معماری درون صنایع دستی
هیچ دانی نازنینم می توانی / راحت اسرار سعادت را بدانی رمز خوشبختی انسان نسیت جز این / مهربانی ، مهربانی ، مهربانی . . .


گیاهان انرژی زا, جنسینگ سیبری, ژینکو, چای سبز

 

 

گیاهان انرژی زا، علاوه بر ایجاد انرژی، سلامت و تعادل سیستم دفاعی بدن را نیز بهبود می بخشد.
جنسینگ سیبری: به نقل از سایت «MSN»، این گیاه بین ورزشکاران شهرت زیادی دارد. این گیاه بنیه بدن را افزایش می دهد، خستگی مفرط را کاهش می دهد و تأثیر استرس را به حداقل می رساند. این گیاه که به صورت دم کرده، کپسول یا قرص مصرف می شود برای بیماران مبتلا به لوپوس، آرتریت روماتوئید و فشار خون بالا توصیه نمی شود.
ژینکو: این گیاه با افزایش تولید آدنوزین تری فسفات (نوکلئوئید حامل انرژی) (ATP) در بدن، میزان انرژی سلولی را افزایش می دهد. ATP به مغز کمک می کند گلوکز را متابولیزه کند و در نتیجه عملکرد حافظه و ذهن را بهبود بخشد.
چای سبز: این نوشیدنی عملکرد تحریک کننده دارد. در نتیجه در طول روز انرژی بدن را افزایش می دهد. چای سبز حاوی ماده آنتی اکسیدان، ضد سرطان و آنتی بیوتیک است.
جنسینگ هندی (اشواگاندا): این گیاه در طب هندو برای تسکین خستگی مفرط استفاده می شود و مقاومت بدن به استرس را افزایش می دهد و در نتیجه میزان انرژی بدن بهبود می یابد. در صورت مصرف داروی ضد اضطراب و صرع از مصرف این گیاه پرهیز شود.
گون (استرا گالوس): متابولیزم بدن را افزایش می دهد و درمان عالی برای رفع خستگی مفرط است. اگرچه مصرف آن ضرر ندارد اما در صورت بالا بودن تب یا داشتن عفونت از مصرف آن پرهیز کنید.
در صورت مصرف رقیق کننده خون یا بتابلوکر از این گیاه استفاده نشود.
گزنه: دم کرده این گیاه نسبت به یک فنجان قهوه انرژی بیشتری دارد. این گیاه سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است.
ریش (Reishi): نوعی قارچ نادر در چین که لقب «اکسیر زندگی» دارد و برای افزایش انرژی، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش استرس استفاده می شود





ارسال توسط عشق خدائی لرستانی


پیشگیری از پوکی استخوان با زردچوبه
 
 
 
 
یک بررسی جدید نشان می ‌دهد که زردچوبه و مکمل‌های غذایی آن ممکن است به پیشگیری و درمان برخی بیماری‌های استخوانی مثل آرتریت روماتوئید و پوکی استخوان کمک کند...

 

ریشه زردچوبه در طب سنتی آسیا برای قرن‌ها به عنوان درمانی برای التهاب مفاصل یا آرتریت کاربرد داشته است. داروهای ضد التهابی نوین که برای درمان آرتریت به کار می‌ روند، عوارض جانبی بسیاری دارند، بنابراین پزشکان و پژوهشگران به دنبال شیوه‌های درمانی جایگزین برای این بیماری بوده‌اند.
دکتر ژانت ال فانک از کالج پزشکی دانشگاه آریزونا یکی از پژوهشگران در تحقیق فوق در این باره گفت:" هدف ما از بررسی داروهای گیاهی خاص این است که بین خواص مفید گیاهان دارویی سنتی و اثرات زیان بار آنها افتراق دهیم. به این ترتیب امیدواریم نه تنها شیوه‌‌های طب سنتی را درک کنیم و به آزمون بگذاریم، بلکه استفاده آنها را نیز پیشرفت دهیم و اصلاح کنیم."
دکتر فانک با دکتر باربارا ان. تیمرمن، رئیس مرکز پژوهش طب گیاهی آریزونا برای بررسی بهتر اثرات مواد شبه کورکومینی در زردچوبه عصاره‌هایی با میزان استاندارد تهیه کردند. سپس تأثیربخشی آنها را بر روی موش‌های آزمایشگاهی مبتلا به آرتریت روماتوئید آزمایش کردند. نتیجه آن بود که این مواد واقعاً علائم التهاب مفصل را کاهش می ‌دهند.
دکتر فانک معتقد است که نتایج مشابهی در انسان‌ها نیز مورد انتظار است، اما باید با آزمون‌های بالینی ثابت شود.
فانک گفت اگر معلوم شود که چنین اثری در انسان‌ها نیز رخ می ‌دهد، احتمالا روزی 5/1گرم مواد شبه ‌کورکومینی باید مصرف شود، که حدود 10 برابر میزان مصرف روزانه زردچوبه یک فرد متوسط هندی است. بنابراین تنها راه برای تأمین این مقدار مواد شبه ‌کورکومینی، از راه مکمل‌های غذایی است.
به گفته فانک احتمالاً سایر مواد موجود در زردچویه به جز کورکومین هم دارای خواص ضد التهابی هستند و این مواد همراه هم با کورکومین التهاب را مهار می‌ کنند.

 




زردچوبه سلول‌ سرطاني را مي‌کشد

دانشمندان نشان داده اند که ماده‌اي شيميايي در ادويه «زردچوبه» وجود دارد که مي تواند سلول هاي سرطاني را نابود کند.
به گزارش ايسنا، از ديرباز تصور مي شد که اين ماده موسوم به «کرکامين» خواص شفابخش دارد و هم اکنون آزمايش هايي به روي آن به عنوان دارويي براي معالجه آرتروز و حتي فراموشي درحال انجام است.
آزمايش هاي تازه توسط تيمي در مرکز تحقيقات سرطان کورک نشان مي دهد که اين ماده مي تواند سلول هاي سرطان مري را در آزمايشگاه نابود کند.
متخصصان سرطان گفتند که اين يافته ها که در «ژورنال سرطان بريتانيا» تشريح شده است مي تواند در يافتن معالجات تازه به پزشکان کمک کند.
دکتر شارون مکنا و تيم تحت سرپرستي او دريافتند که کرکامين ظرف 48 ساعت پس از ورود به بدن شروع به کشتن سلول هاي سرطاني مي کند.کرکامين باعث ارسال علائم مرگبار سلولي شد و سلول ها شروع به هضم خود کردند.
دکتر مکنا گفت: دانشمندان از مدت ها قبل مي دانستند که ترکيب هاي طبيعي به طور بالقوه توان معالجه سلول‌هاي معيوبي که سرطاني شده اند را دارند و بو برده بوديم که کرکامين ممکن است خاصيت درماني داشته باشد.
دکتر لسلي واکر، مدير اطلاعات سرطان در موسسه تحقيقات سرطان بريتانيا گفت: اين يک تحقيق جالب است که اين امکان را ايجاد مي کند که شايد بتوان مواد شيميايي طبيعي موجود در زردچوبه را به دارويي جديد براي معالجه سرطان مري تبديل کرد.
او افزود: ميزان ابتلا به سرطان مري از دهه 70 تاکنون بيش از 50 درصد بالا رفته است و تصور مي شود که اين وضع به افزايش ميزان چاقي، مصرف الکل و بيماري ترش کردن مربوط باشد، بنابراين يافتن راه هايي براي جلوگيري از اين بيماري نيز مهم است.
هر سال ابتلاي حدود 7800 نفر در بريتانيا به سرطان مري تشخيص داده مي شود. اين سرطان ششمين عامل مرگ ناشي از سرطان است که حدود پنج درصد قربانيان سرطان در بريتانيا را در بر مي گيرد.

کلیات گیاه شناسی زردچوبه

زردچوبه گیاهی است از خانواده زنجبیل به ارتفاع حدود یک متر و نیم که دارای ساقه متورمی است. گلهای زردچوبه به صورت سنبله و به رنگ سبز مایل به زرد می‌باشد. زردچوبه در هندوستان و چین و نقاط حاره زمین می‌روید. از کنار برگهای غلاف در قاعده ساقه ، شاخه‌های کوچک و استوانه‌ای شکل ضخیمی خارج می‌شود که به صورت مورب در زمین فرو رفته و هر یک ایجاد ریشه می‌کنند و مرتبا پایه‌های جدیدی بوجود می‌آورند.

zardchoobe


قسمت مورد استفاده این گیاه ، ساقه زیرزمینی آن است که پس از خارج کردن از زمین تمیز کرده و ریشه‌های آنرا جدا می‌کنند و در آب جوش قرار می‌دهند و پس از تمیز کردن به مدت چند روز آنرا خشک می‌کنند. زردچوبه رنگ زرد یا خاکستری مایل به قهوه‌ای دارد بوی آن معطر و طعم آن تلخ است.
ترکیبات شیمیایی
زردچوبه دارای اسانسی مرکب از اسیدهای والرینیک ، کاپرلیک و فلاندون می‌باشد و همچنین دارای سابی‌نین ، سینئول ، بورنئول و الکل تورمرول و ماده کورکومین می‌باشد که رنگ زرد زردچوبه به علت همین ماده کورکومین می‌باشد.
خواص داروئی
•گرفتگی و انسداد صدا را باز می‌کند و برای تمیز کردن کبد بکار می‌رود.
•مخلوط یک قاشق غذاخوری زردچوبه و یک قاشق انیسون و سرکه برای درمان یرقان مفید است.
•برای رفع دندان درد آنرا در دهان انداخته و بجوید.
•زردچوبه بهترین داروی ضد تورم است و در اروپا و آمریکا از آن بدین منظور استفاده می‌کنند که می‌توان از سه فنجان دم کرده زردچوبه در روز و یا مقدار 2 کپسول سه بار در روز استفاده کرد.
•برای خشک کردن زخمها و رفع درد آنها می‌توان گرد خشک زردچوبه را روی آنها ریخت.
•زردچوبه بادشکن ، تصفیه کننده خون ، تب‌بر ، محرک و انرژی‌زا می‌باشد.

•زردچوبه برای رساندن دمل نیز مفید است.
•خانم‌هائی که عادت ماهیانه آنها نامنظم است برای تنظیم آن باید از زردچوبه استفاده کنند.
•از زردچوبه برای درمان کمر درد ، پشت درد و سینه درد نیز استفاده می‌شود.
•برای درمان اسهال و اسهال خونی حتما از دم کرده زردچوبه استفاده کنید.
•زردچوبه در قدیم برای درمان رماتیسم و سل بکار می‌رفته است.
•برای درمان التهاب لثه ، زردچوبه را دم کرده و آنرا قرقره کنید.
•زردچوبه از سرطان جلوگیری می‌کند بنابراین حتما سعی کنید که در غذاها از زردچوبه استفاده کنید.
مضرات
با تمام مزایای گفته شده باید اشاره کرد که زیاده‌روی در مصرف زردچوبه برای قلب مضر است ولی اگر آنرا با لیمو ترش استفاده کنید اثرات مضر آنرا خنثی می‌سازد.





تاریخ: دو شنبه 21 فروردين 1391برچسب:پیشگیری از پوکی استخوان با زردچوبه,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

خواص اعجاب انگیز سبزی ها


كي از سالم‌ترين و مهم‌ترين بخش تغذيه سبزي‌ها هستند و مي‌توانند خوراك شما را از يك غذاي عادي به يك غذاي فوق‌العاده تبديل كنند؛ مضاف بر اين‌كه خاصيت فراواني دارند و از زماني كه بشر به ياد دارد، به عنوان دارو نيز مصرف شده‌اند.هر سبك آشپزي سبزي‌هاي مخصوص خود را دارد كه به نوعي امضاي آن سبك است، به‌عنوان مثال در آشپزي‌ مكزيكي و هندي گشنيز يكي از عناصر مهم است. در آشپزي ايتاليايي رزماري، آويشن، جعفري و اورگانو پرمصرف‌ترين بوده و خوشبختانه در آشپزي ايراني هم انواع سبزي‌‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند و به عنوان مخلفات در كنار غذا نيز خودنمايي مي‌كنند. مقدار سبزي‌ در غذا بسته به طعم، عطر و نوع آن دارد؛ سبزي‌هايي مانند برگ‌بو، آويشن، اورگانو و رزماري كه عطر و طعم قوي دارند به مقدار كمتري مصرف مي‌شوند.سبزي‌ها را هميشه در آخرين لحظه و هنگام اضافه كردن به غذا ساطوري كنيد تا طعم و عطر آن از بين نرود. گروهي از سبزي‌ها مانند ريحان، گشنيز، شويد، اورگانو و ترخون براي افرادي كه از مصرف نمك منع شده‌اند طعم‌دهنده مناسبي در غذاست. ممكن است بعضي از سبزي‌ها به صورت تازه در بازار موجود نباشد اما تمامي آن‌ها را مي‌توانيد به راحتي در گلدان و پشت پنجره آشپزخانه پرورش دهيد.

اگر از سبزي خشك استفاده مي‌كنيد، مقدار آن را به يك‌سوم سبزي تازه تقليل دهيد زيرا سبزي خشك عطر قوي‌تري دارد.
 




ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 19 فروردين 1391برچسب:خواص اعجاب انگیز سبزی ها ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

خواص انواع گياهان داروئی، عصاره و عرقيات

هر بيماری قرار نيست با داروهای شيميايی درمان شود. انسان در طبيعت بوجود آمده و طبيعت نيز درمان بيماري‌های انسان را به عهده دارد. با كمی دقت مي‌توان دريافت كه درمان تمام بيماري‌های انسان در گياهان موجود در طبيعت وجود دارد.

اميدواريم كه با استفاده از اين داروها زندگی با نشاط و طولانی را تجربه كنيد....
 

گیاهان دارویی و خواص آنها:

 

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

آسان بودن نماز برای خاشعان


برای پیشرفت و پیروزی بر مشکلات دو پایه اساسی لازم است، که یکی در درون وجود می‌بایست باشد و آن ورزیدگی خاصّ انسان است،‌و دیگری تکیه‌گاه نیرومندی که هر آن از آن مدد گرفته شود و خیلی روشن است که هنگام بروز سختی‌ها انسان احتیاج به نیروی بیشتری دارد و باید با اتکاء به نیروی بزرگتر و مبدء لایزالی خود را تقویت کند تا به کمک او قادر به حل مشکلات باشد.

"و استعینوا بالصّبر و الصّلوة و انّها لکبیرة الاّ علی الخاشعین : در زندگی از صبر و نماز کمک گیرید هر چند نماز کار مشکلی است مگر برای فروتن‌ها." «بقره ،45»

استعانت از دو نیرو صبر و نماز



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:آسان بودن نماز برای خاشعان,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

درمان با غذاها

 

سرتان درد مي کند؟

ماهي بخورید.
ماهي زياد مصرف کنيد. روغن ماهي به پيش گيري از سردرد کمك مي کند.
زنجبيل هم با کاهش التهاب و درد عملكرد مشابهي دارد.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 4 ارديبهشت 1390برچسب:درمان با غذاها,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

کلیپ سلامتی




I

 

 

 

http://apitherapy.iranblog.com/

 



در هر شرايطي كه هستيد از تلاش زنبور عسل بهره مند يد و نا خواسته وندانسته هميشه زير پوشش  درماني زنبور عسل قرار داريدميدا نيد چطور ؟  اگر توانستيد به مدارك علمي مستند در اين زمينه دست يابيد ...نشان دهنده كنجكاوي هو شمندانه  شماست  و لي اگر نخواستيد و حوصله مطالعه علمي آنرا نداريد ...شخصا با استدلا لات  قاطع  به شما نشان خواهم داد كه  چگونه  لحظه اي  از حما يت اين حشرت بي نظير دور نيستيد ...نه براي شيريني عسلش كه اين اندك كاري است كه از او نمايان است بلكه هر چه مي خوريد و مي آشاميد و مي پوشيد و يا بر مركبي مي نشينيد و تنفس سالمي مي كنيد وووو در همه ي اينها نقش و حضور زنبور عسل برجسته است.



همه ی موجودات  ((چه حیوانی چه گیاهی)) از ابتدا ی خلقت تا به اخر مدیون حضور زنبور عسل  می باشند و اگر محیط زیست  ما پایدار ی دارد بخش اعظم آن مدیون همین حشره است ...پس خواسته و نا خواسته سلامتی ما در این زنجیره حیات (( اکولوژی)) به تلاش و زندگی زنبور عسل همیشه پیوند داشته است البته نه بخاطر عسل ووو بلکه اصلی ترین وظیفه زنبور عسل (( گرده افشانی )) است که اگر بوسیله این حشره انجام نمی شد از این همه زیبا ئی خبری نبود و اصلا موجودی روی کره زمین نمی زیست (( نمی توانست)) ...یعنی همین گیاهی که بعنوان دارو مصرف می کنید گلهای زیبا ئی که چشمان شما را مسحور کرده است  درختان  بر افراشته  جنگلها و غذا های متنوع سر سفر شما ...لبا سهای رنگا رنگ  حتی همین نفت و گاز و همه ی مواد شیمیائی از تلاش این حشره حاصل شده (( چطور ؟))(( با ید به مقا لات علمی رجوع فر مائید ))...پس بیندیش و بیشتر به زندگی این حشره از راه علمی توجه کنید که تک تک سلو لهای ما و همه ی موجودات مدیون او هستندو دربتن زنتیک آنها ثبت شده است . این پارامتر رادر چهره زنبور عسل دانشمندان به وضوح یافته و موجب شگفتی  است .
((چهل سال تجربه +  میلیون ها سال پشتوانه))
میدانید که زنبور عسل قبل از آفرینش انسان بر روی کره زمین می زیسته است ...ومی دانید حیات موجودات این کره خاکی تا چه میزان به حضور این حشره وابسته است ...که اگر نباشد چه می شود !..لطفا در این زمینه مطالعه کنید. سلامتی هر جا معه به اندیشه علمی و مطالعه دقیق بستگی دارد. 
زنبور درمانی با اصو ل تجربه شده چهل ساله بی نظیر ترین روش درمان در قالب ((منگو))با این روش درمانی شما فقط درمان نمی شوید بلکه فردی تازه متولد شده در قالبی نوجهان را خواهید یافت ...با این روش شما به مسیری گام می گذارید که شاه کلید حیات را یافته و با تعالیم خاص لباس مندرس عقاید نا موزون را دور انداخته و به سرای حقیقی زندگی راه می یابید و همان می شوید که خرد انسانی می طلبد..اما باید کا ملا همگام شوید ...و هر گز از مسیر صبر و صداقت و شکیبائی خارج نشوید به همین دلیل است که سفارش می کنم اول مطالعه کنید سپس انتخاب کنید ..این روش هرگز مانند ندارد ولی شتابزده و از روی کم حوصله گی وارد نشوید هر چقدر می توانید بررسی و مطالعه کنید.
تا از درون یقین پیدا نکردید به این سمت روی نیاورید که بسیار صدمه خواهید دید


سپس انتخاب



Who Says Earth Is Big ? Look At This!


 

 

 





ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 18 بهمن 1389برچسب:کلیپ سلامتی ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

حفظ سلامتی واجب ترین عباد ت

ظهور علائم بیماری بزرگترین حکمت

دفع بیماری  بهره گیری از بهترین نعمت

بهبودی  بی نظیرترین دولت

PHخون خود را همیشه قلیا ئی ( 2/7 الی 5/7 )  نگهدارید
PH خون  که قلیا ئی باشد اکسیژ ن رسانی کاملتر انجام می شود
جوانی و شادابی شما مشهود تر است
رغبت انجام کارهای مثبت در شما بیشتر می شود
لبخند بر لب های شما همیشه غنچه می زند
ووووووووو همیشه سا لم خواهید بود.
با توجه به نوسان PH ادرار( 5/4 تا 8) مطلوبترین
آن که بستگی به تغذیه شما دارد  5/5  است
تغذیه درست + آرامش حقیقی+ورزش حساب شده+تنفس شاداب= PH  استاندارد = سلامتی جسم و روح
ولی متا سفانه د رزندگی امروز جهان چنین است
تغدیه نادرست+آرامش نامتعادل+ورزش نا موزون+ تنفس آلوده= PH متغیر و غیر استاندارد
= به ظاهر سالم ..بیمار و رنجور ...در اندوه وغم ...مضطرب و پریشان...رفتار های بی ثمر..روح افسرده
ولی ظاهرا  خندان




ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 18 بهمن 1389برچسب:حفظ سلامتی واجب ترین عباد ت,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

چند عامل زود پیر شدن
در مقاله حاضر به چند عامل اصلی پیری زودهنگام اشاره می‌شود:

 



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 1 بهمن 1389برچسب:مقالات خواندنی ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

غذاهای چربی سوز


همه ما می‌دانیم، اگر بیش از حد لازم کالری دریافت کنیم، چاق می‌شویم. اما برای کاستن از میزان بالای چربی بدن خوراکی‌هایی وجود دارند که در مقاله حاضر به برخی از آنها اشاره می‌کنیم. در اینجا 7 ماده غذایی از بین برنده چربی را به شما معرفی می‌کنیم.


سیب


یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید:"‌خوردن یک سیب در روز، دکتر را از شما دور می‌کند". در اینجا می‌توان گفت خوردن سیب نه تنها دکتر، بلکه چربی‌های اضافی بدن و اضافه وزن را نیز از شما دور می‌کند. سیب سرشار از پکتین است که همان فیبر خوراکی است و از بین برنده چربی می‌باشد. طبق تحقیقات محققان برزیلی، ‌اگر سیب را قبل از غذا بخورید تاثیر آن در از بین بردن چربی و کاهش وزن 33 درصد بیشتر خواهد بود.



سیر

این ماده غذایی با داشتن ترکیب فعال آلیسین، دارای خواص آنتی‌باکتریال است و سطح کلسترول و چربی‌های غیر سالم را کاهش می‌دهد و چربی سوز قوی محسوب می‌شود.



گوجه فرنگی

سعی کنید این ماده غذایی مفید را در برنامه غذایی خود بگنجانید. خوردن گوجه فرنگی نه تنها باعث سوزاندن چربی‌های اضافی بدن می‌شود بلکه ضد سرطان بوده و به کاهش فشار خون بالا نیز کمک ‌می‌کند.[توصیه‌های جدید برای درمان فشارخون بالا ]



هویج

استفاده از هویج قبل از هر وعده غذایی، کمک خوبی برای کاهش وزن و از بین بردن چربی‌های اضافی بدن خواهد بود.



پرتقال

پرتقال‌ها دارای ویتامین ث فراوان هستند و حاوی خواص چربی سوز می‌باشند.



انبه


انبه‌‌ها مملو از فیبر هستند و و مقدار کالری آن‌ها بسیار کم است.



اسفناج

اسفناج سرشار از آهن است و سطح کلسترول خون را پایین می‌آورد و ضد سرطان است.
 




تاریخ: جمعه 1 بهمن 1389برچسب:مقالات گوناگون ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
نگارش در تاريخ پنجشنبه ۳٠ دی ۱۳۸٩ توسط هنرمعماری

 




تاریخ: پنج شنبه 30 دی 1389برچسب:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 تحقیق درباره گیاه آلوئه ورا – عکس گیاه آلوئه ورا

 

آلوورا نام گیاهی است از راسته مارچوبه ای ها (Asparagales)، تیره سریشیان (Asphodelaceae) این گیاه بومی آفریقای شمالی است. صبر زرد بی ساقه است البته برخی از آنها دارای ساقه ای بسیار کوتاه هستند…


این گیاه ۸۰ تا ۱۰۰ سانتی متر رشد می کند و از طریق پاجوش تکثیر می شود.برگهای آن نیزه ای کلفت و گوشتی بالبه های دانه دار است و رنگ آن سبز خاکستری می باشد. گلهای آن بر روی سنبله ای می روید که گاه تا ۹۰ سانتی متر درازا دارد.

هر کدام از گلهای آن آویخته است و دارای لوله ای ۳-۲ سانتی متری می باشد. صبر زرد را از دیرباز در مناطق خشک- گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان، هم به عنوان گیاه زینتی و هم گیاه درمانی کشت می کنند.

مصارف عمومی آلوورا غالبا در تهیه کرمهای موضعی است و در حفظ رطوبت پوست در پوستهای خشک کمک کننده است. بعلاوه ترکیبات آن در بهبود آثار سوختگی، اثرات ضد التهابی و کاهش اسکار ناشی از زخمها مفید است.
گیاه آلوورا گیاهی است که محدودیتهای آبی و خاکی و شرایط سخت اقلیمی را به راحتی تحمل می کند.

آلوورا به صورت ژل، پودر، کپسول، عصاره و برگ تازه مورد استفاده قرار می گیرد و در صنایع آرایشی، نوشابه سازی و دهها موارد دیگر استفاده گردیده و در بازار جهانی جایگاه مناسبی دارد.
قدرت جذب آلوورا ۴ برابر سریعتر از آب می باشد.
این معجزه گر خواص ضد لک ، ضد جوش ، آگنه ، چروک ، گوشت اضافه و آفتاب سوختگی و ضد عفونی کننده دارد.
گیاه دارویی آلوورا در کاهش ریزش مو موثر است.این گیاه در درمان التهاب های پوستی ناشی از تابش اشعه ایکس مفید است .
پماد گرفته شده از آلوورا خاصیت ضد ویروسی دارد و در درمان و ترمیم سوختگی های پوستی درجه دو و سه کاربرد دارد.
این گیاه در قرن ۱۶ از اسپانیا به آسیا آورده شد و امروزه از این‌گیاه در لوسیون ها, مواد آرایشی و شامپوها استفاده می شود.قدمت استفاده از گیاه دارویی آلوورا در طب به ۱۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح باز می رسد .
جالینوس معتقد است از آنجا که آلوورا خون را از ناحیه سر به طرف پا می راند لذا از سکته های مغزی جلو گیری کرده واز تیرگی چشم می کاهد .
جالب انجاست که از دیر باز تمدن های بزرگ جهان اعم از یونانی ، رومی ، چینی ونیز اقوام افریقائی ، مایایی وسرخپوستان امریکائی آلوورا را گرامی داشتند مسلمانان هنوز هم در بسیاری از نقاط جهان در بازگشت از سفر حج ، برگهای آلوورا را بر سر در خانه هایشان می آویزند .

ویژگی های آلوورا

نام آلوورا در لغت به معنای ماده تلخ درخشان می باشد که از کلمه عربی آلوئه بر گرفته می باشد آلوورا در ایران به نام صبر زررد مشهور است آلوورا چنان خواص چشمگیر ومتعددی دارد که نامها والقاب زیادی از قبیل : گیاه درمانگر، گیاه سوختگی ، دکتر گلدنی ، گرز بهشتی را به خود تخصیص داده است .
آلوورا از خانواده زنبق می باشد این گیاه با ظاهری شبیه کاکتوس ، گیاهی دائمی ، گوشتی وآبدار است که با برگهای پهن تیغ دار حداکثر دو متر ارتفاع دارد با جدا سازی تیغ هایی که در لبه برگها قراردارند مایع غلیظ وژله مانندی ترشح می شود که تمام خواص گیاه در آن نهفته است .
ژل آلوورا شامل بیش از ۷۵ ماده مقوی از لحاظ غذایی ، ۲۰۰ ترکیب فعال شامل ۲۰ ماده معدنی ، ۱۸ آمینو اسید و۱۲ ویتامین می باشد .

به ۱۰ دلیل عمده باید نوشیدنی آلوورا را نوشید :

۱ – آمینو اسیدها ، اجزا وقالب های ساختار بدن ما می باشند . هشت امنیو اسید ضروری وجوددارد که در بدن ما ساخته نمی شود که در اجزا گیاه الورا کشف شده است . نوشیدن مداوم ومنظم آلوورا به شما اجازه می دهد بواسطه تامین طبیعی امینو اسیدهای ضروری بدن ، سلامتی بدن خودرا حفظ نمائید .
تجزیه ترکیبات آلوورا نشان می دهد که در بین گیاهان شناخته شده توسط بشر ، آلوورا تنها گیاهی است که امینو اسیدهای مشابه وضروری بدن را می سازد .
۲ – آلوورا بدون هیچگونه عارضه ای از عصبانیت والتهاب جلو گیری می نماید ، همچنین سبب تحرک ماهیچه ها وصحت کارکرد مفاصل می شود .

۳ – ویتامین های موجود در آلوورا A ، B1 ،B2 ، B6 ،B12 ،C ، E و فولیک اسید ونیاسین می باشد . بدن انسان نمی تواند بعضی از این ویتامین ها را ذخیره نماید. ، بنا براین بهترین راه تامین ویتامین های فوق نوشیدن میزان مناسبی از آلوورا ی یام یام می باشد .
۴ – مواد معدنی که در آلوورا یافت می شود شامل کلسیم ، سدیم ، آهن ، پتاسیم ، کروم ، منگنز ، مس و روی می باشد . یک راه طبیعی وسالم برای تامین نیازهای بدن می باشد .
۵ – هر ۲۱ الی ۲۸ روز پوست جدید جایگزین پوست قدیمی می شود نوشیدنی آلوورای یام یام می تواند منبعی غنی از مواد سازنده را به شما ارائه کند که همواره پوستی سالم وشاداب داشته باشید وبا اثرات پیری پوست مقابله کنید .
۶ – استفاده مداوم نوشیدنی آلوورای یام یام سبب کمک به بهبود تنظیم دستگاه گوارش می شود. بااستفاده مداوم نوشیدنی آلوورا احساس تندرستی وسلامتی به شما دست می دهد وسطح انرژی بدن افزایش می یابد وبه شما کمک می کند تا وزن بدن مناسب ومتعادل گردد .
۷ – آلوورا بطور طبیعی مقاومت بدن را افزایش می دهد . نظر به اینکه سیستم ایمنی بدن همانند ساعت کارمی کند تا از بدن محافظت نماید از این رو نوشیدن مداوم آلوورای یام یام سبب می گردد بطور طبیعی مصونیت ومقاومت بدن بطور چشمیگر افزایش یابد .
۸ – آلوورا دارای قابلیت طبیعی دفع سموم می باشد ، نوشیدن مداوم آلوورای یام یام می تواند حرکت موجی روده را بهبود بخشیده وجذب پروتئین را افزایش دهد وهمزمان میزان باکتریهایی را که سبب تخمیر می شوند کاهش دهد . آلوورا همچنین سبب کاهش سوزش قلب ، معده دیگر ناراحتی های گواراشی می شود .
۹ – آلوورا الیتام بخش سوختگی ها ، بریدگیها ، پارگیها ، خراشها وسوزش خفیف پوست می باشد .
۱۰ – نوشیدنی آلوورای یام یام متضمن سلامتی دهان ولثه می باشد .
فقط فکر کنید با استفاده فقط ۶۰ الی ۱۲۰ گرم نوشیدنی آلوورا در روز می توانید تغییرات را در خود مشاهده کنید .

فواید گیاه آلوورا (صبر زرد ) بر پوست :

۱- مفید برای پوستهای خشک
۲- کمک در بهبود سوختگی، گزش حشرات، تاولها و واکنشهای حساسیتی
۳- کمک به حفظ سلامت پوست
۴- کمک به حفظ قوام پوست
۵- روغن آلوئه ورا می تواند پوست خشک را براق و درخشنده کند
۶- کمک به درمان اگزما، سوختگی، پسوریازیس، التهابهای پوستی و زخمها
۷- کاربرد عالی در حفظ رطوبت پوست و افزایش خاصیت انعطاف پذیری با اکسیژن رسانی به سلولهای که باعث افزایش استحکام و قدرت بافت سازی می شود.
۸- عصاره آن در محصولات آرایشی به عنوان کرمهای ضد چروک، ماسکهای پوستی، رژلب استفاده می شود.
۹- کمک به جلوگیری از پیری پوست
۱۰- کمک به برطرف کردن لکهای تیره پوست و کاهش پیگمانهای پوستی
این گیاه در ساخت ژل- کرم، نوشیدنی، کپسول، محلول و عصاره است. آلوئه ورا شامل ۷۵ ماده مغذی مثل ویتامین ها، شکر، کلسیم، سدیم، نیتروژن، آمینواسید، آنزیم، اسید و مواد معدنی است.

برخی ازخواص اصلی آلوورا عبارتند از :

۱ – ضد التهاب و ضد آلرژی
۲ – مهار کننده درد
۳ – اثر التیام بخش
۴ – اثر کراتولیک
۵ – اثر انتی بیوتیکی
۶ – اثر تکثیر کننده سلولی
۷ – انرژی دهنده
۸ – اثر هضم کننده
۹ – اثر سم زدایی
۱۰ – تامین آب پوست
۱۱ – پاک کننده طبیعی
۱۲ – مقابله با تحریکات ( سوزش و خارش را از بین می برد )
۱۳ – آلوورا باربادنزیس هیچ اثر جانبی شناخته شده ای ندارد .
آلوورا در درمان زخم پا، ورم مفاصل، خارش سالک جلدی، امراض لثه ودهان، همروئید، طاسی ناحیه سر و و همچنین ترمیم جای سزارین موثر است.
برای درمان زخم معده، زخم های گوارشی، کم خونی، بی خوابی، درد کلیه و برای انواع دیابت مفید است.
این گیاه به صورت جوی پشته ای در شرایط گلخانه ای کشت می شود .
هم چنین دانشمندان موفق به کشف مایعی در برگ های این گیاه شده اند که آب مورد نیاز برای زنده ماندن مجروحانی که خون زیادی را از دست داده اند تامین می کند.
 

 




تاریخ: 19 دی 1389برچسب:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی