معماری درون صنایع دستی
هیچ دانی نازنینم می توانی / راحت اسرار سعادت را بدانی رمز خوشبختی انسان نسیت جز این / مهربانی ، مهربانی ، مهربانی . . .

12 فرمول خانه داری

آگاهی از کاربرد این بلورهای سفید در خانه و خانه‌داری که می‌تواند به 60 مورد هم برسد، تمیز کردن وسایل برایتان راحت‌تر خواهد بود.

1 - تمیز کردن فلز زیر اتو
حتما برای شما هم پیش آمده که علی‌رغم میزان دقت شما هنگام اتو زدن، در اثر حرارت زیاد قسمتی از لباس به اتو چسبیده و به خاطر سفت شدن جدا کردن آن از اتو مشکل بوده است. کریستال‌های نمک چاره این کارند. اتو را به برق زده، روی حرارت زیاد قرار دهید. مقداری نمک آشپزخانه روی روزنامه بریزید. اتوی داغ را روی آن بمالید تا تمیز شود.

2 - جذب سریع چربی
هنگام صرف غذا در رستوران در صورت ریختن سس سالاد روی لباس، مقداری نمک روی قسمت لک‌شده بریزید تا چربی را جذب کند و پس از رسیدن به خانه آن را طبق معمول بشویید.

3 - از بین بردن زردی عرق
در مورد کسانی که زیاد عرق می‌کنند، استفاده از نمک راز خلاص شدن از لکه‌های زرد از روی لباس آن‌هاست. 4 قاشق غذاخوری نمک را داخل 1 لیتر آب داغ حل کنید. تا زمان از بین رفتن لکه با استفاده از اسفنج روی لباس بمالید.

4 - تثبیت رنگ حوله
در 2 یا 3 بار اولی که حوله‌های رنگی جدید را می‌شویید، یک پیمانه نمک به آب اضافه کنید. نمک موجب تثبیت رنگ شده حوله شما براق باقی می‌ماند.

5 - از بین بردن بوی سطل زباله
بوی نامطبوع زباله را با نمک از بین ببرید. ½ پیمانه نمک را داخل آب سرد حل کنید و داخل سطل بریزید. نمک به گرفتن و خنثی کردن بو کمک می‌کند.

6 - کندن غذای چسبیده به تابه و قابلمه
جدا کردن غذای ته گرفته از روی ظروف با استفاده از نمک آسان است. کافیست قبل از شستشو مقداری نمک روی آن بریزید. داخل ظرف را خیس کنید و تا جدا شدن خرده‌های غذا صبر کنید. سپس به طور معمول شستشو را انجام دهید.

7 - برق انداختن ظروف بلور
در صورتی که ماشین ظرفشویی نتواند لکه‌های ظروف شیشه‌ای و بلور را تمیز کند و با شستشو با دست هم تمیز نشوند، مقداری نمک را با ¼ پیمانه سرکه ترکیب کنید و ظرف بلور را یک شب داخل آن خیس کنید. صبح روز بعد براق بودن آن را مشاهده کنید.

8 - از بین بردن چربی مانده در پشت تابه
معمولا به مرور زمان چربی‌ها به دلیل حل نشدن در آب، پشت تابه را بدرنگ می‌کنند. برای حل این مشکل، قبل از شستن تابه مقداری نمک روی آن بپاشید تا چربی را به خود جذب کند. نمک را از روی آن پاک و شستشوی معمولی را انجام دهید.

9 - پاک کردن رژ لب از روی لیوان
تمیز کردن رژ لب از روی لیوان حتی با گذاشتن آن‌ها داخل ماشین ظرفشویی کار سختی است. دلیل آن نیز مرطوب‌کننده‌هایی است که به ماندگاری رژ لب کمک می‌کنند و روی سطح لیوان باقی می‌مانند. قبل از شستن ظرف، لبه آن را با مقداری نمک پاک کنید.

10 - تمیز کردن شیر ته‌گرفته از داخل شیرجوش
یکی از مواردی که پاک کردن آن دشوار است، شیر چسبیده به ظرف است. اما نمک کار را خیلی آسان می‌کند. ظرف را خیس کرده، داخل آن نمک بپاشید. 10 دقیقه صبر کنید سپس شیردوش را بشویید. نمک همچنین بوی نامطبوع شیر سوخته را جذب می‌کند.

11 - از بین بردن جرم‌های تخته گوشت
تخته گوشت یا تخته نان را با آب و مایع‌ظرفشویی بشویید. برای آن که رنگ تخته روشن‌تر و براق‌تر شود، یک دستمال را که قبلا داخل آب‌نمک گذاشته‌اید، کمی فشار داده، روی آن بمالید.

12 - تمیز کردن یخچال
برای تمیز کردن یخچال نیازی به مواد شیمیایی و بوگیرها نیست. مواد غذایی و طبقات یخچال را بیرون آورید. مقداری نمک را داخل تقریبا 4 لیتر آب گرم حل کنید و با استفاده از یک اسفنج داخل یخچال را تمیز کنید. نگران خط افتادن یخچال نباشید چون این محلول ساینده نخواهد بود.

 

 




تاریخ: دو شنبه 23 مرداد 1391برچسب:12 فرمول خانه داری,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی


چرا زن و شوهرها دعوا می‌كنند؟

دلیل اصلی و عمده اختلافات و جروبحث‌های زناشویی را باید در اختلافات فرهنگی دانست و اینكه تعریف ارزش‌ها از دید هر كدام از زن و شوهرها متفاوت است. بسیار زیاد شاهد هستیم كه سردرگمی بین سنت و مدرنیته، محل اختلاف در زندگی زناشویی است. از دیگر عواملی كه می‌توان به آن اشاره كرد، نداشتن مهارت‌های ارتباطی و حل مسئله در زن و شوهر است. با دانستن مهارت‌های زندگی، همسران می‌توانند یكدیگر را به راحتی درك كنند. یكی دیگر از علل مشاجره و دعوا بین همسران، تلاش برای تغییر دادن رفتارهای یكدیگر است، وقتی یكی از همسران درصدد تغییر رفتار شریك زندگی‌اش برمی‌آید، ناخودآگاه باعث می‌شود كه شریكش از خود مقاومت نشان دهد كه این مقاومت و سپر دفاعی در دست گرفتن باعث جرو بحث در زندگی می‌شود.



كی دعوا كنیم؟

نمی‌شود یك زمان مشخص را به‌عنوان مناسب‌ترین زمان جر وبحث و مشاجره ذكر كرد، زیرا این بستگی به نوع سبك زندگی و تفاوت‌های فردی دارد و نمی‌توان برای همه زوج‌ها نسخه واحدی پیچید و مثلا گفت جرو بحث در صبح‌ها بهتر از شب‌هاست یا برعكس. مثلا ممكن است همسر تا دیر وقت سركار باشد در نتیجه مسلما نمی‌توان در ساعات شب یا نیمه‌شب مشكلات را با او مطرح كرد یا اینكه اگر شریك زندگی‌مان علاقه‌مند به بازی‌های فوتبال یا سریال‌های تلویزیونی باشد، نمی‌شود در حین تماشای برنامه‌های مورد علاقه با او مشاجره كرد اما باید این مسئله را یادآوری كرد كه زن و مرد در صورت امكان در حضور والدین‌شان، در مهمانی‌های خانوادگی و دوستانه، مقابل فرزندان‌شان، در اماكن عمومی و در زمانی كه سر كار هستند از مشاجره دوری كنند و اجازه ندهند كه مسائل و مشكلات زندگی از حریم خصوصی‌شان تجاوز كند.


ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:چرا زن و شوهرها دعوا می‌كنند؟,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

با متولد کدام ماه ازدواج کنید خوشبخت می شوید؟

با متولد کدام ماه ازدواج کنید خوشبخت می شوید؟

طالع بینی ازدواج ها ماه ها با هم !!

پیوند زناشویی فروردین با سایر ماه ها
-------------------------------


ادامه مطلب...
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

زنان برای انتخاب شریک زندگی از این هفت مرد نفرت دارند.

همیشه این پرسش برای انسان ها وجود دارد که جنس مقابلشان از چه ویزگی هایی خوششان می آید و از چه خصوصیاتی بدشان می آید.

شاید پاسخ قطعی برای این پرسش وجود نداشته باشد؛ ولی بر اساس تجربه چیزهایی می شود گفت که در این گزارش به برخی از ویژکی های منفی مردان اشاره می شود.



زنان از هفت مرد نفرت دارند:

مردان بچه صفت

این قبیل مردان، نه آینده نگر ند و نه مسئولیت پذیر، به صورت روزمره گذران عمر می کنند و خلاقیت و ابتکاری ندارند و نسبت به خانواده بی خیال و بی توجهند.


این مردان حاضر نیستند ضعف های خود را بپذیرند و وقتی به آنها اعتراض می شود یا از آنها خواسته می شود که خود را تغییر دهند، مثل بچه ها با عصبانیت می گویند: « همینه که هست».

مردانی که بیش از حد در کار خود غرقند


بله زنان عاشق مردان آینده نگر، مسئولیت پذیر و خلاقند، اما نمی خواهند شریک زندگی آنها 24 در کار خارج از خانه خود غرق و نسبت به همسرش بی تفاوت باشد یا او را فراموش کند.


زنان دلگیر می شوند از این که شوهرشان به دغدغه های و سلامت روح و روان آنها بی توجه باشد؛ یعنی از مردانی که تمام فکر و ذکرشان معطوف به کارشان است.

مردان زخمی

اگر تازه در عشقی شکست خورده اید یا از دادگاه طلاق برگشته اید در پی جلب هیچ زنی نباشید. بگذارید زخم هاتان التیام پیدا کند، آنگاه در پی این کار بروید؛ یعنی وقتی که همه چیز را فراموش کردید و خود را بازیافتید.

مرد بی سابقه!

مردی که برای بار اول با دختری آشنا می شود و به او ابراز تمایل می کند، از نظر زن، ممکن است فقط از سر هوس در پی ارتباط با او باشد. زنان چنین تقاضایی را پس می زنند و ممکن است نسبت به آن واکنش تند نشان دهند.

مردانی که تعادل روانی ندارند

این مردان، گاهی زن خود را به عرش می برند و او را بی همتا می خوانند و گاهی به او اتهاماتی وارد می کنند که او را به فرش می آورد. و نیز گاهی از او دوری می جوید؛ نه غم های خود را با او در میان می گذارد و نه کمک می کند طرف مقابل عیب های خود را بر طرف نماید.

زنان ممکن است برای مدتی این وضعیت را تحمل کنند؛ اما اگر از اصلاح شوهر خود نا امید شوند، خود را از این وضعیت خلاص خواهند کرد. بویژه اگر احساس کنند که صبوریشان نادیده گرفته می شود و از آن قدردانی نمی شود.

مردان همیشه در سفر

زنان از این که گاهی شوهرشان گاهی به سفر می روند چندان ناراضی نیستند؛ چون این امر باعث می شود بیشتر قدر یکدیگر را بدانند و به این طریق، علاقه بین آنها را بیشتر می شود.

مردان تعهد ناپذیر

مردان همه چیز کاملی وجود دارد که فقط یک نقص دارند؛ نمی خواهند برای یک زندگی پایدار تعهد بدهند. زنان از این قبیل مردان به شدت نفرت دارند؛ زیرا زنان، حتی اگر اعتراف نکنند، بجز تشکیل خانواده با مردی که دوستش دارند به چیز دیگری اهمیت نمی دهند.




ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

 
 
 
 
 
 
چرخ زندگی تان خوب می چرخد یا بد؟ آرام است یا تند؟



چرخ زندگی آرام
این مقاله به چگونگی چرخه زندگی و حرکت آن به سمت جاده آرامش و زندگی شاد می پردازد.
 
آیا چرخ زندگی من خوب می چرخد ؟ این سئوالی است که هر چند یک بار از خود پرسیده ایم یا شاید سئوالی باشد که از یکدیگر می پرسیم اما شاید سوال مهم تر این است که چه عواملی را باید در جواب دادن به این سئوال مدنظر داشت .این مقاله به چگونگی چرخه زندگی و حرکت آن به سمت جاده آرامش و زندگی شاد می پردازد.

الگوی چرخ زندگی
الگوی چرخ زندگی به دایره ای که به 8 قسمت مساوی تقسیم شده است اتلاق می شود که که هر یک از این قسمت ها به بررسی یک بعد از زندگی می پردازد . مطابق شکل کار و درآمد مالی ، سلامتی، تفریح و سرگرمی ، عشق، خانواده ، یادگیری و رشد ، معنویّت ، دوستان و ارتباطات قسمت های مختلف این دایره را تشکیل می دهند.
 
 
http://www.seemorgh.com/uploads/110.JPG
 
شما به هر قسمت از زندگی تان پس از بررسی نمره 0 نا 10 را می دهید و سپس خانه های مربوط به آن را متناسب با نمره نقطه گذاری می نمایید ، پس از اتصال نقطه ها به هم چرخ زندگی خود را به دست خواهید آورد.مثلاً تصویر زیر چرخ زندگی فردی است که از لحاط مالی و رشد و یادگیری و خانواده موقعیت مناسبی دارد ولی از نظر خانواده ، عشق ، تفریح و دیگر موارد شرایط مناسبی ندارد پس خوب نچرخیدن چرخ زندگیش و نداشتن آرامش آن محتمل به نظر می رسد.
 
http://www.seemorgh.com/uploads/111.JPG
 
برای بررسی هر یک از موارد می توانید از سولات زیر کمک بگیرید

کار و درآمد مالی
در آمد سالیانه شما چقدر است؟ کجا زندگی می کنید؟ چقدر پول نقد دارید؟ دارایی شما چقدر است؟ اگر بخواهید به سطح مالی زندگی خود نمره دهید از 10 چه نمره ای می دهید؟ آیا از شغل خود راضی هستید ؟ درآمد تان خوب است؟ چقدر جای رشد و ترقّی در شغل شما وجود دارد؟ همکاران و مشتریان شما چه کسانی هستند؟
 
سلامتی
آیا به بیماری مبتلا هستید؟ ورزش می کنید؟ احساس می کنید چقدر زنده می مانید؟ بدنتان را هر چند وقت چک می کنید؟ روزانه غذای خوب و میزان آب مناسب مصرف می کنید؟

خانواده
آیا می توانید به خانواده خود تکیه کنید؟ چند ساعت از روز با خانواده می گذرانید؟ آیا با آنها خود به تفریح می روید؟ برای در کنار آنها بودن مشتاقید؟ آیا به خانواده خود افتخار می کنید؟

عشق و ازدواج
از ازدواج خود راضی هستید؟ در زندگی مشترک چقدر احساس یکنواختی می کنید؟ آیا ازدواج را به عنوان نقطه درخشان و آرامش بخش در زندگی می دانید ؟ آیا کسی را دارید تا به او عشق بورزید ؟ آیا کسی عاشق شماست؟

یادگیری و رشد
آیا همیشه در حال یادگیری هستید؟ به طور متوسط در ماه چه تعداد کتاب می خوانید؟ آیا به جای خواندن کتاب زیاد تلویزیون می بینید؟ (تحقیق ها نشان می دهد که مردم به صورت متوسط روزی 6 ساعت تلویزیون می بینند یعنی چیزی حدود یک چهارم عمرشان) آیا در زمینه علم کاری خود به روز هستید؟ آیا در حال یادگیری زبان جدید هستید؟

معنویت
چه قدر حضور خدا را در زندگی خود حس می کنید؟ چقدر به دیگران کمک می کنید ؟ آیا انسان دوستید؟ آیا همدرد دیگرانید؟

دوستان
چه تعداد دوست صمیمی دارید؟ آیا در مواقع غم دوستانی دارید؟ دوستان شما چه کسانی هستند؟ آیا در داشتن دوست تنهایید؟ چقدر از با دوستانتان بودن لذت می برید؟

تفریح و سرگرمی
چه میزان از وقتتان را به عنوان وقت آزاد و سرگرمی اختصاص می دهید ؟ تعطیلات را چگونه می گذرانید؟ به کجاها سفر کرده اید؟ برای اینکه سرگرم و شاد باشید چه کارهایی می کنید؟
نکاتی در ارتباط با چرخ زندگی که گفتن آن لازم می باشد .

1 - متناسب بودن قسمت های مختلف چرخ زندگی به اندازه کامل بودن هر قسمت اهمیت دارد ، به بیان بهتر تناسب رشد بین قسمت های مختلف زندگی هر فرد باعث زندگی نرمال تر آن می شود.

2 - در بررسی هر قسمت می توان به موارد میزان امنیت ، رضایتمندی ، میزان انرژی دریافتی ، موفقّیت و شکست ها و از این قبیل توجه داشت.

3 - می توان برنامه ریزی زندگی را (کوتاه مدت یا بلند مدت ) بر اساس چرخ زندگی انجام داد.

4 - گاهی می توان برای مدتی معّین روی قسمتی خاص از زندگی متمرکز شد . مثلا اگر قرار است برای آزمون خاصی آماده شوید بهتر است برای قسمت یادگیری و رشد وقت بیشتری را بگذارید.

5 - میزان سوالاتی که برای یک قسمت از زندگی به کار می رود کاملاً به موقعیت اجتماعی ، فرهنگی ، خانوادگی و.... بستگی دارد مثلا ممکن است برای افراد با درآمد مالی مختلف ، نمره 8 معناهای کاملاً متفاوتی داشته باشد یعنی فردی با درآمد 600 هزار تومان این نمره را برای خود قائل شود ولی فرد دیگری با درآمد 6 میلیون تومان به خود نمره ای کمتر از این را بدهد.
اکسیژن ناب آرامش ، گوارای وجود

 




ارسال توسط عشق خدائی لرستانی


راز این که مدت طولانی در عشق به سر ببرید در چیست ؟
 
 
 
 
در این مقاله قصد داریم این رازها را برای شما فاش کنیم . این موضوع که با عشق ازدواج کنیم چندان اهمیتی ندارد زیرا بسیاری از زوج‌های موفق بعد از ازدواج عشق بینشان به وجود آمده است مهم این است که :

عشقی که بین شما و نامزدتان به وجود می‌آید را به خوبی بتوانید در دراز مدت حفظ کنید .


در همین راستا توصیه هایی برای شما داریم :

1- بخاطر علاقه ای که به اطرافیانتان دارید با بروز کوچکترین مشکلی با اطرافیان از او ناراحت نشوید و به نامزدتان پرخاش نکنید

2- در زندگی قهرمان کسی است که با مشکلاتی که بر سر راهش قرار می‌گیرد به درستی بجنگد نه اینکه با رسیدن کوچکترین مشکلی بگریزد ; شما مجهز به بزرگترین سلاح برای مبارزه هستید ، سلاح شما عشق‌تان است . از این سلاح به خوبی استفاده کنید تا بتوانید بر مشکلات‌تان غلبه کنید .

3- در زندگی‌های مدرن امروزی که هر دو زوج برای تامین مخارج زندگی باید شاغل باشند و هر دو در محیط بیرون نیز کار کنند ، فرصت این که دو زوج یکدیگر را ملاقات کنند بسیار کم است ، پس توصیه می‌کنیم در این فرصت محدود و کم به جای این که با نامزدتان به نزاع یا دعوا برخیزید بهتر است با یکدیگر در محیطی کاملا آرام صحبت کنید تا بتوانید هم خستگی یک روز کاری را از تنتان بیرون کنید و هم این که برای یک روز کاری دیگر نیز آماد شوید .

4- همیشه سعی کنید به صحبت‌های نامزدتان با اشتیاق کامل گوش دهید تا او برای این که با شما صحبت کند تمایل بیشتری داشته باشد . نه این که هنگامی که نامزدتان با شما صحبت می‌کند کاملا بی تفاوت باشید یا این که برای مثال خمیازه بکشید ، خمیازه کشیدن شما بزرگترین توهینی است که ممکن است به نامزدتان داشته باشید زیرا با خمیازه‌تان به او می‌گویید : که از صحبت‌ها و حرف‌های تو خسته شده ام ، فکر نمی کنی که بهتر است به صحبت‌های پوچ ات پایان دهی ؟؟ آیا مشاهده می‌کنید با یک حرکت کوچک چقدر می‌توانید معانی منفی به نامزدتان منتقل کنید .

5- زمان‌هایی در زندگی هر شخصی فرا می‌رسد که دوست دارد تنها باشد ، تمایل دارد که با افراد دیگر کم تر صحبت کند ; در این مواقع به نامزدتان پرخاش نکنید ، اجازه دهید او مدتی در تنهایی خود باشد اما اجازه ندهید این عزلت نشینی به درازا بکشد زیرا در این صورت عواقب وخیمی برای نامزدتان به دنبال دارد .

6- با یاد آوری خاطره‌های عاشقانه‌تان ، در طولانی کردن مدت رابطه‌تان بکوشید . شما اگر می‌خواهید تا آخر عمرتان مانند دو فرد عاشق زندگی کنید هر چند وقت با هم به مرور خاطره‌های اول آشنایی‌تان بپردازید.

7- بعد از بچه دار شدن هیچ گاه عشقی را که به همسر‌تان دارید با عشقی که به فرزندان دارید جایگزین نکنید ، زیرا بسیاری از خانم‌ها یا حتی آقایان هنگامی که فرزندشان به دنیا می‌آید ، مهر و محبتی که به همسرشان داشته‌اند را فراموش می‌کنند ، علاقه اشان را نثار فرزندان می‌کنند . فرزندان روزی بزرگ می‌شوند ، هر یک ازدواج می‌کنند و به دنبال زندگی خود می‌روند . اگر شما هم چین فردی هستید توصیه می‌کنیم که همین امروز به این کار پایان دهید .

8- به نامزدتان ابراز علاقه کنید به طور مستقیم و با صراحت کامل به او بگویید که دوستش دارید . هیچ گاه از این که به نامزدتان بگویید دوستش دارید خجالت نکشید یا پیش خود نگویید اگر به او بگوییم دوستش دارم ، و او به این موضوع پی ببرد دیگر من را مثل سابق دوست نخواهد داشت .

9- هیچ گاه در برابر دوستان یا اقوام‌تان همسر یا نامزد خود را بی ارزش نکنید


10- کتاب‌هایی در رابطه با روابط زن و شوهر بخوانید تا بتوانید اطلاعات خود را گسترش دهید





ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

روابط زناشویی
 
تفاوت های سبکهای ارتباطی مردان و زنان:برای بهبود ارتباط تان با همسرتان سعی کنید بفهمید که ادراک و فهم شما بر روی اینکه چقدر خوب با دیگران تعامل داشته باشید اثر گذار است نه الزاما کلماتی که می گویید. یاد گرفتن اینکه چه چیزی است که باید از طریق گفتگو رسانده شود .....
زن و مرد
این یک واقعیت است که زنان و مردان به طور متفاوتی ارتباط برقرار می کنند. درست است که کلمات و ساختار سخنان آنها یکی است اما مفهوم و قصد و هدف آنها با هم متفاوت است. اجازه دهید به چند نمونه اشاره کنیم:
ارتباطات تلفنی
مردان؛ مردان تلفن را یک وسیله ارتباطی می بینند . آنها برای ارسال پیامهای کوتاه به دیگر افراد از تلفن استفاده می کنند.
زنان؛ از طرف دیگر یک زن که دو روز کامل را با دوستش سپری کرده و تازه به خانه برگشته است قادر است با همین دوست تماس گرفته و ساعتها با هم صحبت کنند. در اینجا نیز تلفن یک وسیله ارتباطی است اما برای ارتباطات بلند مدت و یا به عبارت دیگر گپ و گفتگوی مفصل دوستانه، درد دل و ... .
گفتگو(مکالمه)
مردان؛ اغلب مردان گفتگو کننده های خوبی نیستند. مثلا لازم است یک عدم توافق جدی پیش بیاید تا با هم صحبت کنند. مثلا اگر آنها به سینما بروند و از دیدن آن فیلم لذت ببرند تنها خواهند گفت: فیلم خوبی بود. اما اگر آنها از فیلم خوششان نیامده باشد در حالیکه دیگری آن را پسندیده باشد و بگوید:" فیلم خوبی بود، این طور نیست!" طرف مقابل می گوید:" واقعا که!" این فیلم افتضاح بود، نقش ها و هنرپیشه ها بد بودند، داستان قابل پیش بینی بود و ..."
زنان؛ اما زنان این مشکل را ندارند. وقتی که از یک مرد سوال شود که تمایل به شروع یک گفتگو و هم کلامی را دارد یا نه؟ اگر موافق باشد به شما پاسخی نمی دهد، مثلا:
-آن قطعه هنری روی طاقچه زیباست
- اوهوم....و سپس سکوت
- نهار خوبی بود این طور نیست؟
-آره....و سپس سکوت و به همین طریق
در حالی که در زنان انتظار چیزهای بیشتری است.
- اون اثر هنری روی طاقچه قشنگه؟
- وای خدای من! من عاشقشم، رنگ گلها واقعا با اسباب خانه و مبلمان منزل بسیار همخوانی دارد
و یا
- نهار خوبی بود؟ مگر نه؟
- بله ای کاش از اضافه وزن نمی ترسیدم تا می توانستم بیشتر از آن بخورم. راستی سس کنار ماهی از چی درست شده بود؟ به نظرم عالی بود...
هم زنان و هم مردان می توانند پرخاشگر، احساساتی و یا نکته سنج باشند لذا تفاوت در سبک های ارتباطی شان به دلیل روشهایی نیست که با دیگران تعامل برقرار می کنند بلکه تفاوت آنها در روشها، ادراک و مشاهده یک پیغام یکسان است که برایشان معانی متفاوتی دارد.
 

 
 
چگونه ادراکها متفاوت است؟
به نظر می رسد زنان نسبت به مفاهیم میان فردی و در ارتباطاتی که با اطرافیان برقرار می کنند بسیار حساس هستند. بیشتر اینها ناشی از توقعات اجتماعی است که از یک زن به عنوان مسئول تنظیم و تعدیل صمیمیت و ارتباط زناشویی می رود. به همین دلیل صرف نظر از اینکه دلیل این کار چیست، زنان بیشتر از مردان به مفاهیم و محتوای ضمنی که یک پیام، در خصوص صمیمیت و ارتباط های زناشویی می تواند در درون خود داشته باشد حساسیت دارند.
اما مردان چکار می کنند؟ اگر زنان مفاهیم ضمنی و تلویحی را می بینند مردان چه چیزی را مورد توجه قرار می دهند؟
مردان عمدتا به پیامی که در محاورات رد و بدل می شود توجه می کنند و به معانی ضمنی توجه چندانی ندارند.
زنان به دنبال زمینه های مشترک و راههای برقراری ارتباط می گردند در حالی که مردان بیشتر به طریق رقابتی به برقراری رابطه می پردازند. مردان به دفعات بیشتر بر روی تفاوتهای خودشان با دیگران تاکید دارند.

هم زنان و هم مردان می توانند پرخاشگر، احساساتی و یا نکته سنج باشند لذا تفاوت در سبک های ارتباطی شان به دلیل روشهایی نیست که با دیگران تعامل برقرار می کنند بلکه تفاوت آنها در روشها، ادراک و مشاهده یک پیغام یکسان است .
توجه داشته باشید هدف ما از بیان این مطالب، گوشه زدن به زنان و مردان نبود بلکه درک این نکات در بهبود رابطه میان زوجین بسیار اثر گذار است. فهم تفاوتهای ارتباطی مردان و زنان به درک بهتر و مشاجرات کمتر بین زن و مرد ختم می شود. سبکهای ارتباطی میان مردان با هم و زنان با یکدیگر نیز کاملا متفاوت است.
برای بهبود ارتباط تان با همسرتان سعی کنید بفهمید که ادراک و فهم شما بر روی اینکه چقدر خوب با دیگران تعامل داشته باشید اثر گذار است نه الزاما کلماتی که می گویید
یاد گرفتن اینکه چه چیزی است که باید از طریق گفتگو رسانده شود ارتباط تان را بهبود می بخشد. اطلاع از اینکه یک زن یا مرد چگونه آنچه را می گویید درک می کند می تواند به شما کمک کند تا روش بیان خود را به گونه ای تغییر دهید که پیام تان به درستی فهمیده و درک شود. رسیدن به ارتباط خوب بین زنان و مردان غیر ممکن نیست اما این کار مستلزم درک و داشتن توانایی برای کسب شناخت سبکهای ارتباطی جنس مخالف است.




تاریخ: شنبه 20 اسفند 1390برچسب:روابط زناشویی,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 


آیا از جنگ بین دو جنس (زن و مرد) خسته نشده اید؟
 
 
 
زنان و مردان باهم متفاوت هستند،
 
در این دو نکته تردیدی نیست.

ولی به جای تاکید روی کیفیت های منفی زن و مرد ،

چرا روی نقاط مثبت آنها تاکید نکنیم؟

 
 
بیایید از خانم ها شروع کنیم:

زن ها مهربان ، عاشق و دلسوزند.

زن ها وقتی خوشحالند گریه میکنند.

زن ها برای نشان دادن توجه و علاقه همیشه کارهای کوچکی انجام میدهند.

زن ها برای دستیابی به بهترین چیزها برای همسر و فرزندانشان دریغ نمی کنند.

زن ها قدرت این را دارند که وقتی خیلی خسته هستند و نمی توانند روی پا بایستند ، لبخند بزنند.


زن ها می دانند چگونه یک وعده شام یا ناهار معمولی را به یک فرصت تبدیل کنند.

زن ها می دانند چگونه از پول خود بهترین استفاده را ببرند.

زن ها می دانند که چگونه یک دوست بیمار را تیمار کنند.

زن ها شادی و خنده را به دنیا ارزانی می دارند.

زن ها می دانند چگونه ساعت های متوالی کودکان را سرگرم کنند.

زن ها صادق و وفادار هستند.

زن ها در زیر آن ظاهر نحیف ، اراده پولادین دارند.

زن ها برای یاری رساندن به دوست محتاجشان، همه کار انجام می دهند.

زن ها از بی عدالتی به آسانی به گریه می افتد.

زن ها می دانند چگونه به یک مرد احساس پادشاه بودن بدهند.

زن ها دنیا را مکانی شادتر برای زندگی می سازند.

.
.
.
.
.
.
.
.

حالا نوبت مردهاست....:

مردان برای حمل اشیاء سنگین و کشتن سوسک و عنکبوتها خوب هستند



ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

.
بايد در زندگي او چنين آدمي باشيد:
.
.
يك دوست
يك همدم
يك عشق
يك پدر
يك برادر
يك رئيس
يك نجار
يك برقكار
يك لوله كش
يك مكانيك
يك دكتر
يك طراح
يك متخصص روابط جنسي
يك متخصص زنان
يك روانپزشك
يك رونكاو
يك ماساژور
يك شنونده خوب
يك برنامه ريز خوب
يك آدم تميز
با احساس
ورزشكار
گرم
دلسوز
شجاع
باهوش
بامزه
خلاق
قوي
رقيق القلب
همدرد
پرتح مل
آينده نگر
بلندپرواز
لايق
قابل اعتماد
راستگو
قابل اتكا
و
سكسي
.
.
.
.
و اين نكات را هرگز فراموش نكنيد :
.
.
مدام از او تعريف كنيد
عاشق خريد كردن باشيد
صادق باشيد
پول تان از پارو بالا بره
و به دخترهاي ديگه هم نگاه نكنيد
.
.
..
و در عين ح ال شما بايد:
.
.
.
تمام توجه تان را به او معطوف كنيد و اصلا توقع همين رفتار را از او نداشته باشيد
زمان زيادي را به او اختصاص بدهيد، مخصوصا در تنها گذاشتنش
به او فضاي كافي بديد، ( اين يعني : هيچ وقت نپرسيد كه كجا ميري)
.
.
.
و تاكيد مي كنم كه اين سه چيز را هرگز فراموش نكنيد:
.
.
تولدش را
سالگردهاي مشتركتان را
و قرار ملاقات هايي كه مي گذاره
.
.
.

.
.
.
.
.
و حالا خانم هاي مح ترم چه طور مي توانند يك مرد را خوشح ال كنند:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.

.
.
.
فقط دست از سرش برداريد و تنهايش بگذاريد




تاریخ: سه شنبه 6 دی 1390برچسب:بايد در زندگي او چنين آدمي باشيد:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

خوشبختي...


اگر خوشبختي را براي يك ساعت مي خواهيد ؛

 

چرت بزيد.....

 
 
 
 
 

 

اگر خوشبختي را براي يك روز مي خواهيد؛

 

به پيك نيك برويد....

اگر خوشبختي را براي يك هفته مي خواهيد ؛

به تعطيلات برويد....

اگر خوشبختي را براي يك ماه مي خواهيد ؛

ازدواج كنيد....

اگر خوشبختي را براي يك سال مي خواهيد ؛

ثروت به ارث ببريد....

اگر خوشبختي را براي يك عمر مي خواهيد؛

ياد بگيريد، كاري را كه انجام مي دهيد ، دوست داشته باشيد 




تاریخ: شنبه 4 تير 1390برچسب:خوشبختي,,,,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

آسان بودن نماز برای خاشعان


برای پیشرفت و پیروزی بر مشکلات دو پایه اساسی لازم است، که یکی در درون وجود می‌بایست باشد و آن ورزیدگی خاصّ انسان است،‌و دیگری تکیه‌گاه نیرومندی که هر آن از آن مدد گرفته شود و خیلی روشن است که هنگام بروز سختی‌ها انسان احتیاج به نیروی بیشتری دارد و باید با اتکاء به نیروی بزرگتر و مبدء لایزالی خود را تقویت کند تا به کمک او قادر به حل مشکلات باشد.

"و استعینوا بالصّبر و الصّلوة و انّها لکبیرة الاّ علی الخاشعین : در زندگی از صبر و نماز کمک گیرید هر چند نماز کار مشکلی است مگر برای فروتن‌ها." «بقره ،45»

استعانت از دو نیرو صبر و نماز



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:آسان بودن نماز برای خاشعان,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

اجابت سریع دعای گناهکاران!

آیا با وجود انجام گناه می توان به اجابت دعا امید داشت؟
جابت سریع دعای گناهکاران


انسان ها از نظر اجابت دعا چند دسته اند:


1- کسانی که اهل گناه اند ممکن است همه ی دعاها و یا برخی از آن ها به اجابت برسد! زیرا در روایات آمده است که گاهی خداوند چون دوست ندارد صدای بنده ای را بشنود همین که او چیزی درخواست کرد خواسته اش را برآورده می کند تا دوباره او را صدا نزند و در خانه اش نرود و بر عکس گاهی اجابت دعا و خواست بنده ای را به تأخیر می اندازد چون او را دوست دارد و مایل است او مکرر به در خانه اش بیاید و او را صدا بزند.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:اجابت سریع دعای گناهکاران!,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

فکر کن ، زندگی کن



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 4 ارديبهشت 1390برچسب:فکر کن , زندگی کن,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

 

عطر درمانی روشی برای ماساژ بدن

، به ویژه چهره و دست‌ها و پاها، با روغن‌های معطر گیاهی است.

 

 

اما این روش، ساده نیست و چند سطح كاربردی متفاوت دارد. عطر درمانی در یك سطح، همچنان كه از نامش برمی‌آید، نوعی درمان گیاهی برای انواع دردها و ناراحتی‌ها و بیماری‌هاست، و افزون بر مالش روی پوست، به عنوان داروی خوراكی با آثار درونی تجویز می‌شود و گاهی نیز به صورت بُخور (تنفس بخار روغن گیاهی) مصرف می‌شود. در یك سطح، روشی برای بهتر كردن پوست و مو و زیبایی چهره است و در سطحی دیگر، در تولید انواع غذاها و مواد آرایشی و بهداشتی به كار می‌رود و اهمیت بسیار در تجارت و صنعت دارد.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 20 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

کلیپ سلامتی




I

 

 

 

http://apitherapy.iranblog.com/

 



در هر شرايطي كه هستيد از تلاش زنبور عسل بهره مند يد و نا خواسته وندانسته هميشه زير پوشش  درماني زنبور عسل قرار داريدميدا نيد چطور ؟  اگر توانستيد به مدارك علمي مستند در اين زمينه دست يابيد ...نشان دهنده كنجكاوي هو شمندانه  شماست  و لي اگر نخواستيد و حوصله مطالعه علمي آنرا نداريد ...شخصا با استدلا لات  قاطع  به شما نشان خواهم داد كه  چگونه  لحظه اي  از حما يت اين حشرت بي نظير دور نيستيد ...نه براي شيريني عسلش كه اين اندك كاري است كه از او نمايان است بلكه هر چه مي خوريد و مي آشاميد و مي پوشيد و يا بر مركبي مي نشينيد و تنفس سالمي مي كنيد وووو در همه ي اينها نقش و حضور زنبور عسل برجسته است.



همه ی موجودات  ((چه حیوانی چه گیاهی)) از ابتدا ی خلقت تا به اخر مدیون حضور زنبور عسل  می باشند و اگر محیط زیست  ما پایدار ی دارد بخش اعظم آن مدیون همین حشره است ...پس خواسته و نا خواسته سلامتی ما در این زنجیره حیات (( اکولوژی)) به تلاش و زندگی زنبور عسل همیشه پیوند داشته است البته نه بخاطر عسل ووو بلکه اصلی ترین وظیفه زنبور عسل (( گرده افشانی )) است که اگر بوسیله این حشره انجام نمی شد از این همه زیبا ئی خبری نبود و اصلا موجودی روی کره زمین نمی زیست (( نمی توانست)) ...یعنی همین گیاهی که بعنوان دارو مصرف می کنید گلهای زیبا ئی که چشمان شما را مسحور کرده است  درختان  بر افراشته  جنگلها و غذا های متنوع سر سفر شما ...لبا سهای رنگا رنگ  حتی همین نفت و گاز و همه ی مواد شیمیائی از تلاش این حشره حاصل شده (( چطور ؟))(( با ید به مقا لات علمی رجوع فر مائید ))...پس بیندیش و بیشتر به زندگی این حشره از راه علمی توجه کنید که تک تک سلو لهای ما و همه ی موجودات مدیون او هستندو دربتن زنتیک آنها ثبت شده است . این پارامتر رادر چهره زنبور عسل دانشمندان به وضوح یافته و موجب شگفتی  است .
((چهل سال تجربه +  میلیون ها سال پشتوانه))
میدانید که زنبور عسل قبل از آفرینش انسان بر روی کره زمین می زیسته است ...ومی دانید حیات موجودات این کره خاکی تا چه میزان به حضور این حشره وابسته است ...که اگر نباشد چه می شود !..لطفا در این زمینه مطالعه کنید. سلامتی هر جا معه به اندیشه علمی و مطالعه دقیق بستگی دارد. 
زنبور درمانی با اصو ل تجربه شده چهل ساله بی نظیر ترین روش درمان در قالب ((منگو))با این روش درمانی شما فقط درمان نمی شوید بلکه فردی تازه متولد شده در قالبی نوجهان را خواهید یافت ...با این روش شما به مسیری گام می گذارید که شاه کلید حیات را یافته و با تعالیم خاص لباس مندرس عقاید نا موزون را دور انداخته و به سرای حقیقی زندگی راه می یابید و همان می شوید که خرد انسانی می طلبد..اما باید کا ملا همگام شوید ...و هر گز از مسیر صبر و صداقت و شکیبائی خارج نشوید به همین دلیل است که سفارش می کنم اول مطالعه کنید سپس انتخاب کنید ..این روش هرگز مانند ندارد ولی شتابزده و از روی کم حوصله گی وارد نشوید هر چقدر می توانید بررسی و مطالعه کنید.
تا از درون یقین پیدا نکردید به این سمت روی نیاورید که بسیار صدمه خواهید دید


سپس انتخاب



Who Says Earth Is Big ? Look At This!


 

 

 





ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 18 بهمن 1389برچسب:کلیپ سلامتی ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

بدن نیمه عریان زنان و سپاه حضرت موسی(ع)

حضرت موسى (ع ) با تلاشهاى پى گیر خود به تدریج بر ستمگران پیروز شد و پرچم توحید و عدالت را در نقاط زمین به اهتزار آورد، او براى توسعه خدا پرستى و عدالت همواره مى کوشید، در آن عصر شهر انطاکیه (که فعلاً در ترکیه واقع شده ) شهر با سابقه و پر جمعیتى بود ولى ساکنان آن همراه در تحت حکومت خود کامگى ستمگران به سر مى بردند و از نظرات گوناگون در فشار قرار داشتند.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 7 بهمن 1389برچسب:بدن نیمه عریان زنان و سپاه حضرت موسی(ع),
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

گناه کبیره و صغیره چیست؟

در پاسخ توجه به چند نكته اساسي ضروري به نظر مي رسد:
1ـ گناه به معني خلاف است و در اسلام هر كاري كه بر خلاف فرمان خدا باشد، گناه است، مخالفت امر خدا، هر اندازه كوچك باشد، چون در پيشگاه عظمت الهي واقع مي شود، بزرگ است. صغير شمردن شدن آن ها نسبت به گناهان ديگري است كه كبيره دانسته شده اند.
از اين منظر كه گناه نافرماني حق تعالي است، نمي توان هيچ گناهي را كوچك شمرد، چه اين كه كه كوچك شمردن گناه، از گناهان كبيره است (كه در صورت عدم توبه) بخشيده نمي شود.
از پيامبر اكرم(ص) روايت شده كه به كوچكي گناه منگريد، بلكه به بزرگي كسي بنگريد كه نسبت به او گستاخي كرده ايد.
2ـ علماي اسلام با استفاده از آيات و روايات، گناهان را در مقايسة با خود آن ها و آثار و نتايج آن، به دو دستع صغيره و كبيره تقسيم كرده اند.
اين كه ملاك و معيار در شناخت گناه صغيره از كبيره چيست، ميان علما اختلاف نظر وجود دارد. امور زير را به عنوان ملاك گناه كبيره ذكر كرده اند:
الف) هر گناهي كه در قرآن بر آن وعدة عذاب داده شده است.
ب) هر گناهي كه در اسلام براي آن حدّ تعيين شده است، مثل شرابخواري، زنا و....
پ) هر گناهي كه بيانگر بي اعتنايي و بي حرمتي به دين و مقدّسات ديني است.
ت) هر گناهي كه از طرف شرع مقدّس، با شدت و تهديد از آن نهي شده باشد.
ث) هر گناهي كه در قرآن يا سنّت پيامبر اكرم و ائمه اطهار(ع) به كبيره بودن آن تصريح شده است.
3ـ در روايات، شمار گناهان كبيره متفاوت ذكر شده است. در بعضي روايات هفت گناه و در برخي نوزده گناه. همين طور علماي اسلام آن را هفت و برخي ده و برخي بيست و بعضي سي و چهار و بعضي چهل و برخي بيشتر ذكر كرده اند. از مجموعة روايات و كلمات بزرگان دين مي توان فهميد آن چه ذكر شده، به عنوان نمونه ها و مصاديقي از گناهان كبيره است.
جهت آگاهي بيشتر به كتاب گناه شناسي اثر استاد محسن قرائتي كه توسط آقاي محمد محمدي اشتهاردي تنظيم و نگارش يافته، يا كتاب كيفر گناه و آثار و عواقب خطرناك آن تأليف سيد هاشم رسول محلاتي و كتاب گناهان كبيره آيت الله دستغيب مراجعه شود.
امام خميني گناهان زير را به عنوان گناهان كبيره مطرح كرده است:
1ـ نوميدي از رحمت خدا 2ـ ايمني از مكر الهي 3ـ دروغ بستن به خدا و پيامبر 4ـ قتل 5ـ عاق پدر و مادر 6ـ خوردن مال يتيم7ـ نسبت زنا دادن 8ـ فرار از جنگ و جهاد 9ـ قطع رحم 10ـ سحر و جادو 11ـ زنا 12ـ لواط 3ـ سرقت 14ـ قسم دروغ 15ـ كتمان شهادت 16ـ شهادت به ناحق دادن 17ـ عهد شكستن 18ـ بيش از ثلث وصيت كردن 19ـ شراب نوشيدن 20ـ ربا خوردن 21ـ براي كار حرام مزد گرفتن 21ـ قمار بازي 22ـ خوردن گوشت مردار و خوك و خون و ميته 24ـ در وزن خيانت كردن 25ـ هجرت به جايي كه انجام وظيفه ديني ممكن نيست 26ـ كمك به ظالم 27ـ اعتماد به ظالم 28ـ حبس حقوق مردم 29ـ دروغ 30ـ تكبّر 31ـ اسراف 32ـ خيانت به امانت 33ـ غيبت 34ـ سخن چيني 35ـ سرگرمي به لهو و لعب 36ـ سبك شمردن حج 37ـ ترك نماز 38ـ ندادن زكات 39ـ اصرار بر گناهان بزرگ.




تاریخ: چهار شنبه 6 بهمن 1389برچسب:گناه کبیره و صغیره چیست؟,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
حقوق اجتماعی ـ عمومی زن در اسلام

مقدمـه
 
حقوق اجتماعی زن در تشیع را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

1- حقوق عام :
 

یعنی حقوقی که با مرد مشترک است مانند ؛حقوق اقتصادی مبتنی بر حق توارث و حق مالکیت و حقوق سیاسی مبتنی بر حق انتخابات جنگ و دفاع و حق شرکت در اجتماعات و.... و حقوق خانوادگی مبتنی بر حق همسر و حقوق قضایی مانند حق طرح دعوا و یا شکایت، حق مراجعه به مراجع قضایی، حقوق مالی و... و حقوق اجتماعی دیگر مانند حق تعلیم و تربیت، حق کسب و کار و عمل به واجبات شرعی مثل حج و... می باشد.

2- حقوق اجتماعی خصوصی زن :

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 4 بهمن 1389برچسب:حقوق اجتماعی ـ عمومی زن در اسلام,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی


ذهن پویا

اگر می خواهید همیشه حس تازگی و طراوت را تجربه کنید، باید نگاهی جد ید به زند گی د اشته باشید.
توصیه های زیر به شما کمک می کند با نگاهی تازه، زند گی خود را معنا ببخشید :

ـ هر روز یک تغییر گر چه بسیار کوچک در وضعیت زندگی خود پد ید آورید و با د یگران د رباره این تغییر صحبت کنید.

ـ با هر کس که صحبت می کنید نکته خاصی در او بیابید و آن را مورد تمجید و تأیید قرار د هید.

ـ هر روز با خود این جمله را تکرار کنید: امروز چه کسی را خوشحال کنم؟ اطمینان د اشته باشید با خوشحال کرد ن د یگران چشمه های خوشحالی و انرژی د رون خود تان می جوشد.

ـ وقتی با کسی سخن می گویید که دیدگاهش درباره مسئله ای با شما متفاوت است، سعی کنید خود را در موقعیت او قرار د هید و د ید گاهش را درک کنید. از تقسیم کرد ن افراد به بد و خوب بپرهیزید.

ـ وقتی مسئله ای شما را ناراحت می کند، سعی کنید واقعیت و تعبیر را از هم جدا کنید. از تعبیر رهایی یابید و برای واقعیت ها، راه حل پید ا کنید ؛ سپس به خود بگویید برای خوشحالی خود چه کاری می توانم انجام دهم؟

ـ سعی کنید در گفتگو با اطرافیان خود از جملات مثبت استفاد ه کنید.

ـ اگر فکری منفی شما را در دایره ای بسته قرار داد، با تکرار جمله های مثبت از این دایره بیرون بیایید. توجه کنید که افکار منفی افکار منفی د یگر را به سوی خود جذب می کنند.

ـ برای برطرف کرد ن وسواس های فکری، از نیروی خیال بهره بگیرید. خود را در موقعیتی که از آن می ترسید، فرض کنید. د قت کنید آن موقعیت چه ویژگی هایی د ارد، گاهی شما فقط به د لیل ابهام در موقعیتی از آن می ترسید. مثلاً شما همیشه وسواس دارید که مبادا هنگام بیرون رفتن از خانه، چیزی را جا بگذارید. از قد رت خیال کمک بگیرید و با خود تصور کنید که از خانه بیرون رفته اید و بعد متوجه شد ه اید کیف پولتان را جا گذاشته اید. به راه حل های ممکن بیند یشید. خواهید د ید آنقد رها هم که تصور می کرد ید، وحشت آور نیست حتی می توانید به صورت عملی موقعیت های مشابه را تجربه کنید.

 




تاریخ: یک شنبه 3 بهمن 1389برچسب:ذهن پویا,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

چند نکته در باره انضباط در کودکان

بچه ها


پرورش کودکانی منضبط، مهارت مهمی است که تمام والدین باید آن را فرابگیرند. انضباط مترادف با مجازات نیست برعکس انضباط یعنی نشان دادن راه درست، احترام به حقوق دیگران و تشخیص رفتار مناسب، و هدف از آن پرورش کودکانی منضبط است که احساس محبوب بودن و امنیت می کنند، دارای اعتماد به نفس بالایی هستند، می دانند چگونه به کنترل خشم خود بپردازند و با هر مسئله کوچکی خود را نمی‌بازند. اگر در آموختن نظم به کودک خود دچار مشکل شده‌اید باید بدانید که همیشه هم شما مقصر نیستید.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 1 بهمن 1389برچسب:چند نکته در باره انضباط در کودکان,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی