معماری درون صنایع دستی
هیچ دانی نازنینم می توانی / راحت اسرار سعادت را بدانی رمز خوشبختی انسان نسیت جز این / مهربانی ، مهربانی ، مهربانی . . .

 

در اخبار آمده است که پایه  سنواتی کارگران از ابتدای سال 1394، دو برابر خواهد شد . این در حالیست که این رقم در سال 1392، مبلغ  300  تومان بوده و در سال 1393 نیز به 500 تومان افزایش یافت، که از این پس 1000 تومان خواهد شد.
با این کار، کارگری که از ابتدای سال 1394 یک سال سابقه کار داشته باشد،  در شروع سال دوم از اشتغال خود در همان کارگاه قبلی، هر روز 1000 تومان پایه  سنواتی دریافت می کند.
پایه  سنواتی چیست و از چه زمانی در مقررات قانون کار اعمال شده است؟
فلسفه دستمزد سنواتی چیست؟
آیا کارگران  علاوه بر افزایش حقوق پایه، پایه  سنواتی دریافت می کنند؟
پایه سنوات، حق سنوات و دستمزد سنواتی آیا یکسان هستند یا با یکدیگر تفاوت دارند؟
شرایط برخورداری از هریک از این حقوق قانونی برای کارگران چیست؟
پرداخت پایه  سنواتی چه اثراتی بر کارفرمایان دارد؟
دستمزد سنواتی چه اثراتی بر کارگران خواهد داشت؟
 
بررسی و پاسخ به این پرسش ها و دیگر موضوعات قانون کار در
 
دوره یک روزه آشنایی با قانون کار - 14 اسفند
 
 
بروشور  و فرم ثبت نام به پیوست همین ایمیل تقدیم می شود
 

شماره تماس راهکار مدیریت:  66030476  -021



ادامه مطلب...
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

این جملات را هرگز به فرزندتان نگویید

گفتن بعضی حرف ها یا نظرات به کودکان تاثیرات بسیار بدی بر ذهن آنها دارد. بعضی از این صحبت ها آنقدر بد هستند که اکثر ما بد بودنشان را تشخیص می دهیم و از گفتن آنها به کودک خودداری می کنیم، مثلا جملاتی مانند "کاش هیچ وقت به دنیا نمی آمدی" یا "ما تو را نمی خواستیم".

 

ولی شاید جالب باشد بدانید که چیزهای دیگری هم وجود دارد که بی ضرر به نظر می رسند ولی  گفتنشان کم کم  کودک را دچارخودکم بینی و احساسات منفی می کند. در اینجا شما را با 10 مورد از این جملات نادرست آشنا می کنیم:

1.بیشتر تلاش کن، تو می توانی

ممکن است احساس کنید که فرزندتان در مدرسه، در ورزش یا در مهارت های دیگر آن طور که باید و شاید از توانایی هایش استفاده نمی کند. هر گونه اظهارنظری که نارضایتی شما را نشان بدهد نه تنها او را دلسرد می کند بلکه می تواند نتیجه عکس داشته باشد. وقتی چیزی از فرزندتان می خواهید،  دقیقا مشخص کنید که توقعتان چیست. مثلا بگویید "وقتی اتاقت را کاملا تمیز کردی اجازه داری کارتون تماشا کنی."

2. کمتر غذا بخور

بهتر است از هر جمله ای که ذهنیت کودک را نسبت به ظاهرو بدنش تحت تاثیر قرار می دهد بپرهیزید. مثلا نگویید "مطمئنی که باید یک کیک دیگر بخوری؟" . همین طور از به کار بردن هر صفتی خود داری کنید. مثلا نگویید فرزندتان "پرخور" یا "بهانه گیر" است. در عوض، سعی کنید به نکات مثبت اشاره کنید و  به جای کلی گویی، منظور دقیقتان را بیان کنید مثلا بگویید "چه خوب که سوپ مرغ را امتحان کردی."

 

3. تو همیشه... تو هیچ وقت ...

هرگز از کلماتی مثل "همیشه" یا "هیچ وقت" استفاده نکنید. در پس این کلمات تاثیراتی وجود دارد که می توانند تا آخر عمر با کودکتان بمانند. جمله ای مانند "تو همیشه وسائلت را گم می کنی" باعث می شود که او احساس بدی راجع به خودش پیدا کند و واقعا تبدیل به کودکی شود که همیشه وسائلش را گم می کند. به جای به کار بردن جملات منفی از فرزندتان بپرسید که چگونه می توانید به او کمک کنید تا رفتارش را تغییر دهد. مثلا بگویید "من احساس می کنم گاهی فراموش می کنی وسائلت را کجا گذاشته ای. ما چگونه می توانیم کمکت کنیم؟"

4. چون من می گویم!

گفتن چنین جمله ای شما را  رئیس مطلق معرفی می کند و به حس استقلال و لیاقت کودک ضربه می زند. همچنین باعث می شود کودک شما یکی از فرصتهای یادگیری را از دست بدهد. مثلا تصور کنید که بچه های شما دوست دارند به جای آمدن به خانه خاله تان به پارک بروند و بازی کنند. به آنها بگویید " می دانم دوست دارید بازی کنید ولی خاله دوست دارد شما را ببیند و ما باید به بزرگترها احترام بگذاریم."

5. به تو گفته بودم...

تصور کنید چندین بار به پسرتان گفته اید که اگر همه بعدازظهر بازی کند وقت کافی برای امتحان ریاضی اش نخواهد داشت. و حالا پسرتان نمره اش را گرفته و شما از آن ناراضی هستید. گفتن جمله "به تو گفته بودم" باعث می شود او فکر کند همیشه حق با شما است و او همیشه اشتباه می کند. در عوض سعی کنید به نتایج مثبت کارهای او اشاره کنید، مثلا وقتی به حرفتان گوش می کند و اتاقش را تمیز می کند بگویید " حالا اتاقت بهتر به  نظر می رسد نه؟ پس بهتر است همیشه اتاقت را تمیز کنی."

 

6. تو بهترینی

اگر همیشه کودکتان را تحسین کنید و به او بگویید که چقدر با هوش و زرنگ است، کم کم در مورد امتحان چیزهای تازه یا سخت تر دچار تردید خواهد شد چون می ترسد که نتواند مثل همیشه خوب و باهوش باشد. همچنین وقتی فرزند شما درگیر کاری باشد و به مشکل برخورده باشد، گفتن جمله ای مانند"اما تو خیلی زرنگ هستی" نتیجه عکس خواهد داشت، چون احساس می کند که لیاقت صفت های خوبی که به او می دهید را ندارد. بهتر است تنها به تلاش و کوشش او بها بدهید و بگویید "تو خیلی تلاش می کنی پس حتما موفق می شوی" یا "کارت عالی بود آفرین."

7. نگران نباش

اشکالی دارد اگر به کودک مضطرب و نگرانتان دلداری بدهید؟  بله، چون اگر به او بگویید که نباید نگران باشد  احساس او را نادیده گرفته اید. همین طور جملاتی مثل "گریه نکن" یا "آرام باش" نتیجه ای مشابه خواهند داشت. در عوض بگویید " می دانم نگران هستی. می توانی به من بگویی چه چیزی بیشتر از همه نگرانت کرده است؟ "

 

8. بهتر است با او دوست نباشی

هرگز به فرزندتان نگویید که از بعضی دوستانش خوشتان نمی آید و نباید با آنها دوست باشد. این نظر شما هر دلیلی داشته باشد، باعث می شود که توجه فرزندتان نسبت به آن شخص خاص بیشتر شود. در عوض بکوشید با او صریح و مستقیم صحبت کنید تا بتوانید مکالمه ای راحت و روشن در مورد ارزش ها و چیزهای خوب و بد با فرزندتان داشته باشید. مثلا بگویید "چه چیز آن دوست برای تو جذاب است؟ شما دونفر چه کار می کنید؟".

9. این طوری نه. بگذار نشانت بدهم

تصور کنید که از فرزندتان خواسته اید کاری را انجام دهد، ولی او در انجام آن چندان موفق نبوده است. مسلما سخت است که جلوی خودتان را بگیرید و در انجام آن کار دخالت نکنید. ولی این کار  اشتباه است چون فرصت یادگیری را از او می گیرد، ضمن اینکه در صورت تکرار باعث می شود که او کم کم از امتحان چیزهای تازه بترسد. سعی کنید به جای اینکه آن کار را خودتان اجام دهید، با او همکاری کنید و بگویید "مادر من به من یاد داده که چگونه حوله ها را تا بزنم. بگذار به تو نشان بدهم."




تاریخ: چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:این جملات را هرگز به فرزندتان نگویید ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

 

1- بوته چای جزو معدود گياهانی است که به دليل وجود سموم فراوان در بافت آن، در طبيعت هيچ آفت جدی به جز انسان ندارد! مزارع اين گياه نياز به سمپاشی ندارند و هيچ چرنده، پرنده، حشره و ... به آن نزديک نمی شود. اگر در بين علوفه چهارپايان (هر نوع که باشند) حتی کمی برگ چای باشد، حيوان به محض جويدن آنها را از دهانش بيرون می ريزد!



2- در بسياری از مناطق کشاورزی، براي آن که احشام و ساير حيوانات به مزارع و کشتزارهای مختلف نزديک نشده و زراعت را خراب نکنند، اطراف آنها را بوته چای می کارند. حيوانات با مشاهده بوته چای به مزرعه نزديک نمی شوند!



3- اولين وارد کننده تخم اين گياه به ايران در اوايل دوره قاجار انگليسی ها بودند که با همکاری عناصر خودفروخته اي در دربار قاجار، کشت اين گياه و نوشيدن دم کرده آن را در ايران رواج دادند. عکس العمل علماء و حکماي سليم النفس آن دوران در برابر اين حرکت پليد استعماري شديد بود. در يکی از نامه هایی که به دربار قاجار نوشته شده است آمده: «چرا می خواهيد گياهی را در ايران رواج دهيد که حتی الاغ ها از نزديک شدن به مزارع آن خودداری می کنند! چای مولد سودا در بدن و سودا مقدمه سرطان است!». واقعيت آن است که حکمای ايران زمين از چند هزار سال قبل با اين گياه آشنایی داشته و به خوبی می دانستند که اين گياه ارزش غذایی نداشته، بلکه مصرف غير دارویی آن مضر است.



4- موادی که در اصطلاح علم شيمی ساختار مولکولی حلقوی دارند (مواد آروماتيک) سرطان زا هستند. «پلی فنول» يکی از مواد آروماتيک است که چای هم اين ماده را دارد. فنول چيست؟ فنول يک ماده دارای ترکيبات حلقوی است که بر روی پوست، کبد و سيستم گوارش اثرات نامطلوبی می گذارد. جالب اينجاست که قريب به اتفاق مواد معطر شيميایی که در کارخانجات به چاي اضافه می کنند هم جزء مواد آروماتيک و سرطان زا هستند! (گل بود به سبزه هم آراسته شد!!)



5- مصرف چای (خصوصاً پس از غذا که سال هاست عادت بسياری از ايرانيان شده است) جلوي جذب آهن معدنی موجود در غذاها توسط بدن را می گيرد که در نتيجه منجر به بروز بيماری کم خونی مزمن در مصرف کنندگان می شود. چای دارای ترکيباتی به ‌نام تانن است که مزه‌ تلخ چای را ايجاد مي کند. تانن‌ها با آهن، ايجاد رسوب مي‌ نمايند و اين رسوب به دليل درشتی ملکول و سنگينی، غير قابل جذب توسط بدن است. لذا در صورتی که غذای مصرفی دارای آهن بوده و بلافاصله بعد از آن چای مصرف شود، از جذب آهن آن جلوگيری می کند. فراموش نکنيد که عارضه کم خونی خود باعث ده ها بيماری ديگر در بدن می شود.



6- همان گونه که گفته شد چای دارای ماده اي است به نام تانن. اين ماده بسيار مدر است و به همين خاطر مايعات بدن را دفع کرده و پلاسما غليط می شود. آنزيم ها در پلاسمای غليظ نمی تواننند فعاليت کنند و به همين خاطر مواد زاید در بدن انبار شده و موجب بيماری های گوناگون مي شود. ضمناً تانن موجب فعاليت بيش از حد سلول های اپيتليال کليه شده و کليه را به مرور از کار می اندازد!



7- گياه چای داراي ماده ای است به نام اگزاليک اسيد، که مسموم کننده بوده و اختلالات متابوليسمي ايجاد می کند. اين ماده در کليه رسوب کرده و سنگ های کليوی اگزاليک را موجب می شود.



8- مصرف زياد چای دندان ها را لك دار و سياه می كند.



9- چاي ترشح اسيد معده را تحريک مي كند و همچنين به دليل ماهيت اسيدی خود، در بروز زخم معده مؤثر است.



10- در هر فنجان چاي بين 60 تا 75 ميلی گرم «کافئين» وجود دارد که LDL خون را افزايش مي دهد و عاملی می شود برای انفارکتوس های قلبی و مغزی، ولی البته آرام بخش است و در دراز مدت اعتياد ايجاد می کند!



11- به دليل وجود مقدار زيادی از ماده کافئين در چای، براى عده اى باعث تحريك اعصاب و يا تپش قلب می شود. همچنين نوشيدن چاى پررنگ براى خانم ها احتمال ابتلا به سرطان سينه را افزايش مى دهد.



12- ماده آرام بخش ديگری در چای وجود دارد به نام «تئين» که محرک سيستم اعصاب سمپاتيک است و موجب افزايش ترشح آدرنالين می شود. تئين موجب کاهش مقدار منيزيم داخل سلول ها می شود. منيزيم ماده ای است که در سلول قرار دارد تا با انواع سرطان ها مبارزه کند و با نوشيدن چای اين ماده مفيد از بدن خارج می شود.



13- به نظر شما چرا اغلب افراد چای خور جدی، هنگامی که تصميم به ترک چای می گيرند با علایمی مشابه با علایم معتادان مواد مخدر در هنگام ترک مواد مذکور (همچون سردرد، بی خوابی، بی حوصلگی، آشفتگی روحی و ...) مواجه می شوند؟! آيا اين موضوع که ادعا شده است سال هاست توليد کنندگان چای در کشورهای خارجی براي حفظ مشتريان خود به چای مواد افزودنی مضر و اعتيادآوری اضافه می کنند قابل اعتنا نيست؟



14- چند نفر معتاد به مواد مخدر را می شناسيد که سيگاری نباشند؟ و چند نفر سيگاری را می شناسيد که چای خورهای قهاری نباشند؟! چای به دليل مواد افيونی طبيعی که در خود داشته و مواد شيميایی که در فرآيند توليد توسط بسياری از توليدکنندگان به آن اضافه می شود، مقدمه ای براي آمادگی بدن جهت پذيرش انواع اعتيادها به مواد مضر ديگر است.



15- اگر دقت کنيد قريب به اتفاق مواد سمی در طبيعت دارای طعم تلخ می باشند. شايد پروردگار مهربان با اين گونه خلقت خواسته است به موجودات هشدار دهد که چه موادی خوراکی نيستند و بايد از آنها پرهيز کنند. چاي يکی از تلخ ترين گياهان موجود در طبيعت است که البته با روش های مختلف سعی در کاهش اين تلخی و صد البته عادت دادن ذایقه مردم به آن دارند.



16- همه اين ها که گفته شد برای چای سبز که خشک شده سريع برگ سبز چای می باشد صادق است. چای سياه که دم کرده مضرتری از چای سبز است با انبار کردن برگ سبز چای در مکان های گرم، پوسيده شدن و تخمير اين برگ ها، تغيير رنگ آنها به قهوه ای و سياه (مشابه عملی که باغبانان در وسط باغ با بر روی هم تلنبار کردن برگهای درختان انجام می دهند تا پوسيده شده و تبديل به کود گردند)، سپس خشک کردن اين برگهای پوسيده بدست می آيد!



17- بدتر از چای سبز و چای سياه، چای هاي جديد طعم داری هستند که دارای اسانس های شيميایی مختلف بوده و تمامی مضرات دو نوع چای قبلی را دارند بعلاوه مضرات مواد شيميایی عطری و طعم دهنده های مصنوعی! (هرچه خوبان همه دارند تو يک جا داری!!)



18- يکی از موارد مرسوم در جامعه ما (خصوصا در مراسم، جشن ها، سمينارها و ...) مصرف بسياری از نوشيدنی ها در ليوان های يک بار مصرف پلاستيکی است. اين ظروف به خصوص در مجاورت با نوشيدنی های داغ به سرعت مواد فوق العاده سمی و خطرناک نفتی را آزاد می کنند. برای امتحان می توانيد در يکی از اين ليوان ها چای داغ بريزيد و چند دقيقه ای کنار بگذاريد تا سرد شود. خواهيد ديد که پرده ای از مواد نفتی روی آن می بندد!



19- در انواع چای هاي بسته ای (معروف به Teafix يا Lipton)، ضايعات/ته مانده های چای که قابل ارایه به شکل عادي نيستند در بسته های کاغذی که براي جلوگيری از وارفتن آنها در آب جوش، پروسه های شيميایی مختلفی روی آنها انجام شده و آغشته به انواع مواد مضر هستند قرار می گيرند. پاره ای از مواد شيميایی موجود در کاغذ مذکور در آب جوش حل شده و وارد بدن مصرف کننده می شوند!



20- ميدانيم که انصافاً دين اسلام کامل ترين دين است و حتي در مورد جزیی ترين موارد زندگي شخصی و اجتماعی دهها و صدها حديث و روايت در کتب ديني ما نقل شده است. حال با فرض اين که ادعاهای بوقهای تبليغاتی تبليغ کننده مصرف چای صحيح باشد و مصرف اين گياه باعث آن همه منافع ادعایی آنها باشد، آيا به نظر شما عجيب نيست با وجود آن که گياه چای از پنج هزار سال قبل شناخته شده بوده است حتي يک مورد هم از معصومين و بزرگان دينی درباره خواص چای و توصيه به مصرف آن مطلبی در هيچ کتاب معتبری به ما نرسيده است؟! برعکس، همان گونه در بالا هم اشاره شد، علما و حکماي هوشيار ما اولين اقشاری بودند که در مورد ورود چای به کشور عکس العمل منفی نشان داده و به مخالفت برخاستند.



21- ابو علي سينا (نابغه طب اسلامي) در طب سنتی از چای به عنوان ماده پست غذایی نام می برد و از آن فقط برای مصارف درمانی در شرايط خاص استفاده می كرده است.



22-ممکن است عليرغم خواندن موارد فوق به دليل تبليغات زيادی که در قالب مقالات و اخبار مختلف شبه علمی به خورد جامعه داده می شود، هنوز باور نکرده باشيد که مصرف اين نوشيدنی همه جا تا اين حد مضر است. بسياري می پرسند که اگر واقعاً چای مضر است پس چرا اين قدر در رسانه ها از آن تعريف شده و در همه جا مصرف می شود؟ پاسخ آن است که اولاً ما نفي نمی کنيم که چای فوايد اندکی نيز دارد، اما این فواید قابل مقايسه با مضرات فراوان آن نيستند. مانند شراب و قمار که خداوند متعال در قرآن کريم در مورد آنها می فرمايد: «از تو در مورد شراب و قمار می پرسند، بگو در آنها منافعی هست، اما ضررهای آنها بسيار بيشتر است». ثانياً فراموش نکنيد که تجارت چای گردش مالی ميلياردی در سراسر جهان دارد. به نظر شما مافياها و کارتل های تجاری بزرگی که از اين راه منافع و سود سرشاری می برند به اين راحتي اجازه می دهند که حقايق برای مردم آشکار شوند؟! فراموش نکنيد که در اوايل قرن بيستم شرکت های سازنده سيگار و دخانيات به پاره ای از دانشمندان بی وجدان مخفيانه پول می دادند تا مقالات به ظاهر علمی در رد خطرات دخانيات و حتی طرح فوايد استفاده از آن نوشته و در مجلات معروف علمی آن زمان چاپ کنند. اسناد اين تبانی های بزرگ و کثيف در اواخر قرن بيستم منتشر شد، يعنی زمانی که همه ذينفعان ماجرا مرده بودند و مضرات بلای خانمانسوز دخانيات بر همه آشکار شده بود! دور از واقعیت نیست که گفته شود مشابه چنين اتفاقاتی در زمانه ما هم برای چای، موبايل، نوشابه، سوسيس، کالباس و ساير موارد مشابه رخ می دهد و اين ما هستيم که بايد عقلمان را قاضی کرده و سلامتی خود و اطرافيانمان را فدای مطامع مادی عده ای از خدا بی خبر نکنيم.



23- بعضي می پرسند اگر مصرف چای اين قدر مضر است چرا خداوند آن را آفريده است؟! پاسخ ساده است: خداوند حکيم هيچ موجودی را در عالم بدون دليل و حکمت خلق نکرده است، اما اين به معنی آن نيست که هرچه آفريده شده خوردنی و دارای ارزش غذایی است!! بوته چای يکي از بهترين گياهانی است که می تواند هوا را از انواع آلودگی ها پاک کرده و حجم زيادی اکسيژن توليد کند. دليل آن که هوای مزارع چای بسيار مطبوع است نيز همين واقعيت می باشد. در حقيقت بشر امروز اگر عاقلانه فکر کند بايد به جای خوردن برگهای چای، بوته آن را به عنوان يک تصفيه کننده عالی هوا در سرتاسر معابر شهرها بکارد. شايد يک دليل ديگر برای آن که مصرف خوراکی چای مضر است همين باشد که اين گياه سموم موجود در هوا را به خود جذب می کند! همچنين به دليل اين که گياه چای اسيدی است، ماده ضد عفوني کننده خوبی می باشد. لذا براي شستشوی چشم های عفونی و لثه های عفونی مفيد است. در طب سنتی برای درمان چشم عفونی شده نوزادان در عوض انواع و اقسام داروهای شيميایی و آنتی بيوتيک های دارای اثرات مضر جانبی فراوان، با استفاده از آب جوشانده چای چشم نوزاد را طی چند نوبت شستشو می دهند.



24-اگر می پرسيد که چه بايد کرد، عرض می کنم: اولاً اطلاع رساني وسيع در بين همه آنها که دوستشان داريم. ثانياً رواج ده ها دم کرده طبيعی خوش طعم، مفيد و باصرفه که جانشينان بسيار مطلوبی براي چای مضر هستند در سطح جامعه (براي شروع از خانه خود و نزديکانتان شروع کنيد). به عنوان مثال می توانيد به تناوب از جوشانده بادرنج بويه (گياه مورد علاقه زنبور عسل که جوشانده آن مورد استفاده حضرت اميرالمؤمنين علی عليه السلام نيز بوده است)، دم کرده برگ گياه به ليمو (گياهی با برگ های شبيه نعنا، با شربت به ليمو اشتباه نکنيد)، دم کرده ميوه نسترن، دم کرده گل گاوزبان، دم کرده بابونه، جوشانده تخم گشنيز (به صورت آسيا شده)، دم کرده پونه، دم کرده زنجبيل، دم کرده زيرفون، دم کرده برگ تيول و ... ده ها جوشانده و دم کرده طبيعی و مفيد ديگر که به تفصیل در بخش مقالات درج شده است، استفاده کنيد




تاریخ: جمعه 22 ارديبهشت 1391برچسب:از این همه مضرات چای تعجب نکنید,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

آیا می دانید بیشتر محتوای روغن های مایع از پارافین خوراکی که محصول پالایشگاهای نفت است درست شده است که کلسترول خون را افزوده موجب چربی خون و... می شود که کشنده است؟




تاریخ: دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:آیا می دانید ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

آیا می دانید

 

آیا می دانید قیمت روغن مایع مثل آفتابگردان اگر واقعی باشد حدود 12 الی 15 هزار تومان خواهد بود ولی الان در بازار 900 الی 800 تومان است که از یک کیلو تخم آفتابگردان ارزانتر است؟




تاریخ: دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:آیا می دانید ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

آیا می دانید

 

آیا می دانید رنگهای افزودنی در نوشابه ها, ساندیس ها, کیکها, آدامسها و ... همه سرطان زا هستند؟




تاریخ: دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:آیا می دانید,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

آیا می دانید

 

آیا می دانید ساندیسها, نوشابه ها, بیسکویتها, کیکها و... با قندهای مصنوعی چون ساخارین که 1000 برابر شیرین تر از قند معمولی است ساخته می شود که دشمن کبد و کلیه می باشد؟




تاریخ: دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:آیا می دانید ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

آیا می دانید؟

آیا می دانید سس مایونز به دلیل ترکیب خاصی که دارد در کنفرانسهای علمی به عنوان سم کبد معرفی می شود؟




تاریخ: دو شنبه 4 ارديبهشت 1391برچسب:آیا می دانید؟,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 
آمار بدن
 
Body statistics
 ۷ ثانیه طول میکشد تا غذا از دهان به معده  برسد
It takes 7 minutes for food to travel from the mouth into the stomach
 موی انسان تحمل وزن ۳ کیلو را دارد
Human hair tolerates 3 kilos of weight
 طول
آلت تناسلی مرد
۳ برابر شستش می‌باشد
The lenghth of a man's penis is 3 times that of his thumb
 استخوان باسن از سیمان محکمتر است
The bone of buttocks is harder than cement
 قلب زنان از مردان تندتر میزند
Women's heart beats faster than men's
 زنان دو برابر مردان چشم میزنند
Women blink twice as much as men do
 وزن پوست انسان دو برابر مغزش است
The weight of a man's skin is tiwce the wight of his brain
 بدن شما برای ایستادن از بیش از سیصد ماهیچه استفاده می‌کند
Your bodu uses 
 اگر بزاق شما
حلال نباشد نمیتوانید مزهٔ غذاها را تشخیص دهید
 خانمها مدتیست این متن را تمام کرده اند
 مردانی که هنوز مشغول خواندن هستند در حال اندازه گرفتن "شست" خود  میباشند




تاریخ: یک شنبه 9 بهمن 1390برچسب:آمار بدن,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

بازار سلامت؛ اشباع از داروهای جنسی!

 
بازار سلامت؛ اشباع از داروهای جنسی!

این متخصص بیماریهای داخلی از بروز سکته های قلبی و مغزی، تنگی نفس، نابینایی ناگهانی، بالا رفتن فشارخون و مرگهای ناگهانی به عنوان عوارض استفاده از داروهای جنسی نام برد و افزود: متاسفانه علت بروز مشکلات …

ارتقای سطح آگاهی های بهداشتی جامعه باعث شده برخی سودجویان از وضعیت موجود سوء استفاده کرده و بازار سلامت کشور را از وجود داروهای جنسی اشباع کنند. در حالی که پزشکان معتقدند استفاده نادرست از این قبیل داروها، عوارض ناگوار و خطرناکی به دنبال دارد.

به گزارش مهر، واردات بی رویه و قاچاق محصولات جنسی و تبلیغات بی رویه این قبیل داروها از شبکه های ماهواره ای باعث شده که میل به استفاده از داروهای جنسی در جامعه افزایش یابد. به طوریکه هم اکنون می توان به راحتی این قبیل داروها و محصولات را در سوپرمارکتها و فروشگاههای لوکس پیدا کرد. در حالی که فروش این قبیل کالاها در مکانهایی غیر از داروخانه ها غیرقانونی بوده و تخلف محسوب می شود.

تبلیغات گمراه کننده و پوچ

دکتر ایرج خسرونیا رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به تبلیغات زیادی که در ارتباط با داروهای جنسی دیده می شود، گفت: تبلیغات گمراه کننده داروهای جنسی که اغلب از طریق شبکه های ماهواره ای دیده می شود فقط به خاطر مسائل اقتصادی و مالی شرکتهای بزرگ دارویی در خارج از کشور است.

وی با تاکید بر غیر ضروری بودن استفاده از این قبیل داروها توسط جوانان، افزود: مصرف این داروها نه تنها مفید نیست بلکه باعث بروز مشکلات جسمی نیز می شود.

این متخصص بیماریهای داخلی از بروز سکته های قلبی و مغزی، تنگی نفس، نابینایی ناگهانی، بالا رفتن فشارخون و مرگهای ناگهانی به عنوان عوارض استفاده از داروهای جنسی نام برد و افزود: متاسفانه علت بروز مشکلات جنسی افراد جامعه ناشی از مسائل روحی و روانی و اقتصادی است.

خسرونیا با تاکید بر غیر ضروری بودن تبلیغات و مصرف داروهای جنسی در فضای کنونی جامعه ، تصریح کرد: استفاده از این قبیل داروها می بایست حتما تحت نظر پزشک باشد.

وی افزود: استفاده از داروهای جنسی به دلیل اینکه سازنده این قبیل داروها نامعلوم و نامشخص است، مشکل ساز بوده و می تواند سلامت افراد دچار اختلال کند. بنابراین قبل از استفاده از این داروها، باید علت مشکل توسط پزشک بررسی و سپس نسبت به تجویز دارو اقدام شود.

انتقاد از فروش آزادانه داروهای جنسی

دکتر محمدکاظم پورکاظمی، عضو انجمن داروسازان ایران با عنوان این مطلب که داروهای جنسی موجود در داروخانه ها دارای پروانه وزارت بهداشت هستند، گفت: طبیعی است که استفاده خودسرانه از این قبیل داروها مشکل ساز می شود.

وی از داروهای جنسی به عنوان داروهای OTC که تهیه آنها از داروخانه ها نیاز به نسخه ندارد، نام برد و افزود: استفاده از این قبیل داروها برای افرادی که سابقه بیماریهای قلبی، فشارخون دارند، مشکل ساز می شود بنابراین بهتر است افراد این داروها را از مکانهایی غیر از داروخانه ها تهیه نکنند.

این داروساز با انتقاد از عرضه و فروش داروهای جنسی در سطح سوپرمارکتها و فروشگاهای لوکس، اظهارداشت: قطعا کسی که برای تهیه این داروها به داروخانه مراجعه می کند، از مشاوره داروساز برخوردار می شود اما خرید داروهای جنسی از مکانهایی غیر از داروخانه ها می تواند مشکل ساز باشد.

فروش در سوپرمارکتها غیرقانونی است

دکتر محمدرضا شانه ساز، معاون داروی سازمان غذا و دارو از غیرقانونی بودن فروش داروها و مکملهای جنسی در سوپرمارکتها خبر داد و گفت: حتی توزیع آن دسته از داروها و مکملهایی که مجوز وزارت بهداشت را دارند در این قبیل اماکن غیرقانونی است و تخلف محسوب می شود.

وی با عنوان این مطلب که سوپر مارکتها محل فروش دارو و مکمل نیست، در خصوص آن دسته از داروها و مکملهای جنسی که مجوز وزارت بهداشت را ندارند و در داروخانه ها عرضه می شوند، افزود: داروهای جنسی در داروخانه ها وجود دارد که مجوز وزارت بهداشت را دارند و فروش آنها قانونی است. اما وجود آن دسته از اقلامی که فاقد مجوز وزارت بهداشت هستند در داروخانه ها هم غیرقانونی است.

بروز سکته های قلبی و مغزی

دکتر ابوالقاسم رضوانی، کارشناس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت به عوارض ناشی از مصرف داروهای جنسی اشاره کرد و گفت: این داروها از طریق پرخونی باعث می شود که عروق قلب گشاد شود و بیماران قلبی که داروی نیتروگلیسرین (زیرزبانی) می خورند نیز باعث گشاد شدن عروق می شود. لذا، بیماران قلبی که از داروی جنسی نیز استفاده می کنند باعث می شود استفاده از این ترکیبات موجب فزاینده شدن گشادی عروق قلب شود که در خون رسانی بیمار اختلال ایجاد می کند.

وی همچنین استفاده از داروهای جنسی برای جلوگیری از انزال زودرس را خطرناک توصیف کرد و افزود: شاید استفاده از این داروها در کوتاه مدت باعث احساس سرخوشی فرد شود اما به دلیل ایجاد وابستگی، فرد مجبور است دوز دارو را زیاد کند تا به خواسته خودش برسد و همین مسئله ایجاد اعتیاد می کند.

این کارشناس اداره قلب و عروق وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه ترکیبات آمفتامین ها باعث افزایش فشارخون می شود، گفت: یک سری از داروهای جنسی منجر به بروز فشار خون می شود که بهتر است افراد برای استفاده از این داروها با پزشک مشاوره کنند.

امروزه انواع محصولات جنسی در بسته ها و اشکال مختلف در بازار داخلی کشور دیده می شود که البته نمی توان در مورد همه آنها به طور یکسان قضاوت کرد اما می توان این نکته را یادآور شد که قبل از استفاده از محصولاتی که هیچ سابقه ذهنی از مزایا و معایب آن نداریم و تنها به صرف تبلیغات است که علاقه مند به تهیه آن شده ایم، می بایست با افراد آگاه و متخصص در این حوزه مشورت کرد.




تاریخ: چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:بازار سلامت؛ ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

مامان! تو رختخواب من بارون اومده!

بچه‌ها كنترل ادرارشان را دير به دست مي‌آورند. آن‌ها به‌خصوص براي اين‌كه در شب پوشك‌شان را خشك نگه دارند، نياز به زمان زيادي دارند. بنابراين خيلي طبيعي است كه آن‌ها شب‌ها تختخواب‌ را خيس كنند؛ موضوعي كه والدين از آن با عنوان شب‌ادراري نام ‌مي‌برند اما آنچه بايد بدانيد اين است كه شب‌ادراري در عالم پزشكي تعريف‌خاص خودش را دارد و همه بچه‌هايي كه شب‌ها تختخواب‌ را خيس مي‌كنند، لازم نيست به‌دنبال درمان باشند. براساس تعريف شب‌ادراري، درصورتي كه كودكي بالاي 5 سال، به‌طور مكرر حداقل 2 بار در هفته و به‌مدت حداقل 3 ماه پياپي بستر خود را خيس كند، مي‌توان او را مورد بررسي قرار داد. به گزارش برترین ها هر چه سـن بالاتـر مي‌رود، تعدادي از كودكان خودبه‌خود بهبود پيدا مي‌كنند. به‌طوري كه در حدود 6 سالگي، شب ادراري در 10 تا 15 درصد كودكان ديده مي‌شود و در سن 10 سالگي حدود 5 درصد از كودكان و در 15 سالگي تنها يك درصد كودكان شب ادراري دارند. بايد توجه داشت كه شب ادراري در پسرها 2 تا 3 برابر دخترهاست.




 
نقش تغذيه در شب‌ادراري


ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 25 دی 1390برچسب:مامان! تو رختخواب من بارون اومده! ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی


داشنگاه ازاد تقحيقي روي روش خوانده شدن کملات در مغز اجنام شده است که مخشص مي کند که مغز انسان تهنا حروف اتبدا و اتنها ي کلمات را پدرازش کرده و کمله را مي خواند. به هيمن دليل است که با وجود به هم ريتخگي اين نوتشه شما تواسنتيد آنرا بخاونيد
حالا اگه برگردی میبینی که نمی تونی بخونیش چون ذهنت فهمید و عکس العمل نشون میده.
عجب ذهن..... داریم
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
الکی تا پایین میای که چی؟ جمله با اینکه اشتباه بود اما تو خوندیش برو بالا ببین. دیگه خوندنش سخت شده




تاریخ: چهار شنبه 16 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

زندگینامه حضرت عباس (ع)
در روزهاى كودكى عباس، پدر گرانقدرش چون آیینه معرفت، ایمان، دانایى و كمال در مقابل او قرار داشت و گفتار الهى و رفتار آسمانى‏اش بر وى تاثیر مى‏نهاد.
خاندان حضرت عباس (ع):
در سال 26 هجری قمری، حضرت عباس (ع) پایه عرصه گیتی نهاد. مادر گرامیش فاطمه، دخت حزام بن خالد بن ربیعه بن عامر كلبی و كنیه اش (ام البنین) بود.
چند سال پس از شهادت حضرت فاطمه (س) بود، كه امیرالمومنین از برادرش عقیل، كه به اصل و نسب قبایل آگاه بود، درخواست كرد زنی را از دودمانی شجاع  برای او خواستگاری كند و عقیل، فاطمه كلابیه (ام البنین) را برای آن حضرت خواستگاری كرد و ازدواج صورت گرفت.
امیرالمومنین (ع) از این بانوی گرامی، صاحب چهار پسر به نامهای عباس، عثمان، جعفر و عبدالله شد.
عباس (ع) ازبرادران دیگرش بزرگتر بود و هر چهار برادر به امام خویش، حسین (ع) وفادار بودند و در روز عاشورا در راه آن امام جان خود را نثار كردند.
ارادت قلبی ام البنین (س) به خاندان پیامبر (ص) آنقدر بود كه امام حسین (ع) را از فرزندان خود بیشتر دوست می داشت؛ بطوری كه وقتی به این بانوی گرامی خبر شهادت چهار فرزندش را دادند فرمود: مرا از حال حسین (ع) باخبر سازید و چون خبر شهادت امام حسین (ع) به او داده شد، فرمود رگهای قلبم گسسته شد، اولادم و هر چه زیر این آسمان كبود است، فدای امام حسین (ع).
دوران كودكی حضرت ابوالفضل العباس (ع):
در روزهاى كودكى عباس، پدر گرانقدرش چون آیینه معرفت، ایمان، دانایى و كمال در مقابل او قرار داشت و گفتار الهى و رفتار آسمانى‏اش بر وى تاثیر مى‏نهاد. او از دانش و بینش على(ع) بهره مى‏برد. حضرت در باره تكامل و پویایى فرزندش فرمود: ان ولدى العباس زق العلم زقا; همانا فرزندم عباس در كودكى علم آموخت و به سان نوزاد كبوتر، كه از مادرش آب و غذا مى‏گیرد، از من معارف فرا گرفت. در آغازین روزهایى كه الفاظ بر زبان وى جارى شد، امام(ع) به فرزندش فرمود: بگو یك. عباس گفت: یك حضرت ادامه داد: بگو دو عباس خوددارى كرد و گفت: شرم مى‏كنم با زبانى كه خدا را به یگانگى خوانده ‏ام، دو بگویم.
پرورش در آغوش امامت و دامان عصمت، شالوده ‏اى پاك و مبارك براى ایام نوجوانى و جوانى عباس فراهم كرد تا در آینده نخل بلند قامت استقامت و سنگربان حماسه و مردانگى باشد. گاه كه على(ع) با نگاه بصیرت‏ آمیز خود آینده عباس را نظاره مى‏كرد، با لبختدى رضایت ‏آمیز، سرشك غم از دیدگان جارى مى‏كرد و چون همسر مهربانش از علت گریه مى‏پرسید، مى‏فرمود: دستان عباس در راه یارى حسین(ع) قطع خواهد شد.
آنگاه از مقام و عظمت پور دلبندش نزد خداوند چنین خبر مى‏داد: پروردگار متعال دو بال به او خواهد داد تا به سان عمویش جعفر بن ‏ابى‏طالب در بهشت پرواز كند. محبت پدرى گاه على(ع) را بر آن مى‏داشت تا پاره پیكرش را ببوسد ، ببوید و با آداب و اخلاق اسلامى آشنا سازد. از اینرو لحظه‏اى عباس را از خود دور نمى‏ساخت. فرزند پاكدل على(ع) در مدت 14 سال و چهل و هفت روز، كه با پدر زیست، همیشه در حرب و محراب و غربت و وطن در كنار او حضور داشت.
در ایام دشوار خلافت، لحظه ‏اى از وى جدا نشد و آنگاه كه در سال‏37 هجرى قمرى جنگ صفین پیش آمد، با آن كه حدود دوازده سال داشت، حماسه‏اى جاوید آفرید.
  مقام علمی حضرت عباس (ع):
حضرت عباس (ع) در خانه ای زاده شد كه جایگاه دانش و حكمت بود. آن جناب از محضر امیرمومنان (ع) و امام حسن (ع) و امام حسین (ع) كسب فیض كردند و از مقام والای علمی برخوردار شدند. لذا از خاندان عصمت (ع) در مورد حضرت عباس (ع) نقل شده است كه فرموده اند: زق العلم زقا، یعنی همان طور كه پرنده به جوجه خود مستقیماً غذا می دهد، اهل بیت (ع) نیز مستقیماً به آن حضرت علوم و اسرار را آموختند.
علامه محقق، شیخ عبدالله ممقانی، در كتاب نفیس تنقیح المقال، در مورد مقام علمی و معنوی ایشان گفته است: آن جناب از فرزندان فقیه و دانشمندان ائمه (ع) و شخصیتی عادل، مورد اعتماد، با تقوا و پاك بود.
 مقام حضرت عباس (ع) نزد ائمه (ع):
اگر بخواهیم مقام و منزلت حضرت عباس (ع) را از دیدگاه امامان معصوم (ع) دریابیم، كافی است به سخنان آن بزرگوار درباره حضرت عباس (ع) توجه كنیم.
در شب عاشورا، وقتی دشمن در مقابل كاروان امام حسین (ع) حاضر شد و درراس آنها عمربن سعد شروع به داد و فریاد كرد، امام حسین (ع) به حضرت عباس (ع) فرمود:‌ برادر جان، جانم به فدایت، سوار مركب شو و نزد این قوم برو و از ایشان سوال كن كه به چه منظور آمده اند و چه می خواهند.
در این ماجرا دو نكته مهم وجود دارد یكی آنكه امام به حضرت عباس می فرماید: من فدایت شوم. این عبارت دلالت بر عظمت شخصیت عباس (ع) دارد، زیرا امام معصوم العیاذ بالله سخنی بی مورد و گزاف نمی گوید و نكته دوم آنكه، حضرت به عنوان نماینده خود عباس (ع) را به اردوی دشمن می فرستد.
روز عاشورا هنگامی كه حضرت عباس (ع) از ا سب بر روی زمین افتاد، امام حسین (ع) فرمودند:‌(الان انكسر ظهری و قلت حیاتی) یعنی (اكنون پشتم شكست و چاره ام كم شد). این جمله بیانگر اهمیت حضرت عباس (ع) ونقش او در پشتیبانی از امام حسین (ع) است.
امام زمان (ع)، در قسمتی از زیارتنامه ای كه برای شهدای كربلا ایراد كردند، حضرت عباس (ع) را چنین مورد خطاب قرار می دهند: السلام علی ابی الفضل العباس بن امیرالمومنین المواسی اخاه بنفسه، الاخذ لغده من امسه، الفادی له،‌الوافی الساعی الیه بمائه، المقطوعه یداه لعن الله قاتله یزید بن الرقاد الجهنی و حكیم بن طفیل الطائی.
امام زین العابدین (ع) به عبیدالله بن عباس بن علی بن ابی طالب (ع) نظر افكند و اشكش جاری شد. سپس فرمود:‌هیچ روزی بر رسول خدا (ع) سخت تر ازروز جنگ احد نبود، زیرا در آن روز عموی پیامبر، شیر خدا و رسولش حمزه بن عبدالمطلب كشته شد و بعد از آن روز بر پیامبر هیچ روزی سخت از روز جنگ موته نبود،  زیرا در آن روز پسر عموی پیامبر جعفر بن ابی طالب كشته شد سپس امام زین العابدین (ع) فرمود: هیچ روزی همچون روز مصیبت حضرت امام حسین (ع) نیست كه سی هزار تن در مقابل امام حسین (ع) ایستادند و می پنداشتند، كه از امت اسلام هستند و هر یك از آنها می خواستند از طریق ریختن خون امام حسین (ع) به نزد پروردگار می انداخت و ایشان را موعظه می فرمود و كار را تا آنجا كشاندند كه آن حضرت را از روی ظلم وجور و دشمنی به شهادت رساندند. آنگاه امام زین العابدین (ع) فرمود:‌ خداوند حضرت عباس (ع) را رحمت كند كه به حق ایثار كرد و امتحان شد و جان خود را فدای برادرش كرد تا آنكه دو دستش قطع شد. لذا خداوند عزوجل در عوض،‌ دو بال به او عطا كرد تا همراه ملائكه در بهشت پرواز كند، همان طور كه به جعفر بن ابی طالب (ع) هم دو بال عطا فرمود و به تحقیق، حضرت عباس (ع) نزد پروردگار مقام و منزلتی دارد كه روز قیامت همه شهدا به آن مقام و منزلت غبطه می خورند.
ایثار و جانبازی، راز و رمز تعالی حضرت عباس (ع):
با توجه به روایاتی كه در شان حضرت عباس (ع) از ائمه علیهم السلام رسیده و در آن به ایثار و فداكاری در راه امام خویش تصریح شده است، به روشنی، فضیلت و مقام آن بزرگوار آشكار می شود. حضرت عباس (ع) فرزند كسی است كه آیه ( و من الناس یشری نفسه ابتغاء مرضات الله, بقره-207) در شانس نازل شد و از سلاله دودمانی است كه اسوه ایثار و از خودگذشتگی بودند و سوره هل اتی، در شان ایثار ایشان نازل شده است.
فداكاری، ایثار و جانبازی در اسلام و مكتب اهل بیت علیهم السلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است؛ به طوری كه امیرمومنان در جایی ایثار را برترین فضیلت اخلاقی می داند.
در جایی دیگر، علی (ع) ایثار را بالاترین عبادت معرفی می نماید و در روایتی دیگر غایت و هدف تمام مكارم اخلاقی را ایثار و از خودگذشتگی می داند.
علی (ع) در قسمتی از نامه خود به حارث همدانی می فرماید: بدان كه برترین مومنان كسی است كه در گذشتن از جان و خانواده و مال خویش از دیگر مومنان برتر باشد.
حال در اینجا این سوال مطرح می شود كه، مگر سایر شهیدان از جان خود نگذشتند، پس چه چیزی حضرت عباس را از سایر شهیدان متمایز می سازد؟
جواب این است كه معرفت حضرت عباس (ع) از همه شهیدان والاتر و اطاعتش از امام خویش، كاملتر بود. براساس دیدگاه اسلام و مكتب اهل بیت (ع) آنچه اعمال نیك را از یكدیگر متمایز می سازد و ارزش اعمال را متفاوت می كند، همان معرفت و بینش و نیت شخص است و كلام پیامبر اسلام (ص) كه فرمود:
(ضربه علی یوم الخندق افضل من عباده الثقلین) شاید ناظر به این معنا باشد.
در ضمن روایاتی كه در مورد ثواب و عقاب عمل به صورتهای گوناگون و متفاوت نقل شده، به این دلیل است كه ثواب یا عذاب یك عمل معین، با توجه به معرفت و نیت عامل آن متفاوت می شود. به عنوان مثال، ثواب زیارت امام رضا (ع) در روایتهای معتبر به صور متفاوت نقل شده است و در بعضی روایات تصریح شده كه این تفاوت ثواب، به دلیل تفاوت در معرفت اشخاص است.
آری حضرت عباس (ع) با كمال معرفت در راه دین و امام خویش جانبازی نمود و مراحل كمال و تعالی را طی كرد.
  القاب تابناك حضرت ابوالفضل العباس (ع)
1. قمر بنى‏هاشم
بهره‏ مندى بسیار عباس از جمال و جلال و سیماى سپید و زیبا و سیرت سبز و نورانى، زمینه ‏ساز این لقب است.
2. باب الحوائج
كریمى از دودمان كریمان كه چون حاجتمندى سوى او روى كند، خواسته‏ هایش را برآورده مى‏سازد.
3. طیار
بیانگر مقام و عظمت‏ حضرت عباس(ع) در فضاى عالم قدس و بهشت جاودان است.
4. الشهید
شهادت، كه نشان نمایان ابوالفضل(ع) است و در چهره حیات او درخشندگى بسیار دارد، زمینه ‏ساز این لقب است
5.سقا
دلاورى عباس در صحنه هاى حیرت‏ آور آب‏رسانى به تشنگان، سبب این لقب شد.
6. عبد صالح
لقبى كه حضرت صادق(ع) در زیارت عموى گرانقدرش بدان اشاره دارد:
السلام علیك ایها العبد الصالح. سلام بر تو، اى بنده صالح خدا.
7. سپه سالار
صاحب لواء یا سپه سالار لقب بزرگترین شخصیت نظامى است و عباس در روز عاشورا این لقب را از آن خود ساخت.
8. پرچمدار و علمدار
یادآور دلاوى و حفظ لشكر در برابر دشمن است. علمدارى عباس(ع) این لقب را برایش به ارمغان آورد.
9. ابوقربه (صاحب مشك)، عمید (یاور دین خدا)، سفیر (نماینده حجت ‏خدا)، صابر (شكیبا)، محتسب (به حساب خدا گذارنده تلاشها)، مواسى (جانباز و مدافع حق)، مستعجل (تلاشگرى مهربان در برآوردن حاجات دیگران) و ... از دیگر لقبهاى ابوالفضل است.




تاریخ: سه شنبه 15 آذر 1390برچسب:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
نگاهی به 12 پیش بینی مطرح شده توسط حضرت امام(ره)
 
1- امام راحل(ره) در سال 43 ، سربازان من در گهواره ها هستند!
2 - پیش بینی فرار شاه و عاقبت رژیم پهلوی
3- پیش بینی در مورد تشکیل حکومت اسلامی در ایران
4- پیش بینی در مورد عاقبت منتظری
5- پیش بینی در مورد رهبری امام خامنه ای(مدظله)
6- پیش بینی نابودی مارکسیسم و سقوط شوروی
7- پیش بینی حمله عراق به کویت
8- پیش بینی عاقبت ذلت بار برای سران مزدور
9- پیش بینی حرکت مردم مصر و عاقبت حسنی مبارک
10- پیش بینی وقوع بیداری اسلامی در منطقه
11- پیش بینی فروپاشی آمریکا از درون
12- پیش بینی فتح قدس و آزادی فلسطین


ادامه مطلب...
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

چگونه موفق شویم؟

How to succeed

 

PLAN while others are playing
(برنامه ریزی کن وقتی که دیگران مشغول بازی کردنند)

STUDY while others are sleeping
(مطالعه کن وقتی که دیگران در خوابند)

DECIDE while others are delaying
(تصمیم بگیر وقتی که دیگران مرددند)

PREPARE while others are daydreaming
(خود را آماده کن وقتی که دیگران درخیال پردازیند)

BEGIN while others are procrastinating
(شروع کن وقتی که دیگران در حال تعللند)

WORK while others are wishing
(کار کن وقتی که دیگران در حال دعا کردنند)

SAVE while others are wasting
(صرفه جویی کن وقتی که دیگران در حال تلف کردنند)

LISTEN while others are talking
(گوش کن وقتی که دیگران در حال صحبت کردنند)

SMILE while others are frowning
(لبخند بزن وقتی که دیگران خشمگینند)

PERSIST while others are quitting
(پافشاری کن وقتی که دیگران در حال رها کردنند)
 

 




تاریخ: چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:چگونه موفق شویم؟ How to succeed,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

خوشبختي...


اگر خوشبختي را براي يك ساعت مي خواهيد ؛

 

چرت بزيد.....

 
 
 
 
 

 

اگر خوشبختي را براي يك روز مي خواهيد؛

 

به پيك نيك برويد....

اگر خوشبختي را براي يك هفته مي خواهيد ؛

به تعطيلات برويد....

اگر خوشبختي را براي يك ماه مي خواهيد ؛

ازدواج كنيد....

اگر خوشبختي را براي يك سال مي خواهيد ؛

ثروت به ارث ببريد....

اگر خوشبختي را براي يك عمر مي خواهيد؛

ياد بگيريد، كاري را كه انجام مي دهيد ، دوست داشته باشيد 




تاریخ: شنبه 4 تير 1390برچسب:خوشبختي,,,,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

آسان بودن نماز برای خاشعان


برای پیشرفت و پیروزی بر مشکلات دو پایه اساسی لازم است، که یکی در درون وجود می‌بایست باشد و آن ورزیدگی خاصّ انسان است،‌و دیگری تکیه‌گاه نیرومندی که هر آن از آن مدد گرفته شود و خیلی روشن است که هنگام بروز سختی‌ها انسان احتیاج به نیروی بیشتری دارد و باید با اتکاء به نیروی بزرگتر و مبدء لایزالی خود را تقویت کند تا به کمک او قادر به حل مشکلات باشد.

"و استعینوا بالصّبر و الصّلوة و انّها لکبیرة الاّ علی الخاشعین : در زندگی از صبر و نماز کمک گیرید هر چند نماز کار مشکلی است مگر برای فروتن‌ها." «بقره ،45»

استعانت از دو نیرو صبر و نماز



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:آسان بودن نماز برای خاشعان,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

رژیم برای سلامت چشم‌ها

خواص‌خوراکی‌ها- از قدیم‌الایام همیشه مادربزرگ‌ها برای تقویت چشم‌ها خوردن هویج را توصیه می‌کردند.
امروزه نیز پزشکان دریافته‌اند که نسخه‌پیچی مادربزرگ‌ها بی‌دلیل نبوده و هویج واقعا سلامت چشم‌ها را تامین می‌کند. البته پزشکان علاوه بر خوردن هویج، مواد غذایی دیگری را برای بهره‌مندی از چشمان سالم توصیه می‌کنند.


به گفته آنها، هر ماده غذایی که حاوی بتا کاروتین، ویتامینC و D ، روی و اسید‌های چرب امگا 3 باشد، یک رژیم غذایی سالم برای چشم است. گفتنی است که فلفل دلمه‌ای و کلم بروکلی منبع غنی ویتامین C هستند و به همین دلیل از چشم‌ها محافظت می‌کنند.


اسفناج و سیب‌زمینی نیز به علت در اختیار داشتن بتاکاروتین و دیگر مواد مغذی به حفظ سلامت چشم‌ها کمک می‌کنند. اگر به سلامت چشم‌های خود می‌اندیشید خوردن بوقلمون را فراموش نکنید.


در بوقلمون مقدار قابل توجهی روی وجود دارد که دوست چشم به شمار می‌آید. همچنین متخصصان، مصرف ماهی سالمون و ساردین را توصیه می‌کنند.


این ماهی‌ها به علت دارا بودن اسید‌های چرب امگا 3 ، از تشکیل لخته خون در رگ‌های چشم جلوگیری می‌کنند.

http://imensina.loxblog.com/




تاریخ: سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:رژیم برای سلامت چشم‌ها,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

نشانه های گرماخستگی‌

گرماخستگی در اثر کمبود آب بدن ایجاد می‌شود. این حالت در شرایطی ایجاد می شود که بدن نمی تواند با سرعت کافی، گرمای اضافی را دفع کند. بر خلاف گرمازدگی که ناگهان بروز می‌کند، گرما خستگی معمولا طی چند روز شکل می‌گیرد.گرماخستگی

نشانه های گرماخستگی‌



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب:نشانه های گرماخستگی‌,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

نگاه‌های عجیب جبرئیل به خدایی که دعای بت‌پرست را اجابت می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، نزد هر کس رفتیم، دیدیم او چیزى نیست. ما تو را داشته باشیم، در دنیا و آخرت همه چیز داریم.

به پروردگار بگوییم: تو خود را «أکرم الاکرمین» معرفى کرده‌‏اى، در این هزار اسم در دعاى جوشن کبیر، نهصد و نود اسم فقط شعاع رحمت تو را معرفى کرده است و اسامى داراى شعاع غضب تو انگشت شمار است. یعنى مى‏‌خواهى به ما بگویى: به این راحتى من از دست شما عصبانى نمى‏‌شوم، هر چه گناه بکنید، باز با شما هستم، آب و نان و مایحتاج شما را مى‌‏دهم و شما را حفظ مى‏‌کنم. باز شما را کمک مى‏‌کنم. اگر مریض شوید، شفا مى‌‏دهم. مرا بخوانید، جواب مى‌دهم. این معناى اسامى خدا در دعاى جوشن کبیر است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

در اینجا معنی نام کشورهای جهان در جلوی نام آنها آمده و زبانی که ریشه این نام در اصل از آن گرفته شده در میان پرانتز آورده شده است :

 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 31 خرداد 1390برچسب: معنی نام کشورهای جهان ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

درمان با غذاها

 

سرتان درد مي کند؟

ماهي بخورید.
ماهي زياد مصرف کنيد. روغن ماهي به پيش گيري از سردرد کمك مي کند.
زنجبيل هم با کاهش التهاب و درد عملكرد مشابهي دارد.



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 4 ارديبهشت 1390برچسب:درمان با غذاها,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

فکر کن ، زندگی کن



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 4 ارديبهشت 1390برچسب:فکر کن , زندگی کن,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

 

عطر درمانی روشی برای ماساژ بدن

، به ویژه چهره و دست‌ها و پاها، با روغن‌های معطر گیاهی است.

 

 

اما این روش، ساده نیست و چند سطح كاربردی متفاوت دارد. عطر درمانی در یك سطح، همچنان كه از نامش برمی‌آید، نوعی درمان گیاهی برای انواع دردها و ناراحتی‌ها و بیماری‌هاست، و افزون بر مالش روی پوست، به عنوان داروی خوراكی با آثار درونی تجویز می‌شود و گاهی نیز به صورت بُخور (تنفس بخار روغن گیاهی) مصرف می‌شود. در یك سطح، روشی برای بهتر كردن پوست و مو و زیبایی چهره است و در سطحی دیگر، در تولید انواع غذاها و مواد آرایشی و بهداشتی به كار می‌رود و اهمیت بسیار در تجارت و صنعت دارد.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 20 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

تأثیر رنگ ها بر سلامت شما

 

 

شاهده رنگ هاى زیبا و چشم نواز، از عالى ترین تجربیاتى است كه انسان در طول شبانه روز آن را تجربه مى كند.

به گزارش ایسنا ، رنگ سبز حس شادابى و طراوت را به انسان منتقل مى كند.

به اطراف خود نگاه كنید، رنگ ها همه جا هستند و ما را احاطه کرده اند. ما زندگى را از دریچه رنگ ها، شكل ها و صداها مى بینیم.

رنگ هاى مختلف در زندگى ما از بسیارى جهات تاثیر گذارند، به عنوان مثال رنگ قرمز عموما به هنگام رانندگى یا استفاده از دستگاه هاى صنعتى و ... ، توجه ما را به خطرها جلب مى كند.

هنگام مشاهده مراتع سرسبز احساس شادابى می کنیم و هنگامى كه دریاى آبى را مى بینیم احساس آرامش مى كنیم.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 20 بهمن 1389برچسب:تأثیر رنگ ها بر سلامت شما,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 هفت روش درمانی در طب اسلامی

 

 

بررسی هفت شیوه طب جسمانی در علم طب جامع اسلامی

1- تغذیه درمانی:

تغذیه درمانی و نگاه به نوع تغذیه، اساس و اصل تمام مكاتب پزشكی جهان، از جمله مكتب پزشكی جامع اسلامی است. این بحث در طب جامع اسلامی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است كه به بحث «اطعمه و اشربه» معروف است.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 20 بهمن 1389برچسب: هفت روش درمانی در طب اسلامی,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

کوچکترین کامپیوتر همراه

 

نیاز امروز ما به اینترنت آنقدر عمیق است که شرکت های تولید کننده ی کامپیوتر به فکر طراحی تجهیزات پیشرفته تر و قابل حمل تر افتاده اند.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 19 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

کلیپ سلامتی




I

 

 

 

http://apitherapy.iranblog.com/

 



در هر شرايطي كه هستيد از تلاش زنبور عسل بهره مند يد و نا خواسته وندانسته هميشه زير پوشش  درماني زنبور عسل قرار داريدميدا نيد چطور ؟  اگر توانستيد به مدارك علمي مستند در اين زمينه دست يابيد ...نشان دهنده كنجكاوي هو شمندانه  شماست  و لي اگر نخواستيد و حوصله مطالعه علمي آنرا نداريد ...شخصا با استدلا لات  قاطع  به شما نشان خواهم داد كه  چگونه  لحظه اي  از حما يت اين حشرت بي نظير دور نيستيد ...نه براي شيريني عسلش كه اين اندك كاري است كه از او نمايان است بلكه هر چه مي خوريد و مي آشاميد و مي پوشيد و يا بر مركبي مي نشينيد و تنفس سالمي مي كنيد وووو در همه ي اينها نقش و حضور زنبور عسل برجسته است.



همه ی موجودات  ((چه حیوانی چه گیاهی)) از ابتدا ی خلقت تا به اخر مدیون حضور زنبور عسل  می باشند و اگر محیط زیست  ما پایدار ی دارد بخش اعظم آن مدیون همین حشره است ...پس خواسته و نا خواسته سلامتی ما در این زنجیره حیات (( اکولوژی)) به تلاش و زندگی زنبور عسل همیشه پیوند داشته است البته نه بخاطر عسل ووو بلکه اصلی ترین وظیفه زنبور عسل (( گرده افشانی )) است که اگر بوسیله این حشره انجام نمی شد از این همه زیبا ئی خبری نبود و اصلا موجودی روی کره زمین نمی زیست (( نمی توانست)) ...یعنی همین گیاهی که بعنوان دارو مصرف می کنید گلهای زیبا ئی که چشمان شما را مسحور کرده است  درختان  بر افراشته  جنگلها و غذا های متنوع سر سفر شما ...لبا سهای رنگا رنگ  حتی همین نفت و گاز و همه ی مواد شیمیائی از تلاش این حشره حاصل شده (( چطور ؟))(( با ید به مقا لات علمی رجوع فر مائید ))...پس بیندیش و بیشتر به زندگی این حشره از راه علمی توجه کنید که تک تک سلو لهای ما و همه ی موجودات مدیون او هستندو دربتن زنتیک آنها ثبت شده است . این پارامتر رادر چهره زنبور عسل دانشمندان به وضوح یافته و موجب شگفتی  است .
((چهل سال تجربه +  میلیون ها سال پشتوانه))
میدانید که زنبور عسل قبل از آفرینش انسان بر روی کره زمین می زیسته است ...ومی دانید حیات موجودات این کره خاکی تا چه میزان به حضور این حشره وابسته است ...که اگر نباشد چه می شود !..لطفا در این زمینه مطالعه کنید. سلامتی هر جا معه به اندیشه علمی و مطالعه دقیق بستگی دارد. 
زنبور درمانی با اصو ل تجربه شده چهل ساله بی نظیر ترین روش درمان در قالب ((منگو))با این روش درمانی شما فقط درمان نمی شوید بلکه فردی تازه متولد شده در قالبی نوجهان را خواهید یافت ...با این روش شما به مسیری گام می گذارید که شاه کلید حیات را یافته و با تعالیم خاص لباس مندرس عقاید نا موزون را دور انداخته و به سرای حقیقی زندگی راه می یابید و همان می شوید که خرد انسانی می طلبد..اما باید کا ملا همگام شوید ...و هر گز از مسیر صبر و صداقت و شکیبائی خارج نشوید به همین دلیل است که سفارش می کنم اول مطالعه کنید سپس انتخاب کنید ..این روش هرگز مانند ندارد ولی شتابزده و از روی کم حوصله گی وارد نشوید هر چقدر می توانید بررسی و مطالعه کنید.
تا از درون یقین پیدا نکردید به این سمت روی نیاورید که بسیار صدمه خواهید دید


سپس انتخاب



Who Says Earth Is Big ? Look At This!


 

 

 





ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 18 بهمن 1389برچسب:کلیپ سلامتی ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

می خواهید که همیشه جوان بمانید؟
اکسیر جوانی محبت است ((امتحان کنید)) البته اول به
خود محبت کنید سپس به دیگران!
(؟؟؟؟؟) 

I

شما اگر به دیگری محبت و دوستی کردید اول اثرش در خود شما ظاهر می شود و انعکاس آن درشما سبب می شود تا تمام سیستم بدن شما ( از جمله غدد درون ریز) فعالتر و متعادلترگردد بیندیشید و امتحان کنیداز کبر و نخوت دوری جوئید این گفتار تعلیم عبارات نیست یک واقعیت ثابت شده است ...کسی دشمن شما نخواهد شد مگر شما خود آنرا بسازید باید استادانه عمل کردپایداری و سلامتی جسم  به شادابی و استواری روح وروان بستگی دارد ... جسم را دانه های تسبیح تصور کنید و روح و روان را نخ آن هرگاه دانه های تسبیح بر نخ آن باشد همه چیز سامان یافته و درست ولی اگر این نخ فرسوده و یا به هر عاملی پاره شود دیگر آن نظم و ثبات از میان می رود و هر دانه به گوشه ای  پراکنده می شود...واین دقیقا همان حالت روحی و روانی را در بدن دارد که اگر از مسیردرست خود خارج شود ....جسم به فوریت از نظام و پایداری بیرون رفته و ما آثار بیماری را حس می کنیم لذا هر گونه راه درمانی را که دنبال کنید در صورتی به این اصول مقید نشوید بدانید همیشه نا توان و رنجورید ومقید بودن هم به صورت تکلمی و کلیشه ای نخواهد بود با ید مهارت آن را بدست آورد ...باید دید گاه خود را از مسیر های منحر ف کننده دور و زندگی کردن را ( درچهار چوب محبت دوستی ) آموخت و پذیرفت ...یک رمز بزرگ دیگر اینکه سعی کنید امور جنسی را از کودکی در فرزندان و در بزرگی در خود قوام و ارزشمند تلقی کنید و سرسری با آن برخورد نکنید ( چگونه به غذا و لبا س ) اهمیت ویژه میدهید ...اگر ابتکار و استادی در امور جنسی خود نداشته و نیاموزید اولین اثر ش این است که روح وروان شما هیچ انگیزه متعادل شدن حاصل نخواهد کرد این
مورد از مواهب الهی است که متا سفانه یا بدرستی انجام نمی شود و یا بصورت کاذب وتفریطی و افراطی صورت می گیرد که ستون فقرات زندگی را شکسته و ما هم به سادگی از کنارش عبور می کنیم....خواهش می کنم در مورد درمان با زنبور درمانی اول این موارد را تنظیم سپس به این مسیر گام بگذارید ...شاید بفر مائید چطور این اصول را انجام دهیم که صحیح باشد ...بنده عرض می کنم اگر دست از خود خواهی و تکبر بردارید و دوستی ومحبت را به همه عرضه کنید این مسیر هم به آسانی برایتان هموار خواهد شد. بیا ئید از همین لحظه مصمم بشوید همه را دوست داشته باشیم با تمام آنچه را که فکر می کنید غیر قابل تحمل است ..چون اظهار محبت از شما به دیگری  صفات نادرست او را بتدریج بدرستی تبدیل خواهد کرد و اگر این صفت در یک جامعه گسترده شود
کمتر از یک نسل طول نخواهد کشید که تبلور آن به زیبائی مشهود می گردد. ( شخصا به همه عشق می ورزم و همه را دوست دارم و این شامل تنها انسانها نخواهد شد ...همه ی موجودات حتی جا مدات را )



اضطراب ؛ تشویش و استرس؛ اندوه و غم را با پنبه سر ببرید ...هیچ عاملی
مخرب تر از اینها  برای نا بودی جسم وروح نیست. حسادت و کینه نوک پیکان

آنهاست
I

 




تاریخ: دو شنبه 18 بهمن 1389برچسب:می خواهید که همیشه جوان بمانید؟ ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

حفظ سلامتی واجب ترین عباد ت

ظهور علائم بیماری بزرگترین حکمت

دفع بیماری  بهره گیری از بهترین نعمت

بهبودی  بی نظیرترین دولت

PHخون خود را همیشه قلیا ئی ( 2/7 الی 5/7 )  نگهدارید
PH خون  که قلیا ئی باشد اکسیژ ن رسانی کاملتر انجام می شود
جوانی و شادابی شما مشهود تر است
رغبت انجام کارهای مثبت در شما بیشتر می شود
لبخند بر لب های شما همیشه غنچه می زند
ووووووووو همیشه سا لم خواهید بود.
با توجه به نوسان PH ادرار( 5/4 تا 8) مطلوبترین
آن که بستگی به تغذیه شما دارد  5/5  است
تغذیه درست + آرامش حقیقی+ورزش حساب شده+تنفس شاداب= PH  استاندارد = سلامتی جسم و روح
ولی متا سفانه د رزندگی امروز جهان چنین است
تغدیه نادرست+آرامش نامتعادل+ورزش نا موزون+ تنفس آلوده= PH متغیر و غیر استاندارد
= به ظاهر سالم ..بیمار و رنجور ...در اندوه وغم ...مضطرب و پریشان...رفتار های بی ثمر..روح افسرده
ولی ظاهرا  خندان




ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 18 بهمن 1389برچسب:حفظ سلامتی واجب ترین عباد ت,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

پیشگوئیهای نوسترآداموس و انقلاب «جهانی امام مهدی (عج)»
مقدمه

هنگامی که پل ترنر Paul Turner تهیه کننده معروف استرالیایی در طی برنامه ای ماهواره ای تحت عنوان: نوستر آداموس: مردی که فردا را پیش بینی می کند . خطر روزافزون ایران وانقلاب اسلامی ایران برای غرب و تمدن غربی مطرح کرد و در طی این برنامه تمام آنچه را که نوسترآداموس در بیش از 390 سال پیش از آن تاریخ «آگوست 1989م » پیشگوئی کرده بود منتسب به ایران کرد; هیچ سیاستمداری حرف وی را چندان جدی نگرفت; چرا که موقعیت ایران در سال 1989، نه تنها به هیچ وجه مناسب نبود; بلکه به واسطه جنگ تحمیلی و عواقب ناشی از آن و تحریمهای شدید اقتصادی بسیار شکننده و حساس بود . لیکن پس از به واقعیت پیوستن واقعه یازدهم سپتامبر در آمریکا که اتفاقا در فیلم به صراحت به آن اشاره می شود (وقوع دو انفجار مهیب و عظیم در (New City همگان شگفت زده و نگران شدند; به نحوی که رئیس جمهور نه چندان باهوش آمریکا، پس از وقوع این حادثه به تبعیت از نوسترآداموس، ایران را هم یکی از «محورهای شرارت » در جهان معرفی کرد و از این طریق بر وحشت و ترس عمیق هیات حاکمه آمریکا از ایران (پرشیا) صحه گذاشت .

http://www.hawzah.net/



ادامه مطلب...
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

 

کله پاچه خورها، بخوانند...

وقتی هوا سرد می‌ شود تمایل افراد به خوردن غذاهای گرم و پُرکالری بیشتر می ‌شود. کله پاچه یکی از این نوع غذاها است. غذایی سنتی و ایرانی که در طول سال نیز طرفداران خاص خود را دارد و اغلب غذای محبوب نسل قدیم است و البته طبع نسل جوان نیز آن را می‌ پسندد.
 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 10 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

دنيا مانند آب درياست

دنيا مانند آب درياست كه هر چه شخص تشنه از آن بيشتر آشامد ، تشنگيش بيشتر شود تا او را بكشد . حضرت امام جعفر صادق (ع)




تاریخ: پنج شنبه 7 بهمن 1384برچسب:دنيا مانند آب درياست ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

 

صنایع دستی استان مرکزی اراک سید مهدی مشهدی 

استفاده:در دکوراسیون، تالارها، هتلها،منزل،دکوراسیون خانه ،دکوراسیون داخلی

09183679023

جهت سفارس  کلیک کنید 

 

 

جمله روز : امام سجاد (ع) می فرمایند : گفتار نيک دارايي را زياد مي کند و روزي را افزايش مي دهد و أجل را به تأخير مي اندازد و انسان را نزد اهل و خانواده محبوب مي گرداند و (شخص را) به بهشت مي برد.

 

/upload/h/hlgole/image/4156998.jpg

حضرت امام حسن (ع)

هر كس را كه خداوند توفيق دعا كردن بدهد ، باب اجابت را برايش باز ميكند و هركس را كه توفيق طاعت و عبادت دهد ، باب قبول را برايش باز ميكند و هر كس راكه توفيق شكر گزاري دهد ، باب افزايش نعمتها را برايش باز ميكند. حضرت امام حسن (ع)




تاریخ: پنج شنبه 7 بهمن 1395برچسب:1صنایع دستی استان مرکزی ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

گناه کبیره و صغیره چیست؟

در پاسخ توجه به چند نكته اساسي ضروري به نظر مي رسد:
1ـ گناه به معني خلاف است و در اسلام هر كاري كه بر خلاف فرمان خدا باشد، گناه است، مخالفت امر خدا، هر اندازه كوچك باشد، چون در پيشگاه عظمت الهي واقع مي شود، بزرگ است. صغير شمردن شدن آن ها نسبت به گناهان ديگري است كه كبيره دانسته شده اند.
از اين منظر كه گناه نافرماني حق تعالي است، نمي توان هيچ گناهي را كوچك شمرد، چه اين كه كه كوچك شمردن گناه، از گناهان كبيره است (كه در صورت عدم توبه) بخشيده نمي شود.
از پيامبر اكرم(ص) روايت شده كه به كوچكي گناه منگريد، بلكه به بزرگي كسي بنگريد كه نسبت به او گستاخي كرده ايد.
2ـ علماي اسلام با استفاده از آيات و روايات، گناهان را در مقايسة با خود آن ها و آثار و نتايج آن، به دو دستع صغيره و كبيره تقسيم كرده اند.
اين كه ملاك و معيار در شناخت گناه صغيره از كبيره چيست، ميان علما اختلاف نظر وجود دارد. امور زير را به عنوان ملاك گناه كبيره ذكر كرده اند:
الف) هر گناهي كه در قرآن بر آن وعدة عذاب داده شده است.
ب) هر گناهي كه در اسلام براي آن حدّ تعيين شده است، مثل شرابخواري، زنا و....
پ) هر گناهي كه بيانگر بي اعتنايي و بي حرمتي به دين و مقدّسات ديني است.
ت) هر گناهي كه از طرف شرع مقدّس، با شدت و تهديد از آن نهي شده باشد.
ث) هر گناهي كه در قرآن يا سنّت پيامبر اكرم و ائمه اطهار(ع) به كبيره بودن آن تصريح شده است.
3ـ در روايات، شمار گناهان كبيره متفاوت ذكر شده است. در بعضي روايات هفت گناه و در برخي نوزده گناه. همين طور علماي اسلام آن را هفت و برخي ده و برخي بيست و بعضي سي و چهار و بعضي چهل و برخي بيشتر ذكر كرده اند. از مجموعة روايات و كلمات بزرگان دين مي توان فهميد آن چه ذكر شده، به عنوان نمونه ها و مصاديقي از گناهان كبيره است.
جهت آگاهي بيشتر به كتاب گناه شناسي اثر استاد محسن قرائتي كه توسط آقاي محمد محمدي اشتهاردي تنظيم و نگارش يافته، يا كتاب كيفر گناه و آثار و عواقب خطرناك آن تأليف سيد هاشم رسول محلاتي و كتاب گناهان كبيره آيت الله دستغيب مراجعه شود.
امام خميني گناهان زير را به عنوان گناهان كبيره مطرح كرده است:
1ـ نوميدي از رحمت خدا 2ـ ايمني از مكر الهي 3ـ دروغ بستن به خدا و پيامبر 4ـ قتل 5ـ عاق پدر و مادر 6ـ خوردن مال يتيم7ـ نسبت زنا دادن 8ـ فرار از جنگ و جهاد 9ـ قطع رحم 10ـ سحر و جادو 11ـ زنا 12ـ لواط 3ـ سرقت 14ـ قسم دروغ 15ـ كتمان شهادت 16ـ شهادت به ناحق دادن 17ـ عهد شكستن 18ـ بيش از ثلث وصيت كردن 19ـ شراب نوشيدن 20ـ ربا خوردن 21ـ براي كار حرام مزد گرفتن 21ـ قمار بازي 22ـ خوردن گوشت مردار و خوك و خون و ميته 24ـ در وزن خيانت كردن 25ـ هجرت به جايي كه انجام وظيفه ديني ممكن نيست 26ـ كمك به ظالم 27ـ اعتماد به ظالم 28ـ حبس حقوق مردم 29ـ دروغ 30ـ تكبّر 31ـ اسراف 32ـ خيانت به امانت 33ـ غيبت 34ـ سخن چيني 35ـ سرگرمي به لهو و لعب 36ـ سبك شمردن حج 37ـ ترك نماز 38ـ ندادن زكات 39ـ اصرار بر گناهان بزرگ.




تاریخ: چهار شنبه 6 بهمن 1389برچسب:گناه کبیره و صغیره چیست؟,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

خستگی چشم در هنگام کار با کامپیوتر


 
خیره شدن به صفحه مانیتور تعداد دفعات پلک زدن را کاهش می‌دهد و سبب سوزش چشم و در نتیجه منجر به خشکی چشم می‌شود.



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 5 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

جوان و بازگشت به خدا

آن‏گاه که ناپاکی در وجود آدمی رخنه کرد و صفحه سفید دفتر اعمال سیاه شد، با سهل‏انگاری، روز به روز بر وسعت تیرگی‏ها افزوده می‏شود. بر این اساس، هر چه زودتر باید صحیفه وجود را از آلودگی گناهان با آب پاک توبه شست‏وشو داد، امام صادق علیه‏السلام در این‏باره فرموده است:
بر اثر گناه کدورتی در قلب پیدا می‏شود که با تکرار گناه کم‏کم قلب را فرا می‏گیرد و دیگر، انسان روی سعادت را نخواهد دید. اگر توبه کند، آن کدورت پاک می‏شود و به نور فطرت باز می‏گردد.
استاد اخلاق، شیخ محمد بهاری در مورد توبه می‏فرماید:
همچنان که اگر کسی سمی خورده باشد، اگر طالب صحت بدنش است لازم است بر او که فوری دست و پایی کند و آن سم را به قی و غیره از بدن خود خارج بسازد و اگر مسامحه کرد، او را دفعة هلاک خواهد کرد، سمومات معاصی نیز چنین است که اگر مسامحه از توبه شود، بسا می‏شود که فورا می‏میرد و ختم به شر می‏شود. «نعوذ باللّه‏ جمیع انبیا و اولیا» عمده ترسشان در دار دنیا، از سوء خاتمه بوده است.
با توبه می‏توان ظلمت‏های درونی را به روشنی تبدیل کرد و به سوی فطرت پاک حقیقت‏جوی خود بازگشت و درصدد جبران گذشته برآمد و به سفارش‏هایی که در باب توبه وارد شده است، عمل کرد. البته خواندن و یادآوردن داستان توبه کنندگان راستین که با عزم و اراده‏ای استوار از گرداب گناه بالا آمده‏اند، می‏تواند الگوی خوبی برای توبه‏کاران باشد. توبه کننده، در حقیقت مهاجر الی اللّه‏ است؛ زیرا توانسته است به وسیله توبه از گناهان و ناپاکی‏ها دوری گزیند. انسان اگر از گناه پشیمان شود، گام نخست را برای پاکی وجودش برداشته است و این توفیق را نباید نادیده گیرد. خوب است فرد گناهکار بداند که رسول گرامی اسلام صلی‏الله‏علیه‏و‏آله می‏فرماید:
«التّائبُ مِنَ الذّنبِ کَمَن لاذَنبَ لَهُ؛ بازگشت کننده از گناه، مانند کسی است که گناهی بر او نباشد».
چه بسا انسان تصمیم به توبه می‏گیرد و نفس اماره را شکست می‏دهد، ولی شیطان او را فریب می‏دهد و پیشنهاد امروز و فردا را به او می‏کند که شیطان از این راه بسیاری از انسان‏ها را از توفیق توبه باز می‏دارد.
هنگامی که باب قبول توبه باز شد، شیطان از تسلط به انسان ناامید گشت، ولی راه چاره را در این دید که انسان‏ها را با آرزوی «توبه صحیح و کامل» فریب دهد و توبه آنان را تا هنگام مرگ به تأخیر اندازد.
پیامبر خدا صلی‏الله‏علیه‏و‏آله‏وسلم درباره اهمیت توبه جوان می‏فرماید: «ما مِنْ شَیْ‏ءٍ أَحَبُّ اِلَی اللّه‏ِ مِنْ شابٍّ تائِبٍ؛ هیچ چیز نزد خدا، محبوب‏تر از جوان توبه کننده نیست».
برای انسان چیزی لذت بخش‏تر از این نیست که خداوند او را دوست می‏دارد و انسان توبه‏کار نیز شامل این لطف الهی است: «اِنّ اللّه‏ یُحبُّ التَوّابینَ وَ یُحِبُّ الْمُتَطَهِّرینَ؛ خداوند توبه‏کاران و پاکیزگان را دوست دارد». (بقره: 222)
جوانی بهترین سن توبه است و البته موقعیت هر سنی برای توبه، بهتر از سن بالاتر است و نباید توبه را لحظه‏ای به تأخیر انداخت، نباید منتظر شب جمعه، شب قدر، صحرای عرفات، ماه محرم و یا... شد. رساندن این پیام در قالب تفسیر مناجات پرشکوه «تائبین» در اوقات مناسب به ویژه هنگامی که آمادگی روحی برای توبه وجود دارد، می‏تواند از مؤثرترین برنامه‏های تربیتی باشد.

 

 




تاریخ: دو شنبه 4 بهمن 1389برچسب:جوان و بازگشت به خدا,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
حقوق اجتماعی ـ عمومی زن در اسلام

مقدمـه
 
حقوق اجتماعی زن در تشیع را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

1- حقوق عام :
 

یعنی حقوقی که با مرد مشترک است مانند ؛حقوق اقتصادی مبتنی بر حق توارث و حق مالکیت و حقوق سیاسی مبتنی بر حق انتخابات جنگ و دفاع و حق شرکت در اجتماعات و.... و حقوق خانوادگی مبتنی بر حق همسر و حقوق قضایی مانند حق طرح دعوا و یا شکایت، حق مراجعه به مراجع قضایی، حقوق مالی و... و حقوق اجتماعی دیگر مانند حق تعلیم و تربیت، حق کسب و کار و عمل به واجبات شرعی مثل حج و... می باشد.

2- حقوق اجتماعی خصوصی زن :

 



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 4 بهمن 1389برچسب:حقوق اجتماعی ـ عمومی زن در اسلام,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

امام زمان (عج) در قرآن

در تفسیر آیه ی «من قتل مظلوما فقد جعلنا لولیه سلطانا... ؛ هر کس مظلومانه کشته شود ما برای ولی او تسلطی بر ظالم قرار می دهیم»(1)

از امام صادق علیه السلام روایت شده است که: مراد از مظلوم در این آیه، حضرت امام حسین (ع) است که مظلوم کشته شد و منظور از «جعلنا لولیه سلطانا» امام مهدی (عج) است.(2)

1ـ سوره ی اسراء، آیه ی 33
2- البرهان فی تفسیر القرآن، ج4، ص559

 




تاریخ: دو شنبه 4 بهمن 1389برچسب:امام زمان (عج) در قرآن,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی


ذهن پویا

اگر می خواهید همیشه حس تازگی و طراوت را تجربه کنید، باید نگاهی جد ید به زند گی د اشته باشید.
توصیه های زیر به شما کمک می کند با نگاهی تازه، زند گی خود را معنا ببخشید :

ـ هر روز یک تغییر گر چه بسیار کوچک در وضعیت زندگی خود پد ید آورید و با د یگران د رباره این تغییر صحبت کنید.

ـ با هر کس که صحبت می کنید نکته خاصی در او بیابید و آن را مورد تمجید و تأیید قرار د هید.

ـ هر روز با خود این جمله را تکرار کنید: امروز چه کسی را خوشحال کنم؟ اطمینان د اشته باشید با خوشحال کرد ن د یگران چشمه های خوشحالی و انرژی د رون خود تان می جوشد.

ـ وقتی با کسی سخن می گویید که دیدگاهش درباره مسئله ای با شما متفاوت است، سعی کنید خود را در موقعیت او قرار د هید و د ید گاهش را درک کنید. از تقسیم کرد ن افراد به بد و خوب بپرهیزید.

ـ وقتی مسئله ای شما را ناراحت می کند، سعی کنید واقعیت و تعبیر را از هم جدا کنید. از تعبیر رهایی یابید و برای واقعیت ها، راه حل پید ا کنید ؛ سپس به خود بگویید برای خوشحالی خود چه کاری می توانم انجام دهم؟

ـ سعی کنید در گفتگو با اطرافیان خود از جملات مثبت استفاد ه کنید.

ـ اگر فکری منفی شما را در دایره ای بسته قرار داد، با تکرار جمله های مثبت از این دایره بیرون بیایید. توجه کنید که افکار منفی افکار منفی د یگر را به سوی خود جذب می کنند.

ـ برای برطرف کرد ن وسواس های فکری، از نیروی خیال بهره بگیرید. خود را در موقعیتی که از آن می ترسید، فرض کنید. د قت کنید آن موقعیت چه ویژگی هایی د ارد، گاهی شما فقط به د لیل ابهام در موقعیتی از آن می ترسید. مثلاً شما همیشه وسواس دارید که مبادا هنگام بیرون رفتن از خانه، چیزی را جا بگذارید. از قد رت خیال کمک بگیرید و با خود تصور کنید که از خانه بیرون رفته اید و بعد متوجه شد ه اید کیف پولتان را جا گذاشته اید. به راه حل های ممکن بیند یشید. خواهید د ید آنقد رها هم که تصور می کرد ید، وحشت آور نیست حتی می توانید به صورت عملی موقعیت های مشابه را تجربه کنید.

 




تاریخ: یک شنبه 3 بهمن 1389برچسب:ذهن پویا,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

ده نکته ی مهم که در دکوراسیون منزل نباید انجام داد!

قبل از اینکه بخواهید اتاق نشیمن خود رادوباره چیدمان کنید ، ابتدا مطالب زیر را بخوانیدتا همان اشتباهات قبلی در طراحی را تکرار نکنید. شما یاد می گیرید که نباید ها را به بایدها تبدیل کنید.
 
- پرده ها را از بالای پنجره تا کف اتاق آویزان نکنید
برای اینکه ارتفاع پنجره وسقف بیشتر به نظر بیاید، پرده ها را نزدیک به سقف اتاق آویزان کنید.جهت عرضی پرده ها فقط باید قاب پنجره را بپوشاند تا پنجره ها عریض تر و با شکوه تر به نظر بیایند.
 
- تمام چوبهای با رنگهای شبیه به هم را در یک اتاق به کار نبرید.
در یک فضا از همۀ طیفهای رنگی چوب استفاده کنید.بنابر این فضا را به وسیلۀ ،کروم براق ، یا شیشه های رنگی روشن کنید.
 
 - سرتاسر فضای بین دو دیوار را با قالی نپوشانید. این شبیه پوشیدن جوراب با صندل است که این یک طراحی بسیار بد است.
برای پوشاندن کف اتاق نشیمن یا اتاق خواب از کف پوش چوبی استفاده کنید. . فرش باید حداقل به اندازه 50 سانتی متر از اطراف میز عسلی(میز قهوه خوری) بیرون زده باشد.
 
- قدرت تأثیر عکسهای شخصی را نادیده نگیرید.
یک عکس بزرگ را بردارید و آن را قیچی کنید (اضافاتش را ببرید). سپس عکسهای قاب شده را با حدود 4 اینچ فاصله از هم در بین و بالای هر قاب آویزان کنید.  

- از رنگهای بی روح و کم رنگ برای دیوار ها استفاده نکنید زیرادر این صورت دیوارها رنگ و رو رفته به نظر می آیند.
از رنگهای تیره و اشباع شده مثل این ارغوانی (قرمز پر رنگ) استفاده کنید.سه تا پنج رنگ از نقاشی هایی که برای فضای داخلی منزل انتخاب کرده اید را روی یک کاغذ قرار دهید، اگرآنها با یکدیگر هماهنگ بودند ، آن را به عنوان پالت رنگی تمام منزل خود به کار برید.
 

- تمام مبل های خود را به دیوار اتاق نچسبانید.
مبل های خود را در اتاق به طور متعادل چیدمان کنید(مطمئن شوید که در حدود 50 سانت میان مبل ها راه عبور وجود دارد.) اما اگر در یک سمت دیوار مبلمان بیشتری دارید ، آن را به وسیلۀ یک آینه ، یک درختچۀ تزیینی یا یک بخش از مبلمان با همان ابعاد مبلمان دیوار رو به رو متعادل کنید. در غیر این صورت ، به نظر می رسد که اتاق سرازیر شده است.

- زمانی که کتاب ها جزو چیدمان منزل هستند از کتابهای با جلد کاغذی استفاده نکنید.
پوشش کاغذی کتابها را از روی جلد کتاب جدا کنید تا رنگ ، نقوش برجسته و بافت جلد کتاب نمایان شود.
کتابها را روی میز عسلی (قهوه خوری) قرار دهید و روی آنها را با خرت و پرت های تزیینی پر کنید یا آنها را در طرف راست کاناپه به صورت مرتب بچینید.

- با تعداد زیادی بالش تزیینی (کوسن) روی مبل های خود را نپوشانید.
دو بالش تزیینی مربع شکل 50 سانتی را به هم بچسبانید و لایه ای با شکل های کوچکتر با اندازه ی استاندارد نیمکت یا کاناپه روی آن بگذارید. از کوسن هایی استفاده کنید که اگر آن کاناپه در جایی دیگر به کار رفت به تمام قسمتهای منزل بیاید.

 - همۀ مبلمان خود را از یک فروشگاه نخرید. مانند این است که از سرتا پا لباسهایی را بپوشید که توسط یک طراح، طراحی شده باشد.

- سبک شخصی خودتان را با ترکیب کردن اشیاء قدیمی و جدید نشان دهید. بهترین مکان را برای ویترین گنجینه و میراث خانوادگی مورد علاقه خود پیدا کنید.
 
- یک قطعۀ کوچک هنری را بالای تختخواب خود قرار ندهید.
هدف پر کردن دو سوم بالای دیوار تختخواب است.پس یک آینه را پشت میز چراغ خواب کنار بسترتان آویزان کنید.آینه به فضا روح می بخشد و یک عمق بصری ایجاد می کند که وسعت آن کمتر از یک اتاق بزرگ نیست.
 




تاریخ: یک شنبه 3 بهمن 1389برچسب:معماری روز,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

چند عامل زود پیر شدن
در مقاله حاضر به چند عامل اصلی پیری زودهنگام اشاره می‌شود:

 



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 1 بهمن 1389برچسب:مقالات خواندنی ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

تفلون از این جا وارد شود ادامه مطالب


اداره نظارت بر غذا و داروی آمریكا تفلون را به عنوان پوشش مجاز در ظروف پخت غذا مورد تایید قرار داده اما محققان درباره استفاده از این ظروف هشدار داده اند. در مقاله حاضر به چند نکته در این زمینه اشاره شده است:

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 1 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

غذاهای چربی سوز


همه ما می‌دانیم، اگر بیش از حد لازم کالری دریافت کنیم، چاق می‌شویم. اما برای کاستن از میزان بالای چربی بدن خوراکی‌هایی وجود دارند که در مقاله حاضر به برخی از آنها اشاره می‌کنیم. در اینجا 7 ماده غذایی از بین برنده چربی را به شما معرفی می‌کنیم.


سیب


یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید:"‌خوردن یک سیب در روز، دکتر را از شما دور می‌کند". در اینجا می‌توان گفت خوردن سیب نه تنها دکتر، بلکه چربی‌های اضافی بدن و اضافه وزن را نیز از شما دور می‌کند. سیب سرشار از پکتین است که همان فیبر خوراکی است و از بین برنده چربی می‌باشد. طبق تحقیقات محققان برزیلی، ‌اگر سیب را قبل از غذا بخورید تاثیر آن در از بین بردن چربی و کاهش وزن 33 درصد بیشتر خواهد بود.



سیر

این ماده غذایی با داشتن ترکیب فعال آلیسین، دارای خواص آنتی‌باکتریال است و سطح کلسترول و چربی‌های غیر سالم را کاهش می‌دهد و چربی سوز قوی محسوب می‌شود.



گوجه فرنگی

سعی کنید این ماده غذایی مفید را در برنامه غذایی خود بگنجانید. خوردن گوجه فرنگی نه تنها باعث سوزاندن چربی‌های اضافی بدن می‌شود بلکه ضد سرطان بوده و به کاهش فشار خون بالا نیز کمک ‌می‌کند.[توصیه‌های جدید برای درمان فشارخون بالا ]



هویج

استفاده از هویج قبل از هر وعده غذایی، کمک خوبی برای کاهش وزن و از بین بردن چربی‌های اضافی بدن خواهد بود.



پرتقال

پرتقال‌ها دارای ویتامین ث فراوان هستند و حاوی خواص چربی سوز می‌باشند.



انبه


انبه‌‌ها مملو از فیبر هستند و و مقدار کالری آن‌ها بسیار کم است.



اسفناج

اسفناج سرشار از آهن است و سطح کلسترول خون را پایین می‌آورد و ضد سرطان است.
 




تاریخ: جمعه 1 بهمن 1389برچسب:مقالات گوناگون ,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی

تغذيه، سلامتي و تناسب اندام  


۳۰ راه‌حل برای کم کردن تدریجی وزن
 در 50 هفته!

با این روش‌ها هفته‌ای ۵۰۰ گرم از وزن خود کم کنید. راه‌های گام‌ به گام خلاص شدن از وزن اضافی:
 

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 30 دی 1389برچسب:تغذيه, سلامتي و تناسب اندام,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
نگارش در تاريخ پنجشنبه ۳٠ دی ۱۳۸٩ توسط هنرمعماری

 




تاریخ: پنج شنبه 30 دی 1389برچسب:,
ارسال توسط عشق خدائی لرستانی
آخرین مطالب

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی