میدهند در حریم خصوصی ترین مسائل دیگران وارد شوند و به امر و نهی و دخالتهای بی مورد بپردازند.



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 23 دی 1390برچسب:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
هیچ کس کامل نیست

روزی دوستی از ملانصرالدین پرسید : ملا ، آیا تا بحال به فکر ازدواج افتادی ؟
ملا در جوابش گفت : بله ، زمانی که جوان بودم به فکر ازدواج افتادم
دوستش دوباره پرسید : خب ، چی شد ؟
ملا جواب داد : بر خرم سوار شده و به هند سفر کردم ، در آنجا با دختری آشنا شدم که بسیار زیبا بود
ولی من او را نخواستم ، چون از مغز خالی بود
به شیراز رفتم : دختری دیدم بسیار تیزهوش و دانا ، ولی من او را هم نخواستم ، چون زیبا نبود
ولی آخر به بغداد رفتم و با دختری آشنا شدم که هم بسیار زیبا و همینکه ، خیلی دانا و خردمند و تیزهوش بود .
ولی با او هم ازدواج نکردم
دوستش کنجاوانه پرسید : چرا ؟
ملا گفت : برای اینکه او خودش هم به دنبال چیزی میگشت ، که من !!!!!!!!!میگشتم


NOBODY IS PERFECT
هیچ کس کامل نیست
 
اینگونه نگاه کنيد...

مرد را به عقلش نه به ثروتش

.

زن را به وفايش نه به جمالش


دوست را به محبتش نه به کلامش
.

عاشق را به صبرش نه به ادعايش
 

.

مال را به برکتش نه به مقدارش

.

خانه را به آرامشش نه به اندازه اش
 

.

اتومبيل را به کاراییش نه به مدلش

 

.

غذا را به کيفيتش نه به کميتش

.

درس را به استادش نه به سختیش
.

دانشمند را به علمش نه به مدرکش
.

مدير را به عمل کردش نه به جایگاهش
 

.

نويسنده را به باورهايش نه به تعداد کتابهايش

.

شخص را به انسانيتش نه به ظاهرش
.

دل را به پاکیش نه به صاحبش
 

.

جسم را به سلامتش نه به لاغریش

.

سخنان را به عمق معنایش نه به گوینده اش
.
.

 




تاریخ: چهار شنبه 16 آذر 1390برچسب:هیچ کس کامل نیست,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

تولید خودروهای جدید تویوتا

_______________________________

شرکت خودروسازی تویوتا، طرحی جالب را ارایه کرده و با همکاری مرکز ایستیتوتو یورو پئوی تورین (IED) تیمی متشکل از تعدادی دانشجوی کارشناسی طراحی خودرو تشکیل داده و از آنها خواسته تا مدل هیبریدی تویوتا پریوس را برای سال‌های 2010 تا 2015 طراحی کنند. به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از قاصد، وظیفه دانشجویان در طرح تویوتا این بوده که مدل مفهومی تویوتا پریوس را به گونه‌ای طراحی کنند که ضمن تاکید بر تکنولوژی‌های برتر، ویژگی‌های احساسی و دیگر ویژگی‌های بازار اروپا و جهان را به خوبی نشان دهند که در این گزارش به شرح 10 طرح برتر این مجموعه می‌پردازیم.

__________________________________

آبشار Waterfall
طراحان: دنیس براگا و آندره موسلین


ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 17 آبان 1390برچسب:تولید خودروهای جدید تویوتا ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

5 توصیه به پدر و مادرها
 
یکی از دغدغه‌های والدین ارتباط برقرار کردن با فرزندان است. والدین را باید به 2 دوره تقسیم کرد، دوره کودکی و دوره نوجوانی.در دوره کودکی والدین درانتقال اصول تربیتی خود دچار مشکل هستند و همچنین ویژگی‌های روانشناختی کودکان را برای انتقال و ارتباط در نظر نمی‌گیرند.

در دوره ورود به نوجوانی فرزندان با تغییرات زیادی در نقش‌های جنسیتی، اجتماعی و ابعاد جسمانی و شناختی روبرو هستند. والدین بایستی خود را برای تغییرات هر دوره در طول تحول فرزندان آماده کنند و ویژگی‌های هر دوره را در نظر بگیرند.

5 نکته موثر در رابطه موثر والد - فرزندی

1- در دسترس فرزندانتان باشید

- به زمان‌هایی که فرزندانتان دوست دارد با شما صحبت می کند توجه کنید، مانند زمان خواب، قبل از شام، در ماشین و ...

- در موقعیت‌های مختلف صحبت را شروع کنید و اجازه دهید کودکان متوجه شوند شما مواظب هر آنچه در آینده اتفاق می‌افتد هستید.

- هر هفته زمانی را برای فعالیت‌های 2 نفره با هر فرزندتان اختصاص دهید و از انجام دیگر فعالیت‌ها در این زمان پرهیز کنید.

- علایق فرزندتان را بشناسید مانند بازی مورد علاقه، بازیگر مورد علاقه، بازیکن مورد علاقه و سعی کنید به بهانه‌های مختلف در مورد آن‌ها با فرزندان خود صحبت کنید.

- صحبت‌هایتان را با بیان کردن نظراتتان شروع کنید نه با پرسش.

2- کاری کنید فرزندانتان متوجه شوند که شما در حال گوش دادن به آن‌ها هستید


- علایقتان را در آنچه آن‌ها بیان می‌کنند، بیان کنید اما مواظب باشید احساس دخالت کردن یا فضولی ایجاد نکنید.

- به دیدگاه‌های آن‌ها گوش دهید حتی اگر گوش دادن در آن لحظه کار سختی باشد.

-بگذارید نظرشان را کامل بیان کنند و وسط حرفشان نپرید.

-آنچه آن‌ها گفته‌اند را تکرار کنید تا مطمئن شوند آنچه گفته‌اند را فهمیده‌اید.

3- بر اساس آنچه فرزندتان می‌شنود پاسخ دهید


- پاسخ‌های خود را نرم کنید. واکنش‌های خشمگینانه و دفاعی تاثیرات منفی بر کودکان باقی می‌گذارد.

- نظر خود را بیان کنید بدون آنکه آن‌ها را خار و خفیف کنید. جوی را ایجاد کنید تا اختلاف نظر، چیزی عادی باشد و فرزندان بتوانند نظرات خود را به راحتی بیان کنند.

- به جای آنکه تاکید کنید که چه کسی درست می‌گوید، بگویید«می دانم با من مخالف هستی اما من اینطور فکر می‌کنم»
4- به خاطر بسپارید

به هنگام مکالمه با فرزندانتان از آن‌ها بپرسید که از شما چه می‌خواهند و یا به چه چیزی نیاز دارند مانند یک مشورت، یک گوش دادن ساده، همردردی و هم حسی یا حل کردن یک مشکل.

- کودکان با تقلید یاد می‌گیرند و در بیشتر موارد آن ها به هنگام روبرو شدن با خشم و مشکلات از نوع رفتار شما پیروی می‌کنند.

- با فرزندانتان صحبت کنید اما سخنرانی، انتقاد و تهدید نکنید و حرف‌هایی که موجب رنجش می‌شود بر زبان نیاورید.

5- والدگری کار سختی است


گوش دادن و صحبت کردن کلید رابطه سالم بین شما و فرزند شما است. والد گری کار سختی است و باقی ماندن در یک رابطه خوب با نوجوانان کار سختی است و می‌تواند درگیری‌زا باشد مخصوصاٌ زمانی که والدین درگیر هستند و فشارهای زیادی بر آن‌ها وارد می شود.

اگر در یک دوره طولانی مدت با فرزندان خود دارای مشکل هستید لازم است با یک مشاور حرفه‌ای در مورد پیدا کردن یک راه حل مفید و سازنده صحبت کنید.

برنا

 




تاریخ: شنبه 7 آبان 1390برچسب:5 توصیه به پدر و مادرها,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

تبریک ولادت حضرت امام رضا (ع)

دانلود سرود قدیمی بیادماندنی و خاطره انگیز رضا رضا (دوست دارم صدات کنم تو هم منو صدا کنی)
 کاری از گروه سرود بچه های آباده بمناسبت میلاد 
حضرت امام رضا (ع)

Download

راست کلیک کنید و گزینه ...Save را بزنید

 

دانلود مداحی در حریم رضا گوشه نشینم.. با صدای سعید حدادیان

 عکس   دانلود مولودی و مداحی میلاد امام رضا (ع) با صدای حدادیان

 عکس   دانلود مولودی و مداحی میلاد امام رضا (ع) با صدای حدادیان

راست کلیک کنید و گزینه ...Save را بزنید

 

 

دانلود مداحی دخیل پنجره فولادم امشب

با صدای محمود کریمی به مناسبت میلاد خجسته حضرت امام رضا (ع)

 عکس   مداحی و مولودی ولادت امام رضا(ع) با صدای کریمی

 عکس   مداحی و مولودی ولادت امام رضا(ع) با صدای کریمی

راست کلیک کنید و گزینه ...Save را بزنید

 

 

ترانه گل گلزار محمدی به مناسبت میلاد حضرت امام رضا (ع)

 عکس   ترانه گل گلزار محمدی به مناسبت میلاد حضرت امام رضا (ع)

 عکس   ترانه گل گلزار محمدی به مناسبت میلاد حضرت امام رضا (ع)

راست کلیک کنید و گزینه ...Save را بزنید

 

 

سرود ویژه میلاد به مناسبت میلاد خجسته حضرت امام رضا (ع)

 عکس   سرود ضامن آهو ویژه میلاد حضرت امام رضا (ع)

 عکس   سرود ضامن آهو ویژه میلاد حضرت امام رضا (ع)

راست کلیک کنید و گزینه ...Save را بزنید

التماس دعا...



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:تبریک ولادت حضرت امام رضا (ع),
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

 

همزمان با افتتاح رسمی شبکه مستند سیما پخش این شبکه از طریق ماهواره بدر (عربست) آغاز شد.

شبکه مستند سیما که از مهر ماه سال ۱۳۸۸ و از طریق فرستنده های دیجیتال به طور آزمایشی پخش می شد، از روز پنجشنبه بیست و ششم اسفند ماه ۱۳۸۹ به طور رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

این شبکه در حال حاضر از طریق فرستنده های دیجیتال تهران، قم، قزوین، رشت، مشهد، کرج، یزد، اراک و اصفهان به طور رسمی و از فرستنده های دیجیتال زاهدان و کرمانشاه به طور آزمایشی در حال پخش می باشد.

برنامه های شبکه مستند سیما، همزمان با افتتاح رسمی آن، به طور بیست و چهار ساعته از طریق ماهواره بدر (عربست) فرکانس 11900 / عمودی / 27500 نیز قابل دریافت می باشد. پیش از این، دریافت ماهواره ای برنامه های این شبکه تنها با استفاده از رسیورهای HD امکان پذیر بود.

گفتنی است احتمال دارد در روزهای آینده فرستنده های دیجیتال در شهرها و استانهای دیگری نیز پخش برنامه های این شبکه را آغاز کنند که برای اطلاع از آخرین خبرها در این زمینه می توانید به جداول لینک شده در پست زیر مراجعه کنید:

از کلیه دوستان و مخاطبان وبلاگ استانیها که اخبار مربوط به افتتاح و پخش ماهواره ای شبکه مستند سیما را ارسال کردند تشکر و به خاطر عدم انتشار به موقع خبر عذرخواهی می کنم.


 

 




تاریخ: پنج شنبه 23 تير 1390برچسب:برنامه های شبکه مستند سیما,,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

خوشبختي...


اگر خوشبختي را براي يك ساعت مي خواهيد ؛

 

چرت بزيد.....

 
 
 
 
 

 

اگر خوشبختي را براي يك روز مي خواهيد؛

 

به پيك نيك برويد....

اگر خوشبختي را براي يك هفته مي خواهيد ؛

به تعطيلات برويد....

اگر خوشبختي را براي يك ماه مي خواهيد ؛

ازدواج كنيد....

اگر خوشبختي را براي يك سال مي خواهيد ؛

ثروت به ارث ببريد....

اگر خوشبختي را براي يك عمر مي خواهيد؛

ياد بگيريد، كاري را كه انجام مي دهيد ، دوست داشته باشيد 




تاریخ: شنبه 4 تير 1390برچسب:خوشبختي,,,,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

آسان بودن نماز برای خاشعان


برای پیشرفت و پیروزی بر مشکلات دو پایه اساسی لازم است، که یکی در درون وجود می‌بایست باشد و آن ورزیدگی خاصّ انسان است،‌و دیگری تکیه‌گاه نیرومندی که هر آن از آن مدد گرفته شود و خیلی روشن است که هنگام بروز سختی‌ها انسان احتیاج به نیروی بیشتری دارد و باید با اتکاء به نیروی بزرگتر و مبدء لایزالی خود را تقویت کند تا به کمک او قادر به حل مشکلات باشد.

"و استعینوا بالصّبر و الصّلوة و انّها لکبیرة الاّ علی الخاشعین : در زندگی از صبر و نماز کمک گیرید هر چند نماز کار مشکلی است مگر برای فروتن‌ها." «بقره ،45»

استعانت از دو نیرو صبر و نماز



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:آسان بودن نماز برای خاشعان,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

لقمه حرام با انسان چه می کند؟

معصیت‌ها مثل آهن ربا و لقمه حرام مانند ذرّات آهن است، وقتی که انسان در وجودش لقمه حرام نباشد، می‌تواند از کنار معصیت‌ها عبور کند و خود را نگه دارد، امّا وقتی که لقمة حرامی را خورد، از کنار معصیت که می‌گذرد، مجذوب آن می‌شود، این خاصیت درونی نان و لقمه حرام است.

آهن ربا، ذرّه آهن را هر کجا که باشد، به سمت خود می‌کشد. اگر یک مقدار پنبه را از کنار یک آهن ربا عبور دهید، آهن ربا کششی نسبت به پنبه ندارد، امّا اگر مقداری خرده آهن را درون پنبه قرار دهیم، در این حالت پنبه به سمت آهن ربا کشیده شده و جذب آن می‌شود.

در این‌جا خود پنبه جذب نمی‌شود؛ بلکه براده‌های آهنی که با خود آهن ربا هم جنس هستند، به سمت آن کشیده می‌شوند.

معصیت‌ها مثل آهن ربا و لقمه حرام مانند ذرّات آهن است، وقتی که انسان در وجودش لقمه حرام نباشد، می‌تواند از کنار معصیت‌ها عبور کند و خود را نگه دارد، امّا وقتی که لقمة حرامی را خورد، از کنار معصیت که می‌گذرد، مجذوب آن می‌شود، این خاصیت درونی نان و لقمه حرام است.

امّا لقمه صددرصد حلال که انسان کار صحیح درستی را انجام داده است و اجرت طیّب و صحیح و طاهری را در مقابل آن به انسان داده‌اند؛ وقتی که این لقمه را انسان مصرف می‌کند، از کنار عبادات که می‌گذرد، عبادات او را جذب می‌کنند، از کنار امامزاده که می‌گذرد، به زیارت آن میل و گرایش پیدا می‌کند. میل و گرایش به مسجد، روضه و تربت شهدا پیدا می‌کند و این جزو خاصیت و ذات لقمه‌ای است که از همه جهت حلال باشد.

هنگامی که انسان آن را مصرف می‌کند، در او نوری را ایجاد می‌کند. همه طاعات و عبادات، جذابیّت و گیرایی دارند؛ ولی همه آن‌ها با لقمه حلال سنخیّت دارند، نه تنها با لقمه حلال، با مسکن و لباس حلال و امثال این‌ها هم سنخیّت دارند. در محلّی که از راه حلال به دست آورده‌اید، موقع نماز که فرا می‌رسد، نسبت به نماز شوق و رغبت پیدا می‌کنید، امّا اگر از راه حرام به دست بیاید، وقتی که در آن محل غیبت انجام شود، نسبت به غیبت میل پیدا می‌کنید و قوه جلوگیری کم می‌شود. حلال و حرام وقتی مخلوط شود، طاعات و معصیت هم با هم مخلوط می‌شود.

منبع:کتاب «پندها و اندرزها» - آیت الله حائری شیرازی




تاریخ: سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:لقمه حرام با انسان چه می کند؟,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

اجابت سریع دعای گناهکاران!

آیا با وجود انجام گناه می توان به اجابت دعا امید داشت؟
جابت سریع دعای گناهکاران


انسان ها از نظر اجابت دعا چند دسته اند:


1- کسانی که اهل گناه اند ممکن است همه ی دعاها و یا برخی از آن ها به اجابت برسد! زیرا در روایات آمده است که گاهی خداوند چون دوست ندارد صدای بنده ای را بشنود همین که او چیزی درخواست کرد خواسته اش را برآورده می کند تا دوباره او را صدا نزند و در خانه اش نرود و بر عکس گاهی اجابت دعا و خواست بنده ای را به تأخیر می اندازد چون او را دوست دارد و مایل است او مکرر به در خانه اش بیاید و او را صدا بزند.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:اجابت سریع دعای گناهکاران!,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

نگاه‌های عجیب جبرئیل به خدایی که دعای بت‌پرست را اجابت می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، نزد هر کس رفتیم، دیدیم او چیزى نیست. ما تو را داشته باشیم، در دنیا و آخرت همه چیز داریم.

به پروردگار بگوییم: تو خود را «أکرم الاکرمین» معرفى کرده‌‏اى، در این هزار اسم در دعاى جوشن کبیر، نهصد و نود اسم فقط شعاع رحمت تو را معرفى کرده است و اسامى داراى شعاع غضب تو انگشت شمار است. یعنى مى‏‌خواهى به ما بگویى: به این راحتى من از دست شما عصبانى نمى‏‌شوم، هر چه گناه بکنید، باز با شما هستم، آب و نان و مایحتاج شما را مى‌‏دهم و شما را حفظ مى‏‌کنم. باز شما را کمک مى‏‌کنم. اگر مریض شوید، شفا مى‌‏دهم. مرا بخوانید، جواب مى‌دهم. این معناى اسامى خدا در دعاى جوشن کبیر است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

در اینجا معنی نام کشورهای جهان در جلوی نام آنها آمده و زبانی که ریشه این نام در اصل از آن گرفته شده در میان پرانتز آورده شده است :

 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب: معنی نام کشورهای جهان ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

قرآن مجید کتابی است کامل

قرآن مجید مشتمل است بر هدف کامل انسانیت و آنرا بکاملترین وجهی بیان می کند زیرا هدف انسانیت که با واقع بینی سرشته شده جهان بینی کامل و بکار بستن اصول اخلاقی و قوانین عملی است که مناسب و لازمه همان جهان بینی باشد و قرآن مجید تشریح کامل این مقصد را بعهده دارد.
خدایمتعال در وصف آن میفرماید: ((یهدی الی الحق و الی طریق مستقیم))سوره احقاف آیه 30 (ترجمه: هدایت می کند قرآن مجید بسوی حق - در اعتقاد - و بسوی راهی درست - در عمل -) و باز در جائی دیگر پس از تورات و انجیل میفرماید: ((و انزلنا الیک الکتاب بالحق مصدقا لما بین یدیه من الکتاب و مهیمنا علیه))سوره مائده آیه 48 (ترجمه: و فرو فرستادیم این کتاب را بسوی تو بحق در حالیکه که کتاب آسمانی را در برابر خود دارد تصدیق مینماید و مسلط و نگهبانست نسبت بآن.
و باز در اشتمال قرآن بحقیقت شرایع انبیاء گذشته میفرماید: ع ع ع ((شرع لکم من الدین ما وصی به نوحا و الذی اوحینا و ما وصینا به ابراهیم و موسی و عیسی))سوره شوری آیه 13 (ترجمه: تشریع کرد برای شما امت محمد آنچه را که بنوح سفارش کرد و آنچه را که بتو وحی کردیم و آنچه را که بابراهیم و موسی و عیسی سفارش کردیم).
و بطور جامع میفرماید: ((و نزلنا علیک الکتاب تبیانا لکل شی ء))سوره نحل آیه 89 (ترجمه: و تدریجا فرو فرستادیم بسوی تو این کتاب را در حالیکه بیان کننده هر چیزی است).
محصل آیات قبلی اینست که قرآن مجید بحقیقت مقاصد همه کتب آسمانی مشتمل است و زیاده، و اینکه هر چیزی که بشر در پیمایش راه سعادت و خوشبختی از اعتقاد و عمل بآن نیازمند می باشد درین کتاب بطور تام و کامل بیان شده است.

کلمات کلیدی:فضیلت قرائت قرآن ،کلمات کلیدی:قرآن مجید کتابی است کامل
 




تاریخ: یک شنبه 29 خرداد 1390برچسب:قرآن مجید کتابی است کامل,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

اسامی 30 میلیاردر ایرانی
در فهرست زیر، هرجا که دیدید، نام شرکت یا کارخانه ای آمده است، بدانید که در آن بنگاه اقتصادی، اشخاص زیادی کار می کنند و به واسطه تولید، چرخ اقتصاد خانواده شان می چرخد ؛ پس قابل احترام هستند.
عصرایران: خیلی ها موفقیت را داشتن موقعیت شغلی مناسب و برخورداری از رفاه کامل می دانند ، اگرچه بسیاری ثروتمند بودن را به عنوان نوعی ارزش، شاید شبیه به موفقیت نمی دانند، اما در بسیاری از کشورهای دنیا چنین است. از همین راهروی فکری هم هست، که ثروتمند ترین مردان و زنان دنیا، آنجا که سامانه مالیاتی درستی هم وجود دارد، با افتخار سر خود را بالا می گیرند و از ثروت مشروعی می گویند که البته قانونمد و شفاف به دست آمده است و کم نیستند لیست های ثروتمند ترین افراد یک کشور یا جهان که در نشریات مطرح می شوند. 

شما هم دوست دارید میلیارد شود باید تلاش کنید چگونه با یک نظر سازنده در ادمه مطلب اسامی را میخوانیم و نظر قشنگ میدهیم

 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 29 خرداد 1390برچسب:اسامی 30 میلیاردر ایرانی,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

درمان با غذاها

 

سرتان درد مي کند؟

ماهي بخورید.
ماهي زياد مصرف کنيد. روغن ماهي به پيش گيري از سردرد کمك مي کند.
زنجبيل هم با کاهش التهاب و درد عملكرد مشابهي دارد.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 4 ارديبهشت 1390برچسب:درمان با غذاها,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

مجموعه ای از حکایات ملا نصرالدین

 

شاید بسیاری از جوانان بگویند، ملانصرالدین دیگه چیه و این قصه ها دیگه قدیمی شده. ولی باید گفت که روایت های ملانصرالدین تنها متعلق به کشور ما و یا مشرق زمین نیست. شاید شخصیت او مربوط به دوران قدیم است ولی پندهای او متعلق به تمام فرهنگ ها و دورانهاست. ملانصرالدین شخصیتی است که داستان هایش تمامی ندارد و هنوز که هنوز است حکایات بامزه ای که اتفاق می افتد را به او نسبت می دهند و حتی او را با بسیاری از موضوعات امروزی همساز کرده اند. در کشورهای آمریکایی و روسیه او را بیشتر با شخصیتی بذله گو و دارای مقام والای فلسفی می شناسند. به هر حال او سمبلی است از فردی که گاه ساده لوح و احمق و گاه عالم و آگاه و حاضر جواب است که با ماجراهای به ظاهر طنزآلودش پند و اندرزهایی را نیز به ما می آموزد.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 4 ارديبهشت 1390برچسب:مجموعه ای از حکایات ملا نصرالدین,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

بخورید ، بخوابید ، لاغر شوید!

 

به طور کلی مطالعات زیادی نشان می دهند که حرکات ورزشی به عنوان مثال در تمرینات ایروبیک ، دویدن ، پیاده روی سریع ، شنا، دوچرخه سواری و... برای 4 تا 5 نوبت در هفته باعث افزایش هرچه بیشتر سوخت و ساز بدن می شود.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 4 ارديبهشت 1390برچسب: بخورید , بخوابید , لاغر شوید!,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

فکر کن ، زندگی کن



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 4 ارديبهشت 1390برچسب:فکر کن , زندگی کن,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

 

عطر درمانی روشی برای ماساژ بدن

، به ویژه چهره و دست‌ها و پاها، با روغن‌های معطر گیاهی است.

 

 

اما این روش، ساده نیست و چند سطح كاربردی متفاوت دارد. عطر درمانی در یك سطح، همچنان كه از نامش برمی‌آید، نوعی درمان گیاهی برای انواع دردها و ناراحتی‌ها و بیماری‌هاست، و افزون بر مالش روی پوست، به عنوان داروی خوراكی با آثار درونی تجویز می‌شود و گاهی نیز به صورت بُخور (تنفس بخار روغن گیاهی) مصرف می‌شود. در یك سطح، روشی برای بهتر كردن پوست و مو و زیبایی چهره است و در سطحی دیگر، در تولید انواع غذاها و مواد آرایشی و بهداشتی به كار می‌رود و اهمیت بسیار در تجارت و صنعت دارد.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 20 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

تأثیر رنگ ها بر سلامت شما

 

 

شاهده رنگ هاى زیبا و چشم نواز، از عالى ترین تجربیاتى است كه انسان در طول شبانه روز آن را تجربه مى كند.

به گزارش ایسنا ، رنگ سبز حس شادابى و طراوت را به انسان منتقل مى كند.

به اطراف خود نگاه كنید، رنگ ها همه جا هستند و ما را احاطه کرده اند. ما زندگى را از دریچه رنگ ها، شكل ها و صداها مى بینیم.

رنگ هاى مختلف در زندگى ما از بسیارى جهات تاثیر گذارند، به عنوان مثال رنگ قرمز عموما به هنگام رانندگى یا استفاده از دستگاه هاى صنعتى و ... ، توجه ما را به خطرها جلب مى كند.

هنگام مشاهده مراتع سرسبز احساس شادابى می کنیم و هنگامى كه دریاى آبى را مى بینیم احساس آرامش مى كنیم.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 20 بهمن 1389برچسب:تأثیر رنگ ها بر سلامت شما,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 هفت روش درمانی در طب اسلامی

 

 

بررسی هفت شیوه طب جسمانی در علم طب جامع اسلامی

1- تغذیه درمانی:

تغذیه درمانی و نگاه به نوع تغذیه، اساس و اصل تمام مكاتب پزشكی جهان، از جمله مكتب پزشكی جامع اسلامی است. این بحث در طب جامع اسلامی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است كه به بحث «اطعمه و اشربه» معروف است.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 20 بهمن 1389برچسب: هفت روش درمانی در طب اسلامی,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

هتلی 16 طبقه در استان هونان چین در رکوردی باورنکردنی، طی کمتر از 6 روز ساخته شد.

تصاویر گرفته شده از ساخت هتل "نیو آرک" نمایانگر تبدیل یک فضای خالی به یک سوپرهتل 16 طبقه در حدود 136 ساعت می باشد.

پیمانکار این هتل که شرکت "برود سوستینبل بیلدینگ" می باشد هرشب تا 10 شب مشغول ساخت بود و می گوید که این زمان را مدیون استفاده از قطعات از پیش ساخته می باشد.

اسکلت این هتل که در برابر زلزله ی 9 ریشتری مقاوم است تنها در 46 ساعت زده شد و چینه کشی آن 90 ساعت به طول انجامید.

شخصاً خیلی دوست دارم چهره ی شخصی را ببینم که برای تعطیلات چند روزی از شهر خارج شده بود و هنگامی که باز می گردد یک هتل 16 طبقه را جلوی منزل خود می بیند.

فیلم جالب ساخت این هتل را با کلیک بر روی دانلود ببینید و لذت ببرید.


ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 مسدود کردن راه ورود صفحات تبلیغاتی

احتمالا تا کنون با نام پوپوپ ادورتیس برخورد کرده اید.صفحه های تبلیغاتی که خود به خود باز می شوند و حاوی یکسری جملات و تصاویر تبلیغاتی می باشند. این صفحات تبلیغاتی از طریق اینتنت و بر روی دستگاههایی که ..... شامل ویندوز اکس.پی/۲۰۰۰ می باشند باز میشوند و در صورتی که پورت تی.سی.پی ۱۳۵ سیستم عامل ویندوز باز باشد بر روی صفحه مانیتور نمایش داده می شوند.

از شدن مکرر صفحات تبلیغاتی به غیر از اینکه موجب آزار و اذیت کاربر می شوند، مشکلات دیگری نیز دارند.

اغلب این صفحات حاوی جملات غیر اخلاقی است و بسیاری از آنها کاربر را به سمت اینگونه سایتها دعوت می کنند.

 برای جلوگیری از ورود این صفحات و عدم نمایش آنها موارد زیر را انجام دهید :

۱) در کنترل پنل بر روی ادمین ایستراتیو تولز دو بار کلیک کنید تا پنجره مربوط به آن باز شود.
 ۲) بر روی آیکن سرویسیز دو بار کلیک کنید.
 ۳) در پنل سمت راست سرویسیز ، ابتدا سرویس مسنجر را بیابید و سپس دو بار بر روی آیکون آن کلیک کنید.
 ۴) در پنجره مسنجر پروپرتیس در فسمت استارت تایپ گزینه دیسبلی را انتخاب و سپس ok را کلیک نمایید.




تاریخ: سه شنبه 19 بهمن 1389برچسب: مسدود کردن راه ورود صفحات تبلیغاتی ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی


معماری سازمانی چارچوبی برای تببین، هماهنگ‌سازی

 

معماری سازمانی چارچوبی برای تببین، هماهنگ‌سازی و همسوسازی کلیه فعالیت‌ها و عناصر سازمان در جهت نیل به اهداف راهبردی سازمان است. معمار سازمانی همانند دیگر معماران با بخش‌های مختلف سیستم درگیر می‏‏شود، اما برخلاف دیگر معماری‌ها، معمار با سیستمی مواجه‌است که اجزای آن اغلب غیرفیزیکی، غیرقابل لمس و مفهومی بوده و روابط حاکم بر آنها منبعث از روابط و فرهنگ کاری و (یا) انسانی است. جهت توصیف چنین سیستمی، او نمی‌تواند از روش‌های رایج برای دیگر معماری‌ها استفاده نماید و نیاز به استفاده از مدل‌های مختلف دارد. می‌توان معماری سازمانی را با مجموعه‌ای از مدل‌های بهم پیوسته و مرتبط نمایش داد که انتخاب بین انواع مدل‌های مناسب بر عهده معمار است. معماری سازمانی ریشه گرفته از بحث‏ «معماری سیستم‌های اطلاعاتی» و به خصوص «معماری اطلاعات» و ادامه این نوع از معماری‌ها بطور خاص در سازمان است. تفاوت معماری سازمانی و معماری سیستم‌های اطلاعاتی در این است که معماری سازمانی تمام جنبه‌های سازمان نظیر کاربران، موقعیت جغرافیایی سیستم‌ها، نحوه توزیع آنها، فرآیندهای حرفه، انگیزه کارها، راهبردها، ماموریت‌های سازمان و غیره را در نظر می‌گیرد، در حالیکه معماری اطلاعات، تنها بر اطلاعات متمرکز شده‌است. در واقع، در معماری سازمانی با یک نوع مهندسی مجدد در کل سازمان، از منظر سیستم‌های اطلاعاتی روبرو هستیم که سعی در بهبود فرآیندهای کاری سازمان از طریق به کارگیری فناوری اطلاعات دارد. این روش از لحاظ تاریخی پیشینة طولانی ندارد و در بین بقیه روش‌ها از تازه‌ترین‌هاست و در طبقه‌بندی آنها از گونه سازمان‌گرا و داده‌گراست و ناشی از گسترش بکارگیری فناوری اطلاعات در سازمان‌ها و افزایش تعاملات درون و برون سازمانی و همچنین شتاب روز افزون تغییرات است که بحران فناوری را ایجاد نموده‌است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

کلیپ سلامتی




I

 

 

 

http://apitherapy.iranblog.com/

 



در هر شرايطي كه هستيد از تلاش زنبور عسل بهره مند يد و نا خواسته وندانسته هميشه زير پوشش  درماني زنبور عسل قرار داريدميدا نيد چطور ؟  اگر توانستيد به مدارك علمي مستند در اين زمينه دست يابيد ...نشان دهنده كنجكاوي هو شمندانه  شماست  و لي اگر نخواستيد و حوصله مطالعه علمي آنرا نداريد ...شخصا با استدلا لات  قاطع  به شما نشان خواهم داد كه  چگونه  لحظه اي  از حما يت اين حشرت بي نظير دور نيستيد ...نه براي شيريني عسلش كه اين اندك كاري است كه از او نمايان است بلكه هر چه مي خوريد و مي آشاميد و مي پوشيد و يا بر مركبي مي نشينيد و تنفس سالمي مي كنيد وووو در همه ي اينها نقش و حضور زنبور عسل برجسته است.



همه ی موجودات  ((چه حیوانی چه گیاهی)) از ابتدا ی خلقت تا به اخر مدیون حضور زنبور عسل  می باشند و اگر محیط زیست  ما پایدار ی دارد بخش اعظم آن مدیون همین حشره است ...پس خواسته و نا خواسته سلامتی ما در این زنجیره حیات (( اکولوژی)) به تلاش و زندگی زنبور عسل همیشه پیوند داشته است البته نه بخاطر عسل ووو بلکه اصلی ترین وظیفه زنبور عسل (( گرده افشانی )) است که اگر بوسیله این حشره انجام نمی شد از این همه زیبا ئی خبری نبود و اصلا موجودی روی کره زمین نمی زیست (( نمی توانست)) ...یعنی همین گیاهی که بعنوان دارو مصرف می کنید گلهای زیبا ئی که چشمان شما را مسحور کرده است  درختان  بر افراشته  جنگلها و غذا های متنوع سر سفر شما ...لبا سهای رنگا رنگ  حتی همین نفت و گاز و همه ی مواد شیمیائی از تلاش این حشره حاصل شده (( چطور ؟))(( با ید به مقا لات علمی رجوع فر مائید ))...پس بیندیش و بیشتر به زندگی این حشره از راه علمی توجه کنید که تک تک سلو لهای ما و همه ی موجودات مدیون او هستندو دربتن زنتیک آنها ثبت شده است . این پارامتر رادر چهره زنبور عسل دانشمندان به وضوح یافته و موجب شگفتی  است .
((چهل سال تجربه +  میلیون ها سال پشتوانه))
میدانید که زنبور عسل قبل از آفرینش انسان بر روی کره زمین می زیسته است ...ومی دانید حیات موجودات این کره خاکی تا چه میزان به حضور این حشره وابسته است ...که اگر نباشد چه می شود !..لطفا در این زمینه مطالعه کنید. سلامتی هر جا معه به اندیشه علمی و مطالعه دقیق بستگی دارد. 
زنبور درمانی با اصو ل تجربه شده چهل ساله بی نظیر ترین روش درمان در قالب ((منگو))با این روش درمانی شما فقط درمان نمی شوید بلکه فردی تازه متولد شده در قالبی نوجهان را خواهید یافت ...با این روش شما به مسیری گام می گذارید که شاه کلید حیات را یافته و با تعالیم خاص لباس مندرس عقاید نا موزون را دور انداخته و به سرای حقیقی زندگی راه می یابید و همان می شوید که خرد انسانی می طلبد..اما باید کا ملا همگام شوید ...و هر گز از مسیر صبر و صداقت و شکیبائی خارج نشوید به همین دلیل است که سفارش می کنم اول مطالعه کنید سپس انتخاب کنید ..این روش هرگز مانند ندارد ولی شتابزده و از روی کم حوصله گی وارد نشوید هر چقدر می توانید بررسی و مطالعه کنید.
تا از درون یقین پیدا نکردید به این سمت روی نیاورید که بسیار صدمه خواهید دید


سپس انتخاب



Who Says Earth Is Big ? Look At This!


 

 

 





ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 18 بهمن 1389برچسب:کلیپ سلامتی ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

می خواهید که همیشه جوان بمانید؟
اکسیر جوانی محبت است ((امتحان کنید)) البته اول به
خود محبت کنید سپس به دیگران!
(؟؟؟؟؟) 

I

شما اگر به دیگری محبت و دوستی کردید اول اثرش در خود شما ظاهر می شود و انعکاس آن درشما سبب می شود تا تمام سیستم بدن شما ( از جمله غدد درون ریز) فعالتر و متعادلترگردد بیندیشید و امتحان کنیداز کبر و نخوت دوری جوئید این گفتار تعلیم عبارات نیست یک واقعیت ثابت شده است ...کسی دشمن شما نخواهد شد مگر شما خود آنرا بسازید باید استادانه عمل کردپایداری و سلامتی جسم  به شادابی و استواری روح وروان بستگی دارد ... جسم را دانه های تسبیح تصور کنید و روح و روان را نخ آن هرگاه دانه های تسبیح بر نخ آن باشد همه چیز سامان یافته و درست ولی اگر این نخ فرسوده و یا به هر عاملی پاره شود دیگر آن نظم و ثبات از میان می رود و هر دانه به گوشه ای  پراکنده می شود...واین دقیقا همان حالت روحی و روانی را در بدن دارد که اگر از مسیردرست خود خارج شود ....جسم به فوریت از نظام و پایداری بیرون رفته و ما آثار بیماری را حس می کنیم لذا هر گونه راه درمانی را که دنبال کنید در صورتی به این اصول مقید نشوید بدانید همیشه نا توان و رنجورید ومقید بودن هم به صورت تکلمی و کلیشه ای نخواهد بود با ید مهارت آن را بدست آورد ...باید دید گاه خود را از مسیر های منحر ف کننده دور و زندگی کردن را ( درچهار چوب محبت دوستی ) آموخت و پذیرفت ...یک رمز بزرگ دیگر اینکه سعی کنید امور جنسی را از کودکی در فرزندان و در بزرگی در خود قوام و ارزشمند تلقی کنید و سرسری با آن برخورد نکنید ( چگونه به غذا و لبا س ) اهمیت ویژه میدهید ...اگر ابتکار و استادی در امور جنسی خود نداشته و نیاموزید اولین اثر ش این است که روح وروان شما هیچ انگیزه متعادل شدن حاصل نخواهد کرد این
مورد از مواهب الهی است که متا سفانه یا بدرستی انجام نمی شود و یا بصورت کاذب وتفریطی و افراطی صورت می گیرد که ستون فقرات زندگی را شکسته و ما هم به سادگی از کنارش عبور می کنیم....خواهش می کنم در مورد درمان با زنبور درمانی اول این موارد را تنظیم سپس به این مسیر گام بگذارید ...شاید بفر مائید چطور این اصول را انجام دهیم که صحیح باشد ...بنده عرض می کنم اگر دست از خود خواهی و تکبر بردارید و دوستی ومحبت را به همه عرضه کنید این مسیر هم به آسانی برایتان هموار خواهد شد. بیا ئید از همین لحظه مصمم بشوید همه را دوست داشته باشیم با تمام آنچه را که فکر می کنید غیر قابل تحمل است ..چون اظهار محبت از شما به دیگری  صفات نادرست او را بتدریج بدرستی تبدیل خواهد کرد و اگر این صفت در یک جامعه گسترده شود
کمتر از یک نسل طول نخواهد کشید که تبلور آن به زیبائی مشهود می گردد. ( شخصا به همه عشق می ورزم و همه را دوست دارم و این شامل تنها انسانها نخواهد شد ...همه ی موجودات حتی جا مدات را )



اضطراب ؛ تشویش و استرس؛ اندوه و غم را با پنبه سر ببرید ...هیچ عاملی
مخرب تر از اینها  برای نا بودی جسم وروح نیست. حسادت و کینه نوک پیکان

آنهاست
I

 




تاریخ: دو شنبه 18 بهمن 1389برچسب:می خواهید که همیشه جوان بمانید؟ ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

پیشگوئیهای نوسترآداموس و انقلاب «جهانی امام مهدی (عج)»
مقدمه

هنگامی که پل ترنر Paul Turner تهیه کننده معروف استرالیایی در طی برنامه ای ماهواره ای تحت عنوان: نوستر آداموس: مردی که فردا را پیش بینی می کند . خطر روزافزون ایران وانقلاب اسلامی ایران برای غرب و تمدن غربی مطرح کرد و در طی این برنامه تمام آنچه را که نوسترآداموس در بیش از 390 سال پیش از آن تاریخ «آگوست 1989م » پیشگوئی کرده بود منتسب به ایران کرد; هیچ سیاستمداری حرف وی را چندان جدی نگرفت; چرا که موقعیت ایران در سال 1989، نه تنها به هیچ وجه مناسب نبود; بلکه به واسطه جنگ تحمیلی و عواقب ناشی از آن و تحریمهای شدید اقتصادی بسیار شکننده و حساس بود . لیکن پس از به واقعیت پیوستن واقعه یازدهم سپتامبر در آمریکا که اتفاقا در فیلم به صراحت به آن اشاره می شود (وقوع دو انفجار مهیب و عظیم در (New City همگان شگفت زده و نگران شدند; به نحوی که رئیس جمهور نه چندان باهوش آمریکا، پس از وقوع این حادثه به تبعیت از نوسترآداموس، ایران را هم یکی از «محورهای شرارت » در جهان معرفی کرد و از این طریق بر وحشت و ترس عمیق هیات حاکمه آمریکا از ایران (پرشیا) صحه گذاشت .

http://www.hawzah.net/



ادامه مطلب...
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی