معماری درون صنایع دستی
هیچ دانی نازنینم می توانی / راحت اسرار سعادت را بدانی رمز خوشبختی انسان نسیت جز این / مهربانی ، مهربانی ، مهربانی . . .

   رعایت اعتدال، مهم‌ترین اصل

 چای تركیبات مدر دارد و منجر به افزایش دفع آب و الكترولیت‌ها از بدن می‌شود كه این خود می‌تواند باعث اختلال الكترولیتی در بدن شود و عوارض خفیف تا شدیدی را برای سلامت فرد مصرف‌كننده داشته باشد. بنابراین نخستین توصیه این است كه مصرف چای و نوشیدنی‌های مشابه آن باید در حد تعادل باشد و این مقدار، برای یك فرد عادی كه مشكل گوارشی و بیماری خاصی نداشته باشد، بین 2 تا 4 استكان در روز است. مصرف زیاد چای می‌تواند مشكلات مختلفی را به‌همراه داشته باشد، همچنین می‌تواند زمینه‌ساز اختلالات گوارشی، یبوست و ریفلاكس (برگشت اسید معده به داخل مری) شود.

از طرف دیگر افراد معمولا چای خود را همراه با یك ماده خوراكی شیرین مصرف می‌كنند. این شیرینی‌ها معمولا مقدار زیادی كالری دارند. بنابراین اگر مصرف چای طی روز زیاد باشد، مقدار زیاد كالری و قند ساده‌ای كه از این طریق وارد بدن می‌شود، می‌تواند مشكل‌ساز باشد و حتی منجر به اضافه‌وزن و چاقی شود. در واقع مقادیر زیاد قند ساده در بدن می‌تواند تبدیل به چربی، كلسترول و تری‌گلیسیرید شود و درنهایت باعث افزایش چربی خون شود. افزایش كلسترول یا چربی خون هم می‌تواند در درازمدت زمینه‌ســـاز بیمــاری‌های قلبی- عروقی، فشار خون و بیماری‌های وابسته شود. بنابراین باید در مصرف این خوراكی‌های شیرین تعادل را رعایت كرد؛ به‌خصوص اگر فرد دچار مشكلات سلامت و اضافه‌وزن باشد. در ضمن تمام چای‌ها كافئین دارند. تنها ممكن است درصدشان متفاوت باشد. چای، قهوه، نسكافه و شكلات از جمله منابع اصلی دریافت كافئین محسوب می‌شوند. كافئین یكی از عواملی است كه باعث كاهش حركات دودی دستگاه گوارش و ایجاد یبوست می‌شود.




تاریخ: چهار شنبه 14 تير 1391برچسب: رعایت اعتدال, مهم‌ترین اصل ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 خرمای خشك یا رطب؟

تفاوت زیادی میان ویژگی‌ها و مواد مغذی موجود در خرمای تازه و خرمای خشك وجود ندارد. تنها اینكه خرمای خشك از لحاظ كالری متراكم است، زیرا آب خود را از دست داده و قند موجود در آن متراكم شده است، بنابراین درصد كالری آن بیشتر است. درحالی‌كه خرمای تازه یا رطب آب بیشتری دارد و درصد كالری آن نسبت به وزنش كمتر است.




تاریخ: چهار شنبه 14 تير 1391برچسب: خرمای خشك یا رطب؟,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

هل، دارچین و عرق نعناع، در چه حد ؟

مواد گیاهی مانند هل، دارچین و عرق نعناع ﺗﺮﻛﻴﺒﺎﺕ ﻓﻼﻭﻧﻮﺋﻴﺪﻱ یا آنتی اكسیدانی دارند و اگر به چای اضافه شوند، خاصیت آنتی‌اكسیدانی آن را بالا می‌برند اما نباید فراموش كنیم این نوشیدنی با ذائقه و عادت مردم در ارتباط است و ممكن است برخی از افراد از طعم هل، دارچین و عرق نعناع لذت ببرند و برخی دیگر آن را دوست نداشته باشند؛ به هرحال تاكید می‌شود كه مانند چای، این مواد را در حد تعادل مصرف كنید. یكی از اصول مهم در دانش تغذیه اصل تعادل است؛ یعنی اگر چای، هل، دارچین و مواد دیگری كه آنتی‌اكسیدان دارند بیش از حد مصرف شوند، می‌توانند اثرات منفی و معكوسی را ایجاد كنند. به‌طور مثال اگر یك فرد در روز 3 تا 4 استكان چای می‌نوشد، بهتر است 2 استكان از آن را با هل، دارچین یا عرق نعناع و2 استكان دیگر را به‌صورت ساده بنوشد.




تاریخ: چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:هل, دارچین و عرق نعناع, در چه حد ؟,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

رژیم غذایی از دیدگاه حکیم ابن سینا (ره)

 

رژیم غذایی   (تدبیرالماكول)

كسی كه می خواهدبهداشت رارعایت كند نباید غذاهای دارویی مانند سبزی(بقول )و میوه و نظایر آن را غذای اصلی خود قرار دهد، زیرا غذاهای نرم كننده خون را می سوزانند، غذاهای غلیظ بلغم آورند و تن را سنگین می كنند.

بهترین غذاها برای تندرستی عبارتند از



ادامه مطلب...
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی


بخور و لاغر شو !





رژيم غذايى و لاغر شدن مسئله اى است كه امروزه همه جهانيان را گرفتار خود كرده است، بيشتر افراد تصور مى كنند براى لاغر شدن بايد دست از غذا خوردن بكشند، اما مى توانيد با صرف نوشيدنى ها و غذاهاى مناسب، متابوليسم بدن خود را بالا برده و كالرى بسوزانيد، زيرا ميزان كالرى مواد غذايى اهميت دارد، بنابراين با مصرف موادغذايى چربى سوز و يك برنامه ورزشى متعادل و منظم وزن دلخواه خود را داشته باشيد.

آب ها

مطالعات نشان مى دهد، نوشيدن آب موجب كاهش وزن مى شود. متابوليسم بدن با نوشيدن هشت ليوان آب در روز ۳۰ درصد افزايش پيدا مى كند، علاوه بر اين موجب كاهش اشتها و دفع سديم و سموم بدن و از بين رفتن نفخ و باد شكم مى شود.


سيب و گلابى

مطالعات نشان مى دهد، افراد چاقى كه در رژيم غذايى خود سيب و گلابى را گنجانده اند، نسبت به افراد ديگر بيشتر وزن كم مى كنند. اين دو ميوه سرشار از فيبر است و چون كم كالرى بوده، موجب برطرف شدن احساس گرسنگى مى شود.

گريپ فروت

اين ميوه سرشار از ويتامين C است و موجب پائين آمدن سطح انسولين خون و در نتيجه كاهش وزن مى شود، بنابراين سعى كنيد با هر وعده غذايى نصف گريپ فروت بخوريد.

محصولات لبنى كم چرب

مطالعات نشان مى دهد، محصولات لبنى به كاهش وزن كمك مى كند. به عنوان مثال ماست كم چرب منبع غنى از كلسيم است كه مى تواند به كاهش وزن كمك كند، بنابراين مواد لبنى كم چرب را سه تا چهار وعده در رژيم غذايى خود بگنجانيد.

كلم بروكلى

اين سبزى سرشار از كلسيم و ويتامين C است، علاوه بر اين داراى مقادير زيادى ويتامين A و فيبر است. اين سبزى نه فقط با چربى ها مقابله مى كند بلكه حاوى موادى است كه سيستم ايمنى بدن را تقويت و از شما در برابر بيمارى ها محافظت مى كند.

آرد جو

جو از بهترين انواع كربوهيدرات ها، منبع غنى از فيبر و حلال چربى و مقابله كننده با كلسترول است. اين ماده غذايى معده را به خوبى پر نگه مى دارد و انرژى لازم را براى انجام فعاليت هاى بدن تأمين مى كند.

فلفل

خوردن فلفل تند متابوليسم بدن را افزايش مى دهد و موجب كاهش اشتها مى شود. «كپساى سين» كه ماده موجود در فلفل است، بدن را براى ترشح بيشتر هورمون هاى استرس تحريك مى كند و اين عمل متابوليسم را بالا مى برد و در نتيجه كالرى بيشترى مى سوزانيد.

سوپ و چاى سبز

اگر قبل از غذا، به عنوان پيش غذا يك كاسه سوپ بخوريد، هم كمتر غذا مى خوريد و هم سريع تر چربى مى سوزانيد. سوپ در كاهش اشتها نقش بسيار مؤثرى ايفا و گرسنگى را برطرف مى كند. چاى سبز هم متابوليسم بدن را افزايش مى دهد و موجب كاهش وزن مى شود، علاوه بر اين در روحيه هم تأثير مثبت دارد و از بروز بيمارى هاى قلبى و سرطان جلوگيرى مى كند.


منبع:www.iraninstitute.com


تاریخ: سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:بخور و لاغر شو ! ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

آجیل عید را چگونه انتخاب کنیم؟



 این روزها وقتی برای خرید آجیل عید به قنادی‌ها یا آجیل‌فروشی‌ها سری می‌زنیم با انواعی از آجیل‌های شور، شیرین، خام، بوداده یا انواعی از آجیل‌های وارداتی چون هندی، ژاپنی و... روبه‌رو می‌شویم. این آجیل‌ها اغلب ظاهری براق و خوش‌رنگ دارند که اکثر افراد را ترغیب به خرید می‌کنند، اما متأسفانه برخی از این آجیل‌ها برخلاف ظاهر خوش‌آب و رنگ، طعمی نامطلوب و گاهی مهمانانی ناخوانده دارند که خریدار به ناچار با توجه به صرف هزینه گزاف مجبور به دور ریختن آن‌ها می‌شود.
 البته برخی نیز هستند که بدون توجه به بهداشت و سلامت آجیل، این محصولات ناسالم را مصرف می‌کنند.
 حال این پرسش مطرح می‌شود، اگر ظاهر آجیل نشان‌دهنده کیفیت آن نیست، پس چگونه می‌توان آجیلی سالم و بهداشتی تهیه کرد؟ آیا مصرف آجیل‌های بدطعم می‌تواند برای سلامت مصرف‌کننده مضر باشد؟ مهم‌ترین نکته در زمان خرید آجیل تست کردن طعم و مزه آن است.

.:: آجیل‌های فله‌ای
 آجیل و خشکبار ازجمله تنقلاتی هستند که اگر در شرایط نامناسب محیط، چون گرما و رطوبت بالا به مدت طولانی قرار گیرند آلوده به نوعی قارچ می‌شوند. این قارچ قرار است با نفوذ به داخل مغزها، آن‌ها را آلوده کرده و با تولید نوعی سم به نام آفلاتوکسین عوارض سریع یا طولانی مدتی را در مصرف‌کننده ایجاد نمایند.
 از عوارض سریع آن می‌توان به تضعیف سیستم ایمنی بدن، صدمات کبدی و در نهایت سرطان کبد و از اثرات طولانی مدت آن نیز می‌توان به بروز ناهنجاری‌های جنینی، جهش‌زایی، انحراف کروموزوم‌ها و غیره اشاره کرد.
 معمولاً این سم در آجیل‌های فله‌ای که به صورت سنتی نگهداری و عرضه می‌شوند به مقدار زیاد یافت می‌شود؛ البته بد نیست بدانید این روزها عده‌ای از فروشندگان سودجو، برخی از اقلام صادراتی آجیل چون پسته را که به دلیل آلودگی به آفلاتوکسین از صادرات ایران حذف شده است به عنوان محصولات درجه یک مخلوط با مغزهای دیگر به صورت درهم عرضه می‌کنند که متأسفانه تشخیص آن بسیار مشکل است بنابراین با توجه به این که برخی مراکز عرضه آجیل، محصولات کهنه و آفت‌زده خود را نیز به صورت مخلوط عرضه می‌کنند توصیه می‌شود که از خرید آجیل‌های مخلوط فله‌ای اجتناب کنید. این آجیل‌ها اغلب طعم ناخوشایندی دارند و مصرف آن‌ها حتی به مقدار اندک، می‌تواند مصرف‌کننده را به عوارض ناشی از سم آفلاتوکسین دچار کند.

.:: آجیل‌های براق
موضوع دیگری که این روزها باید به آن توجه داشت، مواد براق واکس مانندی است که برخی قنادی‌ها یا آجیل‌فروشی‌ها برای افزایش زمان ماندگاری و جذاب شدن به آجیل می‌افزایند. به گفته کارشناسان علم تغذیه، مصرف طولانی‌مدت این مواد افزودنی می‌تواند به بخش‌های مختلف بدن به ویژه کبد آسیب رسانند. حال اگر زیبایی آجیل‌های براق شما را وسوسه کرده‌اند حداقل آن‌هایی را که در بسته‌بندی‌های بهداشتی و دارای تاریخ مصرف و مجوز بهداشت هستند انتخاب کنید.

.:: آجیل‌های رنگی
نکته دیگر رنگ‌هایی است که برای تخمه، بادام، پسته و ... استفاده می‌شوند. این رنگ‌ها عمدتاً غیرمجاز و با پایه فلزات سنگین بوده و گاهی حساسیت‌های شدیدی را برای مصرف‌کننده ایجاد می‌کنند.
 این رنگ‌ها بسته به نوع رنگ احتمال بروز سرطان و بیماری‌های کبدی و کلیوی را خصوصاً در افراد آسیب‌پذیری چون کودکان، خانم‌های باردار و سالمندان افزایش می‌دهد. بنابراین چنانچه هنگام مصرف تخمه، پسته و بادام دست‌ها و لب‌ها رنگین شدند، این امر علامت مصرف رنگ‌های شیمیایی در تهیه آن‌هاست که باید از مصرف این‌گونه تنقلات خودداری کنید.

.:: توصیه‌ها
1- آجیل شور برای افراد با فشار خون بالا و بیماران قلبی عروقی و آجیل شیرین برای بیماران دیابتی و افراد دارای اضافه وزن بسیار مضرند؛ بنابراین بهتر است به مقدار مناسب از آجیل‌های خام بی‌نمک استفاده کنید.
 2- آجیل‌های بو داده فسادپذیرند و بو دادن آجیل، طعم کهنگی آن را پنهان می‌کند؛ بنابراین مغزها را به صورت خام خریداری کنید و هر بار به مقدار مصرف بو دهید.
 3- از خرید مغزهای پوست‌کنده اجتناب کنید؛ چرا که این مغزها با توجه به راحتی مصرفشان زیاد میل می‌شوند و این امر می‌تواند سبب افزایش دریافت انرژی و اضافه وزن شود.



 4- نگهداری طولانی‌مدت آجیل تغییرات شیمیایی و اکسیداسیون خفیف چربی‌ها را در پی داشته و موجب بوی کهنگی و طعم نامطلوب آجیل می‌شود؛ بنابراین آجیل را در اندازه‌ای بخرید که در 2 هفته عید مصرف شود.
 5- در صورتی که روی مغزهای آجیل سوراخ‌هایی مشاهده کردید از مصرف آن‌ها بپرهیزید؛ چرا که در داخل سوراخ‌ها لارو حشرات به صورت کرم‌هایی به اندازه دانه برنج وجود دارد.
 6- از مصرف مغز گردوی سیاه شده در داخل آجیلتان اجتناب کنید. سیاه شدن گردو عمدتاً به دلیل رشد کپک‌ها و قارچ‌هایی است که می‌توانند با ترشح سموم خطرناک توکسین برای سلامت مخاطره‌آمیز شوند.

.:: آجیل شب یلدا و چهارشنبه‌سوری مفیدتر از آجیل عید نوروز است
آجیل شب یلدا و شب چهارشنبه سوری برخلاف آجیل عید نوروز، خام است و نمک ندارد. این آجیل به آجیل شیرین معروف است و از آنجایی که بو داده نیست از نظر متخصصان تغذیه مفیدتر است.
 آجیل شب یلدا شامل انواع مغزها همچون پسته، گردو، بادام و فندق و همچنین میوه های خشک مثل توت، انجیر ، خرمای خشک، برگه هلو و شیرینی باسلوق است.
 این آجیل حاوی مغزهای بونداده و شیرین است. این در حالی است که آجیل عید نوروز حاوی مغزهای بوداده همچون پسته، بادام، فندق و به ویژه تخمه شور است.
 در این میان مغز پسته به افرادی که گیاه‌خوار هستند، توصیه می‌شود. زیرا در آن مقادیر بالایی از آهن و کلسیم وجود دارد به طوری که در هر 100 گرم از آن 110 میلی‌گرم کلسیم و مقدار زیادی آهن وجود دارد.
 مغز پسته برای افرادی که دچار کم‌خونی هستند، خانم‌های باردار و بیماران قلبی بسیار مفید است.
 علاوه بر این بادام از دیگر مغزهای موجود در آجیل شب یلدا است که از نظر تغذیه‌ای ارزش غذایی بسیاری دارد به طوری که هر 100 گرم از آن 21 گرم پروتئین دارد و بهتر از بادام زمینی است زیرا مغز بادام حاوی پروتئین است.
 در هر مغز بادام در حدود 240 میلی‌گرم کلسیم وجود دارد که از این رو افرادی که در معرض پوکی استخوان هستند و قادر به مصرف شیر نیستند، می‌توانند از این مغز استفاده کنند.
 گردو یکی دیگر از مغزهایی است که در آجیل‌ها از آن استفاده می‌شود. در هر 100 گرم گردو، حدود 68 گرم چربی وجود دارد که قسمتی از این چربی شامل اسیدهای چرب غیراشباع است. از آنجا که گردو حاوی مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا 3 (به خصوص اسید آلفالینولئیک) و فیتواسترول‌هاست، برای قلب مفید است.
 علاوه بر این مغز فندق نسبت سایر مغزها دارای چربی بیشتری است. در کنار چربی، پروتئین بالایی نیز در این مغز موجود است به طوری که هر 100 گرم از فندق حاوی 14 گرم پروتئین است.

.:: آجیل چهارشنبه سوری
متخصصان تغذیه مصرف مخلوط این مغزها را در حجم کم اما با یکدیگر توصیه می‌کنند و بهتر است که این مواد غـذایی در میان وعده صبح و یا بعد از ظهر استفاده شود و از مصرف آن‌ها در ساعت‌های نزدیک به خواب فرد به دلیل دیرهضم بودن آن‌ها اجتناب کرد.
 نخودچی و کشمش، نیز یک ترکیب پر پروتئین است. کشمش تمامی خواص انگور را دارد با این تفاوت که در طول فرآیند خشک شدن، درصد پتاسیم و قند آن افزایش یافته است از این رو استفاده از کشمش به افرادی که مبتلا به دیابت هستند، توصیه نمی‌شود.
 خشکباری مانند توت و انجیر را به آجیلتان اضافه کنید زیرا توت برای افرادی که در حال کاهش وزن هستند، مناسب است و قند موجود در آن چاق کننده نیست. همچنین برای جذب آن، بدن نیاز به ترشح انسولین ندارد به این دلیل استفاده از توت به افراد مبتلا به دیابت نیز توصیه می‌شود.
 انجیر برای زنان در معرض کم خونی بسیار توصیه می‌شود زیرا هر 100 گرم انجیر خشک دارای 250 میلی‌گرم کلسیم و 4 میلی‌گرم آهن است و به این دلیل استفاده از آن برای رفع کمبود آهن و جلوگیری از پوکی استخوان توصیه می‌شود.
 




تاریخ: دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:آجیل عید را چگونه انتخاب کنیم؟,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

بگو سیب و غم مخور


بگو سیب و غم مخور

به خاطر عادی بودنش، بی تفاوت از کنارش عبور نکنید، منظورمان سیب است. شاید یک میوه دم دستی باشد که در هر فصل به راحتی می توان آن را پیدا کرد اما خاصیت هایش آنقدر زیاد هست که هیچ گاه نباید همیشه در دسترس بودنش را تحت تاثیر قرار دهد. خاستگاه اصلی سیب بنابر تحقیقات مورخان، مناطق سردسیر شمال اروپا بوده است. اگر گذری کوتاه بر تاریخ داشته باشید متوجه می شوید که سیب از دیرباز در تمدن بشر به چشم آمده. قصه ها و حکایت های فراوانی در وصف سیب وجود دارد که بارهاوبارها به گوش همه ما خورده است.


 

میوه ای که همواره سنبلی از سلامت، عشق، دوستی، زیبایی و خوشبختی بوده است. حالا خودتان قضاوت کنید آیا می توان بی تفاوت از کنار این میوه عبور کرد؟

برای تهیه پای سیب دو سیب زرد را خرد کرده و با دو قاشق غذاخوری آبلیمو، یک قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق چایخوری دارچین مخلوط کنید.

▪ کمپوت سیب را به عنوان یک دسر فوق العاده، سر میز بیاورید. فقط کافی است سیب و شکر را با هم بجوشانید.

▪ سوئدی ها در سالاد کلم از سیب سبز رنده شده که ترش مزه است، استفاده می کنند.

▪ دانه سیب، دارای اندکی مواد سمی است و خوردن آن توصیه نمی شود. دانه هایش را دور بریزید، اما سیب را کامل بخورید.

▪ این میوه برای حفظ طراوت و شادابی پوست بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

▪ اگر پوست رنگ پریده ای دارید حتما روزی یک سیب نوش جان کنید، چون به صورت شما رنگ و لعاب می بخشد.

▪ آهن، منیزیم، کلسیم و پتاسیم به همراه ویتامین های A و C به وفور در سیب پیدا می شود.

▪ اگر فشار خون نامنظمی دارید حتما سراغ سیب بروید چون فشار خون را منظم می کند.

▪ اگر برخی شب ها امکان مسواک زدن ندارید حتما قبل از خواب یک سیب میل کنید، چون برای دندان ها و لثه بسیار مفید است.

▪ اسیدهای موجود در سیب باکتری های دهان را از بین می برد و دندان و لثه را تمیز می کند.

▪ سیب مینای دندان را محکم تر می کند و مانع از جرم گرفتگی دندان ها می شود.

▪ آب سیب بدون هیچ گونه افزودنی دیگر خاصیت ضدالتهابی دارد.

▪ برای قوی تر شدن عضلات فک جویدن سیب به شدت توصیه می شود.

▪ اگر درد مفاصل امان تان را بریده خوردن سیب را در برنامه غذایی روزانه تان قرار دهید.

▪ همیشه چند عدد سیب درون بشقاب جلوی میز کارتان باشد، برای جلوگیری از گرسنگی یک گاز سیب کافی است.

▪ سیب آب دار برای رفع مشکل ورم روده کودکان و اسهال خونی و همچنین تب مفید خواهد بود.

▪ اگر جزو آدم های جوشی هستید باز هم خوردن سیب به شما توصیه می شود، چون اثر آرام بخشی دارد.

▪ پوست سیب خشک شده به صورت جوشانده برای کسانی که ناراحتی های کلیوی دارند بسیار مفید خواهد بود.

▪ آن دسته از افرادی که از یبوست رنج می برند بهتر است سیب را حتما در برنامه غذایی روزانه خود جای دهند.

▪ آنتی اکسیدان موجود در سیب فعالیت بدن را بهبود می بخشد.

▪ کوئرستین موجود در سیب مانع از لختگی خون می شود و خطر حملات قلبی را کاهش می دهد.

▪ سیب در رفع گرسنگی بسیار موثر است و ساعت های زیادی شما را سیر نگه می داد پس می تواند عاملی در جلوگیری از چاقی باشد.

▪ سیگاری ها بدانند که برای جلوگیری از تخریب دیوار مثانه بر اثر مصرف تنباکو باید جایی برای سیب در برنامه غذایی شان پیدا کنند.

▪ سیب خاصیت ضدسرطانی دارد پس لطفا در خوردن آن صرفه جویی نکنید.

▪ سیب برای دیابتی ها هم بسیار مفید است چون خوردن آن تاثیری در افزایش سریع قند خون نمی گذارد.

▪ سیب قدرت ویروس کشی قوی دارد، به خصوص در فصل سرماخوردگی خوردن سیب را فراموش نکنید.

▪ سیب را همیشه با پوست بخورید چون در پوست آن نیز فواید بسیاری نهفته است.

▪ همچنین سیب به دلیل پکتین موجود در خود، کلسترول خون را در افراد مبتلا به چربی خون پایین می آورد.

▪ ترکیب آب سیب، آب آناناس و آب پرتقال یک نوشیدنی اعجاب انگیز را می سازد.

▪ در آخر هم اینکه از استعمال قلیان، به خصوص از نوع دو سیب پرهیز کنید و اسم این میوه سلامت را با دود و دم لکه دار نکنید.




تاریخ: یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:بگو سیب و غم مخور,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

غذاي استخوان چيست؟

این توصیه‌ها را برای حفظ سلامت استخوان‌ها در سنین مختلف به یاد داشته باشید:



بین 10 تا 20 سالگی : 1300 میلی‌گرم کلسیم در روز با خوردن غذاهای غنی از کلسیم مانند پنیر و سبزی‌های دارای برگ سبز دریافت کنید. دست کم سه لیوان شیر در روز بنوشید.



بین 20 تا 35 سالگی : باید دست کم روزانه 1000 میلی‌گرم کلسیم دریافت کنید. ورزش‌هایی مانند دویدن آهسته یا پیاده‌روی به استحکام استخوان‌ها کمک می‌‌‌کند.



بین 35 تا 50 سالگی : هنوز به دریافت روزانه 1000 میلی‌گرم کلسیم نیاز دارید، چرا که ممکن است کاهش تراکم استخوان از قبل آغاز شده باشد. با پزشک خود در مورد لزوم انجام تراکم‌سنجی استخوان مشورت کنید.



50 سالگی و بالاتر : اطمینان حاصل کنید که حداقل روزانه 1000 میلی‌گرم کلسیم دریافت می‌کنید و دست کم 30 دقیقه ورزش، سه بار در هفته یا بیشتر انجام می‌دهید. همچنین پزشکتان ممکن است مکمل ویتامین D برای شما تجویز کند.

 




تاریخ: چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:غذاي استخوان چيست؟,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

خوردنی های آرامش‌ بخش

10 خوردنی آرامش‌بخش و ضداسترس


تریپتوفان یک اسیدآمینه‌ی ضروری برای بدن است که باعث ساخت سروتونین در مغز و در نتیجه تسکین و آرامش می‌شود.

با مصرف مواد غذایی که در ذیل به آن‌ها اشاره شده، مابقی زندگی را با اعصابی آرام و روانی سالم ادامه دهید. بر کسی پوشیده نیست که تغذیه تأثیر چشمگیری بر خلقیات و احساسات انسان می‌گذارد. برای مثال، هنگامی که مقدار زیادی شکر تصفیه‌شده (شکر سفید) مصرف می‌کنید، تا چند ساعت بعد احساس افسردگی و بی‌حوصلگی می‌کنید. این افزایش سطح قند خون بر روی تمرکز فرد تأثیر می‌گذارد و متعاقب آن در کار و روابط او خلل وارد می‌کند.

پرهیز از خوردن این‌گونه مواد به معنای رسیدن به آخر دنیا نیست، بلکه در عوض با خوردن این مواد مفید و مغذی علاوه بر داشتن اندامی متناسب، از استرس و اضطراب به دور خواهید بود.
آجیل



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:خوردنی های آرامش‌ بخش,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

رژیم برای سلامت چشم‌ها

خواص‌خوراکی‌ها- از قدیم‌الایام همیشه مادربزرگ‌ها برای تقویت چشم‌ها خوردن هویج را توصیه می‌کردند.
امروزه نیز پزشکان دریافته‌اند که نسخه‌پیچی مادربزرگ‌ها بی‌دلیل نبوده و هویج واقعا سلامت چشم‌ها را تامین می‌کند. البته پزشکان علاوه بر خوردن هویج، مواد غذایی دیگری را برای بهره‌مندی از چشمان سالم توصیه می‌کنند.


به گفته آنها، هر ماده غذایی که حاوی بتا کاروتین، ویتامینC و D ، روی و اسید‌های چرب امگا 3 باشد، یک رژیم غذایی سالم برای چشم است. گفتنی است که فلفل دلمه‌ای و کلم بروکلی منبع غنی ویتامین C هستند و به همین دلیل از چشم‌ها محافظت می‌کنند.


اسفناج و سیب‌زمینی نیز به علت در اختیار داشتن بتاکاروتین و دیگر مواد مغذی به حفظ سلامت چشم‌ها کمک می‌کنند. اگر به سلامت چشم‌های خود می‌اندیشید خوردن بوقلمون را فراموش نکنید.


در بوقلمون مقدار قابل توجهی روی وجود دارد که دوست چشم به شمار می‌آید. همچنین متخصصان، مصرف ماهی سالمون و ساردین را توصیه می‌کنند.


این ماهی‌ها به علت دارا بودن اسید‌های چرب امگا 3 ، از تشکیل لخته خون در رگ‌های چشم جلوگیری می‌کنند.

http://imensina.loxblog.com/




تاریخ: سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:رژیم برای سلامت چشم‌ها,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

نشانه های گرماخستگی‌

گرماخستگی در اثر کمبود آب بدن ایجاد می‌شود. این حالت در شرایطی ایجاد می شود که بدن نمی تواند با سرعت کافی، گرمای اضافی را دفع کند. بر خلاف گرمازدگی که ناگهان بروز می‌کند، گرما خستگی معمولا طی چند روز شکل می‌گیرد.گرماخستگی

نشانه های گرماخستگی‌



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:نشانه های گرماخستگی‌,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

درمان با غذاها

 

سرتان درد مي کند؟

ماهي بخورید.
ماهي زياد مصرف کنيد. روغن ماهي به پيش گيري از سردرد کمك مي کند.
زنجبيل هم با کاهش التهاب و درد عملكرد مشابهي دارد.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 4 ارديبهشت 1390برچسب:درمان با غذاها,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

مجموعه ای از حکایات ملا نصرالدین

 

شاید بسیاری از جوانان بگویند، ملانصرالدین دیگه چیه و این قصه ها دیگه قدیمی شده. ولی باید گفت که روایت های ملانصرالدین تنها متعلق به کشور ما و یا مشرق زمین نیست. شاید شخصیت او مربوط به دوران قدیم است ولی پندهای او متعلق به تمام فرهنگ ها و دورانهاست. ملانصرالدین شخصیتی است که داستان هایش تمامی ندارد و هنوز که هنوز است حکایات بامزه ای که اتفاق می افتد را به او نسبت می دهند و حتی او را با بسیاری از موضوعات امروزی همساز کرده اند. در کشورهای آمریکایی و روسیه او را بیشتر با شخصیتی بذله گو و دارای مقام والای فلسفی می شناسند. به هر حال او سمبلی است از فردی که گاه ساده لوح و احمق و گاه عالم و آگاه و حاضر جواب است که با ماجراهای به ظاهر طنزآلودش پند و اندرزهایی را نیز به ما می آموزد.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 4 ارديبهشت 1390برچسب:مجموعه ای از حکایات ملا نصرالدین,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

بخورید ، بخوابید ، لاغر شوید!

 

به طور کلی مطالعات زیادی نشان می دهند که حرکات ورزشی به عنوان مثال در تمرینات ایروبیک ، دویدن ، پیاده روی سریع ، شنا، دوچرخه سواری و... برای 4 تا 5 نوبت در هفته باعث افزایش هرچه بیشتر سوخت و ساز بدن می شود.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 4 ارديبهشت 1390برچسب: بخورید , بخوابید , لاغر شوید!,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

روش هاي صحيح سرخ کردن غذا چيست؟

 

 

روش هاي صحيح سرخ کردن غذا چيست؟ سالم ترين روش براي پخت غذا، روش آب پز کردن است.در صورتي که ناچار هستيد غذاي خود را سرخ کنيد، بايد از روغن مخصوص سرخ کردني استفاده کنيد. اگر قصد داريد روغني را که يک بار براي سرخ کردن از آن استفاده کرده ايد، دوباره مورد استفاده قرار دهيد، بايد هنگام خريد، در انتخاب نوع روغن دقت کنيد. بدين منظور بايد روغني را انتخاب کنيد که نقطه ي دود بالايي دارد، يعني روغني که قبل از اينکه سطح آن توليد دود کند، بتوان تا درجه بالايي آن را حرارت داد.

 وقتي روغن به نقطه ي دود مي رسد، ترکيب آن شروع به تغيير مي کند و کف هايي روي آن تشکيل مي شود که حاوي آکرولئين است و چشم را مي سوزاند.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 20 بهمن 1389برچسب:روش هاي صحيح سرخ کردن غذا چيست؟ ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 هفت روش درمانی در طب اسلامی

 

 

بررسی هفت شیوه طب جسمانی در علم طب جامع اسلامی

1- تغذیه درمانی:

تغذیه درمانی و نگاه به نوع تغذیه، اساس و اصل تمام مكاتب پزشكی جهان، از جمله مكتب پزشكی جامع اسلامی است. این بحث در طب جامع اسلامی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است كه به بحث «اطعمه و اشربه» معروف است.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 20 بهمن 1389برچسب: هفت روش درمانی در طب اسلامی,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

کلیپ سلامتی




I

 

 

 

http://apitherapy.iranblog.com/

 



در هر شرايطي كه هستيد از تلاش زنبور عسل بهره مند يد و نا خواسته وندانسته هميشه زير پوشش  درماني زنبور عسل قرار داريدميدا نيد چطور ؟  اگر توانستيد به مدارك علمي مستند در اين زمينه دست يابيد ...نشان دهنده كنجكاوي هو شمندانه  شماست  و لي اگر نخواستيد و حوصله مطالعه علمي آنرا نداريد ...شخصا با استدلا لات  قاطع  به شما نشان خواهم داد كه  چگونه  لحظه اي  از حما يت اين حشرت بي نظير دور نيستيد ...نه براي شيريني عسلش كه اين اندك كاري است كه از او نمايان است بلكه هر چه مي خوريد و مي آشاميد و مي پوشيد و يا بر مركبي مي نشينيد و تنفس سالمي مي كنيد وووو در همه ي اينها نقش و حضور زنبور عسل برجسته است.



همه ی موجودات  ((چه حیوانی چه گیاهی)) از ابتدا ی خلقت تا به اخر مدیون حضور زنبور عسل  می باشند و اگر محیط زیست  ما پایدار ی دارد بخش اعظم آن مدیون همین حشره است ...پس خواسته و نا خواسته سلامتی ما در این زنجیره حیات (( اکولوژی)) به تلاش و زندگی زنبور عسل همیشه پیوند داشته است البته نه بخاطر عسل ووو بلکه اصلی ترین وظیفه زنبور عسل (( گرده افشانی )) است که اگر بوسیله این حشره انجام نمی شد از این همه زیبا ئی خبری نبود و اصلا موجودی روی کره زمین نمی زیست (( نمی توانست)) ...یعنی همین گیاهی که بعنوان دارو مصرف می کنید گلهای زیبا ئی که چشمان شما را مسحور کرده است  درختان  بر افراشته  جنگلها و غذا های متنوع سر سفر شما ...لبا سهای رنگا رنگ  حتی همین نفت و گاز و همه ی مواد شیمیائی از تلاش این حشره حاصل شده (( چطور ؟))(( با ید به مقا لات علمی رجوع فر مائید ))...پس بیندیش و بیشتر به زندگی این حشره از راه علمی توجه کنید که تک تک سلو لهای ما و همه ی موجودات مدیون او هستندو دربتن زنتیک آنها ثبت شده است . این پارامتر رادر چهره زنبور عسل دانشمندان به وضوح یافته و موجب شگفتی  است .
((چهل سال تجربه +  میلیون ها سال پشتوانه))
میدانید که زنبور عسل قبل از آفرینش انسان بر روی کره زمین می زیسته است ...ومی دانید حیات موجودات این کره خاکی تا چه میزان به حضور این حشره وابسته است ...که اگر نباشد چه می شود !..لطفا در این زمینه مطالعه کنید. سلامتی هر جا معه به اندیشه علمی و مطالعه دقیق بستگی دارد. 
زنبور درمانی با اصو ل تجربه شده چهل ساله بی نظیر ترین روش درمان در قالب ((منگو))با این روش درمانی شما فقط درمان نمی شوید بلکه فردی تازه متولد شده در قالبی نوجهان را خواهید یافت ...با این روش شما به مسیری گام می گذارید که شاه کلید حیات را یافته و با تعالیم خاص لباس مندرس عقاید نا موزون را دور انداخته و به سرای حقیقی زندگی راه می یابید و همان می شوید که خرد انسانی می طلبد..اما باید کا ملا همگام شوید ...و هر گز از مسیر صبر و صداقت و شکیبائی خارج نشوید به همین دلیل است که سفارش می کنم اول مطالعه کنید سپس انتخاب کنید ..این روش هرگز مانند ندارد ولی شتابزده و از روی کم حوصله گی وارد نشوید هر چقدر می توانید بررسی و مطالعه کنید.
تا از درون یقین پیدا نکردید به این سمت روی نیاورید که بسیار صدمه خواهید دید


سپس انتخاب



Who Says Earth Is Big ? Look At This!


 

 

 





ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 18 بهمن 1389برچسب:کلیپ سلامتی ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

حفظ سلامتی واجب ترین عباد ت

ظهور علائم بیماری بزرگترین حکمت

دفع بیماری  بهره گیری از بهترین نعمت

بهبودی  بی نظیرترین دولت

PHخون خود را همیشه قلیا ئی ( 2/7 الی 5/7 )  نگهدارید
PH خون  که قلیا ئی باشد اکسیژ ن رسانی کاملتر انجام می شود
جوانی و شادابی شما مشهود تر است
رغبت انجام کارهای مثبت در شما بیشتر می شود
لبخند بر لب های شما همیشه غنچه می زند
ووووووووو همیشه سا لم خواهید بود.
با توجه به نوسان PH ادرار( 5/4 تا 8) مطلوبترین
آن که بستگی به تغذیه شما دارد  5/5  است
تغذیه درست + آرامش حقیقی+ورزش حساب شده+تنفس شاداب= PH  استاندارد = سلامتی جسم و روح
ولی متا سفانه د رزندگی امروز جهان چنین است
تغدیه نادرست+آرامش نامتعادل+ورزش نا موزون+ تنفس آلوده= PH متغیر و غیر استاندارد
= به ظاهر سالم ..بیمار و رنجور ...در اندوه وغم ...مضطرب و پریشان...رفتار های بی ثمر..روح افسرده
ولی ظاهرا  خندان




ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 18 بهمن 1389برچسب:حفظ سلامتی واجب ترین عباد ت,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

گناه کبیره و صغیره چیست؟

در پاسخ توجه به چند نكته اساسي ضروري به نظر مي رسد:
1ـ گناه به معني خلاف است و در اسلام هر كاري كه بر خلاف فرمان خدا باشد، گناه است، مخالفت امر خدا، هر اندازه كوچك باشد، چون در پيشگاه عظمت الهي واقع مي شود، بزرگ است. صغير شمردن شدن آن ها نسبت به گناهان ديگري است كه كبيره دانسته شده اند.
از اين منظر كه گناه نافرماني حق تعالي است، نمي توان هيچ گناهي را كوچك شمرد، چه اين كه كه كوچك شمردن گناه، از گناهان كبيره است (كه در صورت عدم توبه) بخشيده نمي شود.
از پيامبر اكرم(ص) روايت شده كه به كوچكي گناه منگريد، بلكه به بزرگي كسي بنگريد كه نسبت به او گستاخي كرده ايد.
2ـ علماي اسلام با استفاده از آيات و روايات، گناهان را در مقايسة با خود آن ها و آثار و نتايج آن، به دو دستع صغيره و كبيره تقسيم كرده اند.
اين كه ملاك و معيار در شناخت گناه صغيره از كبيره چيست، ميان علما اختلاف نظر وجود دارد. امور زير را به عنوان ملاك گناه كبيره ذكر كرده اند:
الف) هر گناهي كه در قرآن بر آن وعدة عذاب داده شده است.
ب) هر گناهي كه در اسلام براي آن حدّ تعيين شده است، مثل شرابخواري، زنا و....
پ) هر گناهي كه بيانگر بي اعتنايي و بي حرمتي به دين و مقدّسات ديني است.
ت) هر گناهي كه از طرف شرع مقدّس، با شدت و تهديد از آن نهي شده باشد.
ث) هر گناهي كه در قرآن يا سنّت پيامبر اكرم و ائمه اطهار(ع) به كبيره بودن آن تصريح شده است.
3ـ در روايات، شمار گناهان كبيره متفاوت ذكر شده است. در بعضي روايات هفت گناه و در برخي نوزده گناه. همين طور علماي اسلام آن را هفت و برخي ده و برخي بيست و بعضي سي و چهار و بعضي چهل و برخي بيشتر ذكر كرده اند. از مجموعة روايات و كلمات بزرگان دين مي توان فهميد آن چه ذكر شده، به عنوان نمونه ها و مصاديقي از گناهان كبيره است.
جهت آگاهي بيشتر به كتاب گناه شناسي اثر استاد محسن قرائتي كه توسط آقاي محمد محمدي اشتهاردي تنظيم و نگارش يافته، يا كتاب كيفر گناه و آثار و عواقب خطرناك آن تأليف سيد هاشم رسول محلاتي و كتاب گناهان كبيره آيت الله دستغيب مراجعه شود.
امام خميني گناهان زير را به عنوان گناهان كبيره مطرح كرده است:
1ـ نوميدي از رحمت خدا 2ـ ايمني از مكر الهي 3ـ دروغ بستن به خدا و پيامبر 4ـ قتل 5ـ عاق پدر و مادر 6ـ خوردن مال يتيم7ـ نسبت زنا دادن 8ـ فرار از جنگ و جهاد 9ـ قطع رحم 10ـ سحر و جادو 11ـ زنا 12ـ لواط 3ـ سرقت 14ـ قسم دروغ 15ـ كتمان شهادت 16ـ شهادت به ناحق دادن 17ـ عهد شكستن 18ـ بيش از ثلث وصيت كردن 19ـ شراب نوشيدن 20ـ ربا خوردن 21ـ براي كار حرام مزد گرفتن 21ـ قمار بازي 22ـ خوردن گوشت مردار و خوك و خون و ميته 24ـ در وزن خيانت كردن 25ـ هجرت به جايي كه انجام وظيفه ديني ممكن نيست 26ـ كمك به ظالم 27ـ اعتماد به ظالم 28ـ حبس حقوق مردم 29ـ دروغ 30ـ تكبّر 31ـ اسراف 32ـ خيانت به امانت 33ـ غيبت 34ـ سخن چيني 35ـ سرگرمي به لهو و لعب 36ـ سبك شمردن حج 37ـ ترك نماز 38ـ ندادن زكات 39ـ اصرار بر گناهان بزرگ.




تاریخ: چهار شنبه 6 بهمن 1389برچسب:گناه کبیره و صغیره چیست؟,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
مجموعه ی کتاب های اسلامی پايگاه لبیک
اين كتاب ها به صورت فايلهای پی-دی-اف می باشند و تمام آنها از طريق پايگاه لبیک حج وابسته به امور حج و زيارت سازمان صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران (labbaik.ir) دانلود گرديده است .

. كتاب های جديد با مشخص گرديده‏اند .

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 4 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

چند عامل زود پیر شدن
در مقاله حاضر به چند عامل اصلی پیری زودهنگام اشاره می‌شود:

 



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 1 بهمن 1389برچسب:مقالات خواندنی ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

غذاهای چربی سوز


همه ما می‌دانیم، اگر بیش از حد لازم کالری دریافت کنیم، چاق می‌شویم. اما برای کاستن از میزان بالای چربی بدن خوراکی‌هایی وجود دارند که در مقاله حاضر به برخی از آنها اشاره می‌کنیم. در اینجا 7 ماده غذایی از بین برنده چربی را به شما معرفی می‌کنیم.


سیب


یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید:"‌خوردن یک سیب در روز، دکتر را از شما دور می‌کند". در اینجا می‌توان گفت خوردن سیب نه تنها دکتر، بلکه چربی‌های اضافی بدن و اضافه وزن را نیز از شما دور می‌کند. سیب سرشار از پکتین است که همان فیبر خوراکی است و از بین برنده چربی می‌باشد. طبق تحقیقات محققان برزیلی، ‌اگر سیب را قبل از غذا بخورید تاثیر آن در از بین بردن چربی و کاهش وزن 33 درصد بیشتر خواهد بود.



سیر

این ماده غذایی با داشتن ترکیب فعال آلیسین، دارای خواص آنتی‌باکتریال است و سطح کلسترول و چربی‌های غیر سالم را کاهش می‌دهد و چربی سوز قوی محسوب می‌شود.



گوجه فرنگی

سعی کنید این ماده غذایی مفید را در برنامه غذایی خود بگنجانید. خوردن گوجه فرنگی نه تنها باعث سوزاندن چربی‌های اضافی بدن می‌شود بلکه ضد سرطان بوده و به کاهش فشار خون بالا نیز کمک ‌می‌کند.[توصیه‌های جدید برای درمان فشارخون بالا ]



هویج

استفاده از هویج قبل از هر وعده غذایی، کمک خوبی برای کاهش وزن و از بین بردن چربی‌های اضافی بدن خواهد بود.



پرتقال

پرتقال‌ها دارای ویتامین ث فراوان هستند و حاوی خواص چربی سوز می‌باشند.



انبه


انبه‌‌ها مملو از فیبر هستند و و مقدار کالری آن‌ها بسیار کم است.



اسفناج

اسفناج سرشار از آهن است و سطح کلسترول خون را پایین می‌آورد و ضد سرطان است.
 




تاریخ: جمعه 1 بهمن 1389برچسب:مقالات گوناگون ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

تغذيه، سلامتي و تناسب اندام  


۳۰ راه‌حل برای کم کردن تدریجی وزن
 در 50 هفته!

با این روش‌ها هفته‌ای ۵۰۰ گرم از وزن خود کم کنید. راه‌های گام‌ به گام خلاص شدن از وزن اضافی:
 

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 30 دی 1389برچسب:تغذيه, سلامتي و تناسب اندام,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
نگارش در تاريخ پنجشنبه ۳٠ دی ۱۳۸٩ توسط هنرمعماری

 




تاریخ: پنج شنبه 30 دی 1389برچسب:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
نگارش در تاريخ پنجشنبه ۳٠ دی ۱۳۸٩ توسط هنرمعماری

 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 30 دی 1389برچسب:لینکهای معماری درون گلچین روز,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

ده اشتباهی که به مغز آسیب می رساند

دوستان لطفا این توصیه ها را جدی بگیرید !



No Breakfast
نخوردن صبحانه

People who do not take breakfast are going to have a lower blood sugar level
کسانی که صبحانه نمی‌خورند قند خونشان به سطح پائین تری افت می‌کند

This leads to an insufficient supply of nutrients to the brain causing brain degeneration
این امر باعث تامین نامناسب مواد غذائی برای مغز و در نتیجه افت فعالیت مغزی می‌شود



Overeating
پرخوری

It causes hardening of the brain arteries, leading to a decrease in mental power
این امر باعث تصلب شرائین (سختی دیواره رگهای مغز) شده و منجر به کاهش قدرت ذهنی می‌شود



Smoking
مصرف دخانیات

It causes multiple brain shrinkage and may lead to Alzheimer disease
این امر باعث کوچک شدن چند برابری مغز و منجر به آلزایمر می‌شود



High Sugar consumption
مصرف زیاد قند و شکر

Too much sugar will interrupt the absorption of proteins
مصرف زیاد قند و شکر جذب پروتئین و مواد غذائی را متوقف می‌کند

and nutrients causing malnutrition and may interfere with brain development
و منجر به سوء تغذیه و احتمالا اختلال در رشد مغزی خواهد شد



Air Pollution
آلودگی هوا

The brain is the largest oxygen consumer in our body
مغز بزرگترین مصرف کننده اکسیژن در بدن ماست

Inhaling polluted air decreases the supply of oxygen to the brain, bringing about a decrease in brain efficiency
دمیدن هوای آلوده باعث کاهش اکسیژن تامینی مغز شده و منجر به کاهش کارآیی مغز می‌شود



Sleep Deprivation
کمبود خواب

Sleep allows our brain to rest
خواب به مغزمان اجازه استراحت می‌دهد

Long term deprivation from sleep will accelerate the death of brain cells
دوره طولانی کاهش خواب منجر به شتاب گیری مرگ سلولهای مغزی خواهد شد



Head covered while sleeping
پوشاندن سر به هنگام خواب

Sleeping with the head covered increases the concentration of carbon dioxide
خوابیدن با سر پوشیده باعث افزایش تجمع دی اکسید کربن

and decrease concentration of oxygen that may lead to brain damaging effects
و کاهش تجمع اکسیژن شده و منجر به تأثیرات مخرب مغزی خواهد شد



Working your brain during illness
کار کشیدن از مغزتان در هنگام بیماری

Working hard or studying with sickness may lead to a decrease in effectiveness of the brain as well as damage the brain
کار سخت یا مطالعه در زمان بیماری ممکن است منجر به کاهش کارآئی مغز و در نتیجه صدمه مغزی شود



Lacking in stimulating thoughts
کاهش افکار مثبت

Thinking is the best way to train our brain
فکر کردن بهترین راه برای تمرین دادن به مغزمان است

acking in brain stimulation thoughts may cause brain shrinkage
کاهش افکار مثبت مغزی ممکن است باعث کوچک شدن مغز شود



Talking Rarely
کم حرفی

Intellectual conversations will promote the efficiency of the brain
مکالمات انتزاعی (ذهنی) منجر به عدم ترویج بهره وری از مغز خواهد شد




نرم افزار تقویت امواج مغز

حتما توضیحات این محصول استثنایی را بخوانید...
 




تاریخ: چهار شنبه 29 دی 1389برچسب:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی