معماری درون صنایع دستی
هیچ دانی نازنینم می توانی / راحت اسرار سعادت را بدانی رمز خوشبختی انسان نسیت جز این / مهربانی ، مهربانی ، مهربانی . . .

 

در این مقاله برای شما ترفند ها و روش هایی را آموزش خواهم داد تا به وسیله آن ها در مرورگر فایرفاکس خود افزایش بازدهی و سرعت را تجربه کنید.
در پیشرفت روز افزون سرعت مرورگر فایرفاکس هیچ شکی نیست ؛ اما شاید شما نیز با من اتفاق نظر داشته باشید که مرورگر فایرفاکس برای سیستم برخی افراد آن طور که باید و شاید سریع نیست ! در این مقاله برای شما ترفند ها و روش هایی را آموزش خواهم داد تا به وسیله آن ها در مرورگر فایرفاکس خود افزایش بازدهی و سرعت را تجربه کنید.البته باید اذعان کنم که ممکن است این روش ها و ترفندها روی برخی سیستم ها کارساز نباشد.

کمک گرفتن از نرم افزار Firefox Booster

اگر شما از مرورگر فایرفاکس روی محیط ویندوز بهره می برید اولین توصیه من به شما ، دریافت و نصب نرم افزار Firefox Booster می باشد.با این که نرم افزار Firefox Booster نرم افزار کوچکی است اما می تواند تنظیمات فایرفاکس شما را زیر و رو کند و عملا با یک سری تنظیمات ؛ افزایش سرعت را در این مرورگر برای شما به ارمغان آورد.گفتنی است که نرم افزار Firefox Booster تمامی ورژن های مرورگر فایرفاکس را ساپورت می کند و با آن ها سازگاری کامل دارد.جالب است بدانید که ، تمامی عملیات و تنظیمات لازمه به صورت خودکار و بدون نیاز به اقدامی از سوی شما انجام خواهد گشت و شما تنها باید به یک سوالی که نرم افزار Firefox Booster از شما می پرسد پاسخ دهید ! نرم افزار Firefox Booster از شما می گرسد که سرعت اتصال شما به اینترنت در چه حدی است ؟ کند ؛ متوسط و سریع ! تنها نیاز است که شما به این سوال پاسخ دهید.این سوال از آن جهت ارجحیت دارد که نرم افزار Firefox Booster بر اساس میزان سرعت دسترسی شما به اینترنت ؛ شروع به ست کردن تنظیمات لازمه می کند.اما شاید برای شما این سوال پیش آید که نحوه کار این نرم افزارهای این چنینی چیست ؟! در پاسخ به این سوال باید بگویم که ؛ در حقیقت نرم افزارهای این چنینی ؛ تعداد کانکشن‌های برقرار شده توسط مرورگر در هر لحظه را مورد تحلیل و آنالیز قرار می دهند و به اصلاح آن می پردازند و هم چنین pipeline ها را نیز کنترل می کنند و بر طبق آن‌ ها تعداد استریم‌ هایی که برای دریافت محتوا مورد استفاده قرار خواهد گرفت را مشخص می کنند.حال اگر شما دارای اینترنت پر سرعت هستید طبیعتا شما تمایل دارید که مرورگر فایرفاکس ؛ در زمانی که وب سایت ها را بارگذاری می نماید ؛ از کانکشن ها و pipeline های بیش تری بهره جوید ؛ چرا که بدین شکل شما قادر خواهید بود تا تعداد محتوای بیش تری را بصورت همزمان دریافت نمایید.حال اگر اینترنت کم سرعت داشته باشیم چه ؟!

در این حالت همه چیز با حالت قبل رابطه عکس دارد ! چرا که اگر کانکشن ها و pipeline های بیش تری در این حالت داشته باشید برای دریافت محتوای بیش تر شما دچار مشکل خواهید شد و کلا با اُفت سرعت مواجه می گردید.البته باید اضافه کنم که تنظیمات دیفالت ( پیش فرض ) مرورگر فایرفاکس به شکلی تنظیم گشته است که برای استفاده تمامی اتصالات ( کند ؛ متوسط و سریع ) به شکل مناسبی عمل کند.در نرم‌افزار Firefox Booster شما تنظیمات اضافه ای را نیز خواهید دید که می توانید به تغییر آن ها بپردازید.مثلا می توانید متون چشمک زن را غیرفعال نمایید یا بهینه‌سازی مصرف مموری (حافظه ) مرورگر خود و یا حتی نمایش پیغام‌ های خطا را نیز غیرفعال سازید.

بهبود های اضافی

در روش قبلی اشاره داشتم که مختص به محیط ویندوز است ؛ اما اگر شما از مرورگر فایرفاکس خود بر روی محیط غیر ویندوزی ؛ مثلا مک یا لینوکس بهره می برید باید حتما از افزونه‌ ( پلاگین ) Tweak Network extension استفاده کنید.اگر علاقه دارید تنظیمات مورد نیاز را خودتان به صورت دستی وارد نمایید ؛ افزونه‌ Tweak Network extension این امکان را به شما می دهد اما اگر قصد دارید کار را به صورت خودکار انجام دهید و هیچ دخالتی نداشته باشید ؛ تنها کافیست کلید تعبیه شده ”   Power   ” بر روی این افزونه را بزنید.البته نیاز به ذکر است که تنظیمات خودکار این افزونه ؛ به صورت دیفالت ( پیش فرض ) برای دسترسی های اینترنت پر سرعت تنظیم شده است.اگر بخواهید به تنظیمات دیگر و پیشرفته دسترسی داشته باشید ؛ باید در داخل آدرس بار مرورگر فایرفاکس خود ؛ عبارت ”   about:config   ” را تایپ بفرمایید که پس از آن شما خواهید دید که یک پیغام اخطار از سوی برنامه برای شما به نمایش در می آید که مهر تاییدی است بر این عمل ! حال شما لیستی طویل از متغیرها را نظاره می کنید.گفتنی است که این متغیرها رفتار مرورگر فایر فاکس شما را تعیین می نمایند.بنابراین ؛ پیش به سوی تغییرات !!!

ا ) عبارت ”  browser.sessionhistory.max_entries ” را در نوار فیلتر تایپ فرمایید.حال بر روی نتیجه دابل کیلیک ( دوبار کیلیک کنید ) کنید.مقدار خواسته شده را حتما به عدد ۱۰ تغییر دهید.در واقع این تغییری که دادیم ؛ تعداد URL هایی که مرورگر فایر فاکس در تاریخچه خود به صورت خودکار ذخیره می کند را کم کردیم.حال حُسن این کار چیست ؟! حُسن این کار این است که میزان مصرف دیسک شما کاهش می یابد و به طبع مدت زمانی که طول می کشد تا عملیات مرورگر شما برای خواندن اطلاعات از دیسک صرف شود کاهش می یابد !

۲ ) زیر تنها مورد نمایش داده شده شما فضای خالی می بینید ؛ زیر آن راست کلیک کنید و از قسمت New ، یک Integer جدید بسازید.حال عبارت ”  nglayout.initialpaint.delay  ” را در بخش نام درج کنید.در بخش مقدار خواسته شده نیز عدد ۰ را وارد کنید.با این کار شما در واقع به مرورگر فایر فاکس خود دستور داده اید تا از انتظار به جهت برقراری اتصال لازم به منظور بارگذاری بعضی قسمت‌ های صفحه که معمولا با مشکل مواجه خواهد شد صرف نظر کند.

۳ ) عبارت ”  browser.cache.memory.enable  ” را در بخش فیلتر وارد نمایید.بر روی آن دابل کیلیک کنید و مقدارش را بر روی حقیقی ( True ) تغییر دهید.شما با این کار ؛ امکان لود کردن قسمتی از کش (cache) را در مموری رم برای فایرفاکس خود فراهم ساختید ؛ این کار در حقیقت سبب افزایش سرعت در بارگذاری و لود کردن وب پیج های اینترنتی می شود. کش – cache – یعنی بسته هایی از اطلاعات و محتوا که شما با باز کردن و مشاهده کردن وب پیج های اینترنتی آن‌ها را دریافت می کنید و این بسته های اطلاعاتی برای مراجعات بعدی شما مورد استفاده قرار می گیرد تا سرعت بارگذاری و لود شما بالاتر رود.همان طور که در جریانید ؛ در حالت نرمال و طبیعی ذخیره سازی کش در دیسک سخت انجام می پذیرد ولی شما با این کار ؛ این اجازه را می دهید تا برای بارگذاری سریع‌ تر، قسمتی از کش بر روی مموری لود گردد.

۴ ) درست مانند شماره ۲ ؛ زیر تنها مورد نمایش داده شده شما فضای خالی می بینید ؛ زیر آن راست کلیک کنید و از قسمت New ، یک Integer جدید بسازید.عبارت ” browser.cache.memory.capacit ” را در قسمت نام تایپ کنید.حال باید برای مقدار خواسته شده بر اساس میزان حافظه‌ی رم خود یکی از موارد ذیل را انتخاب فرمایید :

اگر رم شما ۱۲۸ مگابایتی است ؛ عدد ۲۰۴۸ پیشنهاد می شود.

اگر رم شما ۲۵۶مگابایتی است ؛ عدد ۴۰۹۶پیشنهاد می شود.

اگر رم شما ۵۱۲مگابایتی است ؛ عدد ۸۱۹۲پیشنهاد می شود.

اگر رم شما یک گیگابایتی است ؛ عدد ۱۲۲۸۸پیشنهاد می شود.

۵ ) در نوار فیلتر عبارت ”  browser.cache.memory.capacit  ” را تایپ فرمایید.حال روی نتیجه آن دابل کیلیک کنید.مقدار رو به ۴۰۹۶ تغییر دهید.شما با این کار ؛ کاهش فعالیت بر روی هارد دیسک را اعمال کرده اید.

۶ ) درست مانند شماره ۲ ؛ زیر تنها مورد نمایش داده شده شما فضای خالی می بینید ؛ زیر آن راست کلیک کنید و یک Boolean تازه بسازید.عبارت ”  config.trim_on_minimize  ” را در قسمت نام وارد کنید و مقدارش را بر روی حقیقی ( True ) تغییر دهید.شما با این کار ؛ قسمتی از آیتم هایی که در هنگام غیر فعال بودن مورد استفاده قرار نمی گیرند ( مثل حالت minimize ) را اصلاح می کنید و با این کار عملا کاهش میزان حافظه‌ ی مصرفی را خواهید داشت.

اگر بخواهیم همه تنظیمات را به حالت اولیه باز گردانیم چه کنیم ؟!

اگر می خواهید همه چیز به حالت اول برگردد یابد در کل این آموزش ؛ هر جا که گفته شد آیتم جدید بسازید ؛ آن ها را حذف کنید ! در کل آموزش هر جا که گفته شد آیتمی را تغییر دهید کافیست با کیلیک روی آن گزینه Reset را بفشرید.




تاریخ: پنج شنبه 20 آذر 1393برچسب:فایرفاکس شما هم کُند شده است ؟! ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

مرورگر وب Rekonq

اگر از کاربران سیستم های گنو/لینوکس باشید و کاربر KDE و مجموعه نرم افزارهای آن هم باشید و از همه مهم تر حساسیت زیادی داشته باشید که تمامی نرم افزارهای کاربردیتان با میزکارتان هماهنگ باشد (مثل من) یا راحت تر بگوییم میزکار و نرم افزارها از یک جنس باشند حتما با معزلی به نام مرورگر وب خوش دست و سریع و کاربردی روبه رو هستید ! بله ! مرورگری به نام Konqueror برای KDE SC وجود دارد که نیازهای شما را برای یک وب گردی ساده برطرف کند که بتوانید کارهای روزانه خود را با آن انجام دهید . ولی مشکلاتی از قبیل در دسترس نیودن Extension برای آن ٫ هماهنگ نبودن با بعضی از وب سایت و به رسمیت نشناختن آن ازطرف بعضی از سایت ها به عنوان یک مرورگر استاندارد ( سایت Yahoo) و حتی باز نشدن بعضی دیگر سایتها با این مرورگر مانند Facebook کمی اذیت کننده می تواند باشد. شاید این موضوع به ذهنتان خطور کند که چرا فایرفاکس نه ؟! مگر فایرفاکس چه عیب و ایرادی دارد که از آن برای وب گردی استفاده نکنیم و با وجود هزاران افزونه برای آن لدت نبریم ؟! حتی شاید از من بپرسید که خود تو بودی که چند ماه پیش این مطلب را برای هماهنگی بهتر فایرفاکس با KDE روی این وبلاگ نوشتی و ما را ترغیب کردی که از فایرفاکس برای وبگردی استفاده کنیم. همه اینها درست ولی….

موضوع از آنجا شروع شد که روی لپ تاپ قبلی در حالت نرمال فایرفاکس من ( نسخه پچ شده شرکت ناول و اوپن سوزه) حدود ۲۵۰ تا ۴۰۰ مگ از فضای رم مرا اشغال می کرد و این کار باعث می شد با فضای باقی مانده رم نتوانم نرم افزارهایی کاربردیم را که می خواهم در آن واحد داشته باشم را بر روی سیستم اجرا کنم . این مشکل با خرید لپ تاپ جدید و منابع سخت افزاری قدرتمندتر و بهتر برطرف شد و طی این مدت همچنان مرورگر پیشفرض من Firefox بود تا چند روز پیش در حین کار دیدم در اجرای فایرفاکس پیام خطایی مبنی بر اشغال بودن (Busy) یکی از لایبرری های xulrunner هست که اجازه نمی دهد فایرفاکس به راحتی کار کند و هر چند ثانیه یکبار به کل فایرفاکس freeze می شد و همین امر تقریبا استفاده از آن را غیر ممکن می کرد و از طرفی استفاده از لایبرری های GTK برای نوشتن فایرفاکس و عدم هماهنگی ظاهری نه چندان جالب فایرفاکس با KDE و سرعت پایین آن من را بر این وا داشت که بروم سراغ مرورگری دیگر…

اگر از کاربران KDE SC باشید حتما نام Rekonq به گوشتان خورده است ! این مرورگر تازه متولد شده همانند مرورگر Google Chrome بر پایه موتور webkit هستش و سرعت اجرا و لود صفحات توسط آن در حد واندازه Chrome است و به راحتی و بدون اشغال بیش از اندازه فضای رم می توانید از وب گردی خود لذت ببرید.این مرورگر تا به اینجا نسخه ۰٫۵ آن منتشر شده و طبق وعده های تیم توسعه آن تا October 2010 نسخه ۱.۰ آن منتشر خواهد و این وعده را داده اند تا قبل از انتشار نسخه ۱٫۰ قابلیت پشتیبانی از افزونه های گوگل کروم هم به آن اضافه شود.

فعلا قابلیت هایی که این مرورگر به صورت پیشفرض دارد ‌; وجود قابلیتی مثل fastdial در opera و فایرفاکس ٫ قابلیت بلاک کردن تبلیغات و انیمیشن های فلش بر روی وب سایتها و هماهنگی بسیار عالی با میزکار KDE و سایر ابزار آن مثل kget به عنوان Download manager و هماهنگی با میزکار Plasma و notify های آن و در کل هر آنچه که باید یک مرورگر داشته باشد تا بتواند به کاربرش در حین وبگردی خوش بگذرد :D .

این مرورگر به صورت پیشفرض و نسخه ۰٫۴ آن بر روی توزیع Chakra GNU/Linux موجود است و از مخازن Community ارچ لینوکس آنرا می توانید به نسخه ۰٫۵ هم آپدیت کنید . همچنین برای کوبونتو ۱۰٫۰۴ نسخه ۰٫۴ در مخازن موجود است و با کمی گشتن در مخازن Launchpad می توانید نسخه ۰٫۵ و حتی نسخه در حال توسعه آن (git-version) را هم پیدا کنید .

همچنین طی صحبت هایی که با تیم توسعه Rekonq در کانال #rekonq داشتیم قرار بر این شده که کاربران این مرورگر و کاربرانی که تمایل دارند به جنبش Rekonqism بپیوندند و در معرفی هرچه بیشتر rekonq به جامعه اوپن سورس و جامعه کاربری گنو/لینوکس سهیم باشند می توانند از بنر و لوگوی زیر به عنوان لوگوهای حمایتی استفاده کنند و انرا در وبلاگ یا وب سایت خود قرار دهند. همزمان با این پست ٫ پستی در همین رابطه برای معرفی این لوگوها بر روی وبلاگ انگلیسی من (برای انتشار در planetkde.org) و وب سایت رسمی rekonq منتشر شده و شما هم می توانید همگام با سایر دوستداران Rekonq در این جنبش شرکت کنید (چیزی شبیه معرفی فایرفاکس در نسخه های ابتدایی)

اگر از کاربران میزکار کی.دی.ای هستید و می خواهید مثل من مرورگری هماهنگ با میزکار خود داشته باشید همین امروز rekonq را نصب کنید . مطمئن باشید به زودی بیشتر و بیشتر در مورد مرورگر rekonq خواهید شنید….



ادامه مطلب...
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

دیگر فایرفاکس شما Crash نمی کند

شما هم تا به حال با کرش کردن های مرورگر فایرفاکس مواجه شده باشید.

به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، شما هم تا به حال با کرش کردن های مرورگر فایرفاکس مواجه شده باشید. این کرش کردن ها و از کار افتادن ها می توانند به دلایل مختلفی روی دهند. البته روش های متنوعی نیز برای حل این گونه مشکلات وجود دارند. مثلا استفاده از قابلیت Safe Mode فایرفاکس یکی از این روش هاست. اما این روش برای هر نوع مشکلی نیز جوابگو نخواهد بود.

 

مرورگرهای وب در واقع برنامه هایی هستند که با بسیاری از برنامه های دیگر در ارتباط می باشند. افزونه ها، پوسته ها، پلاگین ها برنامه های امنیتی، درایورهای گرافیکی و … از جمله برنامه هایی هستند که مرورگر شما با آنها به صورت مستمر در ارتباط می باشد. پس نتیجه می گیریم که هر کدام از این برنامه ها که دچار مشکل باشند و یا به‌روز رسانی نشوند، می توانند زمینه ساز بروز مشکل در مرورگر شما شوند.

 

در این مطلب قصد داریم تا در مورد کرش های مرورگر فایرفاکس به شما توضیحات و راهکارهایی را ارائه دهیم.

 

استفاده از حالت Safe Mode

فایرفاکس دارای حالتی به نام Safe Mode می باشد که مرورگرتان را بدون افزونه های نصب شده بارگذاری می کند. برای فعال کردن حالت Safe Mode باید از منوی اصلی فایرفاکس به منوی Help رفته و سپس گزینه Restart without add-ons disabled را کلیک کنید. البته می توانید هنگام اجرای فایرفاکس کلید shift را نگه دارید تا به صورت اتوماتیک حالتSafe Mode فعال شود.

 

 فایرفاکس

 

حالا مدتی را با استفاده از حالت Safe Mode به وبگردی بپردازید. اگر در طی این مدت فایرفاکس کرش نکرد، نتیجه می گیریم که مشکل از یکی از افزونه های شماست. بنابراین از حالت Safe Mode خارج شده و فایرفاکس را در حالت عادی بارگذاری کنید.

 

سپس یک به یک افزونه را غیر فعال کنید تا متوجه شوید که مشکل از کدام یک از افزونه ها است. وقتی افزونه مشکل دار را پیدا کردید، باید تدبیری برای آن بیندیشید. اگر به آن نیازی ندارید، خیلی راحت آن را از فایرفاکس حذف کنید. اما اگر مورد نیازتان هست باید آن را به آخرین نسخه ارتقا دهید. ممکن است در آخرین نسخه ی آن این مشکلاتش برطرف شده باشد.

 

ریست کردن فایرفاکس

اشتباه نکنید. منظور ما همان ریست کردن فایرفاکس پس از نصب یک افزونه جدید نیست. بگذارید توضیح دهیم.

 

مرورگر فایرفاکس اطلاعات شخصی شما را در یک فولدر نگه داری می کند که این فولدر مربوط به پروفایل شما می شود. حالا اگر مشکلی برای آن فولدر و فایل های موجود در آن پیش بیاید، باعث ناپایداری و کرش های گاه و بیگاه فایرفاکس می شود. حالا اگر این اتفاق برای فولدر پروفایل ما افتاده باشد باید چکار کنیم؟

 

نیازی نیست که وقت خود را صرف عیب یابی و رفع آن کنید. می توانید فایرفاکس را ریست کنید تا پروفایل جدید برای شما ایجاد شود. این پروفایل جدید که در یک فولدر جدید قرار می گیرد برای شما یک شروع تازه را به ارمغان خواهد آورد.

 

یعنی مثل اینکه فایرفاکس را از ابتدا نصب کرده باشید . البته نیازی نیست که نگران اطلاعات تان باشید.‌ پس از ایجاد پروفایل جدید به صورت اتوماتیک بوک‌مارک ها، تاریخچه مرور وب، کلمات عبور ذخیره شده، کوکی ها و اطلاعات مربوط به پر کننده اتوماتیک فرم ها به پروفایل جدید منتقل خواهند شد.

 

البته افزونه ها، پوسته ها، اطلاعات مربوط به موتورهای جستجو و تنظیمات اختصاصی برخی سایت ها از بین می روند. همانطور که گفتیم، افزونه ها یکی از عوامل اصلی کرش کردن فایرفاکس هستند. پس خلاص شدن از شرشان می تواند به کمتر کرش کردن فایرفاکس کمک کند.

 

برای ریست کردن فایرفاکس نیز کافیست که از منوی اصلی فایرفاکس به منوی Help رفته و گزینه Troubleshooting information را انتخاب کنید.

 

فایرفاکس 

 

در صفحه باز شده روی دکمه Reset Firefox کلیک کنید. اکنون فایرفاکس با پروفایل جدید راه اندازی می شود و به احتمال زیاد نیز دیگر با کرش کردن های آن مواجه نخواهید شد.

 

 فایرفاکس

 

در صورتی که پس از ایجاد پروفایل جدید، اقدام به نصب دوباره افزونه های مورد نیازتان کردید و دوباره شاهد کرش های فایرفاکس بودید، به احتمال بسیار زیاد مشکل از یکی از افزونه های تان است. پس دوباره یک به یک افزونه را نصب کنید و ببینید آیا فایرفاکس کرش می کند یا خیر؟ 

 

غیر فعال کردن شتاب دهنده سخت افزاری

یکی از قابلیت هایی که اکثر مرورگرها از آن برای انجام برخی کارهای خود بهره می گیرند، شتاب دهنده سخت افزاری است. مثلا فایرفاکس برای نمایش دادن متون و اشیا موجود در صفحات وب از کارت گرافیک دستگاه شما استفاده می کند. این کار هم باعث سریع تر شدن روند بارگذاری صفحات وب می شود و هم فشار کمتری را به پردازنده سیستم وارد خواهد آورد.

 

با این حال گاهی اوقات قابلیت شتاب دهنده سخت افزاری با برخی درایورها و کارت های گرافیکی سازگار نیست و باعث کرش کردن مرورگر خواهد شد.

 

می توانید برای تست هم که شده، یک بار این قابلیت را غیر فعال کنید و بدون آن به وبگردی بپردازید. در صورتی که فایرفاکس کرش نکرد، به احتمال زیاد مشکل از همین قابلیت بوده است. برای غیر فعال کردن شتاب دهنده سخت افزاری باید از منوی اصلی فایرفاکس گزینه ی Options را انتخاب کنید. در پنجره باز شده نیز به تب Advanced بروید. اکنون در بخش Browsing گزینه Use Hardware acceleration when available را غیر فعال کنید. در پایان نیز دکمه OK را بزنید.

 

 فایرفاکس

 

اگر مشکل حل شد پس نتیجه می گیریم که مشکل از شتاب دهنده سخت افزاری است. برای حل این مشکل نیز باید آخرین نسخه درایور کارت گرافیک دستگاه خود را از سایت شرکت سازنده ی آن دریافت کرده و نصب کنید. چون ممکن است در آخرین نسخه ی درایور کارت گرافیک تان این مشکل حل شده باشد.

 

نکته : در صورتی که همه چیز به خوبی پیش می رود و مشکل در فایرفاکس وجود ندارد، نباید شتاب دهنده سخت افزاری را غیر فعال کنید. چون قابلیت بسیار مفیدی در بازدهی بیشتر مرورگرتان خواهد بود.




تاریخ: پنج شنبه 20 آذر 1393برچسب:دیگر فایرفاکس شما Crash نمی کند,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
اگر رمز ویندوزتان را فراموش کردید با ما همراه شوید! 

 

Windows
احتمالا برای شما هم پیش آمده که کلمه عبور ویندوز خود را از یاد برده باشید؛ در چنین مواردی در صورت وجود دیسک مربوط به نصب سیستم‌عامل، بازیابی کلمه عبور کار چندان سختی نیست اما در صورت نداشتن هیچ‌یک از این‌ها می‌توانید از برنامه‌هایی شبیه به Offline Windows Password استفاده کنید.
کار با این برنامه به‌قدری ساده است که شما را از اجرای فرآیندهای پیچیده و برخی مواقع مخرب، بی‌نیاز می‌کند.  

مرورگر خود را باز کنید و به آدرس pogostick.net/~pnh/ntpasswd بروید. روی عبارت Instructions & image to download کلیک کنید و از بخش Download لینک cd110511.zip مربوط به Bootable CD image را دانلود کنید.

برای رایت کردن آن روی سی‌دی، از Image Burner ویندوز و یا ابزاری مثل (Img Burn (imgburn.com استفاده کنید.

 

سیستم را توسط سی‌دی ساخته شده بوت کنید. برای انجام این‌کار باید به بخش بایوس بروید و در آنجا اولویت را به سی‌دی تغییر دهید. زمانی که سی‌دی بوت شد، چند مرحله را باید پشت سر بگذارید؛ ترجیحا برای افزایش سرعت کار در این مراحل پرسش و پاسخ، کلید Enter را بزنید. برای مثال، آن‌طور که در تصویر می‌بینید، از شما پرسیده می‌شود که پارتیشن یک را برگزینید و در صورت زدن Enter، گزینه پیش‌فرض انتخاب خواهد شد.

 

گام مرحله دوم را تا پرسش چهارم (یعنی آن‌جایی که از شما سوالی مبنی بر رجیستری و ویرایش کاربری پرسیده می‌شود) ادامه دهید. در مرحله Edit User Info & Passwords باید نام کاربری را وارد کنید که قصد تعویض یا بازیابی کلمه عبور آن را دارید. پس از وارد کردن نام کاربری، Enter را بزنید.

 

در این مرحله مقابل همان گزینه‌ای که نام کاربری‌تان را وارد کرده‌اید باید کلمه عبور دلخواهی را تایپ کنید. بهتر است این قسمت را خالی بگذارید؛ بنابراین بار دیگر فقط کلید Enter را بزنید. با انجام این‌کار کلمه عبور برای نام کاربری دلخواه شما حذف شده و برای ورود مجدد به ویندوز نیازی به وارد کردن آن نیست. به این ترتیب، پس از ورود به ویندوز می‌توانید یک کلمه عبور جدید انتخاب کنید.

 

در این گام باید فرآیند تغییر کلمه عبور را به اتمام برسانید. علامت ! را تایپ کنید و Enter را بزنید. برای ذخیره‌ کردن مراحل انجام شده و گام نهایی حرف Y را تایپ کنید. توجه داشته باشید که پیام EDIT COMPLETE نشان از تکمیل موفقیت‌آمیز فرآیند است. سیستم را ری‌استارت کنید و بدون هیچ مشکلی وارد ویندوز شوید. در صورت نیاز کلمه عبور جدیدی را برای کاربر تنظیم کنید.
 

اضافه کردن نظر



ادامه مطلب...
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
IP چیست؟ - بخش اول 
ip
 کامپیوترها برای حضور در شبکه نیاز به آدرس شناسایی دارند. نشانی پروتکل اینترنت (Internet Protocol Address) یا به اختصار نشانی آی‌پی (IP Address) شماره ايست که به هر کامپيوتر متصل به شبکه اختصاص داده ميشود تا بتوان به کمک آن شماره به کامپیوتر مربوطه دسترسي داشته و تبادل اطلاعات نمود.
آی پی داری ورژن های مختلفی است مانند آی پی ورژن 4 یا ورژن 6 که ورژن 6 جدید ترین آن است ولی هنوز به صورت گسترده استفاده نمی شود. آی پی ورژن 5 استفاده نمی شود و کاربردی ندارد.
یک آی پی از 4 بخش تشکلی شده است که در ورژن 4 آن ها را با نقطه از یک دیگر جدا می کنند و هر بخش حداقل 0 و حداکثر 255 است. البته بخش اول از سمت چپ هیچگاه صفر نمی شود.
آی پی از دو جزء تشکلیل می شود یک جزء Net ID و دیگری Host ID نام دارد. برای آشنایی بیشتر می توان گفت که مورد اول مانند نام خانوادگی است و مورد دوم مانند نام فرد است. و تفاوت بین این دو را Subnet Mask می گویند.
 وقتی می گویند Subnet Mask یک آی پی برابر 255.255.255.0 است یعنی قسمتی که برابر است با 255 Net ID نام دارد یا همان نام خانوادگی و قسمت صفر Host ID نام دارد یا همان نام فرد. 
برای مثال با توجه به Subnet Mask بالا دو جزء آی پی 192.168.162.10  به این صورت است که سه عدد اول را Net ID گفته می شود و قسمت آخر Host ID گفته می شود. 
مثلا در آی پی 198.138.156.100 با توجه به Subnet Mask 255.255.0.0 دو بخش اول که برابر است با 255 به آن Net ID گفته می شود. پس در این آی پی قسمت 198.138 Net ID گفته می شود. و بخش سوم و چهارم که برابر با صفر است در Subnet Mask به آن Host ID می گویند که در این آی پی 156.100 همان Host ID است یا همان نام.
بگذارید کمی سطح پایین تر بگوییم. شبکه ها مانند خانواده ها هستند و فرض کنید که هر خانواده فقط می خواهد با افراد خودش گفتگو کند پس باید Net ID آنها یکی باشد برای مثال در خانواده آقای جاهدی افرادی که با یک دیگر گفتگو می کنند همگی دارای یک فامیلی هستند ولی با نام های متفاوت. پس حسین جاهدی می تواند با فاطمه جاهدی گفتگو کند نه با عباس قادری.  و وقتی که می گویند این خانواده داری subnet Mask برابر با 255.255.255.0   است نتیجه می گیریم که این خانواده دارید 255 نفر است. (ماشاالله به پدر و مادر این خانواده)
در یک شبکه هم وقتی Subnet Mask مشخص می شود برای مثال 255.255.255.0 است پس آی پی های 192.168.200.45 و 192.168.200.12 و 192.168.200.80 و 192.168.200.194 می توانند با یک دیگر ارتباط داشته باشند. ولی با آی پی 192.167.200.80 این شبکه ما ارتباط برقرار نمی کند چرا که Net ID یا همان نام خانوادگی آنها یکی نیست.
با توجه به تعداد افراد یک شبکه شما Sub net Mask خود را مشخص می کنید برای مثال اگر 300 کاربر دارید باید از subnet Mask برابر با 255.255.0.0  استفاده کنید.
آی پی ها دارای کلاس های مختلفی هستند.
در شكل زير محدوده آدرس دهي كلاسهاي مختلف را ميبينيد.
در بخش بعدی به انواع آی پی ها و معرفی آی پی ورژن 6 و روش بدست آوردن آی پی سیستم و وب سایت ها می پردازیم.
 

اضافه کردن نظر



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 24 بهمن 1392برچسب:IP چیست؟ - بخش اول ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

هشدار امنیتی پلیس فتا در خصوص
Adobe Reader
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا نوشت:
 
طبق اعلام معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا در بررسی بولتن‌های امنیتی شرکت‌های‌غربی، شرکت Adobe اعلام کرده است که در نسخه‌های قدیمی نرم افزارهای Flash و Reader این شرکت، کدهای آسیب‌پذیری پیدا شده است که مهاجمان می‌توانند با ارسال کد در شبکه‌های وب منجر به خسارت و آسیب کاربران دیگر شوند. نسخه‌های 9.5 و 10.1.2 و همچنین x.9 وv.10 ویندوز و مکینتاش و یونیکس و نسخه‌های قبلی سبب بروز چنین آسیب‌هایی می‌شوند.
 
بدلیل وجود یک کد آسیب‌پذیر در این نرم‌افزارها، مهاجم می‌تواند با ساخت یک PDF تحت وب که Reader را مجبور به بازکردن خود می‌كند، قادر است کدی را وارد سیستم قربانی كنند و از این طریق در ارسال یا دریافت فایل‌های قربانی تسلط پیدا كند. البته بخش امنیت شرکت Adobe اعلام داشت با آپدیت جدید این محصولات این مشکل کاملاً رفع شده است، تنها کاربران برای حفظ امنیت سیستم خود باید مراحل زیر براي غیرفعال کردن Reader تحت مرورگر خود و همچنین امکان 3D را در برنامه غیرفعال كنند.
 
برای غیرفعال کردن نمایش فایل‌های PDF در مرورگر وب مراحل زیر را باید انجام دهید:
 
•نرم افزار Adobe Acrobat Reader را باز كنید.
 
•منوی Edit را کلیک كنید.
 
•بخش تنظیمات (Preference) را باز کنید.
 
•در قسمت تنظیمات بخش اینترنت را کلیک كنند.
 
•در این بخش گزینه نمایش PDF در مرورگر (Display PDF in browser) را که تیک خورده است، غیرفعال كنند.
 
Edit ->Preferences -> JavaScript; uncheck Enable Acrobat JavaScript
 
همچنین این شرکت اعلام داشت بدلیل بازشدن برخی از فایل‌های PDF بطور خودکار در مرورگر کاربر می‌تواند با تنظیمات در بخش رجیستری ویندوز آن را غیرفعال كنند.
 
HKEY_CLASSES_ROOT\AcroExch.Document.7 "EditFlags"=hex: 00,00,00,00





تاریخ: جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:هشدار امنیتی پلیس فتا در خصوص Adobe Reader,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 مسدود کردن راه ورود صفحات تبلیغاتی

احتمالا تا کنون با نام پوپوپ ادورتیس برخورد کرده اید.صفحه های تبلیغاتی که خود به خود باز می شوند و حاوی یکسری جملات و تصاویر تبلیغاتی می باشند. این صفحات تبلیغاتی از طریق اینتنت و بر روی دستگاههایی که ..... شامل ویندوز اکس.پی/۲۰۰۰ می باشند باز میشوند و در صورتی که پورت تی.سی.پی ۱۳۵ سیستم عامل ویندوز باز باشد بر روی صفحه مانیتور نمایش داده می شوند.

از شدن مکرر صفحات تبلیغاتی به غیر از اینکه موجب آزار و اذیت کاربر می شوند، مشکلات دیگری نیز دارند.

اغلب این صفحات حاوی جملات غیر اخلاقی است و بسیاری از آنها کاربر را به سمت اینگونه سایتها دعوت می کنند.

 برای جلوگیری از ورود این صفحات و عدم نمایش آنها موارد زیر را انجام دهید :

۱) در کنترل پنل بر روی ادمین ایستراتیو تولز دو بار کلیک کنید تا پنجره مربوط به آن باز شود.
 ۲) بر روی آیکن سرویسیز دو بار کلیک کنید.
 ۳) در پنل سمت راست سرویسیز ، ابتدا سرویس مسنجر را بیابید و سپس دو بار بر روی آیکون آن کلیک کنید.
 ۴) در پنجره مسنجر پروپرتیس در فسمت استارت تایپ گزینه دیسبلی را انتخاب و سپس ok را کلیک نمایید.




تاریخ: سه شنبه 19 بهمن 1389برچسب: مسدود کردن راه ورود صفحات تبلیغاتی ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 چگونه هک نشویم ؟!

 

روشهای ساده را به سادگی و با کمی دقت می توان مسدود کرد. مثلا رمزی انتخاب کنید که حدس زدنش کار هر کسی نباشد. شماره تلفن , اسم , فامیل , شماره شناسنامه یا تاریخ تولید و ترکیبی از اینها معمولا اولین چیزی است که به ذهن هر کسی می رسد. سعی کنید در رمز انتخابی خود از پرانتز یا کروشه استفاده کنید یا حتی کاما که اینها به ذهن هیچ هکری نخواهد رسید.

 هنگامی که رمز خود را وارد می کنید مراقب باشید , کسی نزدیکتان نباشد. یا از کلید های منحرف کننده استفاده کنید. مثلا چند کلید الکلی بزنید و بعد با بک اسپیس پاکش کنید که اگر کسی هم دید , متوجه رمز شما نشود. پشت کامپیوتر کسی که به او اطمینانی ندارید , رمزی وارد نکنید. یا اگر مجبورید, با استفاده از کلید های کنترل+آلت+دیلیت و باز نمودن تسک مانگر کلیه برنامه های مشکوک را ببندید.

معمولا اسامی آنها مانند دیاف یا کسلوگر یا کیل یا هر اسم مشکوک دیگری می تواند باشد. در موقع ثبت نام در سرویسهای هوتمایل و یاهو به شما تذکر داده می شود که کارکنان شرکت سرویس دهنده به هیچ عنوان از طریق ایمیل از شما درخواست پسورد نمی کنند. پس هیچ گاه از طریق هیچ ایمیل ی رمز خود را وارد نکنید. از جایی اینترنت تهیه کنید که امنیت بیشتری دارد و تجربه کارشان بالاست.

زیرا علاوه بر منشیان بی تجربه که بعضاً رمزها را برباد می دهند , اگر شبکه (آی.اس.پی) هک شده باشد , دیگر از دست شما کاری بر نمی آید و رمز شما و دیگر کاربران در خطر می باشد. احتمال حمله با روش تخصصی که در بالا توضیح دادم به کاربرانی که از سیستمهای اینستند مساگینک مانند یاهو مسنجر یا ام.اس.ان مسنجر یا آی.سی.یو و ... استفاده می کنند بیشتر است چون اینگونه برنامه ها به راحتی آی.پی شما را در اختیار هکر قرار می دهند و همواره یک پورت آزاد را اشغال می کنند و معمولا به صورت مستقیم با کاربر مقابل در ارتباط هستند.

مخصوصا در مواقع ارسال و دریافت فایل. پس اگر می خواهید در امان باشید از این برنامه ها استفاده نکنید. ولی امروزه در ایران اینترنت بدون اینگونه برنامه ها فایده ای ندارد ! پس هیچگونه فایلی را که از افراد ناشناس فرستاده می شود , باز نکنید.

 حال اگر کامپیوتر شما از قبل آلوده شده باشد چه باید کرد ؟!
اگر مطئمن ترین راه را می خواهید. کامپیوتر خود را فرمت نموده و دوباره ویندوز را نصب کنید. زیرا اغلب ویروس کشها قادر به شناسایی یا پاک نمودن بسیاری از این نوع ویروسها نمی باشند. ولی معمولا این روش به صرفه نیست. کاری که من برای مبارزه با این نوع ویروس ها (که نمی دانم آیا به آن مبتلا هستم یا خیر) کردم این است که یک ویروس کش جدید نصب نمودم که هر هفته آنرا آپدیت می کنم. من نورتون آنتی ویروس ۲۰۰۳ را پیشنهاد می کنم که خود به صورت اتوماتیک هر ۱۰ روز یکبار به روز می شود.

حال اگر ویروسی پیدا شد که ویروس کش من نتوانست آنرا شناسایی کند چه ؟!
 همانطور که گفتم فایلی که در حافظه شما اجرا می شود و کامپیوتر شما را به عنوان سرور آماده حمله هکر می کند برای اتصال به اینترنت و فرستادن اطلاعات احتیاج به یک پورت آزاد دارد. روشهای زیادی برای مسدود نمودن پورت های آزاد وجود دارد.


همواره در ایران رسم است که می گویند اینترنت بدون پروکسی بهتر است ولی باید بدانید که پروکسی نه تنها سرعت کار شما در اینترنت را بالا می برد بلکه جلوی حمله هکرها را نیز می گیرد. روش دیگر استفاده از فری ول می باشد. امروزه بسیاری برنامه های کم حجم با عنوان فری ول خانگی وجود دارند. شما با استفاده از یکی از این برنامه ها می توانید به راحتی هرگونه رد و بدل شدن اطلاعات بین کامپیوتر خود و اینترنت را ببینید و کنترل نمایید.برنامه ای که من پیشنهاد می کنم زونه آلارم می باشد.پ

 با نصب این برنامه هرگاه , برنامه ای بخواهد با اینترنت تبادل اطلاعات نماید ابتدا به شما تذکر می دهد و شما می توانید اگر برنامه مشکوکی بود اجازه فرستادن اطلاعات را از او صلب کنید. در ضمن هیچ شخص و برنامه ای هم نمی تواند بدون اطلاع شما از بیرون به کامپیوتر شما وصل شود.

ویندوز اکس.پی از نظر امنیت در شبکه بسیار پیشرفته است و احتمال هک شدنش کمتر است , پیشنهاد می کنم از این ویندوز استفاده کنید. در آخر باید بگویم هیچ روشی به صورت ۱۰۰% شما را ایمن نمی کند. فقط سعی می کنیم احتمال هک شدنمان را پایین بیاوریم




تاریخ: سه شنبه 19 بهمن 1389برچسب: چگونه هک نشویم ؟!,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی