معماری درون صنایع دستی
هیچ دانی نازنینم می توانی / راحت اسرار سعادت را بدانی رمز خوشبختی انسان نسیت جز این / مهربانی ، مهربانی ، مهربانی . . .

مدیریت فروش عظیم زاده تلفن تماس با ما
09143549970
04532532028
فروش انواع زیتون مغان
فروش انواع سیر ترشی
فروش انواع روغن زیتون زیتون مغان
با ما در تماس باشید جهت سفارش
شرکت خرم نام مشگین
مدیریت فروش عظیم زاده تلفن تماس با ما
09143549970
04532532028

‏مدیریت فروش  عظیم زاده  تلفن تماس با ما 
09143549970
04532532028
فروش انواع زیتون مغان 
فروش انواع سیر ترشی 
فروش انواع روغن زیتون زیتون مغان 
با ما در تماس باشید جهت سفارش 
شرکت خرم نام مشگین 
مدیریت فروش  عظیم زاده  تلفن تماس با ما 
09143549970
04532532028‏



ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

انسان از همان آغاز خلقت به‌دنبال اکسیرجوانی بوده تا بتواند سالم و شاداب زندگی کند و طول عمر بیشتری داشته باشد. گرچه هنوز هم نتوانسته به این معجون خالص دست یابد، اما مصرف بعضی غذاها در رژیم غذایی روزانه دست‌کمی از اکسیر جوانی ندارد. این ده خوراکی نمونه‌ای از این اکسیر جوانی و سلامت است. تاثیر و ارزش غذایی بالای این غذاها به تائید مرکز تحقیقات تغذیه‌ و سلامت آمریکا رسیده است.

 

 

لوبیای قهوه‌ای را نادیده نگیرید
سویا یا لوبیای سویا یکی از خوراکی‌های مهم و ضروری برای زنان است. دلیل آن نیز کیفیت پروتئین آن است. این دانه‌ بیشتر برای تهیه غذاهای مختلف استفاده می‌شود. آجیل سویا، شیرسویا و کره سویا نیز از دیگر محصولات این دانه معجزه‌گر هستند.
پروتئین گیاهی سویا باعث کاهش میزان کلسترول خون بویژه کلسترول بد شده؛ بنابراین سلامت قلب و رگ‌ها تضمین می‌شود.
فیتوکمیکال‌ها از دیگر ترکیب‌های مهم سویا هستند که عوارض ناشی از یائسگی را کنترل می‌کنند.


* بهترین میزان مصرف: روزانه تا 25 گرم سویا.

 

 

خوردن غلات با پوست
اگر غلات با سبوس مصرف شود، فیبر و ویتامین B مورد نیاز بدن تامین می‌شود و به این ترتیب مشکلات گوارشی بویژه پیش از شروع عادت ماهانه و در دوران یائسگی کنترل خواهد شد. با مصرف غلات کامل و دریافت فیبر، خطر ابتلا به بیماری‌های گوارشی بویژه سرطان کلون نیز کاهش می‌یابد.

 

* بهترین منابع فیبر: برنج قهوه‌ای، جو، نان سبوس‌دار، نان جو و چاودار.
* بهترین میزان مصرف: روزانه یک فنجان غلات پخته یا سه تکه نان حاوی سبوس.

 

 

فولات معجزه می​کند
کم‌خونی یکی از مشکلات زنان و دختران در اغلب رده‌های سنی بویژه در دوره بلوغ و پس از بارداری است. بنابراین مصرف موادغذایی حاوی فولات یا اسید فولیک یکی از نیازهای ضروری زنان در رده‌های سنی مختلف است. مارچوبه، پرتقال و انواع لوبیاها حاوی فولات هستند.‌ مصرف این خوراکی‌ها در دوران بلوغ، بارداری و پس از آن ضروری است.

 

* بهترین منابع فولات: انواع آجیل‌های خام، سبزی‌های پهن برگ و مکمل‌های حاوی این ویتامین.
* بهترین میزان دریافت: روزانه 400 میکروگرم.

 

 

آجیل‌ها دوست شما هستند
این خوراکی‌ها سرشار از چربی‌های تک غیراشباعی هستند. بنابراین مصرف آنها میزان چربی خون و چربی‌های چند اشباعی تجمع یافته در بدن را کاهش می‌دهد. به این ترتیب این چربی‌ها در دیواره رگ‌ها رسوب نکرده و باعث بروز سکته قلبی نمی‌شوند. از طرفی با از بین رفتن چربی‌های اضافی، مشکل اضافه وزن نیز برطرف می‌شود. این دانه‌ها منبع خوب پروتئین گیاهی هستند. از دیگر ترکیب‌های مهم این دانه‌ها می‌توان به ویتامین‌های E، A، کلسیم، فسفر، روی، مس، سلنیوم و فولات اشاره کرد.

 

* نکته: آجیل‌ها سرشار از انرژی هستند. در واقع میزان کالری آنها بالاست. بنابراین باید میزان مصرف آنها کنترل شود.

 

بهترین میزان مصرف روزانه: 28 عدد بادام زمینی یا 14 عدد مغز گردو یا 7 عدد فندق است. با تامین کالری به این شیوه، باید میزان جذب کالری از دیگر روش‌ها را کاهش دهید.

 

 

خوراکی بنفش را به خاطر بسپارید
خوراکی‌های بنفش حاوی «پروآنتی‌سیانیدین» یکی از قوی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. این ترکیب‌ها مانع ابتلا به سرطان بویژه سرطان‌های رایج زنان یعنی سینه و گردن رحم می‌شوند. از طرفی مصرف این خوراکی‌ها مانع رسوب چربی در دیواره رگ‌ها شده و به این ترتیب خطر بروز سکته قلبی و مغزی کاهش می‌یابد.

 

* بهترین میزان و منابع مصرف: روزانه یک تا دو فنجان آبمیوه طبیعی میوه‌های بنفش ـ قرمز یا مصرف ده عدد گیلاس، هشت عدد توت فرنگی، یک حبه انگور و سه عدد آلوی سیاه.

 

 

زندگی شیرین با لیمو​ترش
ویتامین C مهم‌ترین ویتامین برای زنان است. نخست این‌که این ویتامین آنتی‌اکسیدان است.
به همین دلیل مصرف آن خطر ابتلا به سرطان را تاحد زیادی کاهش می‌دهد.


دوم این‌که این ویتامین باعث شادابی پوست می‌شود. بنابراین خوردن میوه‌های حاوی ویتامین C یا استفاده از ماسک‌های خانگی حاوی این ویتامین می‌تواند خستگی پوست را از بین برده و روند پیری سلول‌های پوست را به تعویق بیندازد.

 

سوم این‌که با مصرف موادغذایی حاوی ویتامین C خطر رسوب چربی در دیواره رگ‌ها به حداقل می‌رسد. این نکته بویژه برای زنانی که در دوره یائسگی به سر برده یا اضافه وزن دارند، بسیار مهم است.

 

* بهترین منابع ویتامین C: لیموترش، نارنج، کیوی، سیب‌زمینی، توت‌فرنگی، گوجه‌سبز، کلم بروکلی، اسفناج و گریپ فروت

* بهترین مقدار مصرف: روزانه 75 میلی‌گرم

 

 

آب بنوشید
تعجب نکنید؛ آب بهترین نوشیدنی ممکن برای تنظیم عملکرد دستگاه‌های مختلف بدن است. به این دلیل که تمام فعالیت‌های متابولیک بدن در محیط آبی انجام می‌شود. از طرفی نوشیدن آب به هضم بهتر غذا کمک می‌کند. با دریافت آب کافی، وزن متعادل شده و پوست لطافت و شادابی‌اش را از دست نمی‌دهد. بنابراین نوشیدن روزانه تا هشت لیوان آب یا خوردن میوه‌های آبدار ضروری است. بهتر است میوه‌های آبداری که انتخاب می‌کنید شیرین باشند تا به این ترتیب میزان قند خون نیز کنترل شود.

بنابراین در فصل گرما بهترین نوشیدنی آب و سپس میوه‌های آبدار است.

 

* بهترین میوه‌های آبدار: هندوانه، طالبی، گرمک، خربزه، هلو و شلیل.

 

 

پهن برگ‌های تیره‌رنگ بخورید
مهم‌ترین ویژگی این خوراکی‌ها، فیبر موجود در آنهاست. بنابراین مصرف این خوراکی‌ها باعث کاهش و کنترل وزن می‌شود چون با خوردن آنها حجم معده پرشده و احساس سیری در فرد ایجاد می‌شود. از طرفی این خوراکی‌ها حاوی مقدار زیادی املاح و ویتامین هستند. برای آن‌که از دریافت میزان کافی این خوراکی‌ها مطمئن شوید، مصرف روزانه سه وعده از این خوراکی‌ها را در
برنامه‌غذایی‌تان قرار دهید.

 

* بهترین منابع فیبر: کاهو، کلم و اسفناج.
* بهترین میزان مصرف: روزانه بین 20 تا 35 گرم.

 

 

زیاد آهن بخورید
میزان نیاز زنان به این ماده معدنی چند برابر مردان است. به این دلیل که در هر بار عادت ماهانه یا زایمان، مقدار زیادی آهن از بدن خارج می‌شود. کمبود آهن باعث کم‌خونی می‌شود که این مساله عوارض بسیاری را نیز به‌دنبال دارد. میزان نیاز روزانه زنان به آهن حدود 12 تا 15 میلی‌گرم است در حالی که مردان به روزانه 10 تا 12 میلی‌گرم آهن نیاز دارند. مقدار مورد نیاز زنان در شرایط عادی محاسبه شده و بدیهی است در زمان عادت ماهیانه، بارداری و پس از آن میزان نیاز به آهن افزایش می‌یابد.

 

* بهترین منابع آهن: زردآلو و برگه‌ آن، آلوی تازه، پسته، جگر و گوشت قرمز بدون چربی.

 

 

کلسیم را فراموش نکنید
کلسیم یکی از مهم‌ترین املاح مورد نیاز زنان است. به این دلیل که زنان همواره در معرض خطر پوکی استخوان بویژه پس از شروع دوره یائسگی قرار دارند. مصرف موادغذایی حاوی کلسیم همراه با ورزش روزانه، اسکلت استخوانی را در برابر پوکی استخوان مصون می‌کند.

 

* بهترین منبع: انواع لبنیات کم چرب بویژه شیر و کشک.

 

جدول میزان مصرف روزانه کلسیم براساس سن

 

سن به سال

 

میزاننیاز روزانه به میلیگرم

 

 4 تا
 

 

800

 

 9 تا 13 
 

 

1300

 

 14 تا  18

 

1300

 

 19 تا 50 
 

 

1000

 

 51 به بالا

 

1200

 




تاریخ: شنبه 10 خرداد 1393برچسب:10 خوراکی شاداب‌کننده زندگی,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

فیبرهـا، راز رهایـی از چاقـی شکمی

 
قدرت لاغركنندگی فیبرها بر كسی پوشیده نیست اما باید بدانید 2 نوع فیبر وجود دارد؛ فیبرهای حلال و فیبرهای غیرحلال. گروه اول در میوه‌ها و گروه دوم در غلات و سیب زمینی و... وجود دارد.به عقیده متخصصان، بدن ما روزانه به 38 گرم فیبر نیاز دارد. برای دریافت این میزان فیبر لازم است كه تغییراتی در تغذیه و شیوه زندگی خود ایجاد كنید تا هم دچار مشكل اضافه وزن نشوید و هم سلامت بدن خود را تامین كنید. در این صورت نه دچار مشكلات رایج بعد از رژیم‌های لاغری می‌شوید و نه روند كند كاهش وزن آزارتان می‌دهد.

 

فیبر به چه معناست؟

فیبر به معنی الیاف است. در اصطلاح پزشكی به مخلوطی كه شامل سلولز، همی سلولز، لنین و پكتین است فیبرگفته می‌شود. به همین علت استخراج فیبر از مواد طبیعی خوراكی برای مصارف پزشكی و درمانی بسیار مشكل است. بیشتر مواد خوراكی طبیعی مانند حبوبات، غلات كامل (گندم، سبوس و جوی سبوس‌دار)، دانه‌ها، میوه‌ها و سبزی‌ها فیبر دارند كه از نظر درمانی قابل بحث هستند.





فیبرها: كدام، چرا و چگونه؟

فیبرهای طبیعی كه در میوه‌ها، سبزیجات و غلات كاملی مثل نان، پاستاها، برنج و... وجود دارند، به‌طور واقعی به حفظ وزن ایده‌آل شما كمك می‌كنند و مواد‌غذایی دیگر مثل محصولات لبنی كه با فیبرها غنی می‌شوند نیز روی لاغری تاثیر می‌گذارند. در مورد قرص‌های سبوس (سبوس برنج، سبوس گندم ) باید بگوییم، تاثیر اصلی آنها در راحت كردن دفع است و همچنین یبوست را از بین می‌برند.



چرا فیبرها جلوی اشتها را می‌گیرند؟

سبزیجات یا میوه‌ها كه از منابع مهم فیبرها محسوب می‌شوند جزو كم‌كالری‌ترین مواد‌غذایی موجود محسوب می‌شوند. فیبرها به جویدن بیشتری نیاز دارند و برای همین باعث می‌شوند ما آرام‌تر غذا بخوریم درنتیجه كمتر غذا مصرف می‌کنیم. فیبرهای موجود در مواد‌غذایی سرعت خالی شدن معده را به تاخیر می‌اندازند. برای همین معده مدت زمان بیشتری بعد از صرف غذا پر می‌ماند و همین عامل موجب می‌شود دیرتر احساس گرسنگی به ما دست بدهد. به خاطر همین دلایلی كه ذكر شد، فیبرها جلوی اشتها و پرخوری را می‌گیرند.



وزنتان هرقدر كه می‌خواهد باشد، فیبرها لاغرتان می‌كند

حتما شما هم افرادی را دیده‌اید كه رژیم‌های سخت می‌گیرند و خودشان را درگیر این موضوع می‌كنند و لاغر می‌شوند اما بعد از مدتی به وزن اولیه خود و گاهی بیشتر از آن بر می‌گردند. این موارد در مورد لاغری با فیبرها اتفاق نمی‌افتد. در واقع مواد‌غذایی سرشار از فیبر نه تنها شما را لاغر می‌كنند بلكه باعث می‌شوند شما لاغر بمانید. برای اینكه تاثیر لاغری فیبرها بیشتر شود، بهتر است كه در هر وعده غذایی فیبر لازم را مصرف كنید. زمانی كه شما تغذیه متنوعی داشته باشید مطمئن باشید فیبرهای مختلفی را نیز جذب می‌كنید كه خواص تكمیلی دارند.



برای لاغر شدن میزان ایده‌آل فیبرها چقدر باید باشد؟

سبزیجات: برای صبحانه و همین طور شام حداقل ۲۰۰ گرم مصرف كنید. از جمله سبزیجات پخته، خام، تازه، خشك، كنسروی و... .

میوه: روزانه یك تا 4 واحد بر حسب میزان گرسنگی و میلتان میوه مصرف كنید. اگر مواد‌غذایی نشاسته‌ای مثل نان، پاستاها و برنج مصرف می‌كنید، حواستان باشد كه از نوع كامل آنها استفاده كنید. حبوباتی مثل لوبیا قرمز و لوبیا سفید را فراموش نكنید. اگر با مصرف این قبیل مواد‌غذایی دچار نفخ و مشكلات گوارشی می‌شوید، تنها راه چاره این است كه آنها را به‌تدریج وارد برنامه غذایی خود كرده و كم‌كم میزان مصرفتان را بالا ببرید.



 

رهایی از چاقی‌های شكمی

پژوهشی جدید نشان می‌دهد، دریافت تنها كمی فیبر غذایی در كاهش سایز دور كمر اثر زیادی خواهد داشت. در این مطالعه افزایش دریافت فیبرغذایی در نوجوانان آمریكای لاتین، طی یك دوره 2 ساله، كاهش معنی‌داری در میزان چربی شكمی را نشان داد. در این مطالعه پژوهشگران 81 دختر و پسر با اضافه وزن را كه در محدوده سنی 11 تا 17 سال بودند، مورد بررسی قرار دادند. در میان شركت‌كنندگان در این مطالعه 21درصد از افرادی كه فیبر كمی دریافت می‌كردند، افزایش چربی شكمی داشتند اما در میان جوانانی كه فیبر بالایی دریافت می‌كردند، 4 درصد كاهش چربی شكمی مشاهده شد. براساس یافته‌های این مطالعه كه به تازگی در مجله علمی تغذیه بالینی ایالات‌متحده چاپ شده است؛ افزایش فیبر دریافتی تا 6 گرم در روز، اثر بسیار خوبی در كاهش میزان چربی شكمی در میان جوانان خواهد داشت، بنابراین در هر سنی برای افزایش فیبر دریافتی، افراد باید به دقت برچسب‌های غذایی را بررسی كنند.




ارسال توسط عشق خدائی لرستانی


نوشيدني معجزه گر:( تركيب هويج ، چغندر و سيب)

 

اين نوشيدني در زمانهاي قديم براي مدت هاي طولاني رايج بوده است 

آقاي سيتو به اين نوشيدني كاملا ايمان دارد ، او مي خواهد كه اين مطلب به اطلاع تمام كساني كه مبتلا به سرطان هستند برسد

اين نوشيدني ميتواند از بدن در مقابل رشد سلول هاي ناسالم محافظت نمايد ، آقاي سيتو قبلا مبتلا به سرطان ريه بوده است و يك متخصص طب گياهي از وي ميخواهد تا از اين نوشيدني براي درمان استفاده نمايد و وي براي مدت سه ماه بصورت پيوسته از اين نوشيدني استفاده مينمايد و اكنون سلامتي خود را بدست آورده و ميتواند بسبب  استفاده از اين درمان از زندگي خود لذت ببرد و امتحان آن براي شما نيزهيچ ضرري نخواهد داشت

 

اين نوشيدني معجزه گر بسادگي تهيه ميگردد

مواد لازم (چغند رقند  ، هويج و سيب از هر كدام يكعدد )

موارد فوق را با پوست قطعه قطعه كرده و سپس با هم در آبميوه گيري قرار داده و پس ازآ بگيري بلا فاصله  بنوشيد .

اين نوشيدني در در مان امراض زير موثر خواهد :

1-جلوگيري از رشد و تكثير سلول هاي سرطاني

2-پيشگيري از بيماريهاي كبد ، كليه ، لوزالمعده و همچنين درمان زخم معده

3-تقويت ششها ، جلوگيري از حمله قلبي و فشار خون بالا

4- تقويت سيستم ايمني بدن

5- مفيد براي بينايي و همچنين رفع خستگي ، خشگي و قرمزي چشم

6- براي رفع خستگي ناشي از فعاليت هاي فيزيكي و همچنين درد هاي عضلاني

7- رفع مسموميت ، كمك به حركات روده و رفع يبوست كه در نتيجه سلامت پوست و بشاش شدن آن را نيز بهمراه خواهد داشت

8- بهبودن مشكل بوي دهان ناشي از سوء هاضمه

9-كاهش دردهاي دوران قاعدگي

 

اين معجون فاقد هرگونه اثر سوئي بوده ، كاملا مغذي ميباشد و براحتي جذب بدن ميگردد ضمنا  براي كاهش وزن نيز مفيد است

بعد از دو هفته مصرف مستمر شما متوجه اثر آن بر روي سيستم ايمني بدنتان خواهيد شد ضمنا تاكيد ميگردد تا ثير مفيد آن مشروط به مصرف آن بلافاصله پس ازآبگيري ميباشد 

 

بهترين زمان مصرف :

آنرا بصورت ناشتا اول صبح و يك ساعت قبل از صبحانه ميل نماييد و براي اثر مطلوبتر توصيه ميشود دو بار در روز يك بار صبح و يكبار قبل از ساعت 5 يعد از ظهر ميل نماييد .

 

هرگز از انجام آن پشيمان نخواهيد شد همچنين انجام آن هزينه زيادي نخواهد داشت


ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
 

جلوگیری و درمان پوکی استخوان

 


جلوگیری و درمان پوکی استخوان

پوکی استخوان یا بیماری خاموش چهارمین عامل مرگ و میر در جهان شناخته شده و از هر ۴ زن بالای ۲۵ سال ۱ نفر مبتلاست….

برای آشنایی با ساده ترین راه برای جلوگیری و درمان پوکی استخوان ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

 

اخیراً یک درمان ساده و عالی برای آن پیدا شده، این راه حل نتیجۀ ۷ ماه تحقیق در بیمارستان بقیه الله اعظم است. هر روز صبح ناشتا ۳ قاشق مرباخوری پودر سنجد (شامل پوست، گوشت و هسته) را در یک لیوان شیر داغ زده و نوش جان کنید. از عطاری های مطمئن فقط این پودر را خریده و در یخچال نگه داری کنید.





تاریخ: سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:جلوگیری و درمان پوکی استخوان,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

چه می کند این عسل؟!

خواص خوراکیها | چه می کند این عسل؟! یادتان هست «بامزی» همان شخصیت دوست داشتنی کارتونی چپ و راست به سراغ عسل می رفت و کارهای سختی را به راحتی آب خوردن انجام می داد؟ اگر شما هم می خواهید ضعف و بیماری را از خود دور کنید عسل را دریابید.
 

این ماده ی غذایی مقوی و خوشمزه حاوی خواص درمانی فوق العاده ای است.

چه می کند این عسل؟!

در طب سنتی از عسل برای رفع حساسیت های فصلی و همچنین نابودی باکتری های التهاب زای لوله ی گوارش استفاده می کردند.

ما در این مطلب قصد داریم گوشه ای از خواص بی شمار عسل را بازگو کرده و علاوه بر یادآوری آن شما را تشویق کنیم بیشتر از این ماده ی غذایی مقوی استفاده کنید. با ما همراه باشید.

عسل: یک شیرین کننده ی طبیعی

عسل طبیعی ترین و سالم ترین شیرین کننده ی موجود است. حتماً شما افراد زیادی را دیده اید که چای یا شیر خود را به جای قند و شکر با عسل شیرین می کنند و یا در پخت و پز از آن استفاده می کنند؟ شما هم می توانید به جای قندهای تصفیه شده از عسل استفاده کنید. با این حال توصیه می کنیم در مصرف آن دچار افراط نشوید. هر ماده ی غذایی مفیدی اگر بیش از اندازه مصرف شود به نفع سلامت بدن نخواهد بود. خودتان را از خواص بی شمار این ماده ی مقوی و خوشمزه محروم نکنید اما حواستان باشد دچار زیاده روی نشوید.

عسل، سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند

نتایج پژوهشی که درJournal of the Science of Food and Agriculture به چاپ رسیده نشان می دهد عسل دارای خواصی است که مانع از رشد تومور در موش های آزمایشگاهی می شود.

آنتی اکسیدان های موجود در عسل می تواند از سیستم دفاعی بدن محافظت کرده و ناخوشی هایی مانند زکام و گریپ را از بین ببرد.

عسل، گلو درد را تسکین می دهد

البته الآن هوا خیلی گرم است و سرماخوردگی رواج نیست. اما اگر زیر کولر مانده اید و کمی احساس گلو درد می کنید به سراغ عسل بروید. چون این ماده ی غذایی ضد سرفه است.

زمان سرماخوردگی و ابتلا به گلودرد که معمولاً با سرفه همراه است عسل می تواند به خوبی گلوی شما را نرم کند. می توانید با عسل و کمی آب گرم قرقره کنید تا گلودردتان تسکین پیدا کند.

حواستان باشد که کودکان زیر یک سال نباید عسل بخورند. اما برای بچه های بزرگ تر عسل یک شربت ضدسرفه ی مناسب محسوب می شود.

چه می کند این عسل؟!

عسل: تجربه ی یک خواب راحت

عسل یک هیدرات کربن است و باعث ترشح انسولین می شود. این عملکرد به نوبه ی خود باعث تحریک «تریپتوفان» می شود. تریپتوفان ترکیبی است که شما را به خواب می سپارد.

اگر دچار بد خوابی یا بی خوابی هستید قبل از رفتن به رختخواب یک لیوان شیر گرم و عسل میل کنید. گرمای شیر باعث افزایش تأثیر تریپتوفان می شود.

اگر اهل ورزش هستید عسل را دریابید

بیشتر ورزشکاران برای کنترل کمبود گلوسیدها به نوشیدنی های ورزشی رو می آورند. این نوشیدنی ها به نوبه ی خود حاوی قندهای تصفیه شده اند که مضرات خود را دارند. برای اینکه انرژی خود را بازیابید یک قاشق عسل میل کنید. نتایج پژوهش ها نشان می دهد عسل یک هیدرات کربن بسیار موثر است که قبل از هر جلسه ی ورزشی به دردتان می خورد. به خاطر اینکه به راحتی هضم می شود و با یک ریتم منظم وارد متابولیسم بدن می شود.

عسل، جای بریدگی و سوختگی را درمان می کند

خواص ضدباکتریایی و ضد قارچی عسل مانع از رشد و تکثیر باکتری ها می شود. در گذشته ها در بیمارستان ها و کلینیک ها روی سوختگی و زخم های باز عسل می زدند تا جلوی عفونت و آلودگی ها را بگیرد. امتحانش مجانی است.

خدای نکرده اگر دستتان برید یا دچار سوختگی سطحی شدید روی محل مورد نظر کمی عسل بمالید. البته پانسمان یادتان نرود. همیشه جای زخم را با دستمال تمیز ببندید.

عسل، پوست و مو را مرطوب می کند

عسل برای نرم و مرطوب کردن پوست و مو فوق العاده است. تنها کاری که باید بکنید این است که کمی وقت بگذارید و ماسک درست کنید. ساده ترین راهش این است که عسل را با روغن زیتون مخلوط و به عنوان ماسک پوست یا مو استفاده کنید. این ترکیب همچنین برای نرمی و لطافت لب ها نیز معجزه می کند.




تاریخ: سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:چه می کند این عسل؟!,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
گردو ،غذای مغز

گردو را به نام "غذای مغز" نیز می شناسند و این فقط به خاطر شباهت آن به مغز نیست، بلکه به خاطر وجود امگا 3 فراوان آن می باشد. برای درست عمل کردن مغز، به امگا 3 نیاز داریم.

 

مصرف 4 عدد مغز گردو در روز موجب افزایش اسید چرب ضروری امگا 3 می گردد. 15 درصد از چربی های گردو از نوع چربی های غیر اشباع و مفید برای سلامت قلب می باشد. این نوع چربی، پایین آورنده کلسترول بد (LDL) و افزایش دهنده کلسترول خوب (HDL) است. یک چهارم فنجان مغز گردو، در حدود 8/90 درصد نیاز روزانه بدن به این چربی ضروری را تامین می کند.

فواید گردو:

1- کاهش کلسترول کل

2- کاهش LDL کلسترول

3- افزایش HDL کلسترول

4- افزایش قابلیت ارتجاعی رگ های بدن

5- محافظت در برابر بیماری قلبی؛ موسسه غذا و دارو پیشنهاد کرده است که برای سلامت قلب روزانه 30 گرم گردو بخورید.

6- افزایش قدرت ذهن و هوش

7- مفید برای تنگی نفس

8- جلوگیری از ورم مفاصل

9- مفید در بیماری های پوست نظیر: اگزما و پسوریازیس (به وجود آمدن لکه های قرمز رنگ در پوست)

10- ضد سرطان

11- دارای آنتی اکسیدان. در بین آجیل ها، آنتی اکسیدان گردو و شاه بلوط از همه بیشتر است.

12- محافظت از سیستم ایمنی

13- جلوگیری از لخته خون

14- تنظیم سوخت و ساز در بدن

15- تنظیم فشار خون

16- تنظیم قند خون

17- جلوگیری از پارکینسون و آلزایمر

18- جلوگیری از سنگ کیسه صفرا

19- حفاظت از استخوان

20- روغن گردو درمان کننده دردهای مفاصل است و جذب مواد غذایی را آسان می کند.

21- کودکانی که مقدار امگا 3 در برنامه ی غذایی شان کم است، اختلالاتی مانند بیش فعالی یا هایپراکتیوی، مشکلات رفتاری، کج خلقی و مشکلات خواب در آنها زیاد است.

22- زنانی که در هفته 28 گرم آجیل و بادام زمینی مصرف می کنند، 25 درصد احتمال پیشرفت سنگ کیسه صفرا را کم می کنند.

23- اگر می خواهید خواب آرامی داشته باشید، برای شام، سالاد سبزیجات به همراه گردو مصرف کنید.

ویتامین ها و عناصر معدنی موجود در گردو:

گردو بهترین منبع منگنز و مس می باشد.

در گردو، منیزیم و فسفر نیز وجود دارد.

مقداری روی، آهن، کلسیم و سلنیوم نیز پیدا شده است.

گردو مقدار کمی سدیم یا نمک دارد.

گردو حاوی بیشترین مقدار ویتامین های B6، B1 و B5 (پانتوتنیک اسید) می باشد.

در گردو ویتامین هایی نظیر E ، B3 و B2 نیز وجود دارد.

کالری گردو زیاد است. حدود 654 کالری در هر 100 گرم گردو وجود دارد. لذا بهتر است روزی که می خواهید گردو مصرف کنید، کالری آن را محاسبه کرده و از کالری روزانه خود کم کنید. به این ترتیب ترس از چاق شدن را نخواهید داشت؛ برای مثال، اگر کالری مورد نیاز شما در روز 2000 کالری است و شما 100 کالری گردو مصرف می کنید، لذا می توانید 1900 کالری باقی مانده را از مواد غذایی مختلف دریافت کنید. ولی اگر می خواهید گردو میل کنید و همانند روزهای گذشته غذاهای روزانه خود را نیز مصرف کنید، این نکته را از یاد نبرید که باید 131 دقیقه پیاده روی کنید تا انرژی دریافت شده از گردو، بسوزد.

گردو در حدود 7/6 گرم فیبر دارد.




تاریخ: سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:گردو ,غذای مغز,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
صبحانه در 50 کشور--1

1- صبحانه ایرانی




صبحانه سبک و مغذی ایرانی شامل چای، نان، پنیر، گردو، کره، مربا، عسل می باشد. حلیم و املت نیز از غذاهای رایج در سفره های ایرانی است. حلیم خوراکی لذیذ و مخلوطی از بلغور گندم، نخود، گوشت تکه شده، دارچین و شکر است که بصورت گرم و یا سرد صرف می گردد.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:صبحانه در 50 کشور--1,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
صبحانه در 50 کشور--2
 
 

 

۲۶- یک صبحانه کانادایی

 

آن بخش صبحانه که شبیه تخم مرغ است در واقع Perogie نام دارد. Perogie ها آب پز، پخته شده و یا سرخ شده هستند و از خمیری مانند خمیر پیراشکی که از سیب زمینی، کلم ترش، گوشت، پنیر یا میوه پر شده است، تشکیل شده اند. در کنار این غذا نیز مقداری سوسیس و نان تست سرو شده است.


ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:صبحانه در 50 کشور--2,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

موز یکی از مفیدترین میوه هایی است که مصرف آن آسان است. اما آیا می دانستید که پوست موز نیز مانند خود موز غنی از پتاسیم، کلسیم و ویتامین D است و ناراحتی های متعدد پوستی را رفع می کند و از طرفی برای گیاهان باغچه نیز مفید است؟ در این مطلب از «MSN» به مواردی درباره استفاده مفید از پوست موز اشاره شده است.

 

موز بیماری داءالصدف را درمان می کند، کافی است قسمت داخل پوست موز را روی پوست بمالید. ابتدا پوست قرمز خواهد شد اما با استفاده دائمی متوجه تغییرات پوست خواهید شد.

 

قسمت داخل پوست را روی لکه های آکنه بمالید و طی چند روز نتیجه موثر آن را ببینید.

 

▪ اگر قصد چادر زدن یا کوه نوردی دارید، چند موز همراه خود ببرید. در صورت تماس با گیاه پیچک سمی قسمت داخل پوست موز را روی قسمت های آسیب دیده بمالید تا خارش و ناراحتی کاهش یابد. با تکرار این کار ناراحتی شما تسکین پیدا می کند.

 

پوست موز، زگیل را در مدت کوتاهی از بین می برد. قبل از خواب، پوست موز را به زگیل بمالید.

 

نقره، لوازم چرمی مانند کفش، کیف، مبل و ... را ابتدا با مالیدن پوست موز و سپس کشیدن پارچه خشک برق بیندازید.

 

اگر پوست شما زخم شده است و به پماد ضدعفونی کننده دسترسی ندارید می توانید پوست موز را به زخم بمالید




تاریخ: چهار شنبه 22 آذر 1391برچسب:موز یکی از مفیدترین میوه هایی,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

افزایش مقاومت بدن با کلم برگ

کلم پلو از جمله غذاهای خوش‌آب‌ورنگی است که جنبه درمانی و شفابخش زیادی دارد. این غذا به دلیل داشتن کلم برگ می‌تواند مفیدترین و شفابخش‌ترین غذاها برای افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری‌های عفونی و انواع سرطان باشد. به اعتقاد بسیاری از درمانگران شیوه‌های طبیعی، مصرف کلم برگ سفید به صورت خام یا پخته می‌تواند میزان ابتلا به سرطان روده را تا 66درصد کاهش دهند. افرادی که به تازگی جراحی کرده‌اند یا زخمی در بدن یا دستگاه گوارش دارند می‌توانند با گنجاندن کلم به برنامه و رژیم غذایی خود موجب تسریع روند درمان و بهبود زخم‌ها شوند.




تاریخ: دو شنبه 15 آبان 1391برچسب:افزایش مقاومت بدن با کلم برگ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

پاکسازی عروق خونی با جعفری

اگرچه میزان جعفری موجود در این غذا چندان زیاد نیست اما از آنجا که این سبزی در کنار کلم و آویشن برای طبخ غذا استفاده می‌شود، ترکیب بسیار مناسبی را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هاي قلبی-عروقی فراهم می کند. جعفری از آن جهت که منبعی سرشاز از ویتامین های گروه B محسوب می‌شود، تاثیر زیادی در پاکسازی عروق خونی از انواع آلودگی‌های محیطی از قبیل آلودگی هوا دارد. بنابراین مصرف آن به تمامی افرادی که در شهرهای پرجمعیت، بزرگ و صنعتی زندگی می‌کنند، توصیه شده است. این سبزی همچنین می‌تواند به درمان کم‌خونی ناشی از فقر آهن کمک کرده و میزان جذب آهن را در بدن افزایش دهد.




تاریخ: دو شنبه 15 آبان 1391برچسب:پاکسازی عروق خونی با جعفری,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

مهم ترین و ساده ترین کار برای این که بتوانید قلب سالمی داشته باشید همه در بشقاب شماست.

بزرگ ترین قاتل مردم دنیا چه چیزی است؟ جنگ؟ سرطان؟ ایدز؟ تصادفات رانندگی؟
هیچ کدام؛ بیماری های قلبی خطرناک ترین قاتل مردم دنیاست. شاید پیشگیری از تصادفات رانندگی، جنگ و سرطان کار ساده ای نباشد اما قطعا می توان با برخی اقدامات از ابتلا به بیماری های قلبی پیشگیری کرد اگر در دنیا همه چنین روشی را در پیش بگیرند آمار مرگ و میر به واسطه بیماری های قلبی به شدت کاهش خواهد یافت. نکته جالب این که کماکان پیشگیری از بیماری های قلبی کاری است ساده و کاملا دست یافتنی. متخصصان قلب معتقدند، آمار بیماری های قلبی در جوامع سنتی پایین تر است به طور کلی متخصصان قلب می گویند، اگر کسی از دوران کودکی رژیم غذایی سالمی داشته باشد، حملات قلبی تقریبا به طور کامل قابل پیشگیری خواهد بود اما حتی اگر شما به عنوان یک بزرگسال بتوانید تغییرات اندکی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید،مثلادرحدنخوردن سیب زمینی سرخ کرده . مطالعات نشان داده، جریان بیش از ۷۰ درصد بیماری های قلبی با یک رژیم غذایی مناسب قابل بازگشت هستند اما سوال اینجاست که آیا رژیم غذایی به تنهایی به اندازه مصرف دارو موثر است. شاید جالب باشد بدانید؛ رژیم غذایی به مراتب قدرتمندتر از داروست. دکتر والتر ویلت، مدیر دانشکده تغذیه دانشگاه هاروارد معتقد است استاتین ها که از جمله قدرتمندترین داروهای پیشگیری از بیماری های قلبی هستند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را فقط ۲۵ تا ۳۰درصد کاهش می دهد. در واقع شما برای پیشگیری از بیماری های قلبی با کمک داروها باید یک گنجه کامل دارو مصرف کنید که تازه بتوانید از مزایای یک رژیم غذایی خوب بهره مند شوید. نکته مهم این که کاری نیست که یک دارو بتواند انجام دهد ویک غذانتواند.کارهایی مانند کاهش فشار خون(با کمک داروهای مهارکننده ACE)، کاهش کلسترول بد یا همان LDL(با کمک استاتین ها)، کاهش تری گلیسرید (با کمک داروهایی مثل فیبرات)، افزایش کلسترول خوب خون(با کمک نیاسین) و پیشگیری از لخته شدن خون و سکته مغزی(با کمک آسپیرین) همه به واسطه رژیم غذایی قابل دستیابی است.نتایج مطالعه ای که در ژورنال پزشکی انگلستان به چاپ رسیده پیشنهاد می کند، پزشکان ایده ترکیب چند دارو برای پیشگیری از بیماری های قلبی را کنار بگذارند و در عوض ترکیبی از غذاها(خوشمزه و مفید) شامل انگور و آب انگور، ماهی، شکلات تلخ، سیر، بادام و استفاده از میوه و سبزی را در دستور کار قرار دهند اما متخصصان می گویند، هر چه دیرتر سراغ این رژیم غذایی بروید بیشتر باید دارو مصرف کنید.با چنین رویکردی می توان نه غذای درجه یک را برای سلامت قلب پیشنهاد کرد اما این تنها آغاز راه است. یک رژیم غذایی واقعا سالم باید شامل طیف گسترده ای ازمیوه هاوسبزیها . مغزها.بقولات باشد . بنابراین وقتی می خواهید کلم بخرید چغندر، کاهو و اسفناج را هم فراموش نکنید. پرتقال میوه بی نظیری است اما توت فرنگی، سیب، موز و کیوی هم برای سلامت قلب مفید هستند. بقراط حکیم این ایده را ۲هزار سال قبل متوجه شده بود. او می گوید:بگذارغذاداروی توباشدوداروغذای تو پرتقال؛ چسب زخم طبیعی برای قلب شما
نسخه: کاهش فشار خون، کلسترول و نارسایی قلبی
مدارک علمی: پرتقال به اندازه یک داروخانه کامل برای قلب مفید است. فیبر قابل جذب پکتین مثل یک اسفنج بزرگ عمل کرده و کلسترول موجود در غذاهای مختلف را جذب می کند و مانع جذب آن توسط بدن می شود. این اتفاقی است که به واسطه برخی داروهای قلبی هم رخ می دهد. پتاسیم موجود در پرتقال به تعادل نمک در خون کمک کرده و فشار خون را تحت کنترل در می آورد.
تحقیقات جدید نشان داده، پرتقال می تواند حتی فواید بیشتری نیز داشته باشد. پکتین موجود در پرتقال می تواند پروتئینی به نام «گالکتین
۳» را خنثی کند. این پروتئین می تواند باعث ایجاد زخم در بافت قلبی شود که این اتفاق به نوبه خود می تواند زمینه ساز نارسایی احتقانی قلب شود(همین قدر بدانید که این بیماری خطرناک گاهی با دارو هم قابل کنترل نیست). متخصصان قلب ایالات متحده از مقدار بالای پروتئین «گالاکتین۳» در خون مردم این کشور به شدت ابراز نگرانی کرده اند. در این کشور در ۵۰ درصد مردم مقدار این پروتئین بالاتر از حد طبیعی است. نتایج مطالعه ای که در سال ۲۰۰۹ به چاپ رسیده نشان می دهد، رژیم غنی از میوه و سبزی خطر نارسایی قلبی را تا ۳۷ درصد کاهش می دهد.
پیشنهاد: پکتین در پالپ پرتقال وجود دارد. اگر خودتان آب پرتقال را بگیرید از فواید پکتین بهره مند خواهید شد. کار مفیدتر آن است که خود پرتقال را مصرف کنید.
کلم پیچ؛ضد سکته های قلبی بی صدا
نسخه: پیشگیری از آترواسکلروز (سخت شدن دیواره شریان ها)
مدارک علمی: حق با مادربزرگ تان است؛ کلم پیچ می تواند یک ابرغذا باشد و این ابرغذا می تواند در کنار ورزش، نقشی موثر در معکوس کردن روند بیماری های قلبی عروقی داشته باشد. برای شروع باید گفت، کلم پیچ مقدار زیادی آنتی اکسیدان های مفید و موثر در سلامت قلب، فیبر، فولات، پتاسیم و ویتامین
E دارد. همچنین محتوای لوتئین این سبزی هم بالاست. نتایج مطالعات محققان دانشگاه UCLA نشان داده، لوتئین در پیشگیری از بیماری آترواسکلروز (سخت شدن دیواره شریان ها) نقش دارد. آترواسکلروز یکی از خطرناک ترین انواع بیماری های قلبی است که می تواند بی سرو صدا باعث سکته قلبی شود. جالب این که در کلم یک ترکیب بسیار غیرعادی یافت می شود به نام «گلوکورافانین» که می تواند پروتئین خاصی به نام ۲NRf را فعال کند. این پروتئین اثر حفاظتی داشته و در جداره شریان ها لایه مثل تفلن تشکیل داده که از رسوب پلاک های چربی جلوگیری کرده و خطر ابتلا به آترواسکلروز را کاهش می دهد.
پیشنهاد: کلم به عنوان یک میان وعده گزینه ای عالی است. می توان آن را بعد از شستن و خشک شدن با دانه آفتابگردان، آبلیمو و سیر ترکیب و میل کنید.
سیر؛خوبیهایش به بوی بدش میارزد
نسخه: کاهش فشار خون و جلوگیری از تجمع پلاک چربی در شریان ها
مدارک علمی: تحقیقات نشان داده، سیر به خوبی تمامی داروهای ضد فشار، فشار خون بالا را کنترل می کند. سیر سطح آنزیمی به نام «آنژیوتانسین» را کاهش می دهد. این آنزیم مسئول تنگ شدن جداره عروق است. گرچه تاثیر سیر روی آنژیوتانسین خفیف تر از اثرات داروهای مهار کننده این آنزیم است اما تاثیر آن روی پیشگیری از تجمع پلاک چربی در دیواره شریان ها بسیار چشمگیر است.

در
۳ مطالعه تصادفی مختلف که در دانشگاه UCLAانجام شد محققان دریافتند در افرادی که سیر می خورند تشکیل و رسوب پلاک های چربی در جداره عروق تا ۵۰ درصد کاهش می یابد.(در مقایسه با کسانی که به طور معمول سیر نمی خورند). نکته جالب این که در این مطالعه افرادی که سیر نمی خوردند دارو مصرف می کردند اما به این مقدار کاهش در تشکیل پلاک چربی نداشتند.
پیشنهاد: در تحقیقی که ابتدا ذکر کردیم افراد شرکت کننده
۲۵۰
میلی گرم سیر کهنه مصرف کرده بودند. خوردن سیر ترشی و پودر سیر به اندازه خود سیر خاصیت دارد و به هرحال خالی از فایده هم نیست.
انگور قرمز؛ آسپیرین طبیعی
نسخه: افزایش کلسترول خوب خونHDL کاهش خطر لخته شدن خون در عروق

مدارک علمی: تحقیقات متعدد نشان داده، این میوه و آب آن (البته اگر بتوانید طبیعی اش را پیدا کنید) می تواند با افزایش
HDLیا همان کلسترول خوب خون به پیشگیری از تشکیل پلاک چربی در جداره عروق منتهی شود اما در عین حال این میوه مزایای دیگری نیز دارد. ترکیباتی به نام پلی فنل ها که باعث انعطاف پذیری عروق خونی شده و خطر لخته شدن خون در آن ها را کاهش می دهد، تقریبا به اندازه آسپرین در کاهش خطر لخته شدن خون موثر هستند.
پیشنهاد: خوردن انگور قرمز تازه یا آب آن هر
۲ برای سلامت قلب بسیار مفید است، منتها قبل از خوردن آن مطمئن شوید که خوب شسته شده باشد چون انگور از جمله میوه هایی است که سموم دفع آفات به سختی از روی آن پاک می شود.
شکلات تلخ؛ خوشمزهترین داروی ضدفشارخون
نسخه: کاهش فشار خون
مدارک علمی: سرخپوستان کونا که در حاشیه ساحل پاناما زندگی می کنند عملا با مشکلی به نام فشار خون بیگانه هستند و برخلاف بسیاری از ما وقتی سن شان بالا می رود فشارشان هم سیر صعودی پیدا نمی کند و برخلاف تصور بسیاری، آن ها به خاطر یک وضعیت ژنتیک خاص در برابر بیماری فشار خون مقاوم نیستند بلکه راز سلامت آن ها خوردن مقادیر قابل توجهی از کاکائو خام است. کاکائو خام غنی از ماده ای به نام فلاوینوئید است که انعطاف پذیری عروق خونی را افزایش می دهد. خوردن چند تکه شکلات تلخ می تواند مقدار کافی از این ماده را به بدن برساند. شکلات تلخ به ویژه انواع بالای
۸۰ درصد آن چون شکر زیادی ندارد شما را چاق نخواهد کرد و می توانید به مقدار زیادی از آن میل کنید ولی طبیعت این شکلات به گونه ای است که درکل نمی توان مقدار زیادی از آن را یک جا خورد.
پیشنهاد: هرچه درصد کاکائو شکلات بالاتر باشد مقدار فلاوینوئید آن بیشتر خواهد بود و از طرف دیگر مواد مضر کمتری به بدن شما خواهد رساند. بهترین فرم شکلات تلخ آن هایی هستند که درصد آن ها بالای
۸۰
درصد باشد.
ماهی سالمون؛ بهترین گوشت دنیا
نسخه: کاهش تری گلیسرید، افزایش کلسترول خوب خون
مدارک علمی: اسیدهای چرب امگا
۳ موجود در ماهی های آب سرد مثل سالمون و ساردین برای سلامت قلب ضروری هستند. بالاترین حد این چربی ها در ساردین و بعد از آن در سالمون یافت می شود. این چربی های خوب تری گلیسرید مضر را پایین آورده و کلسترول خوبHDL را افزایش می دهد. همچنین احتمال آریتمی های قلبی را کاهش داده(که بیماری بالقوه کشنده ای است) و به طور کلی التهاب را در بدن کاهش می دهد. در واقع این التهاب است که باعث بی ثباتی پلاک های چربی در جداره عروق شده و باعث پاره شدن آن می شود که نتیجه آن بالا رفتن خطر حمله قلبی خواهد بود. گرچه شما می توانید امگا ۳ را از منابع گیاهی نیز دریافت کنید اما زنجیره طویل امگا ۳ موجود در ماهی بسیار قدرتمندتر از نمونه های گیاهی آن خواهد بود. یک مطالعه بسیار وسیع و جامع که توسط محققان دانمارکی انجام گرفته و نتایج آن در ژورنال تغذیه ایالات متحده به چاپ رسیده نشان می دهد، افرادی که هفته ای ۲ یا ۳بار ماهی خورده بودند، خطر بیماری های ایسکمیک قلبی در آن ها (که در آن اکسیژن به عضله قلب نرسیده و باعث سکته قلبی می شود) تا ۳۸ درصد کاهش داشته است. پیشنهاد: خوردن ماهی سالمون یا ساردین با روغن زیتون و آبلیموی تازه فواید این غذای خوشمزه را چند برابر خواهد کرد.
عدس؛ اندر فوائد عدسی
نسخه: کاهش فشار خون
مدارک علمی: در یک مطالعه بین المللی حدود
۱۳ هزار نفر در سراسر دنیا در کشورهایی مانند ایالات متحده، ژاپن و ۶ کشور اروپایی به مدت ۲۵ سال مورد بررسی قرار گرفتند. وقتی نتایج مطالعه آنالیز شد، محققان متوجه شدند بقولات از جمله عدس تا ۸۲ درصد باعث کاهش خطر مرگ ومیر ناشی از بیماری های قلبی هستند. علت جدا از پروتئین بالای گیاه و فیبر، آهن، منیزیم و پتاسیم نیز هست. برخی از متخصصان قلب از منیزیم با عنوان داروی طبیعی مسدود کننده کانال های کلسیم نام می برند(بخش عمده ای از داروهایی که در کنترل فشار خون استفاده می شوند مهار کننده های کانال های کلسیم هستند مثل آتنولول). از سوی دیگر پتاسیم با ایجاد تعادل معکوس در مقدار نمک خون، فشار خون را در محدوده طبیعی حفظ خواهد کرد.
پیشنهاد: عدسی بهترین پیشنهاد است، بهتر است آن را با لیموترش بخورید.
بادام؛ دوست چربیهای خوب، دشمن چربیهای
نسخه:کاهش کلسترول بدLDLو کاهش خطر آریتمی
مدارک علمی: یادتان باشد قرار نیست حتما کلسترول شما بالا باشد که بعد بخواهید آن را پایین بیاورید. بادام حاوی ماده ای است که جذب کلسترول از رژیم غذایی را کاهش می دهد. از سوی دیگر چربی های غیراشباع بادام، کبد را وادار می کند تا به جای
LDL بیشتر HDL بسازد که کلسترول خوب خون است. پروفسور دیوید جنکینز، استاد تغذیه دانشگاه تورنتو در مطالعه ای برای بیماران قلبی خود به مدت یک ماه یک رژیم گیاهی در نظر گرفت که در آن غذاهای کاهش دهنده کلسترول خون مثل عدس، بادام، بادنجان و سویا لحاظ شده بودند. نتایج این مطالعه نشان داد این بیماران حدود ۲۹ درصد کاهش سطح کلسترول بد خون داشته اند. خوردن تنها ۲۲ عدد بادام در روز کار داروی لواستاتین را انجام می دهد. نتایج مطالعه دیگری نیز نشان داده، خطر آریتمی با خوردن ۲وعده مغز در هفته به شدت کاهش می یابد.
پیشنهاد: فقط بادام نخورید.گردو، فندق و پسته مزایای بی نظیری دارند. فقط یادتان باشد مغزها را حتما خام و بونداده بخورید.
انار؛یک لیوانش هم جان شما را نجات میدهد
نسخه: کاهش آترولسکلروز(سخت شدن دیواره عروق)

مدارک علمی: پایین آوردن کلسترول بد خون مهم است اما پیشگیری از اکسیداسیون کلسترول هم نکته بسیار مهمی است. وقتی
LDL اکسید می شود به دیواره داخلی شریان ها چسبیده و بدین ترتیب شکل گیری پلاک های چربی آغاز می شود. محققان دریافته اند، انار و آب انار به واسطه وجود برخی آنتی اکسیدان منحصربه فرد نه تنها پیشرفت رسوب چربی و تشکیل پلاک را متوقف می کند بلکه حتی در برخی از بیماران باعث معکوس شدن روند رسوب چربی می شود.

این بیماران اگردر طول سال روزی یک لیوان آب انار خورده بودند. این اتفاق رخ نمیداد؟ تحقیقات بعدی نشان داده، انار آنزیمی را فعال می کند که کلسترول اکسید شده را می شکند.

پیشنهاد: اگر انار می خورید بد نیست مغز سفید رنگش را هم بخورید چون منابع معتبر طب سنتی فواید فراوانی برای آن برشمرده اند.

● همه چیز به خوردن ربط ندارد

متاسفانه شما صرفا با رعایت این رژیم غذایی در برابر بیماری های قلبی ضد ضربه نمی شوید، مطالعات گسترده در سراسر دنیا به این نتیجه رسیده ا ند. سال ها دستورالعمل های بهداشت و سلامت عمومی کشورهای پیشرفته اشاره داشت که اصلی ترین عامل بیماری های قلبی چربی اشباع گوشت قرمز و لبنیات است. در نتیجه همه در یک اقدام منطقی چربی را کم کردند اما از طرف دیگر مصرف کربوهیدرات های فرآوری شده افزایش یافت که این یک حرکت کاملا اشتباه بود.

اکنون تحقیقات نشان داده، شکر و آرد سفید فرآوری شده که در پیراشکی، پیتزا، بیسکویت و نوشابه وجود دارد به مراتب مشکل ساز تر است. این غذاهای شیرین که فاقد فیبر هستند به سرعت جذب و وارد جریان خون می شوند و باعث
۳برابر می توانند HDL قلب مضرباشند . این غذاهاباعث افزایش تری گلیسرید وکاهش
وافزایش فشارخون میشوند
اما چربی های اشباع را هم نباید از نظر دور داشت. برخی مطالعات چربی های اشباع را تبرئه کرده اند اما علت این بوده که افراد شرکت کننده در مطالعات آن ها چربی بد را با کربوهیدرات های مضر جایگزین کرده و اصطلاحا از چاله به چاه افتاده اند. وقتی شما به جای چربی بد، چربی خوب بخورید خطر مشکلات قلبی کاهش می یابد، بنابراین در انتخاب غذاهای اصلی و میان وعده های خود این نکات را مدنظر داشته باشید.
گردآورنده




تاریخ: شنبه 8 مهر 1391برچسب:قلب سالمی داشته باشید ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
تغذیه مناسب برای دانش آموز شما
تغذیه در هنگام مدارس ممكن است دچار مشكلاتی شود كه باید با دقت حل شوند چرا كه در صورت بی توجهی می تواند باعث بروز بیماری های مختلفی در فرزند شما شود.

 

تغذیه باعث رشد و تكامل بچه ها می شود و همچنین در سلامت آن ها نقش بسیار مهمی دارد. این مسئله در هنگام مدارس ممكن است دچار مشكلاتی شود كه باید با دقت حل شوند چرا كه در صورت بی توجهی می تواند باعث بروز بیماری های مختلفی در فرزند شما شود.

 

مصرف صبحانه
تغذیه سالم كودكان را در دوران مدرسه بهتر است از خانه و با وعده صبحانه آغاز كنید. صبحانه تامین كننده انرژی صبحگاهی برای فرد بوده و با صرف صبحانه می توان به آغاز یك روز پر انرژی امیدوار بود. بررسی ها ارتباط معناداری بین عدم مصرف صبحانه و افت تحصیلی در دانش آموزان گزارش می كنند.


مهمترین دلایلی كه موجب عدم مصرف صبحانه می شوند، نداشتن زمان برای صرف صبحانه و یا بی میلی دانش آموز عنوان می شود. بر این اساس توصیه می شود خانواده های گرامی، شام را زودتر صرف كرده و امكان خواب آرام را برای كودك در شب هنگام فراهم كنند تا كودك صبح روز بعد زودتر از خواب بیدار شود و این خواب كافی می تواند همراه با صرف زود هنگام شام، موجب افزایش میل كودك به صرف صبحانه شود. بهترین مواد غذایی كه می تواند در صبحانه همراه با نان صرف شوند، عبارتند از: تركیبی از پنیر و گردو، كره بادام زمینی و عسل، خامه و عسل و كره و عسل. در صورت تمایل كودك، مصرف آبمیوه های طبیعی و شیر نیز انتخاب های مناسبی برای این وعده می باشند.


میان وعده های مدرسه
گاهی اوقات والدین توجهی به تغذیه ندارند و برای میان وعده تنقلات مضر را در كیف بچه ها قرار می دهند. اما این نگرانی وجود دارد كه با ادامه این روند، پس از مدتی، كودكان دیگر ذائقه شان در مورد مصرف مواد غذایی مناسب تغییر یافته و به مصرف فرآورده های غذایی روی بیاورند. این فرآورده ها كه در بسیاری از موارد دارای مقادیر زیادی از انرژی می باشند، دارای مقادیر اندك و نامناسبی از ریزمغذی ها بوده و تعادل مناسب را در برنامه غذایی كودك ایجاد نمی كنند.


بر این اساس بهتر است مادران گرامی، ساندویچ های خانگی با همان تركیبات ذكر شده در صبحانه و نیز انواع میوه هایی كه شسته شده و درون كیسه فریزر آماده مصرف می باشند، را برای كودك به عنوان میان وعده مدرسه تهیه و درون كیف او قرار دهند. باید بچه ها را به خوردن آب تشویق و ترغیب كنید. نوشیدنی های شیرین مثل ساندیس و آبمیوه های مصنوعی برای یك رژیم غذایی سالم توصیه نمی شود. مصرف سه وعده در روز لبنیات برای تامین كلسیم مورد نیاز بدن ضروری است. بهتر است تا حد ممكن از لبنیات كم چرب استفاده شود.


زمان صرف میان وعده ها
به دفعات شاهد هستیم كه كودكان هنگام خروج از مدرسه، تازه صرف میان وعده خود را به خاطر آورده و شروع به مصرف آن ها می كنند. این مصرف دیرهنگام مواد غذایی موجب می شود تا كودك اشتهای كافی برای صرف ناهار نداشته باشد.


از معلمین عزیز باید درخواست كرد تا صرف میان وعده ها را به كودكان یادآوری كنند. بر اساس توصیه های موجود در فاصله زمانی 2-1.5 ساعت قبل از صرف وعده های غذایی اصلی، مصرف هر نوع ماده غذایی ممنوع است.


این مواد غذایی شامل تنقلات، انواع میوه، آب میوه و حتی شیر و شیر كاكائو نیز می باشد. مصرف هر یك از این اقلام می تواند اشتهای كودك را برای صرف غذای اصلی كاهش دهد.111

 

منبع: کیهان




تاریخ: دو شنبه 3 مهر 1391برچسب:تغذیه مناسب برای دانش آموز شما ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 لطفابرای بچه هاهم بخوانید
 
مصاحبه رییس سازمان غذا و دارو را بخوانید
 
 
ازمرغ فروش می خواهید که مرغ راپاک کند وتمام پوست و اشغال وچربی
و دل و روده انرا بگیرد
او هم این کار رامی کند و زواید را درپاتیلی میریزد ومرغ پاک کرده را به بیش از
 دو برابرقیمت به شمامی فروشد
چندروزبعدبرای فرزندان دلبندتان باقیمت های گزاف پیتزا یا ساندویچ کالباس و
سوسیس سفارش می دهید
وچه بسا خودتان هم با لذت ناخنکی به ان می زنید
وکلی خوشحال می شویدکه چه غذای دلچسبی برای فرزندانتان خریده اید
غافل ازاین که همان پوست و دل و روده و پی و چربی های مملو از هورمون
 را که چند روزقبل به
 قیمت مرغ کامل و پاک نکرده خریده و سپس دور ریخته بودید
دوباره خریده اید و بالذت شاهدخورده شدن انها توسط فرزندان عزیز و دلبندتان هستید
بعدهم غصه می خورید که چراسینه پسرهشت نه ساله دلبندتان مانند سینه های
یک دختر سیزده چهارده ساله شده وکم کم دارد نیاز به سینه بند پیدا می کند
 
و دلخراش تر انکه همین فرزندی راکه ازجان خود عزیزتر می دارید به
سی سالگی نرسیده به دلیل چاقی و اختلالات هورمونی و گرفتگی عروق 
باید از این مطب به ان مطب و از این بیمارستان به ان بیمارستان ببرید و بر 
بخت بد او و بخت بدخودتان نفرین کنید  

 

تولید کالباس و سوسیس زیر پله‌ای و روی پله ای از خمیر امحاو احشای مرغ!

فارس:رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام تولید سوسیس و کالباس زیر پله‌ای و استفاده از خمیر مرغ (که حاوی همه امحا و احشای زائد مرغ هم هست) در تولید این محصولات گفت: حتی اگر جلوی چشمم از بهترین جای گوشت هم در تولید این فرآورده‌ها استفاده کنند لب به سوسیس و کالباس نمی‌زنم
 
احمد شیبانی درباره وضعیت تولید فرآورده‌های پروتئینی در کشور افزود:‌ وقتی ما حدود ۲ سال پیش مسئولیت غذا و دارو را پذیرفتیم برخی تولید کنندگان سوسیس و کالباس از خمیر مرغ که حاوی همه امحا و احشا و اشغال مرغ بود استفاده می‌کردند.
وی ادامه داد: ما نامه نوشتیم که جلوی این کار را بگیریم، بگذریم که چقدر اذیت شدیم و چقدر مقاومت کردند اما این یک واقعیت است که می‌گفتند اگر ما از این مواد استفاده نکنیم ضرر می‌کنیم.
معاون وزیر بهداشت گفت: برخی کارخانه‌های بزرگ و معروف آمدند که این دستورالعمل را رعایت کنند اما بعد معلوم شد که یکسری تولید کنندگان زیر پله‌ای و قاچاق در بازار هستند که این کارها را می‌کنند و محصولات با قیمت ارزان وارد بازار می‌کنند و در اختیار ساندویچی‌ها قرار می‌دهند.
وی افزود: کارخانه‌های بزرگ و معروف سوسیس و کالباس که از وزارت بهداشت پروانه دارند، مشکلات کمتری دارند اما همه سوسیس و کالباس‌های که در بازار هستند که از برندهای معروف نیستند، شما می‌روی در ساندویجی یک کالباس یا سوسیسی را لای نان می‌گذارد و به شما می‌دهد از کجا می‌دانید که چیست.
رئیس سازمان غذا و دارو اضافه کرد: تازه سوسیس و کالباس فله هم در بازار هست، ما وظیفه داشتیم این برخورد را داشته باشیم و محکم هم پای آن ایستادیم و گفتیم خلاف است بعد هم آیین نامه آن را به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ کردیم و گفتیم پیگیری می‌کنیم.
وی گفت: البته اگر محصولات قاچاق وارد بازار شود باید مسئولان معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و بهداشت محیط با آن برخورد کنند و مأموران بهداشتی که در محل عرضه مرغ در مغازه‌ها حاضر می‌شوند و جلوی آنها مرغ را پوست می‌کنند و اشغالش را در یک ظرف می‌اندازند باید مراقبت کنند که این اشغالها وارد سیستم نشود.
شیبانی افزود: بنده خودم لب به سوسیس و کالباس نمی‌زنم حتی اگر جلوی چشمم گوشت ران را هم بگذارند و با آن سوسیس و کالباس درست کنند باز هم نمی‌خورم و کلاً وزارت بهداشت به مردم توصیه می‌کند که اصلاً فست فود و سوسیس و کالباس یا همبرگر نخورند.




تاریخ: پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:لطفابرای بچه هاهم بخوانید,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

چندین راه حل برای افزایش قدرت مغز


چندین راه حل  برای افزایش قدرت مغز
1. اسیدهای چرب امگا 3 که درمواد غذایی چون گردو،ماهی های چرب مانند ماهی آزاد و ساردین موجودند. این اسیدها به افزایش قدرت مناطقی از مغز که برخلق وخو نظارت دارند ، منجر می شوند.

2. عصارۀ زغال اخته، کرنبری و توت فرنگی یا آب انگور قدرت مغز را تقویت می کنند .

3. آرامش ،انضباط ذهنی ومراقبه کردن عملکرد مغزرا بهبود می بخشند وانسان را به سطوح بالاتر هوشیاری می رسانند.

4. به گفتۀ روانشناسان دانشگاه ایالتی نیویورک در آلبانی، اندرووگوردونگالوپ، ما به این دلیل خمیازه می کشیم که جریان خون بیشتری به مغز برسانیم و با خنک کردن و روحی دوباره دمیدن در آن قدرتش را افزایش دهیم.

5. محققان با استفاده ازاسکن مغز12 تردست،نشان دادند که برخی از حقه های آنان موجب رشد مناطق خاصی ازمغزشان شده است.

6.موادی که معمولاً در ادویۀ کاری استفاده میشود (مثل زردچوبه که رنگ زرد را در غذا ایجاد می کند) ،به افزایش قدرت مغز افراد مسن کمک می کند.

7. باتوجه به تحقیق دوفیزیکدان ژاپنی،صداهای ناگهانی توانایی مغز انسان را برای پردازش اطلاعات، بهبود می بخشد.

8. سراتین که از مکملهای غذایی ورزشکاران برای افزایش عملکرد ورزشی است ،قدرت عملکرد مغز را تقویت می کند.

9. افرادی که دو وعده در روز یا بیشتر،سبزیجات مصرف می کنند 35 تا 40 درصد از کاهش توانایی قدرت تفکرشان پس ازشش سال، جلوگیری می کنند و در حقیقت مغزشان پنج سال جوان تراست.

10.بررسیهای یک محقق هلندی ازبرخی مطالعات نشان داده است که افراد مسن با ورزش آیروبیک قدرت مغزشان افزایش می یابد.

11. حل جدول و پازلهایی از این دست ، عملکردمغز را تقویت می کند.



تاریخ: پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:چندین راه حل برای افزایش قدرت مغز,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
عمـده مشـکلات سفـره ایـرانـی


1. زرشک پلو با مرغ و باقلا پلو با ماهی
هر دوی این غذاها، بسیار سرد هستند و به مرور زمان در صورت مصرف زیاد، غلظت خون ایجاد کرده و مقدار زیادی اخلاط نابجا و مضر بلغم و سودا در بدن تولید می کنند. ماهی، مرغ، برنج، زرشک، باقلا، روغن نباتی همگی سرد و بلغم زا هستند. حال اگر همراه این غذاها، سالاد، ماست یا ترشیجات هم مصرف گردد، مشکل چند برابر خواهد شد. در صورت مصرف چنین غذاهایی، حتما بایستی ادویه ها و مواد غذایی گرم مثل فلفل سیاه، زنجبیل، آویشن، سیاه دانه، عسل، کنجد و خرما مصرف نمایید.

2. خوردن ماست و دوغ همراه با غذاهای گوشتی
مصرف همزمان ماست و غذاهای گوشتی، یکی از ممنوعات طب سنتی به حساب می آید. طبق گفته حکما، مصرف همزمان ماست با غذاهای گوشتی علاوه بر اینکه تولید بلغم می کند، موجب فساد گوشت در معده و در برخی موارد بروز لک و پیس می شود.

3. حذف سبزی از سفره و جایگزینی سالاد
طبع اغلب سبزی ها گرم است و به هضم غذا بسیار کمک می کنند. سبزی ها سرشار از مواد معدنی و ویتامین هستند؛ همچنین به علت دارا بودن فیبر، مانع یبوست می شود. اما سالاد بر خلاف سبزی، طبع سردی دارد و هضم غذا را (برخلاف تصور مردم) مختل می کند.

 نکته: بهترین ماده جهت شستشو و ضدعفونی سبزی، سرکه و نمک دریا می باشد.




ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:عمـده مشـکلات سفـره ایـرانـی,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

فهرست داروهایی که زنبورها می سازند

براساس تحقیقات اخیر زنبور حشره ای بسیار سختکوش است که از موم و حتی زهر آن می توان به عنوان داروهایی مفید و طبیعی استفاده کرد.

عسل خام نه تنها طعم خوبی دارد و سرشار از ویتامین B است، بلکه به علت داشتن خاصیت ضدباکتریایی برای درمان سوختگی و زخم ها نیز مفید است.

بررسی های اخیرمحققان کانادایی نشان می دهد مخلوطی از موم عسل و روغن زیتون ناراحتیهای پوستی و التهاب پوست را برطرف می کند و خوردن گرده زنبور باعث افزایش انرژی می شود. برای تسکین کمردرد و درمان آلرژی های فصلی نیز استفاده می شود.

زهر زنبور نیز دارای خاصیت ضد التهابی است و برای درمان آرتریت و ناراحتی مفصل مورد استفاده قرار می گیرد.درمان با زهر زنبور به طور موفقیت آمیزی علایم ام اس مانند خستگی مفرط، مشکل دید و بی حسی را برطرف می کند.

ژل ملکه این ماده در غدد بزاق زنبور تولید می شود، ماده سفید و شیری رنگ است که برای برطرف کردن ناراحتی، خستگی مزمن و افزایش اشتها مورد استفاده قرار می گیرد. این ژل کاهش دهنده کلسترول، تقویت کننده سیستم ایمنی، افزایش دهنده میزان انرژی، کاهش دهنده سردرد بر اثر یائسگی است و مانع بروز پوکی استخوان و بهبود پوست می شود.

پروپولیس نوعی چسب تهیه شده از موم و شیره درخت است که برای به هم چسباندن و تعمیر لانه استفاده می شود این ماده خاصیت آنتی اکسیدان دارد به عنوان مرهم نیز استفاده می شود و می تواند علایم اسپاسم در بیماران ام اس را تسکین بخشد
 




تاریخ: یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:فهرست داروهایی که زنبورها می سازند ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

گیاه درمانی در بیماری های قلبی

 دیژیتالیس پورپورا

در قسمت اول این مطلب راجع به گیاهانی که با داروهای قلبی تداخل دارند و نباید مصرف شوند، توضیحاتی داده شد، حالا به بررسی اثرات مفید چند گیاه در سیستم قلبی می پردازیم...

 

* دیژیتالیس پورپورا. تعداد زیادی از گیاهانی که حاوی گلیکوزید می باشند، دارای خاصیت تقویت کنندگی قلب هستند و باعث افزایش قدرت انقباضی قلب می شوند؛ همانند داروی دیگوکسین که از گیاه Digitalis purpurea به دست می آید و در درمان بیماری نارسایی قلبی کاربرد دارد و دوز مصرف آن باید با توجه به شرایط خاص بیمار تنظیم گردد.

همچنین افرادی که تحت درمان با دیگوکسین می باشند، باید از مصرف همزمان داروهای گیاهی چون شیرین بیان، اسفرزه، بارهنگ و جین سینگ که ممکن است باعث افزایش سمیت دیگوکسین و یا کاهش اثر آن شود، جداً خودداری نمایند، زیرا در هر دو حالت ممکن است باعث به خطر افتادن زندگی آن ها گردد.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:گیاه درمانی در بیماری های قلبی,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی


گیاهان دارویی مفید برای اعصاب

گیاهان دارویی

دکتر محمد حسین صالحی سورمقی، گیاهان دارویی مفید برای اعصاب را به شرح زیر نام می برد:

بنگ دانه - بید- پونه- تاتوره- تاجریزی سیاه- خشخاش- چای کوهی- شاهدانه – زرشک- گل مغربی- گریپ فروت- مارچوبه- کاسنی- گل محمدی- قهوه- نسترن- اسطوخودوس – بابونه – بادرنجبویه – بهارنارنج - جوی دوسر - جین سینگ – جینکو – چای – رازک – ریحان – زردچوبه – زعفران - سنبل الطیب - علف چای – کرفس - گل رنگ - گل ساعتی - گل گاو زبان - نعنا فلفلی - نعنا قمی.

 

در متن پایین تعدادی از گیاهان دارویی مفید برای بهبود و رفع برخی ناراحتی های اعصاب را بیان می کنیم که تعدادی با هم و تعدادی به تنهایی استفاده می شوند.

 

این نکته ی خیلی مهم را باید متذکر شویم که بیان موارد استفاده ی این گیاهان دارویی، تنها بر اساس وظیفه اطلاع رسانی سایت می باشد و به هیچ عنوان به معنای تجویز یا تکذیب مورد درمانی ذکر شده نمی باشد.

 

آرامش اعصاب

1- یک قسمت گل بابونه ، یک قسمت گیاه اسطو خودوس ، یک قسمت برگ نعناع ، دو قسمت ریشه سنبل الطیب ، سه قسمت میوه رازیانه و سه قسمت گل و برگ پاخری را بکوبید (منظور از قسمت، نسبت مواد به هم می باشد) و با هم مخلوط کنید. یک قاشق غذا خوری از این مخلوط را در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت 20 دقیقه بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی دو بار، هر بار یک فنجان صبح و شب میل کنید.

 

2- ریشه سنبل الطیب ، برگ نعناع و گیاه اسطوخودوس ( از هر کدام سه قسمت) را بکوبید و با هم مخلوط کنید. یک قاشق غذا خوری از این مخلوط را در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی دو بار، صبح و شب میل کنید.

 

3- ریشه سنبل الطیب، گل رازک، گیاه اسطوخودوس، گیاه فرنجمشک، گل بابونه و میوه انیسون ( از هر کدام یک قسمت) را بکوبید و با هم مخلوط کنید. یک قاشق غذا خوری از این مخلوط را در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی دو بار، صبح و شب میل کنید.

 

4- 20 گرم بادرنجبویه و 20 گرم علف چای و 5 گرم رازک را بکوبید و با هم مخلوط کنید. یک قاشق غذا خوری از این مخلوط را در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت 20 دقیقه بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی دو بار، صبح و شب میل کنید.

 

5- 2 تا 4 گرم علف چای (هوفاریقون) را بکوبید. سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی سه بار، هر بار یک فنجان،  یک ساعت بعد از غذا میل کنید.

 

6- 5 تا 10 گرم گلبرگ شقایق را بکوبید. سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی سه بار، هر بار یک فنجان، یک ساعت بعد از غذا میل کنید.

 

7- 2 تا 4 گرم گیاه ریحان را بکوبید. سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی دو بار، هر بار یک فنجان، یک ساعت بعد از غذا میل کنید.

 

8- 2 تا 4 گرم گل بابونه را بکوبید. سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی دو بار، هر بار یک فنجان، یک ساعت بعد از غذا میل کنید.

 

9- 1 تا 2 گرم برگ مریم گلی را بکوبید. سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی دو بار، هر بار یک فنجان، یک ساعت بعد از غذا میل کنید.

 

10- 2 تا 4 گرم ریشه سنبل الطیب را بکوبید. سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی سه بار، هر بار یک فنجان میل کنید.

این گیاه دارویی برای رفع مشکلات عصبی زیر نیز مفید است :

هیستری ، هیجان ، ترس ، تشنج های عصبی ، سرگیجه های عصبی ، سرفه های عصبی، آسم و ترس شبانه کودکان.

 

رفع سردرد

1- سنبل الطیب، اکلیل کوهی، بابونه و نعناع ( از هر کدام یک قسمت) را بکوبید و با هم مخلوط کنید. یک قاشق غذا خوری از این مخلوط را در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت 20 دقیقه بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی دو بار، صبح و شب میل کنید. 

گیاهان دارویی

2- 3 گرم اسطوخودوس، 3 گرم تخم گشنیز و 5 دانه فلفل سیاه را بکوبید و با هم مخلوط کنید. یک قاشق غذا خوری از این مخلوط را در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی دو بار، هر بار یک فنجان، نیم ساعت بعد از غذا میل کنید.

 

3- 10 گرم صمغ عربی، 10 گرم تخم گشنیز و 10 گرم تخم کدو را بکوبید و با هم مخلوط کنید. یک قاشق غذا خوری از این مخلوط را در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی دو بار، هر بار یک فنجان، یک ساعت قبل از غذا میل کنید.

 

4- برگ بادرنجبویه ، گل بهار نارنج، اسطوخودوس ، میوه نسترن و میوه رازیانه (از هر کدام 10 گرم) را بکوبید و با هم مخلوط کنید. یک قاشق غذا خوری از این مخلوط را در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت 20 دقیقه بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و گرم گرم میل کنید.

 

مقوی اعصاب

1- 2 تا 5 گرم گیاه اسطوخودوس را بکوبید. سپس آن را در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی سه بار، هر بار یک فنجان، یک ساعت بعد از غذا میل کنید.

 

2- 2 تا 4 گرم برگ نارنج را بکوبید. سپس آن را در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی دو بار، هر بار یک فنجان، یک ساعت بعد از غذا میل کنید.

 

رفع بی خوابی

1- ریشه سنبل الطیب، گیاه فرنجمشک، گیاه اسطوخودوس و گیاه پاخری ( از هر کدام یک قسمت) را بکوبید و با هم مخلوط کنید. یک قاشق غذا خوری از این مخلوط را در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی دو بار، صبح و شب میل کنید.

 

2- 15 گرم بادرنجبویه ، 10 گرم رازیانه،  5 گرم بابونه، 5 گرم نعناع ، 5 گرم سنبل الطیب و 5 گرم علف چای را بکوبید و با هم مخلوط کنید. یک قاشق غذا خوری از این مخلوط را در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی دو بار، صبح و شب میل کنید.

 

رفع هیستری

1- 2 تا 4 گرم برگ بادرنجبویه را بکوبید. سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی دو بار، هر بار یک فنجان ، یک ساعت بعد از غذا میل کنید.

 

2- 1 تا 2 گرم گیاه سداب را بکوبید. سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی دو بار، هر بار یک فنجان ، یک ساعت بعد از غذا میل کنید.

 

3- 2/0 تا 5/0 گرم کلاله زعفران را بکوبید. سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و روزی  دو بار، هر بار یک فنجان، یک ساعت بعد از غذا میل کنید (همراه غذا نیز می توان مصرف نمود).

 




تاریخ: سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:گیاهان دارویی مفید برای اعصاب,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

   رعایت اعتدال، مهم‌ترین اصل

 چای تركیبات مدر دارد و منجر به افزایش دفع آب و الكترولیت‌ها از بدن می‌شود كه این خود می‌تواند باعث اختلال الكترولیتی در بدن شود و عوارض خفیف تا شدیدی را برای سلامت فرد مصرف‌كننده داشته باشد. بنابراین نخستین توصیه این است كه مصرف چای و نوشیدنی‌های مشابه آن باید در حد تعادل باشد و این مقدار، برای یك فرد عادی كه مشكل گوارشی و بیماری خاصی نداشته باشد، بین 2 تا 4 استكان در روز است. مصرف زیاد چای می‌تواند مشكلات مختلفی را به‌همراه داشته باشد، همچنین می‌تواند زمینه‌ساز اختلالات گوارشی، یبوست و ریفلاكس (برگشت اسید معده به داخل مری) شود.

از طرف دیگر افراد معمولا چای خود را همراه با یك ماده خوراكی شیرین مصرف می‌كنند. این شیرینی‌ها معمولا مقدار زیادی كالری دارند. بنابراین اگر مصرف چای طی روز زیاد باشد، مقدار زیاد كالری و قند ساده‌ای كه از این طریق وارد بدن می‌شود، می‌تواند مشكل‌ساز باشد و حتی منجر به اضافه‌وزن و چاقی شود. در واقع مقادیر زیاد قند ساده در بدن می‌تواند تبدیل به چربی، كلسترول و تری‌گلیسیرید شود و درنهایت باعث افزایش چربی خون شود. افزایش كلسترول یا چربی خون هم می‌تواند در درازمدت زمینه‌ســـاز بیمــاری‌های قلبی- عروقی، فشار خون و بیماری‌های وابسته شود. بنابراین باید در مصرف این خوراكی‌های شیرین تعادل را رعایت كرد؛ به‌خصوص اگر فرد دچار مشكلات سلامت و اضافه‌وزن باشد. در ضمن تمام چای‌ها كافئین دارند. تنها ممكن است درصدشان متفاوت باشد. چای، قهوه، نسكافه و شكلات از جمله منابع اصلی دریافت كافئین محسوب می‌شوند. كافئین یكی از عواملی است كه باعث كاهش حركات دودی دستگاه گوارش و ایجاد یبوست می‌شود.




تاریخ: چهار شنبه 14 تير 1391برچسب: رعایت اعتدال, مهم‌ترین اصل ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 خرمای خشك یا رطب؟

تفاوت زیادی میان ویژگی‌ها و مواد مغذی موجود در خرمای تازه و خرمای خشك وجود ندارد. تنها اینكه خرمای خشك از لحاظ كالری متراكم است، زیرا آب خود را از دست داده و قند موجود در آن متراكم شده است، بنابراین درصد كالری آن بیشتر است. درحالی‌كه خرمای تازه یا رطب آب بیشتری دارد و درصد كالری آن نسبت به وزنش كمتر است.




تاریخ: چهار شنبه 14 تير 1391برچسب: خرمای خشك یا رطب؟,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

هل، دارچین و عرق نعناع، در چه حد ؟

مواد گیاهی مانند هل، دارچین و عرق نعناع ﺗﺮﻛﻴﺒﺎﺕ ﻓﻼﻭﻧﻮﺋﻴﺪﻱ یا آنتی اكسیدانی دارند و اگر به چای اضافه شوند، خاصیت آنتی‌اكسیدانی آن را بالا می‌برند اما نباید فراموش كنیم این نوشیدنی با ذائقه و عادت مردم در ارتباط است و ممكن است برخی از افراد از طعم هل، دارچین و عرق نعناع لذت ببرند و برخی دیگر آن را دوست نداشته باشند؛ به هرحال تاكید می‌شود كه مانند چای، این مواد را در حد تعادل مصرف كنید. یكی از اصول مهم در دانش تغذیه اصل تعادل است؛ یعنی اگر چای، هل، دارچین و مواد دیگری كه آنتی‌اكسیدان دارند بیش از حد مصرف شوند، می‌توانند اثرات منفی و معكوسی را ایجاد كنند. به‌طور مثال اگر یك فرد در روز 3 تا 4 استكان چای می‌نوشد، بهتر است 2 استكان از آن را با هل، دارچین یا عرق نعناع و2 استكان دیگر را به‌صورت ساده بنوشد.




تاریخ: چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:هل, دارچین و عرق نعناع, در چه حد ؟,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

رژیم غذایی از دیدگاه حکیم ابن سینا (ره)

 

رژیم غذایی   (تدبیرالماكول)

كسی كه می خواهدبهداشت رارعایت كند نباید غذاهای دارویی مانند سبزی(بقول )و میوه و نظایر آن را غذای اصلی خود قرار دهد، زیرا غذاهای نرم كننده خون را می سوزانند، غذاهای غلیظ بلغم آورند و تن را سنگین می كنند.

بهترین غذاها برای تندرستی عبارتند از



ادامه مطلب...
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی


بخور و لاغر شو !





رژيم غذايى و لاغر شدن مسئله اى است كه امروزه همه جهانيان را گرفتار خود كرده است، بيشتر افراد تصور مى كنند براى لاغر شدن بايد دست از غذا خوردن بكشند، اما مى توانيد با صرف نوشيدنى ها و غذاهاى مناسب، متابوليسم بدن خود را بالا برده و كالرى بسوزانيد، زيرا ميزان كالرى مواد غذايى اهميت دارد، بنابراين با مصرف موادغذايى چربى سوز و يك برنامه ورزشى متعادل و منظم وزن دلخواه خود را داشته باشيد.

آب ها

مطالعات نشان مى دهد، نوشيدن آب موجب كاهش وزن مى شود. متابوليسم بدن با نوشيدن هشت ليوان آب در روز ۳۰ درصد افزايش پيدا مى كند، علاوه بر اين موجب كاهش اشتها و دفع سديم و سموم بدن و از بين رفتن نفخ و باد شكم مى شود.


سيب و گلابى

مطالعات نشان مى دهد، افراد چاقى كه در رژيم غذايى خود سيب و گلابى را گنجانده اند، نسبت به افراد ديگر بيشتر وزن كم مى كنند. اين دو ميوه سرشار از فيبر است و چون كم كالرى بوده، موجب برطرف شدن احساس گرسنگى مى شود.

گريپ فروت

اين ميوه سرشار از ويتامين C است و موجب پائين آمدن سطح انسولين خون و در نتيجه كاهش وزن مى شود، بنابراين سعى كنيد با هر وعده غذايى نصف گريپ فروت بخوريد.

محصولات لبنى كم چرب

مطالعات نشان مى دهد، محصولات لبنى به كاهش وزن كمك مى كند. به عنوان مثال ماست كم چرب منبع غنى از كلسيم است كه مى تواند به كاهش وزن كمك كند، بنابراين مواد لبنى كم چرب را سه تا چهار وعده در رژيم غذايى خود بگنجانيد.

كلم بروكلى

اين سبزى سرشار از كلسيم و ويتامين C است، علاوه بر اين داراى مقادير زيادى ويتامين A و فيبر است. اين سبزى نه فقط با چربى ها مقابله مى كند بلكه حاوى موادى است كه سيستم ايمنى بدن را تقويت و از شما در برابر بيمارى ها محافظت مى كند.

آرد جو

جو از بهترين انواع كربوهيدرات ها، منبع غنى از فيبر و حلال چربى و مقابله كننده با كلسترول است. اين ماده غذايى معده را به خوبى پر نگه مى دارد و انرژى لازم را براى انجام فعاليت هاى بدن تأمين مى كند.

فلفل

خوردن فلفل تند متابوليسم بدن را افزايش مى دهد و موجب كاهش اشتها مى شود. «كپساى سين» كه ماده موجود در فلفل است، بدن را براى ترشح بيشتر هورمون هاى استرس تحريك مى كند و اين عمل متابوليسم را بالا مى برد و در نتيجه كالرى بيشترى مى سوزانيد.

سوپ و چاى سبز

اگر قبل از غذا، به عنوان پيش غذا يك كاسه سوپ بخوريد، هم كمتر غذا مى خوريد و هم سريع تر چربى مى سوزانيد. سوپ در كاهش اشتها نقش بسيار مؤثرى ايفا و گرسنگى را برطرف مى كند. چاى سبز هم متابوليسم بدن را افزايش مى دهد و موجب كاهش وزن مى شود، علاوه بر اين در روحيه هم تأثير مثبت دارد و از بروز بيمارى هاى قلبى و سرطان جلوگيرى مى كند.


منبع:www.iraninstitute.com


تاریخ: سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:بخور و لاغر شو ! ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

آجیل عید را چگونه انتخاب کنیم؟



 این روزها وقتی برای خرید آجیل عید به قنادی‌ها یا آجیل‌فروشی‌ها سری می‌زنیم با انواعی از آجیل‌های شور، شیرین، خام، بوداده یا انواعی از آجیل‌های وارداتی چون هندی، ژاپنی و... روبه‌رو می‌شویم. این آجیل‌ها اغلب ظاهری براق و خوش‌رنگ دارند که اکثر افراد را ترغیب به خرید می‌کنند، اما متأسفانه برخی از این آجیل‌ها برخلاف ظاهر خوش‌آب و رنگ، طعمی نامطلوب و گاهی مهمانانی ناخوانده دارند که خریدار به ناچار با توجه به صرف هزینه گزاف مجبور به دور ریختن آن‌ها می‌شود.
 البته برخی نیز هستند که بدون توجه به بهداشت و سلامت آجیل، این محصولات ناسالم را مصرف می‌کنند.
 حال این پرسش مطرح می‌شود، اگر ظاهر آجیل نشان‌دهنده کیفیت آن نیست، پس چگونه می‌توان آجیلی سالم و بهداشتی تهیه کرد؟ آیا مصرف آجیل‌های بدطعم می‌تواند برای سلامت مصرف‌کننده مضر باشد؟ مهم‌ترین نکته در زمان خرید آجیل تست کردن طعم و مزه آن است.

.:: آجیل‌های فله‌ای
 آجیل و خشکبار ازجمله تنقلاتی هستند که اگر در شرایط نامناسب محیط، چون گرما و رطوبت بالا به مدت طولانی قرار گیرند آلوده به نوعی قارچ می‌شوند. این قارچ قرار است با نفوذ به داخل مغزها، آن‌ها را آلوده کرده و با تولید نوعی سم به نام آفلاتوکسین عوارض سریع یا طولانی مدتی را در مصرف‌کننده ایجاد نمایند.
 از عوارض سریع آن می‌توان به تضعیف سیستم ایمنی بدن، صدمات کبدی و در نهایت سرطان کبد و از اثرات طولانی مدت آن نیز می‌توان به بروز ناهنجاری‌های جنینی، جهش‌زایی، انحراف کروموزوم‌ها و غیره اشاره کرد.
 معمولاً این سم در آجیل‌های فله‌ای که به صورت سنتی نگهداری و عرضه می‌شوند به مقدار زیاد یافت می‌شود؛ البته بد نیست بدانید این روزها عده‌ای از فروشندگان سودجو، برخی از اقلام صادراتی آجیل چون پسته را که به دلیل آلودگی به آفلاتوکسین از صادرات ایران حذف شده است به عنوان محصولات درجه یک مخلوط با مغزهای دیگر به صورت درهم عرضه می‌کنند که متأسفانه تشخیص آن بسیار مشکل است بنابراین با توجه به این که برخی مراکز عرضه آجیل، محصولات کهنه و آفت‌زده خود را نیز به صورت مخلوط عرضه می‌کنند توصیه می‌شود که از خرید آجیل‌های مخلوط فله‌ای اجتناب کنید. این آجیل‌ها اغلب طعم ناخوشایندی دارند و مصرف آن‌ها حتی به مقدار اندک، می‌تواند مصرف‌کننده را به عوارض ناشی از سم آفلاتوکسین دچار کند.

.:: آجیل‌های براق
موضوع دیگری که این روزها باید به آن توجه داشت، مواد براق واکس مانندی است که برخی قنادی‌ها یا آجیل‌فروشی‌ها برای افزایش زمان ماندگاری و جذاب شدن به آجیل می‌افزایند. به گفته کارشناسان علم تغذیه، مصرف طولانی‌مدت این مواد افزودنی می‌تواند به بخش‌های مختلف بدن به ویژه کبد آسیب رسانند. حال اگر زیبایی آجیل‌های براق شما را وسوسه کرده‌اند حداقل آن‌هایی را که در بسته‌بندی‌های بهداشتی و دارای تاریخ مصرف و مجوز بهداشت هستند انتخاب کنید.

.:: آجیل‌های رنگی
نکته دیگر رنگ‌هایی است که برای تخمه، بادام، پسته و ... استفاده می‌شوند. این رنگ‌ها عمدتاً غیرمجاز و با پایه فلزات سنگین بوده و گاهی حساسیت‌های شدیدی را برای مصرف‌کننده ایجاد می‌کنند.
 این رنگ‌ها بسته به نوع رنگ احتمال بروز سرطان و بیماری‌های کبدی و کلیوی را خصوصاً در افراد آسیب‌پذیری چون کودکان، خانم‌های باردار و سالمندان افزایش می‌دهد. بنابراین چنانچه هنگام مصرف تخمه، پسته و بادام دست‌ها و لب‌ها رنگین شدند، این امر علامت مصرف رنگ‌های شیمیایی در تهیه آن‌هاست که باید از مصرف این‌گونه تنقلات خودداری کنید.

.:: توصیه‌ها
1- آجیل شور برای افراد با فشار خون بالا و بیماران قلبی عروقی و آجیل شیرین برای بیماران دیابتی و افراد دارای اضافه وزن بسیار مضرند؛ بنابراین بهتر است به مقدار مناسب از آجیل‌های خام بی‌نمک استفاده کنید.
 2- آجیل‌های بو داده فسادپذیرند و بو دادن آجیل، طعم کهنگی آن را پنهان می‌کند؛ بنابراین مغزها را به صورت خام خریداری کنید و هر بار به مقدار مصرف بو دهید.
 3- از خرید مغزهای پوست‌کنده اجتناب کنید؛ چرا که این مغزها با توجه به راحتی مصرفشان زیاد میل می‌شوند و این امر می‌تواند سبب افزایش دریافت انرژی و اضافه وزن شود.



 4- نگهداری طولانی‌مدت آجیل تغییرات شیمیایی و اکسیداسیون خفیف چربی‌ها را در پی داشته و موجب بوی کهنگی و طعم نامطلوب آجیل می‌شود؛ بنابراین آجیل را در اندازه‌ای بخرید که در 2 هفته عید مصرف شود.
 5- در صورتی که روی مغزهای آجیل سوراخ‌هایی مشاهده کردید از مصرف آن‌ها بپرهیزید؛ چرا که در داخل سوراخ‌ها لارو حشرات به صورت کرم‌هایی به اندازه دانه برنج وجود دارد.
 6- از مصرف مغز گردوی سیاه شده در داخل آجیلتان اجتناب کنید. سیاه شدن گردو عمدتاً به دلیل رشد کپک‌ها و قارچ‌هایی است که می‌توانند با ترشح سموم خطرناک توکسین برای سلامت مخاطره‌آمیز شوند.

.:: آجیل شب یلدا و چهارشنبه‌سوری مفیدتر از آجیل عید نوروز است
آجیل شب یلدا و شب چهارشنبه سوری برخلاف آجیل عید نوروز، خام است و نمک ندارد. این آجیل به آجیل شیرین معروف است و از آنجایی که بو داده نیست از نظر متخصصان تغذیه مفیدتر است.
 آجیل شب یلدا شامل انواع مغزها همچون پسته، گردو، بادام و فندق و همچنین میوه های خشک مثل توت، انجیر ، خرمای خشک، برگه هلو و شیرینی باسلوق است.
 این آجیل حاوی مغزهای بونداده و شیرین است. این در حالی است که آجیل عید نوروز حاوی مغزهای بوداده همچون پسته، بادام، فندق و به ویژه تخمه شور است.
 در این میان مغز پسته به افرادی که گیاه‌خوار هستند، توصیه می‌شود. زیرا در آن مقادیر بالایی از آهن و کلسیم وجود دارد به طوری که در هر 100 گرم از آن 110 میلی‌گرم کلسیم و مقدار زیادی آهن وجود دارد.
 مغز پسته برای افرادی که دچار کم‌خونی هستند، خانم‌های باردار و بیماران قلبی بسیار مفید است.
 علاوه بر این بادام از دیگر مغزهای موجود در آجیل شب یلدا است که از نظر تغذیه‌ای ارزش غذایی بسیاری دارد به طوری که هر 100 گرم از آن 21 گرم پروتئین دارد و بهتر از بادام زمینی است زیرا مغز بادام حاوی پروتئین است.
 در هر مغز بادام در حدود 240 میلی‌گرم کلسیم وجود دارد که از این رو افرادی که در معرض پوکی استخوان هستند و قادر به مصرف شیر نیستند، می‌توانند از این مغز استفاده کنند.
 گردو یکی دیگر از مغزهایی است که در آجیل‌ها از آن استفاده می‌شود. در هر 100 گرم گردو، حدود 68 گرم چربی وجود دارد که قسمتی از این چربی شامل اسیدهای چرب غیراشباع است. از آنجا که گردو حاوی مقادیر بالای اسیدهای چرب امگا 3 (به خصوص اسید آلفالینولئیک) و فیتواسترول‌هاست، برای قلب مفید است.
 علاوه بر این مغز فندق نسبت سایر مغزها دارای چربی بیشتری است. در کنار چربی، پروتئین بالایی نیز در این مغز موجود است به طوری که هر 100 گرم از فندق حاوی 14 گرم پروتئین است.

.:: آجیل چهارشنبه سوری
متخصصان تغذیه مصرف مخلوط این مغزها را در حجم کم اما با یکدیگر توصیه می‌کنند و بهتر است که این مواد غـذایی در میان وعده صبح و یا بعد از ظهر استفاده شود و از مصرف آن‌ها در ساعت‌های نزدیک به خواب فرد به دلیل دیرهضم بودن آن‌ها اجتناب کرد.
 نخودچی و کشمش، نیز یک ترکیب پر پروتئین است. کشمش تمامی خواص انگور را دارد با این تفاوت که در طول فرآیند خشک شدن، درصد پتاسیم و قند آن افزایش یافته است از این رو استفاده از کشمش به افرادی که مبتلا به دیابت هستند، توصیه نمی‌شود.
 خشکباری مانند توت و انجیر را به آجیلتان اضافه کنید زیرا توت برای افرادی که در حال کاهش وزن هستند، مناسب است و قند موجود در آن چاق کننده نیست. همچنین برای جذب آن، بدن نیاز به ترشح انسولین ندارد به این دلیل استفاده از توت به افراد مبتلا به دیابت نیز توصیه می‌شود.
 انجیر برای زنان در معرض کم خونی بسیار توصیه می‌شود زیرا هر 100 گرم انجیر خشک دارای 250 میلی‌گرم کلسیم و 4 میلی‌گرم آهن است و به این دلیل استفاده از آن برای رفع کمبود آهن و جلوگیری از پوکی استخوان توصیه می‌شود.
 




تاریخ: دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:آجیل عید را چگونه انتخاب کنیم؟,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

بگو سیب و غم مخور


بگو سیب و غم مخور

به خاطر عادی بودنش، بی تفاوت از کنارش عبور نکنید، منظورمان سیب است. شاید یک میوه دم دستی باشد که در هر فصل به راحتی می توان آن را پیدا کرد اما خاصیت هایش آنقدر زیاد هست که هیچ گاه نباید همیشه در دسترس بودنش را تحت تاثیر قرار دهد. خاستگاه اصلی سیب بنابر تحقیقات مورخان، مناطق سردسیر شمال اروپا بوده است. اگر گذری کوتاه بر تاریخ داشته باشید متوجه می شوید که سیب از دیرباز در تمدن بشر به چشم آمده. قصه ها و حکایت های فراوانی در وصف سیب وجود دارد که بارهاوبارها به گوش همه ما خورده است.


 

میوه ای که همواره سنبلی از سلامت، عشق، دوستی، زیبایی و خوشبختی بوده است. حالا خودتان قضاوت کنید آیا می توان بی تفاوت از کنار این میوه عبور کرد؟

برای تهیه پای سیب دو سیب زرد را خرد کرده و با دو قاشق غذاخوری آبلیمو، یک قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق چایخوری دارچین مخلوط کنید.

▪ کمپوت سیب را به عنوان یک دسر فوق العاده، سر میز بیاورید. فقط کافی است سیب و شکر را با هم بجوشانید.

▪ سوئدی ها در سالاد کلم از سیب سبز رنده شده که ترش مزه است، استفاده می کنند.

▪ دانه سیب، دارای اندکی مواد سمی است و خوردن آن توصیه نمی شود. دانه هایش را دور بریزید، اما سیب را کامل بخورید.

▪ این میوه برای حفظ طراوت و شادابی پوست بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

▪ اگر پوست رنگ پریده ای دارید حتما روزی یک سیب نوش جان کنید، چون به صورت شما رنگ و لعاب می بخشد.

▪ آهن، منیزیم، کلسیم و پتاسیم به همراه ویتامین های A و C به وفور در سیب پیدا می شود.

▪ اگر فشار خون نامنظمی دارید حتما سراغ سیب بروید چون فشار خون را منظم می کند.

▪ اگر برخی شب ها امکان مسواک زدن ندارید حتما قبل از خواب یک سیب میل کنید، چون برای دندان ها و لثه بسیار مفید است.

▪ اسیدهای موجود در سیب باکتری های دهان را از بین می برد و دندان و لثه را تمیز می کند.

▪ سیب مینای دندان را محکم تر می کند و مانع از جرم گرفتگی دندان ها می شود.

▪ آب سیب بدون هیچ گونه افزودنی دیگر خاصیت ضدالتهابی دارد.

▪ برای قوی تر شدن عضلات فک جویدن سیب به شدت توصیه می شود.

▪ اگر درد مفاصل امان تان را بریده خوردن سیب را در برنامه غذایی روزانه تان قرار دهید.

▪ همیشه چند عدد سیب درون بشقاب جلوی میز کارتان باشد، برای جلوگیری از گرسنگی یک گاز سیب کافی است.

▪ سیب آب دار برای رفع مشکل ورم روده کودکان و اسهال خونی و همچنین تب مفید خواهد بود.

▪ اگر جزو آدم های جوشی هستید باز هم خوردن سیب به شما توصیه می شود، چون اثر آرام بخشی دارد.

▪ پوست سیب خشک شده به صورت جوشانده برای کسانی که ناراحتی های کلیوی دارند بسیار مفید خواهد بود.

▪ آن دسته از افرادی که از یبوست رنج می برند بهتر است سیب را حتما در برنامه غذایی روزانه خود جای دهند.

▪ آنتی اکسیدان موجود در سیب فعالیت بدن را بهبود می بخشد.

▪ کوئرستین موجود در سیب مانع از لختگی خون می شود و خطر حملات قلبی را کاهش می دهد.

▪ سیب در رفع گرسنگی بسیار موثر است و ساعت های زیادی شما را سیر نگه می داد پس می تواند عاملی در جلوگیری از چاقی باشد.

▪ سیگاری ها بدانند که برای جلوگیری از تخریب دیوار مثانه بر اثر مصرف تنباکو باید جایی برای سیب در برنامه غذایی شان پیدا کنند.

▪ سیب خاصیت ضدسرطانی دارد پس لطفا در خوردن آن صرفه جویی نکنید.

▪ سیب برای دیابتی ها هم بسیار مفید است چون خوردن آن تاثیری در افزایش سریع قند خون نمی گذارد.

▪ سیب قدرت ویروس کشی قوی دارد، به خصوص در فصل سرماخوردگی خوردن سیب را فراموش نکنید.

▪ سیب را همیشه با پوست بخورید چون در پوست آن نیز فواید بسیاری نهفته است.

▪ همچنین سیب به دلیل پکتین موجود در خود، کلسترول خون را در افراد مبتلا به چربی خون پایین می آورد.

▪ ترکیب آب سیب، آب آناناس و آب پرتقال یک نوشیدنی اعجاب انگیز را می سازد.

▪ در آخر هم اینکه از استعمال قلیان، به خصوص از نوع دو سیب پرهیز کنید و اسم این میوه سلامت را با دود و دم لکه دار نکنید.




تاریخ: یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:بگو سیب و غم مخور,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

غذاي استخوان چيست؟

این توصیه‌ها را برای حفظ سلامت استخوان‌ها در سنین مختلف به یاد داشته باشید:



بین 10 تا 20 سالگی : 1300 میلی‌گرم کلسیم در روز با خوردن غذاهای غنی از کلسیم مانند پنیر و سبزی‌های دارای برگ سبز دریافت کنید. دست کم سه لیوان شیر در روز بنوشید.



بین 20 تا 35 سالگی : باید دست کم روزانه 1000 میلی‌گرم کلسیم دریافت کنید. ورزش‌هایی مانند دویدن آهسته یا پیاده‌روی به استحکام استخوان‌ها کمک می‌‌‌کند.



بین 35 تا 50 سالگی : هنوز به دریافت روزانه 1000 میلی‌گرم کلسیم نیاز دارید، چرا که ممکن است کاهش تراکم استخوان از قبل آغاز شده باشد. با پزشک خود در مورد لزوم انجام تراکم‌سنجی استخوان مشورت کنید.



50 سالگی و بالاتر : اطمینان حاصل کنید که حداقل روزانه 1000 میلی‌گرم کلسیم دریافت می‌کنید و دست کم 30 دقیقه ورزش، سه بار در هفته یا بیشتر انجام می‌دهید. همچنین پزشکتان ممکن است مکمل ویتامین D برای شما تجویز کند.

 




تاریخ: چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:غذاي استخوان چيست؟,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

خوردنی های آرامش‌ بخش

10 خوردنی آرامش‌بخش و ضداسترس


تریپتوفان یک اسیدآمینه‌ی ضروری برای بدن است که باعث ساخت سروتونین در مغز و در نتیجه تسکین و آرامش می‌شود.

با مصرف مواد غذایی که در ذیل به آن‌ها اشاره شده، مابقی زندگی را با اعصابی آرام و روانی سالم ادامه دهید. بر کسی پوشیده نیست که تغذیه تأثیر چشمگیری بر خلقیات و احساسات انسان می‌گذارد. برای مثال، هنگامی که مقدار زیادی شکر تصفیه‌شده (شکر سفید) مصرف می‌کنید، تا چند ساعت بعد احساس افسردگی و بی‌حوصلگی می‌کنید. این افزایش سطح قند خون بر روی تمرکز فرد تأثیر می‌گذارد و متعاقب آن در کار و روابط او خلل وارد می‌کند.

پرهیز از خوردن این‌گونه مواد به معنای رسیدن به آخر دنیا نیست، بلکه در عوض با خوردن این مواد مفید و مغذی علاوه بر داشتن اندامی متناسب، از استرس و اضطراب به دور خواهید بود.
آجیل



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:خوردنی های آرامش‌ بخش,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

رژیم برای سلامت چشم‌ها

خواص‌خوراکی‌ها- از قدیم‌الایام همیشه مادربزرگ‌ها برای تقویت چشم‌ها خوردن هویج را توصیه می‌کردند.
امروزه نیز پزشکان دریافته‌اند که نسخه‌پیچی مادربزرگ‌ها بی‌دلیل نبوده و هویج واقعا سلامت چشم‌ها را تامین می‌کند. البته پزشکان علاوه بر خوردن هویج، مواد غذایی دیگری را برای بهره‌مندی از چشمان سالم توصیه می‌کنند.


به گفته آنها، هر ماده غذایی که حاوی بتا کاروتین، ویتامینC و D ، روی و اسید‌های چرب امگا 3 باشد، یک رژیم غذایی سالم برای چشم است. گفتنی است که فلفل دلمه‌ای و کلم بروکلی منبع غنی ویتامین C هستند و به همین دلیل از چشم‌ها محافظت می‌کنند.


اسفناج و سیب‌زمینی نیز به علت در اختیار داشتن بتاکاروتین و دیگر مواد مغذی به حفظ سلامت چشم‌ها کمک می‌کنند. اگر به سلامت چشم‌های خود می‌اندیشید خوردن بوقلمون را فراموش نکنید.


در بوقلمون مقدار قابل توجهی روی وجود دارد که دوست چشم به شمار می‌آید. همچنین متخصصان، مصرف ماهی سالمون و ساردین را توصیه می‌کنند.


این ماهی‌ها به علت دارا بودن اسید‌های چرب امگا 3 ، از تشکیل لخته خون در رگ‌های چشم جلوگیری می‌کنند.

http://imensina.loxblog.com/




تاریخ: سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:رژیم برای سلامت چشم‌ها,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

نشانه های گرماخستگی‌

گرماخستگی در اثر کمبود آب بدن ایجاد می‌شود. این حالت در شرایطی ایجاد می شود که بدن نمی تواند با سرعت کافی، گرمای اضافی را دفع کند. بر خلاف گرمازدگی که ناگهان بروز می‌کند، گرما خستگی معمولا طی چند روز شکل می‌گیرد.گرماخستگی

نشانه های گرماخستگی‌



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:نشانه های گرماخستگی‌,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

درمان با غذاها

 

سرتان درد مي کند؟

ماهي بخورید.
ماهي زياد مصرف کنيد. روغن ماهي به پيش گيري از سردرد کمك مي کند.
زنجبيل هم با کاهش التهاب و درد عملكرد مشابهي دارد.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 4 ارديبهشت 1390برچسب:درمان با غذاها,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

مجموعه ای از حکایات ملا نصرالدین

 

شاید بسیاری از جوانان بگویند، ملانصرالدین دیگه چیه و این قصه ها دیگه قدیمی شده. ولی باید گفت که روایت های ملانصرالدین تنها متعلق به کشور ما و یا مشرق زمین نیست. شاید شخصیت او مربوط به دوران قدیم است ولی پندهای او متعلق به تمام فرهنگ ها و دورانهاست. ملانصرالدین شخصیتی است که داستان هایش تمامی ندارد و هنوز که هنوز است حکایات بامزه ای که اتفاق می افتد را به او نسبت می دهند و حتی او را با بسیاری از موضوعات امروزی همساز کرده اند. در کشورهای آمریکایی و روسیه او را بیشتر با شخصیتی بذله گو و دارای مقام والای فلسفی می شناسند. به هر حال او سمبلی است از فردی که گاه ساده لوح و احمق و گاه عالم و آگاه و حاضر جواب است که با ماجراهای به ظاهر طنزآلودش پند و اندرزهایی را نیز به ما می آموزد.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 4 ارديبهشت 1390برچسب:مجموعه ای از حکایات ملا نصرالدین,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

بخورید ، بخوابید ، لاغر شوید!

 

به طور کلی مطالعات زیادی نشان می دهند که حرکات ورزشی به عنوان مثال در تمرینات ایروبیک ، دویدن ، پیاده روی سریع ، شنا، دوچرخه سواری و... برای 4 تا 5 نوبت در هفته باعث افزایش هرچه بیشتر سوخت و ساز بدن می شود.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 4 ارديبهشت 1390برچسب: بخورید , بخوابید , لاغر شوید!,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

روش هاي صحيح سرخ کردن غذا چيست؟

 

 

روش هاي صحيح سرخ کردن غذا چيست؟ سالم ترين روش براي پخت غذا، روش آب پز کردن است.در صورتي که ناچار هستيد غذاي خود را سرخ کنيد، بايد از روغن مخصوص سرخ کردني استفاده کنيد. اگر قصد داريد روغني را که يک بار براي سرخ کردن از آن استفاده کرده ايد، دوباره مورد استفاده قرار دهيد، بايد هنگام خريد، در انتخاب نوع روغن دقت کنيد. بدين منظور بايد روغني را انتخاب کنيد که نقطه ي دود بالايي دارد، يعني روغني که قبل از اينکه سطح آن توليد دود کند، بتوان تا درجه بالايي آن را حرارت داد.

 وقتي روغن به نقطه ي دود مي رسد، ترکيب آن شروع به تغيير مي کند و کف هايي روي آن تشکيل مي شود که حاوي آکرولئين است و چشم را مي سوزاند.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 20 بهمن 1389برچسب:روش هاي صحيح سرخ کردن غذا چيست؟ ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 هفت روش درمانی در طب اسلامی

 

 

بررسی هفت شیوه طب جسمانی در علم طب جامع اسلامی

1- تغذیه درمانی:

تغذیه درمانی و نگاه به نوع تغذیه، اساس و اصل تمام مكاتب پزشكی جهان، از جمله مكتب پزشكی جامع اسلامی است. این بحث در طب جامع اسلامی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است كه به بحث «اطعمه و اشربه» معروف است.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 20 بهمن 1389برچسب: هفت روش درمانی در طب اسلامی,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

کلیپ سلامتی




I

 

 

 

http://apitherapy.iranblog.com/

 



در هر شرايطي كه هستيد از تلاش زنبور عسل بهره مند يد و نا خواسته وندانسته هميشه زير پوشش  درماني زنبور عسل قرار داريدميدا نيد چطور ؟  اگر توانستيد به مدارك علمي مستند در اين زمينه دست يابيد ...نشان دهنده كنجكاوي هو شمندانه  شماست  و لي اگر نخواستيد و حوصله مطالعه علمي آنرا نداريد ...شخصا با استدلا لات  قاطع  به شما نشان خواهم داد كه  چگونه  لحظه اي  از حما يت اين حشرت بي نظير دور نيستيد ...نه براي شيريني عسلش كه اين اندك كاري است كه از او نمايان است بلكه هر چه مي خوريد و مي آشاميد و مي پوشيد و يا بر مركبي مي نشينيد و تنفس سالمي مي كنيد وووو در همه ي اينها نقش و حضور زنبور عسل برجسته است.



همه ی موجودات  ((چه حیوانی چه گیاهی)) از ابتدا ی خلقت تا به اخر مدیون حضور زنبور عسل  می باشند و اگر محیط زیست  ما پایدار ی دارد بخش اعظم آن مدیون همین حشره است ...پس خواسته و نا خواسته سلامتی ما در این زنجیره حیات (( اکولوژی)) به تلاش و زندگی زنبور عسل همیشه پیوند داشته است البته نه بخاطر عسل ووو بلکه اصلی ترین وظیفه زنبور عسل (( گرده افشانی )) است که اگر بوسیله این حشره انجام نمی شد از این همه زیبا ئی خبری نبود و اصلا موجودی روی کره زمین نمی زیست (( نمی توانست)) ...یعنی همین گیاهی که بعنوان دارو مصرف می کنید گلهای زیبا ئی که چشمان شما را مسحور کرده است  درختان  بر افراشته  جنگلها و غذا های متنوع سر سفر شما ...لبا سهای رنگا رنگ  حتی همین نفت و گاز و همه ی مواد شیمیائی از تلاش این حشره حاصل شده (( چطور ؟))(( با ید به مقا لات علمی رجوع فر مائید ))...پس بیندیش و بیشتر به زندگی این حشره از راه علمی توجه کنید که تک تک سلو لهای ما و همه ی موجودات مدیون او هستندو دربتن زنتیک آنها ثبت شده است . این پارامتر رادر چهره زنبور عسل دانشمندان به وضوح یافته و موجب شگفتی  است .
((چهل سال تجربه +  میلیون ها سال پشتوانه))
میدانید که زنبور عسل قبل از آفرینش انسان بر روی کره زمین می زیسته است ...ومی دانید حیات موجودات این کره خاکی تا چه میزان به حضور این حشره وابسته است ...که اگر نباشد چه می شود !..لطفا در این زمینه مطالعه کنید. سلامتی هر جا معه به اندیشه علمی و مطالعه دقیق بستگی دارد. 
زنبور درمانی با اصو ل تجربه شده چهل ساله بی نظیر ترین روش درمان در قالب ((منگو))با این روش درمانی شما فقط درمان نمی شوید بلکه فردی تازه متولد شده در قالبی نوجهان را خواهید یافت ...با این روش شما به مسیری گام می گذارید که شاه کلید حیات را یافته و با تعالیم خاص لباس مندرس عقاید نا موزون را دور انداخته و به سرای حقیقی زندگی راه می یابید و همان می شوید که خرد انسانی می طلبد..اما باید کا ملا همگام شوید ...و هر گز از مسیر صبر و صداقت و شکیبائی خارج نشوید به همین دلیل است که سفارش می کنم اول مطالعه کنید سپس انتخاب کنید ..این روش هرگز مانند ندارد ولی شتابزده و از روی کم حوصله گی وارد نشوید هر چقدر می توانید بررسی و مطالعه کنید.
تا از درون یقین پیدا نکردید به این سمت روی نیاورید که بسیار صدمه خواهید دید


سپس انتخاب



Who Says Earth Is Big ? Look At This!


 

 

 





ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 18 بهمن 1389برچسب:کلیپ سلامتی ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

حفظ سلامتی واجب ترین عباد ت

ظهور علائم بیماری بزرگترین حکمت

دفع بیماری  بهره گیری از بهترین نعمت

بهبودی  بی نظیرترین دولت

PHخون خود را همیشه قلیا ئی ( 2/7 الی 5/7 )  نگهدارید
PH خون  که قلیا ئی باشد اکسیژ ن رسانی کاملتر انجام می شود
جوانی و شادابی شما مشهود تر است
رغبت انجام کارهای مثبت در شما بیشتر می شود
لبخند بر لب های شما همیشه غنچه می زند
ووووووووو همیشه سا لم خواهید بود.
با توجه به نوسان PH ادرار( 5/4 تا 8) مطلوبترین
آن که بستگی به تغذیه شما دارد  5/5  است
تغذیه درست + آرامش حقیقی+ورزش حساب شده+تنفس شاداب= PH  استاندارد = سلامتی جسم و روح
ولی متا سفانه د رزندگی امروز جهان چنین است
تغدیه نادرست+آرامش نامتعادل+ورزش نا موزون+ تنفس آلوده= PH متغیر و غیر استاندارد
= به ظاهر سالم ..بیمار و رنجور ...در اندوه وغم ...مضطرب و پریشان...رفتار های بی ثمر..روح افسرده
ولی ظاهرا  خندان




ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 18 بهمن 1389برچسب:حفظ سلامتی واجب ترین عباد ت,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

گناه کبیره و صغیره چیست؟

در پاسخ توجه به چند نكته اساسي ضروري به نظر مي رسد:
1ـ گناه به معني خلاف است و در اسلام هر كاري كه بر خلاف فرمان خدا باشد، گناه است، مخالفت امر خدا، هر اندازه كوچك باشد، چون در پيشگاه عظمت الهي واقع مي شود، بزرگ است. صغير شمردن شدن آن ها نسبت به گناهان ديگري است كه كبيره دانسته شده اند.
از اين منظر كه گناه نافرماني حق تعالي است، نمي توان هيچ گناهي را كوچك شمرد، چه اين كه كه كوچك شمردن گناه، از گناهان كبيره است (كه در صورت عدم توبه) بخشيده نمي شود.
از پيامبر اكرم(ص) روايت شده كه به كوچكي گناه منگريد، بلكه به بزرگي كسي بنگريد كه نسبت به او گستاخي كرده ايد.
2ـ علماي اسلام با استفاده از آيات و روايات، گناهان را در مقايسة با خود آن ها و آثار و نتايج آن، به دو دستع صغيره و كبيره تقسيم كرده اند.
اين كه ملاك و معيار در شناخت گناه صغيره از كبيره چيست، ميان علما اختلاف نظر وجود دارد. امور زير را به عنوان ملاك گناه كبيره ذكر كرده اند:
الف) هر گناهي كه در قرآن بر آن وعدة عذاب داده شده است.
ب) هر گناهي كه در اسلام براي آن حدّ تعيين شده است، مثل شرابخواري، زنا و....
پ) هر گناهي كه بيانگر بي اعتنايي و بي حرمتي به دين و مقدّسات ديني است.
ت) هر گناهي كه از طرف شرع مقدّس، با شدت و تهديد از آن نهي شده باشد.
ث) هر گناهي كه در قرآن يا سنّت پيامبر اكرم و ائمه اطهار(ع) به كبيره بودن آن تصريح شده است.
3ـ در روايات، شمار گناهان كبيره متفاوت ذكر شده است. در بعضي روايات هفت گناه و در برخي نوزده گناه. همين طور علماي اسلام آن را هفت و برخي ده و برخي بيست و بعضي سي و چهار و بعضي چهل و برخي بيشتر ذكر كرده اند. از مجموعة روايات و كلمات بزرگان دين مي توان فهميد آن چه ذكر شده، به عنوان نمونه ها و مصاديقي از گناهان كبيره است.
جهت آگاهي بيشتر به كتاب گناه شناسي اثر استاد محسن قرائتي كه توسط آقاي محمد محمدي اشتهاردي تنظيم و نگارش يافته، يا كتاب كيفر گناه و آثار و عواقب خطرناك آن تأليف سيد هاشم رسول محلاتي و كتاب گناهان كبيره آيت الله دستغيب مراجعه شود.
امام خميني گناهان زير را به عنوان گناهان كبيره مطرح كرده است:
1ـ نوميدي از رحمت خدا 2ـ ايمني از مكر الهي 3ـ دروغ بستن به خدا و پيامبر 4ـ قتل 5ـ عاق پدر و مادر 6ـ خوردن مال يتيم7ـ نسبت زنا دادن 8ـ فرار از جنگ و جهاد 9ـ قطع رحم 10ـ سحر و جادو 11ـ زنا 12ـ لواط 3ـ سرقت 14ـ قسم دروغ 15ـ كتمان شهادت 16ـ شهادت به ناحق دادن 17ـ عهد شكستن 18ـ بيش از ثلث وصيت كردن 19ـ شراب نوشيدن 20ـ ربا خوردن 21ـ براي كار حرام مزد گرفتن 21ـ قمار بازي 22ـ خوردن گوشت مردار و خوك و خون و ميته 24ـ در وزن خيانت كردن 25ـ هجرت به جايي كه انجام وظيفه ديني ممكن نيست 26ـ كمك به ظالم 27ـ اعتماد به ظالم 28ـ حبس حقوق مردم 29ـ دروغ 30ـ تكبّر 31ـ اسراف 32ـ خيانت به امانت 33ـ غيبت 34ـ سخن چيني 35ـ سرگرمي به لهو و لعب 36ـ سبك شمردن حج 37ـ ترك نماز 38ـ ندادن زكات 39ـ اصرار بر گناهان بزرگ.




تاریخ: چهار شنبه 6 بهمن 1389برچسب:گناه کبیره و صغیره چیست؟,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
مجموعه ی کتاب های اسلامی پايگاه لبیک
اين كتاب ها به صورت فايلهای پی-دی-اف می باشند و تمام آنها از طريق پايگاه لبیک حج وابسته به امور حج و زيارت سازمان صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران (labbaik.ir) دانلود گرديده است .

. كتاب های جديد با مشخص گرديده‏اند .

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 4 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

چند عامل زود پیر شدن
در مقاله حاضر به چند عامل اصلی پیری زودهنگام اشاره می‌شود:

 



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 1 بهمن 1389برچسب:مقالات خواندنی ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

غذاهای چربی سوز


همه ما می‌دانیم، اگر بیش از حد لازم کالری دریافت کنیم، چاق می‌شویم. اما برای کاستن از میزان بالای چربی بدن خوراکی‌هایی وجود دارند که در مقاله حاضر به برخی از آنها اشاره می‌کنیم. در اینجا 7 ماده غذایی از بین برنده چربی را به شما معرفی می‌کنیم.


سیب


یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید:"‌خوردن یک سیب در روز، دکتر را از شما دور می‌کند". در اینجا می‌توان گفت خوردن سیب نه تنها دکتر، بلکه چربی‌های اضافی بدن و اضافه وزن را نیز از شما دور می‌کند. سیب سرشار از پکتین است که همان فیبر خوراکی است و از بین برنده چربی می‌باشد. طبق تحقیقات محققان برزیلی، ‌اگر سیب را قبل از غذا بخورید تاثیر آن در از بین بردن چربی و کاهش وزن 33 درصد بیشتر خواهد بود.



سیر

این ماده غذایی با داشتن ترکیب فعال آلیسین، دارای خواص آنتی‌باکتریال است و سطح کلسترول و چربی‌های غیر سالم را کاهش می‌دهد و چربی سوز قوی محسوب می‌شود.



گوجه فرنگی

سعی کنید این ماده غذایی مفید را در برنامه غذایی خود بگنجانید. خوردن گوجه فرنگی نه تنها باعث سوزاندن چربی‌های اضافی بدن می‌شود بلکه ضد سرطان بوده و به کاهش فشار خون بالا نیز کمک ‌می‌کند.[توصیه‌های جدید برای درمان فشارخون بالا ]



هویج

استفاده از هویج قبل از هر وعده غذایی، کمک خوبی برای کاهش وزن و از بین بردن چربی‌های اضافی بدن خواهد بود.



پرتقال

پرتقال‌ها دارای ویتامین ث فراوان هستند و حاوی خواص چربی سوز می‌باشند.



انبه


انبه‌‌ها مملو از فیبر هستند و و مقدار کالری آن‌ها بسیار کم است.



اسفناج

اسفناج سرشار از آهن است و سطح کلسترول خون را پایین می‌آورد و ضد سرطان است.
 




تاریخ: جمعه 1 بهمن 1389برچسب:مقالات گوناگون ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

تغذيه، سلامتي و تناسب اندام  


۳۰ راه‌حل برای کم کردن تدریجی وزن
 در 50 هفته!

با این روش‌ها هفته‌ای ۵۰۰ گرم از وزن خود کم کنید. راه‌های گام‌ به گام خلاص شدن از وزن اضافی:
 

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 30 دی 1389برچسب:تغذيه, سلامتي و تناسب اندام,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
نگارش در تاريخ پنجشنبه ۳٠ دی ۱۳۸٩ توسط هنرمعماری

 




تاریخ: پنج شنبه 30 دی 1389برچسب:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
نگارش در تاريخ پنجشنبه ۳٠ دی ۱۳۸٩ توسط هنرمعماری

 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 30 دی 1389برچسب:لینکهای معماری درون گلچین روز,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی