معماری درون صنایع دستی
هیچ دانی نازنینم می توانی / راحت اسرار سعادت را بدانی رمز خوشبختی انسان نسیت جز این / مهربانی ، مهربانی ، مهربانی . . .

می خواهید که همیشه جوان بمانید؟
اکسیر جوانی محبت است ((امتحان کنید)) البته اول به
خود محبت کنید سپس به دیگران!
(؟؟؟؟؟) 

I

شما اگر به دیگری محبت و دوستی کردید اول اثرش در خود شما ظاهر می شود و انعکاس آن درشما سبب می شود تا تمام سیستم بدن شما ( از جمله غدد درون ریز) فعالتر و متعادلترگردد بیندیشید و امتحان کنیداز کبر و نخوت دوری جوئید این گفتار تعلیم عبارات نیست یک واقعیت ثابت شده است ...کسی دشمن شما نخواهد شد مگر شما خود آنرا بسازید باید استادانه عمل کردپایداری و سلامتی جسم  به شادابی و استواری روح وروان بستگی دارد ... جسم را دانه های تسبیح تصور کنید و روح و روان را نخ آن هرگاه دانه های تسبیح بر نخ آن باشد همه چیز سامان یافته و درست ولی اگر این نخ فرسوده و یا به هر عاملی پاره شود دیگر آن نظم و ثبات از میان می رود و هر دانه به گوشه ای  پراکنده می شود...واین دقیقا همان حالت روحی و روانی را در بدن دارد که اگر از مسیردرست خود خارج شود ....جسم به فوریت از نظام و پایداری بیرون رفته و ما آثار بیماری را حس می کنیم لذا هر گونه راه درمانی را که دنبال کنید در صورتی به این اصول مقید نشوید بدانید همیشه نا توان و رنجورید ومقید بودن هم به صورت تکلمی و کلیشه ای نخواهد بود با ید مهارت آن را بدست آورد ...باید دید گاه خود را از مسیر های منحر ف کننده دور و زندگی کردن را ( درچهار چوب محبت دوستی ) آموخت و پذیرفت ...یک رمز بزرگ دیگر اینکه سعی کنید امور جنسی را از کودکی در فرزندان و در بزرگی در خود قوام و ارزشمند تلقی کنید و سرسری با آن برخورد نکنید ( چگونه به غذا و لبا س ) اهمیت ویژه میدهید ...اگر ابتکار و استادی در امور جنسی خود نداشته و نیاموزید اولین اثر ش این است که روح وروان شما هیچ انگیزه متعادل شدن حاصل نخواهد کرد این
مورد از مواهب الهی است که متا سفانه یا بدرستی انجام نمی شود و یا بصورت کاذب وتفریطی و افراطی صورت می گیرد که ستون فقرات زندگی را شکسته و ما هم به سادگی از کنارش عبور می کنیم....خواهش می کنم در مورد درمان با زنبور درمانی اول این موارد را تنظیم سپس به این مسیر گام بگذارید ...شاید بفر مائید چطور این اصول را انجام دهیم که صحیح باشد ...بنده عرض می کنم اگر دست از خود خواهی و تکبر بردارید و دوستی ومحبت را به همه عرضه کنید این مسیر هم به آسانی برایتان هموار خواهد شد. بیا ئید از همین لحظه مصمم بشوید همه را دوست داشته باشیم با تمام آنچه را که فکر می کنید غیر قابل تحمل است ..چون اظهار محبت از شما به دیگری  صفات نادرست او را بتدریج بدرستی تبدیل خواهد کرد و اگر این صفت در یک جامعه گسترده شود
کمتر از یک نسل طول نخواهد کشید که تبلور آن به زیبائی مشهود می گردد. ( شخصا به همه عشق می ورزم و همه را دوست دارم و این شامل تنها انسانها نخواهد شد ...همه ی موجودات حتی جا مدات را )



اضطراب ؛ تشویش و استرس؛ اندوه و غم را با پنبه سر ببرید ...هیچ عاملی
مخرب تر از اینها  برای نا بودی جسم وروح نیست. حسادت و کینه نوک پیکان

آنهاست
I

 




تاریخ: دو شنبه 18 بهمن 1389برچسب:می خواهید که همیشه جوان بمانید؟ ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

بدن نیمه عریان زنان و سپاه حضرت موسی(ع)

حضرت موسى (ع ) با تلاشهاى پى گیر خود به تدریج بر ستمگران پیروز شد و پرچم توحید و عدالت را در نقاط زمین به اهتزار آورد، او براى توسعه خدا پرستى و عدالت همواره مى کوشید، در آن عصر شهر انطاکیه (که فعلاً در ترکیه واقع شده ) شهر با سابقه و پر جمعیتى بود ولى ساکنان آن همراه در تحت حکومت خود کامگى ستمگران به سر مى بردند و از نظرات گوناگون در فشار قرار داشتند.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 7 بهمن 1389برچسب:بدن نیمه عریان زنان و سپاه حضرت موسی(ع),
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

نظافت سرویس بهداشتی

 

سرویس بهداشتی کثیف را هیچ کسی نمی تواند تحمل کند. به گزارش «Ask.com» بیشتر وسایل و سطح سرویس بهداشتی را می توان به آسانی تمیز کرد. مشکل اصلی هنگامی به وجود می آید که به نظافت سرویس بهداشتی توجه کافی نمی شود. به چند نکته درباره نظافت سرویس بهداشتی دقت کنید:

۱) نصف پیمانه سرکه سفید را در کمی آب حل کنید و با استفاده از آب پاش روی شیشه و آینه بپاشید و با روزنامه پاک کنید.

۲) لیموترش را نصف کنید و روی شیشه ها بمالید تا کثیفی آن از بین برود.

۳) ۳ پیمانه آب و یک پیمانه وایتکس را مخلوط کنید و با استفاده از آب پاش روی کاشی ها بپاشید و پس از چند دقیقه آن ها را پاک کنید.

۴) دستمال را که آغشته به سرکه سفید است روی کاسه دستشویی بکشید و پس از چند ساعت آن را بشویید تا لکه های آن از بین برود.

۵) برای برطرف شدن رسوب آب دور شیر آن را با دستمال آغشته به سرکه سفید بکشید و بعد از نیم ساعت با آب بشویید و دهانه دست شویی را با نیم پیمانه سرکه سفید بشویید و مدتی صبر کنید و سپس با آب شست و شو دهید.

 




تاریخ: چهار شنبه 6 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

جوان و بازگشت به خدا

آن‏گاه که ناپاکی در وجود آدمی رخنه کرد و صفحه سفید دفتر اعمال سیاه شد، با سهل‏انگاری، روز به روز بر وسعت تیرگی‏ها افزوده می‏شود. بر این اساس، هر چه زودتر باید صحیفه وجود را از آلودگی گناهان با آب پاک توبه شست‏وشو داد، امام صادق علیه‏السلام در این‏باره فرموده است:
بر اثر گناه کدورتی در قلب پیدا می‏شود که با تکرار گناه کم‏کم قلب را فرا می‏گیرد و دیگر، انسان روی سعادت را نخواهد دید. اگر توبه کند، آن کدورت پاک می‏شود و به نور فطرت باز می‏گردد.
استاد اخلاق، شیخ محمد بهاری در مورد توبه می‏فرماید:
همچنان که اگر کسی سمی خورده باشد، اگر طالب صحت بدنش است لازم است بر او که فوری دست و پایی کند و آن سم را به قی و غیره از بدن خود خارج بسازد و اگر مسامحه کرد، او را دفعة هلاک خواهد کرد، سمومات معاصی نیز چنین است که اگر مسامحه از توبه شود، بسا می‏شود که فورا می‏میرد و ختم به شر می‏شود. «نعوذ باللّه‏ جمیع انبیا و اولیا» عمده ترسشان در دار دنیا، از سوء خاتمه بوده است.
با توبه می‏توان ظلمت‏های درونی را به روشنی تبدیل کرد و به سوی فطرت پاک حقیقت‏جوی خود بازگشت و درصدد جبران گذشته برآمد و به سفارش‏هایی که در باب توبه وارد شده است، عمل کرد. البته خواندن و یادآوردن داستان توبه کنندگان راستین که با عزم و اراده‏ای استوار از گرداب گناه بالا آمده‏اند، می‏تواند الگوی خوبی برای توبه‏کاران باشد. توبه کننده، در حقیقت مهاجر الی اللّه‏ است؛ زیرا توانسته است به وسیله توبه از گناهان و ناپاکی‏ها دوری گزیند. انسان اگر از گناه پشیمان شود، گام نخست را برای پاکی وجودش برداشته است و این توفیق را نباید نادیده گیرد. خوب است فرد گناهکار بداند که رسول گرامی اسلام صلی‏الله‏علیه‏و‏آله می‏فرماید:
«التّائبُ مِنَ الذّنبِ کَمَن لاذَنبَ لَهُ؛ بازگشت کننده از گناه، مانند کسی است که گناهی بر او نباشد».
چه بسا انسان تصمیم به توبه می‏گیرد و نفس اماره را شکست می‏دهد، ولی شیطان او را فریب می‏دهد و پیشنهاد امروز و فردا را به او می‏کند که شیطان از این راه بسیاری از انسان‏ها را از توفیق توبه باز می‏دارد.
هنگامی که باب قبول توبه باز شد، شیطان از تسلط به انسان ناامید گشت، ولی راه چاره را در این دید که انسان‏ها را با آرزوی «توبه صحیح و کامل» فریب دهد و توبه آنان را تا هنگام مرگ به تأخیر اندازد.
پیامبر خدا صلی‏الله‏علیه‏و‏آله‏وسلم درباره اهمیت توبه جوان می‏فرماید: «ما مِنْ شَیْ‏ءٍ أَحَبُّ اِلَی اللّه‏ِ مِنْ شابٍّ تائِبٍ؛ هیچ چیز نزد خدا، محبوب‏تر از جوان توبه کننده نیست».
برای انسان چیزی لذت بخش‏تر از این نیست که خداوند او را دوست می‏دارد و انسان توبه‏کار نیز شامل این لطف الهی است: «اِنّ اللّه‏ یُحبُّ التَوّابینَ وَ یُحِبُّ الْمُتَطَهِّرینَ؛ خداوند توبه‏کاران و پاکیزگان را دوست دارد». (بقره: 222)
جوانی بهترین سن توبه است و البته موقعیت هر سنی برای توبه، بهتر از سن بالاتر است و نباید توبه را لحظه‏ای به تأخیر انداخت، نباید منتظر شب جمعه، شب قدر، صحرای عرفات، ماه محرم و یا... شد. رساندن این پیام در قالب تفسیر مناجات پرشکوه «تائبین» در اوقات مناسب به ویژه هنگامی که آمادگی روحی برای توبه وجود دارد، می‏تواند از مؤثرترین برنامه‏های تربیتی باشد.

 

 




تاریخ: دو شنبه 4 بهمن 1389برچسب:جوان و بازگشت به خدا,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
حقوق اجتماعی ـ عمومی زن در اسلام

مقدمـه
 
حقوق اجتماعی زن در تشیع را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

1- حقوق عام :
 

یعنی حقوقی که با مرد مشترک است مانند ؛حقوق اقتصادی مبتنی بر حق توارث و حق مالکیت و حقوق سیاسی مبتنی بر حق انتخابات جنگ و دفاع و حق شرکت در اجتماعات و.... و حقوق خانوادگی مبتنی بر حق همسر و حقوق قضایی مانند حق طرح دعوا و یا شکایت، حق مراجعه به مراجع قضایی، حقوق مالی و... و حقوق اجتماعی دیگر مانند حق تعلیم و تربیت، حق کسب و کار و عمل به واجبات شرعی مثل حج و... می باشد.

2- حقوق اجتماعی خصوصی زن :

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 4 بهمن 1389برچسب:حقوق اجتماعی ـ عمومی زن در اسلام,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

چند نکته در باره انضباط در کودکان

بچه ها


پرورش کودکانی منضبط، مهارت مهمی است که تمام والدین باید آن را فرابگیرند. انضباط مترادف با مجازات نیست برعکس انضباط یعنی نشان دادن راه درست، احترام به حقوق دیگران و تشخیص رفتار مناسب، و هدف از آن پرورش کودکانی منضبط است که احساس محبوب بودن و امنیت می کنند، دارای اعتماد به نفس بالایی هستند، می دانند چگونه به کنترل خشم خود بپردازند و با هر مسئله کوچکی خود را نمی‌بازند. اگر در آموختن نظم به کودک خود دچار مشکل شده‌اید باید بدانید که همیشه هم شما مقصر نیستید.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 1 بهمن 1389برچسب:چند نکته در باره انضباط در کودکان,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

چند عامل زود پیر شدن
در مقاله حاضر به چند عامل اصلی پیری زودهنگام اشاره می‌شود:

 



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 1 بهمن 1389برچسب:مقالات خواندنی ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

تفلون از این جا وارد شود ادامه مطالب


اداره نظارت بر غذا و داروی آمریكا تفلون را به عنوان پوشش مجاز در ظروف پخت غذا مورد تایید قرار داده اما محققان درباره استفاده از این ظروف هشدار داده اند. در مقاله حاضر به چند نکته در این زمینه اشاره شده است:

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 1 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

غذاهای چربی سوز


همه ما می‌دانیم، اگر بیش از حد لازم کالری دریافت کنیم، چاق می‌شویم. اما برای کاستن از میزان بالای چربی بدن خوراکی‌هایی وجود دارند که در مقاله حاضر به برخی از آنها اشاره می‌کنیم. در اینجا 7 ماده غذایی از بین برنده چربی را به شما معرفی می‌کنیم.


سیب


یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید:"‌خوردن یک سیب در روز، دکتر را از شما دور می‌کند". در اینجا می‌توان گفت خوردن سیب نه تنها دکتر، بلکه چربی‌های اضافی بدن و اضافه وزن را نیز از شما دور می‌کند. سیب سرشار از پکتین است که همان فیبر خوراکی است و از بین برنده چربی می‌باشد. طبق تحقیقات محققان برزیلی، ‌اگر سیب را قبل از غذا بخورید تاثیر آن در از بین بردن چربی و کاهش وزن 33 درصد بیشتر خواهد بود.



سیر

این ماده غذایی با داشتن ترکیب فعال آلیسین، دارای خواص آنتی‌باکتریال است و سطح کلسترول و چربی‌های غیر سالم را کاهش می‌دهد و چربی سوز قوی محسوب می‌شود.



گوجه فرنگی

سعی کنید این ماده غذایی مفید را در برنامه غذایی خود بگنجانید. خوردن گوجه فرنگی نه تنها باعث سوزاندن چربی‌های اضافی بدن می‌شود بلکه ضد سرطان بوده و به کاهش فشار خون بالا نیز کمک ‌می‌کند.[توصیه‌های جدید برای درمان فشارخون بالا ]



هویج

استفاده از هویج قبل از هر وعده غذایی، کمک خوبی برای کاهش وزن و از بین بردن چربی‌های اضافی بدن خواهد بود.



پرتقال

پرتقال‌ها دارای ویتامین ث فراوان هستند و حاوی خواص چربی سوز می‌باشند.



انبه


انبه‌‌ها مملو از فیبر هستند و و مقدار کالری آن‌ها بسیار کم است.



اسفناج

اسفناج سرشار از آهن است و سطح کلسترول خون را پایین می‌آورد و ضد سرطان است.
 




تاریخ: جمعه 1 بهمن 1389برچسب:مقالات گوناگون ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی